Постанова
від 21.02.2012 по справі 1092/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 лютого 2012 р. № 2а- 1092/12/2070

Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді Чудних С.О.,

при секретарі судового зас ідання Король Д.О.,

за участю представників ст орін:

представника позивача - Бос енко О.В.,

представник відповідача - Ш амілова Л..Ш.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Український науков о-дослідний інститут проблем землевпорядкування, лісовог о господарства, екології та п рава" в особі філії "Харківськ ий науково-дослідний та прое ктний інститут землеустрою" до Державної податково ї інспекції у Ленінському ра йоні міста Харкова про скасування податкового пові домлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харк івського окружного адмініст ративного суду з позовною за явою, в якій просить суд, з ура хуванням уточнень скасувати податкове повідомлення - ріш ення Державної податкової ін спекції у Ленінському районі міста Харкова №0002801530 від 19.09.2011 р. в частині нарахування штрафн их санкцій за період 3 квартал 2008 р. по 2 квартал 2010р. в сумі 1360 грн .

Позивач позовні вимоги та обґрунтовує тим, що в період з 3 кварталу 2008 року по 2 квартал 20 10 року перебував на спрощений системі оподаткування та сп лачував єдиний податок. Як пл атник єдиного податку позива ч не повинен був подавати зві тність з комунального податк у "Податковий розрахунок ком унального податку" за звітни й період 3 квартал 2008 року - 2 квар тал 2010 року і штрафні санкції з а вказаний період нараховані відповідачем всупереч діючо му законодавству.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив суд по зов задовольнити в повному о бсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував, на дав заперечення на позов, в як их виклав свою позицію по спр аві та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановле но наступне.

З матеріалів справи вбачає ться, що державним податкови м інспектором сектору адміні стрування платежів за землек ористування, місцевих податк ів і зборів проведено камера льну перевірку позивача за з вітний податковий період 3 кв . 2008 року - 4 кв. 2010 року, за результа тами якої складено акт від 30.08.2 011 року № 1632/15-307/35604125.

В ході перевірки позивача б ули встановленні порушення т ермінів подання податкової з вітності з комунального пода тку, а саме п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону У країни від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР «Про о податкування прибутку підпр иємств»зі змінами та доповне ннями, Положення „Про порядо к обчислення та сплати комун ального податку у місті Харк ові", затверджене рішенням 43 с есії Харківської міської Рад и народних депутатів 5 склика ння від 29.04.2010р. „Про внесення зм ін до положень, що регламенту ють порядок справляння місце вих податків і зборів у місті Харкові" (із змінами та доповн еннями); та в порушення норм п. 49.18. ст.49 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 року №2755-VІ.

На підставі акту перевірк и від 30.08.2011 року № 1632/15-307/35604125 ДПІ у Лен інському районі м. Харкова пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення №0002801530 від 19.09.2011 року пр о визначення податкового зоб ов' язання за штрафними (фін ансовими) санкціями в розмір і 1531 грн.

Суд вважає, що податкове пов ідомлення рішення прийняте в ідповідачем безпідставно та незаконно, а тому підлягає ск асування в в частині нарахув ання штрафних санкцій за пер іод 3 квартал 2008 р. по 2 квартал 2010р . в сумі 1360 грн. виходячи з насту пного.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується с торонами по справі, позивач з 2008 року до 30.06.2010 року перебував н а спрощеній системі оподатку вання, обліку та звітності, зг ідно свідоцтва про право спл ати єдиного податку суб'єкто м малого підприємництва-юрид ичною особою за відповідний рік, а саме: свідоцтво № 2023002826 про право сплати єдиного податк у суб'єктом малого підприємн ицтва юридичною особою Серія Б № 012049 від 05.12.2007 року у 2008 році, свід оцтво № 2023003279 про право сплати є диного податку суб'єктом мал ого підприємництва юридично ю особою Серія Б № 107613 від 10.12.2008 ро ку у 2009 році, свідоцтво № 2023003640 про право сплати єдиного податк у суб'єктом малого підприємн ицтва юридичною особою Серія Б №251709 від 02.12.2009 року у 2010 році.

Статтею 1 Указу Президента У країни “Про спрощену систему оподаткування, обліку та зві тності суб' єктів малого під приємництва” від 03.07.1998 р. № 727/98 вст ановлено, що спрощена систем а оподаткування, обліку та зв ітності запроваджується для таких суб'єктів малого підпр иємництва: фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку д іяльність без створення юрид ичної особи і у трудових відн осинах з якими, включаючи чле нів їх сімей, протягом року пе ребуває не більше 10 осіб та об сяг виручки яких від реаліза ції продукції (товарів, робіт , послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень; юридичних осіб - суб'єктів підприємницької ді яльності будь-якої організац ійно-правової форми та форми власності, в яких за рік серед ньооблікова чисельність пра цюючих не перевищує 50 осіб і о бсяг виручки яких від реаліз ації продукції (товарів, робі т, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.

Відповідно до ст. 3 Указу Пре зидента України “Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб' єктів малого підприємництва” суб'є кт підприємницької діяльнос ті - юридична особа, який перей шов на спрощену систему опод аткування, обліку та звітнос ті, самостійно обирає одну з н аступних ставок єдиного пода тку: 6 відсотків суми виручки в ід реалізації продукції (тов арів, робіт, послуг) без урахув ання акцизного збору у разі с плати податку на додану варт ість згідно із Законом Украї ни "Про податок на додану варт ість"; 10 відсотків суми виручк и від реалізації продукції (т оварів, робіт, послуг), за виня тком акцизного збору, у разі в ключення податку на додану в артість до складу єдиного по датку. Суб'єкти підприємниць кої діяльності - юридичні осо би сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа на ступного місяця на окремий р ахунок відділень Державного казначейства України.

Згідно до ст.6 Указу Президе нта України “Про спрощену си стему оподаткування, обліку та звітності суб' єктів мало го підприємництва” суб'єкт м алого підприємництва, який с плачує єдиний податок, не є пл атником таких видів податків і зборів (обов'язкових платеж ів): податку на додану вартіст ь, крім випадку, коли юридична особа обрала спосіб оподатк ування доходів за єдиним под атком за ставкою 6 відсотків; п одатку на прибуток підприємс тв; податку на доходи фізични х осіб (для фізичних осіб - суб 'єктів малого підприємництва ); плати (податку) за землю; збор у на спеціальне використання природних ресурсів; збору до Фонду для здійснення заході в щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи т а соціального захисту населе ння; збору до Державного інно ваційного фонду; збору на обо в'язкове соціальне страхуван ня; відрахувань та зборів на б удівництво, реконструкцію, р емонт і утримання автомобіль них доріг загального користу вання України; комунального податку; податку на промисел ; збору на обов'язкове державн е пенсійне страхування; збор у за видачу дозволу на розміщ ення об'єктів торгівлі та сфе ри послуг; внесків до Фонду Ук раїни соціального захисту ін валідів; внесків до Державно го фонду сприяння зайнятості населення; плати за патенти з гідно із Законом України "Про патентування деяких видів п ідприємницької діяльності".

Аналізуючи наведені норми , суд приходить до висновку, що позивач не повинен був сплач увати комунальний податок за період 3 кварталу 2008 року - 2 квар тал 2010 року, і відповідно подав ати податкову звітність з ко мунального податку, оскільки в цей період позивач був плат ником єдиного податку.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни встановлено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову. З огляду на прип ис наведеної норми процесуал ьного права при розгляді суд ом спору щодо правомірності рішення органу державної под аткової служби, яким платник у податків донараховані пода ткові зобов' язання чи зменш ені податкові вигоди, презум ується добросовісність плат ника податків, якщо зазначен им органом не доведено інше.

Відповідачем вказаного п роцесуального обов' язку не виконано, тому суд приходить до висновку про невідповідн ість прийнятого відповідаче м податкового повідомлення - рішення №0002801530 від 19.09.2011 року в ча стині нарахування штрафних с анкцій за період 3 квартал 2008 р. по 2 квартал 2010р. в сумі 1360 грн. ді йсним обставинам справи та в имогам діючого законодавств а, а отже є таким, що підлягає с касуванню.

На підставі вищевикладен ого, суд дійшов висновку, що по зов Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Українськи й науково-дослідний інститут проблем землевпорядкування , лісового господарства, екол огії та права" в особі філії "Х арківський науково-дослідни й та проектний інститут земл еустрою" є обґрунтованим, зак онним та таким, що підлягає за доволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України Харківськи й окружний адміністративний суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відп овідальністю "Український на уково-дослідний інститут про блем землевпорядкування, ліс ового господарства, екології та права" в особі філії "Харкі вський науково-дослідний та проектний інститут землеуст рою" до Державної податк ової інспекції у Ленінському районі міста Харкова про скасування податкового п овідомлення-рішення - задово льнити.

Скасувати податкове повід омлення- рішення Державної п одаткової інспекції у Ленінс ькому районі міста Харкова №0002801530 від 19.09.2011 року в частині нар ахування штрафних санкцій за період 3 квартал 2008 р. по 2 кварта л 2010р. в сумі 1360 грн.

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня її проголо шення, копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Суддя С.О. Чудних

Повний текст постанови виготовлено 24.02.2012р.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21793187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1092/12/2070

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чудних С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні