Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
27 лютого 2012 р. Справа № 2а- 1640/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова до непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" податковий борг з податку на прибуток у сумі 2380,00грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України «Про систему оподаткування». Відповідач не виконував обов'язок подавати звітність до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказане порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив штраф, накладений на нього ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виникла заборгованість в сумі 2380,00грн. У зв'язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму заборгованості позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, вказаною у Спеціальному витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою “за зазначеною адресою не знаходиться”.
З урахуванням положень ч.ч.8 та 11 ст.35 КАС України, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідач - непідприємницьке товариство "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" - зареєстрований як юридична особа 26.01.2006, що підтверджується Спеціальним витягом є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.16-18). Відповідач перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова.
Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Правовідносини з приводу оподаткування платників податку на прибуток - неприбуткових установ і організацій унормовані п.7.11 ст.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", відповідно до п.п.7.11.12 якого центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
За правилами п.1.3 Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (затверджено наказом ДПА України від 11.07.1997р. №233 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.08.1997р. за №290/2094; далі - Порядок) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Строк подання звіту визначений п.4.1 Порядку, згідно з яким звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в України» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Судом встановлено, що ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова проведено невиїзну документальну перевірку непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" з питання неподання своєчасно податкових звітів про використання коштів неприбутковою організацією.
Перевіркою встановлено, що на порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.16.4 ст.16, ст.7 п.7.11.12 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" непідприємницьким товариством "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" не подано податкові звіти про використання коштів неприбутковими організаціями та установами згідно з переліком, що відображено в акті про результати перевірки від 02.06.2010 №5345/1501/33901600 (а.с.12).
Акт про результати перевірки від 02.06.2010 №5345/1501/33901600 направлявся за юридичною адресою відповідача, лист з актом перевірки було повернуто до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова не врученим з відміткою на конверті «адресат не значиться», у зв'язку з чим складено акт від 15.06.2010 №4927/1501 про неможливість вручення посадовим особам акту невиїзної документальної перевірки (а.с.13).
На підставі акта перевірки від 02.06.2010 №5345/1501/33901600 ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.06.2010 №0008371501/0 (а.с.14), яким визначено суму податкового зобов'язання відповідача за платежем «податок на прибуток» за штрафними санкціями в розмірі 2380,00грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення надсилалось відповідачу, конверт із документами повернувся до ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова з поміткою «адресат не найден», тому було складено акт від 23.06.2010 №5397/1501 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення (а.с.14-зворотна сторона).
Податкове повідомлення-рішення від 16.06.2010 №0008371501/0 розміщено на дошці податкових оголошень 23.06.2010, що зазначено на корінці податкового повідомлення-рішення від 16.06.2010 №0008371501/0 (а.с.14).
На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове повідомлення – рішення вважається врученим.
Відповідачу було направлено поштою першу податкову вимогу №1/1156 від 07.07.2010 (а.с.11) та другу податкову вимогу №2/2068 від 15.10.2010 (а.с.10) на суму 2380,00грн.
До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкове повідомлення-рішення від 16.06.2010 №0008371501/0 було оскаржене в установленому порядку.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно з п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, судом встановлено, що непідприємницьке товариство "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" не сплатило штрафні (фінансові) санкції, застосовані ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова, заборгованість відповідача становить 2380,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи, довідкою ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова (а.с.5) та обліковою карткою платника - непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" (а.с.6-8).
Враховуючи, що відповідачем сума заборгованості не була сплачена, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з фінансових санкцій за порушення податкового законодавства є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова до непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з непідприємницького товариства "Відкритий недержавний пенсійний фонд "Північно-східний регіон" (ідент. код 33901600; вул. Іванівська, буд. 1, м.Харків,61022) на розрахунковий рахунок 31117008700003, банківські реквізити: УДКСУ у Дзержинському районі м.Харкова, код ЄДРПОУ 37999654, МФО 851011, податковий борг з податку на прибуток у сумі 2380.00 грн. (дві тисячі триста вісімдесят грн. 00коп.).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21793167 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні