Постанова
від 03.01.2012 по справі 16282/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 03 січня 2012 р.                                                             Справа № 2а- 16282/11/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,

          розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом  Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції до Леб'язької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Леб'язької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови заборгованість перед бюджетом у розмірі 1870,00грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач не виконував обов'язок подавати декларації до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказане порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив штраф, накладений на нього Красноградською МДПІ у Харківській області за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість, яка станом на дату звернення до суду з позовом складає 1870,00грн. У зв'язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження отримана відповідачем 20.12.2011, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Враховуючи зазначене, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Однак, у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачем не надано до суду ні заперечення проти позову, ні заяву про визнання позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач - Леб'язька сільська виборча комісія по виборах депутатів сільської ради та сільського голови - зареєстрований як юридична особа 04.02.2006, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.15-17). Згідно з довідкою від 21.06.2011 №354 (а.с.4) відповідача взято на облік як платника податків 04.02.2006.

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”(тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Правовідносини з приводу оподаткування платників податку на прибуток - неприбуткових установ і організацій унормовані п.7.11 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до п.п.7.11.12 якого центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

За правилами п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (затверджено наказом ДПА України від 11.07.1997р. №233 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094; далі - Порядок) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

Строк подання звіту визначений п.4.1 Порядку, згідно з яким звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в України”державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”).

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Судом встановлено, що Красноградською МДПІ у Харківській області проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності відповідачем.

Перевіркою встановлено, що на порушення абз.“а”п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" відповідачем не було подано до податкової інспекції податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями згідно з переліком, що відображено в акті про результати перевірки від 19.05.2010 №598/15-34172656 (а.с.13).

На підставі акта перевірки від 19.05.2010 №598/15-34172656 Красноградською МДПІ у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.05.2010 №0000541500/0 (а.с.5), яким визначено сума податкового зобов'язання відповідача за штрафними санкціями в розмірі 1870,00грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалось відповідачеві, однак не було вручено у зв'язку з відсутністю посадових осіб підприємства за його місцезнаходженням, про що складено акт від 25.05.2010 №221/15-34172656 (а.с.6). Податкове повідомлення-рішення було розміщено на дошці податкових оголошень, що підтверджується актом від 25.05.2010 №222/15-34172656 (а.с.7).

До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкове повідомлення –рішення було оскаржене в установленому порядку.

Відповідачу було направлено першу податкову вимогу №1/164 від 11.06.2010 на суму 1870,00грн. (а.с.8), однак рекомендований лист повернувся з відміткою «за зазначеною адресою не проживає», у зв'язку з чим податкову вимогу розміщено на дошці податкових оголошень, що зафіксовано актом від 29.07.2010 №24-34172656 (а.с.9).

На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове повідомлення – рішення та податкова вимога вважаються врученими.

Відповідачу було направлено другу податкову вимогу №2/330 від 09.12.2010 на суму 1870,00грн., яка була отримана уповноваженою особою відповідача 16.12.2010, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.10).

Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, судом встановлено, що Леб'язька сільська виборча комісія по виборах депутатів сільської ради та сільського голови не сплатила штрафні (фінансові) санкції, податковий борг відповідача становить 1870,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи та обліковою карткою платника Леб'язької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови (а.с.3).

Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем сума податкового боргу не була сплачена, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з фінансових санкцій за порушення податкового законодавства в сумі 1870,00грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.        

Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції до Леб'язької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови про стягнення заборгованості - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Леб'язької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови (ідент. код 34172656; місцезнаходження: с. Леб'яже, Зачепилівський район, Харківська область,64420) заборгованість перед бюджетом у розмірі 1870.00 грн. (одна тисяча вісімсот сімдесят грн. 00коп.).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

          Суддя                                                                    Р.В. Мельников

            

                                                                                  

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21793096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16282/11/2070

Постанова від 03.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні