Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
27 лютого 2012 р. Справа № 2а- 753/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Харківської області до Українського районного товариства по охороні пам"яток історії та культури про стягнення боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ДПІ у Балаклійському районі Харківської області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Українського районного товариства по охороні пам"яток історії та культури суму податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 3572,00грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування». Відповідач не виконував обов'язок подавати звітність до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказане порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив штраф, накладений на нього ДПІ у Балаклійському районі Харківської області за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість в сумі 3572,00грн. У зв'язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму заборгованості позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою “за зазначеною адресою не знаходиться”.
Таким чином, відповідач повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що згідно з довідкою від 20.12.2011 №1579 (а.с.7) відповідача - Українське районне товариство по охороні пам"яток історії та культури - взято на облік як платника податків 16.05.1992.
Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Підпунктами 16.1.1-16.1.3, 16.1.11 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи – підприємця.
Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Правовідносини з приводу оподаткування платників податку на прибуток - неприбуткових установ і організацій унормовані п.7.11 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до п.п.7.11.12 якого центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
За правилами п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (затверджено наказом ДПА України від 11.07.1997р. №233 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094; далі - Порядок) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Строк подання звіту визначений п.4.1 Порядку, згідно з яким звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.1.3 Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 N56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2011р. за N192/18930, податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011 N56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Згідно з п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
49.18.1 - календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
49.18.2 - календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
49.18.3 - календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
49.18.4 - календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним;
49.18.5 - календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в України» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно з п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Судом встановлено, що ДПІ у Балаклійському районі Харківської області проведено невиїзні документальні та камеральну перевірки Українського районного товариства по охороні пам"яток історії та культури з питання неподання податкових звітів про використання коштів неприбутковою організацією.
Перевірками встановлено, що Українським районним товариством по охороні пам"яток історії та культури не подано податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями згідно з переліком, що відображено в актах про результати перевірок від 10.03.2010 №184/15-016/23148411, від 20.05.2010 №1324/15-016/23148411, від 20.10.2011 №705/15-016/23148411 (а.с.24-29).
На підставі актів перевірок від 10.03.2010 №184/15-016/23148411, від 20.05.2010 №1324/15-016/23148411, від 20.10.2011 №705/15-016/23148411 ДПІ у Балаклійському районі Харківської області прийнято податкові повідомлення-рішення від 18.03.2010 №0000291501/0, від 03.06.2010 №0001501501/0 та від 04.11.2011 №0004061501, якими визначено суми податкового (грошового) зобов'язання відповідача за платежем «податок на прибуток» за штрафними санкціями в розмірі 2210грн., 850,00грн. та 512,00грн. відповідно (а.с.9, 11, 14).
Вказані податкові повідомлення-рішення надсилались відповідачу, конверти з документами повернулись у зв'язку з відсутністю адресата за місцем реєстрації, про що було складено акти про неможливість вручення податкових повідомлень - рішень від 23.03.2010 №132/15-016/23148411, від 11.06.2010 №308/15-016/23148411 (а.с.10, 13).
Податкові повідомлення-рішення від 18.03.2010 №0000291501/0, від 03.06.2010 №0001501501/0 та від 04.11.2011 №0004061501 було розміщено на дошці податкових оголошень, що зазначено на корінцях вказаних податкових повідомлень - рішень (а.с.9, 11, 14).
Відповідачу було направлено поштою першу та другу податкові вимоги (а.с.17, 19). Податкові вимоги не були вручені відповідачу, у зв'язку з чим їх розміщено на дошці податкових оголошень, про що зазначено в актах про неможливість вручення податкової (а.с.17, 19).
На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» і п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення та податкові вимоги вважаються врученими.
До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення-рішення від 18.03.2010 №0000291501/0, від 03.06.2010 №0001501501/0 та від 04.11.2011 №0004061501 були оскаржені в установленому порядку.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Пунктом 57.3 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно з п.п.20.1.27 та 20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, судом встановлено, що Українське районне товариство по охороні пам"яток історії та культури не сплатило штрафні (фінансові) санкції, застосовані ДПІ у Балаклійському районі Харківської області, заборгованість відповідача становить 3572,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи та довідкою ДПІ у Балаклійському районі Харківської області (а.с.23).
Враховуючи, що відповідачем сума заборгованості не була сплачена, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з фінансових санкцій за порушення податкового законодавства є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Харківської області до Українського районного товариства по охороні пам"яток історії та культури про стягнення боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Українського районного товариства по охороні пам"яток історії та культури (ідент. код 23148411; вул. Леніна, 75, кв. 38, м.Балаклія, Харківська область,64200) на р/р31110009700021, одержувач: УДКС України у Балаклійському районі, код банку одержувача: 38059663, в установі банку: ГУ ДКС України у Харківській області, МФО 851011, суму податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 3572.00 грн. (три тисячі п'ятсот сімдесят дві грн. 00коп.).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21793155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні