Постанова
від 09.02.2012 по справі 16264/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

Харків  

 "09" лютого 2012 р.                                                              Справа № 2а-16264/11/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції до Лигівської сільської виборчої комісії Сахновщинського району Харківської області про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Красноградська МДПІ, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Лигівської сільської виборчої комісії Сахновщинського району Харківської області заборгованість перед бюджетом у розмірі 2040,00грн.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач не виконував обов'язок подавати звітність до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказане порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив штраф, накладений на нього Красноградською МДПІ у Харківській області за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість, яка станом на дату звернення до суду з позовом складає 2040,00грн. У зв'язку з тим, що вказана заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

У поданих до суду запереченнях (а.с.19) представник відповідача проти позову заперечував, зазначивши наступне.

Представник відповідача вважає позов необґрунтованим, так як заборгованість перед бюджетом має Лигівська сільська територіальна виборча комісія, яка державним реєстратором Сахновщинської районної державної адміністрації зареєстрована 09.02.2006, відтоді змінилася назва юридичної особи та змінився керівний склад комісії.

Представник відповідача посилається на те, що податкові звіти про використання-рух коштів неприбуткових установ та організацій у міжвиборчий період повинен був здавати голова Лигівської сільської територіальної виборчої комісії (Лигівська ТВК), що працювала до 28.09.2010. Новий склад комісії, керівника було затверджено рішеннями (постановами) Сахновщинської районної виборчої комісії Харківської області від 19 вересня 2010 року. Представник відповідача стверджує, що про податкові повідомлення-рішення від 02 червня 2010 року №1/17 та від 02 липня 2010 року №2/39 не повідомлено та не було вручено попередньому голові Лигівської ТВК. Ніхто із членів Лигівської сільської виборчої комісії не отримував податкової вимоги про стягнення коштів від Красноградської МДПІ.

Представник відповідача також зазначив, що відповідно до рішення Сахновщинського відділення Красноградської МДПІ «Про внесення до Реєстру неприбуткових організацій (установ)» Лигівська сільська виборча комісія Сахновщинського району Харківської області не є прибутковою організацією та згідно з п.1 статті 60, пп. 1. 5, 7, 8 статті 61 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» фінансування здійснюється виключно в період виборів з державного бюджету цільовою субвенцією місцевим бюджетам. Задовольнити позов Красноградської МДПІ Лигівська сільська виборча комісія не зможе, так як рахунки організації закриті і майна на балансі немає.

Представником позивача до суду подана заява про розгляд справи без участі представника Красноградської МДПІ.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання свого представника не направив, про причини неявки, всупереч вимогам ч.2 ст.40 КАС України, суд не повідомив.

Враховуючи викладене, суд на підставі ст.128 КАС України розглянув справу в письмовому провадженні.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа 09.02.2006, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.12-14). Згідно з довідкою від 22.08.2011 №20 (а.с.4) Лигівську сільську виборчу комісію Сахновщинського району Харківської області взято на облік як платника податків 10.02.2006.

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”(тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Правовідносини з приводу оподаткування платників податку на прибуток - неприбуткових установ і організацій унормовані п.7.11 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до п.п.7.11.12 якого центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.

За правилами п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (затверджено наказом ДПА України від 11.07.1997р. №233 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094; далі - Порядок) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями подається неприбутковою установою за кожний звітний період.

Строк подання звіту визначений п.4.1 Порядку, згідно з яким звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в України”державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”).

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Судом встановлено, що 18.05.2010 Красноградською МДПІ у Харківській області проведено перевірку з питання неподання відповідачем звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 2007, 2008, 2009 роки.

Перевіркою встановлено, що на порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" відповідачем не було подано до податкової інспекції звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 4 квартали 2007 року, 4 квартали 2008 року, 4 квартали 2009 року, що відображено в акті №28/1500/33840757 (а.с.11).

На підставі акта перевірки від 18.05.2010 №28/1500/33840757 Красноградською МДПІ у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.05.2010 №0000421500/0 (а.с.7), яким визначено суму податкового зобов'язання відповідача за штрафними санкціями в розмірі 2040,00грн. Податкове повідомлення-рішення було вручено уповноваженій особі відповідача 18.05.2010, що підтверджується підписом на корінці податкового повідомлення-рішення від 18.05.2010 №0000421500/0 (а.с.7).

До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкове повідомлення - рішення було оскаржене в установленому порядку.

Відповідачу було направлено першу податкову вимогу №1/17 від 02.06.2010 та другу податкову вимогу №2/39 від 02.07.2010 на суму 2040,00грн., які були отримані уповноваженою особою відповідача 02.06.2010 та 02.07.2010 відповідно, про що свідчать підписи на корінцях податкових вимог (а.с.8).

Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Згідно з п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, судом встановлено, що Лигівська сільська виборча комісія Сахновщинського району Харківської області не сплатила штрафні (фінансові) санкції, заборгованість відповідача становить 2040,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи та обліковою карткою платника - Лигівської сільської виборчої комісії Сахновщинського району Харківської області (а.с.9).

З огляду на встановлені судом обставини справи, суд критично ставиться до заперечень відповідача та зазначає наступне.

Обставини, викладені у запереченнях проти позову, зокрема, зміна назви юридичної особи та керівного складу виборчої комісії, не свідчать про відсутність у відповідача обов'язку сплатити штрафні санкції за неподання звітності до податкової інспекції.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на загальних засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідач правом участі в судовому засіданні не скористався.

Враховуючи, що на момент розгляду справи відповідачем сума заборгованості не була сплачена, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з фінансових санкцій за порушення податкового законодавства в сумі 2040,00грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції до Лигівської сільської виборчої комісії Сахновщинського району Харківської області про стягнення заборгованості - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Лигівської сільської виборчої комісії Сахновщинського району Харківської області (ідент. код 33840757; місцезнаходження: с.Лигівка, Сахновщинський район, Харківська область, 64514) заборгованість перед бюджетом у розмірі 2040.00 грн. (дві тисячі сорок грн. 00коп.).

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.  

          Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

                    

                    Суддя                                                                          Р.В. Мельников

            

          

                                                                                            

          

          

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21793147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16264/11/2070

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 09.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні