Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 лютого 2012 р. № 2-а- 1234/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездітка Д.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області
до Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови
про стягнення податкового боргу ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Красноградська міжрайонна державна податкова інспекція Харківської області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до відповідача, Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови, в якому просить суд стягнути з Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови заборгованість перед бюджетом у розмірі 2380,0 грн.
Позивач обґрунтовував свої позовні вимоги тим, що відповідач має заборгованість перед бюджетом на суму 2380,0 грн. Податковим органом були проведені передбачені законодавством заходи щодо стягнення заборгованості перед бюджетом, що не призвело до погашення боргу відповідачем.
Відповідач ухвалу про відкриття скороченого провадження отримав 09.02.2012р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Заперечення проти позову або заяву про визнання позову відповідач в десятиденний строк з дня одержання ухвали до суду не надав.
Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду, з огляду на що суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 183 –2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Відповідно до ч. 4 ст. 183 –2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Суд, дослідивши матеріали справи дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідності їх задоволення, керуючись наступним.
З матеріалів справи вбачається, що Малоорчицька сільська виборча комісія по виборах депутатів сільської ради та сільського голови зареєстрована як юридична особа 04.02.2006 року Зачепилівською районною державною адміністрацією Харківської області та взяте на податковий облік в Красноградській МДПІ Харківської області як платник податків з 04.02.2006 року за № 117.
Судом встановлено, що Малоорчицька сільська виборча комісія по виборах депутатів сільської ради та сільського голови має заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток на суму 2380,0 грн., яка виникла на підставі податкового повідомлення-рішення №000781500/0 від 21.05.2010 року.
Вказане податкове повідомлення-рішення №000781500/0 від 21.05.2010 року було надіслано позивачем на адресу відповідача та не було ним отримано. Вказане рішення було розміщено на дошці податкових оголошень, що підтверджується актом податкового органу.
Позивачем було вжито заходи, передбачені чинним законодавством України щодо погашення даного боргу. Зокрема, на юридичну адресу відповідача надіслано першу податкову вимогу від 11.06.2010 року за №1/163 та другу податкову вимогу від 02.07.2010 року № 2/237 на суму 2380,0 грн., які були отримані відповідачем, що підтверджується копіями поштових повідомлень про вручення поштових відправлень.
Зазначені вимоги та податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались, отже сума заборгованості, визначена ними до сплати, є узгодженою.
Відповідно до облікової картки всього заборгованість відповідача перед бюджетом на час розгляду справи складає 2380,0 грн.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно п. 6.1. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, яка діяла на час виникнення заборгованості), передбачено, що у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Згідно з п.п. 5.4.1. п. 5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно п. 6.2.4. п.6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до абз. 1,2 п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Начальником Красноградської МДПІ Харківської області було прийнято рішення від 16.12.2010 року № 73 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу щодо платника податків Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови.
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України, який є чинним на момент звернення позивача до суду, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.п. 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, встановлено, що органи державної податкової служби мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Таким чином, Красноградська МДПІ Харківської області, здійснено заходи по стягненню податкового боргу платника податків, передбачені законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, загальна сума податкового боргу в розмірі 2380,0 грн. є узгодженою, відповідачем не сплачена.
Із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані, отже, позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Згідно з ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 183-2, 185, 186, ч. 1 ст. 256 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Красноградська міжрайонна державна податкова інспекція Харківської області до Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з Малоорчицької сільської виборчої комісії по виборах депутатів сільської ради та сільського голови (код 34172625) заборгованість перед бюджетом у розмірі 2380.0 грн. (дві тисячі триста вісімдесят гривень 00 копійок).
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Д.В. Бездітко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2012 |
Оприлюднено | 13.03.2012 |
Номер документу | 21793211 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бездітко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні