Ухвала
від 29.09.2011 по справі к-29974/10-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"29" вересня 2011 р. м. Київ К-29974/10

Вищий адміністративни й суд України у складі:

суддів Островича С.Е.

Маринчак Н.Є.

Нечитайла О.М.

Пилипчук Н.Г.

Степашка О.І.

секретар судового засід ання Хомініч С.В.

розглянувши розглянула в у відкритому судовому засід анні касаційну скаргу Малого приватного підприємства «Ст арт»на постанову Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду від 2 вересня 2010 року у справі за позовом Малого пр иватного підприємства «Стар т»до Державної податкової ін спекції у м. Первомайськ Луга нської області про визнання недійсним та скасування под аткових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИЛА:

Мале приватне підприєм ство «Старт»звернулось з поз овом до Державної податкової інспекції у м. Первомайськ Лу ганської області про визнан ня недійсним та скасування п одаткових повідомлень-рішен ь.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 25 травня 2010 року позовн і вимоги задоволено. Скасова но рішення Державної податко вої інспекції у місті Первом айську Луганської області, в инесені відносно Малого при ватного підприємства «Старт »податкове повідомлення-ріш ення № 00034292301/0 від 10.02.2010 року, податк ове повідомлення-рішення № 0003 42102301/0 від 10.02.2010 року, податкове пов ідомлення-рішення № 000342112301/0 від 1 0.02.2010 року, податкове повідомле ння-рішення № 000251900/0 від 10.02.2010 року, рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій № 1023303000 від 10.02.2010 року. Стягнуто з Державного бюджету Україн и на користь Малого приватно го підприємства «Старт»витр ати по сплаті судового збору у сумі 3,40 грн. (три гривні сорок копійок).

Постановою Донецького апе ляційного адміністративног о суду від 2 вересня 2010 року ріш ення суду першої інстанції с касовано, постановлено нове рішення, яким відмовлено в за доволенні позовних вимог.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, Мале приватне підприємство «Старт»подало до Вищого адмі ністративного суду України, у якій просить скасувати ріш ення суду апеляційного інста нції та залишити в силі рішен ня суду першої інстанції, пос илаючись на порушення судом норм матеріального та процес уального права.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши доводи апеля ційної скарги та заперечення на неї, постанову суду першої інстанції, вислухавши осіб, я кі прибули в судове засіданн я, колегія суддів вважає, що ка саційна скарга не підлягає з адоволенню з наступних підст ав.

Судами попередніх інстанц ій встановлено, що Мале прива тне підприємство «Старт»(дал і - МПП «Старт») зареєстрова но як юридична особа виконав чим комітетом Первомайської міської ради, ідентифікацій ний код 20152671.

В період з 22.12.2009 по 19.01.2010 співроб ітниками Державної податков ої інспекції у м. Первомайськ у Луганської області (далі - ДПІ у м.Первомайську) проведе но планову виїзну перевірку МПП «Старт»з питань дотриман ня вимог податкового законод авства за період з 01.04.2008 по 30.09.2009, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.04.2008 по 30.09.2009 .

За результатами вказаної п еревірки було складено акт № 10/23/20152671 від 22.01.2010, у висновках до як ого зазначено, що перевіркою встановлено порушення МПП « Старт»: 1. п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п . 5.3 ст. 5, пп. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку підприємств»від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР, зі змінами та до повненнями, в редакції Закон у від 22.07.1997 року № 283/97-ВР, в результ аті чого занижено податок на прибуток в періоді, що переві рявся, на загальну суму 1 281 680 гр н., у тому числі по періодах: за II квартал 2008 року у сумі 127 199 грн., за III квартал 2008 року у сумі 598 807 гр н., за IV квартал 2008 року у сумі 419 851г рн., за І квартал 2009 року у сумі 134 235 грн., за II квартал 2009 року у су мі 1588 грн., 2. п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7, пп 7.2.3 п.7.2 с т. 7 Закону України від 03.04.2007 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», зі змінами та допо вненнями, в результаті чого з анижено (завищено) податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну сум у 1 157 282 грн., у тому числі по періо дах: квітень 2008 року у сумі 1 500 г рн., травень 2008 року у сумі 2000 гр н., червень 2008 року у сумі 90 059 грн ., серпень 2008 року у сумі 323 609 грн. , вересень 2008 року у сумі 129243 гр н., жовтень 2008 року у сумі 33 993 гр н., листопад 2008 року у сумі 135 967 гр н., грудень 2008 року у сумі 162 521 грн ., лютий 2009 року у сумі 20 866 грн., бер езень 2009 року у сумі 114 677 грн., кві тень 2009 року у сумі 18336грн., черв ень 2009 року у сумі 124 511 грн. 3. пп 7.2.3 п .7.2, пп.7.4.5.п.7.4 ст. 7 Закону України в ід 03.04.2007 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», зі зміна ми та доповненнями, в результ аті чого завищено від'ємне зн ачення різниці між сумою под аткових зобов'язань та подат кового кредиту в періоді, що п еревірявся, на загальну суму 23 371 грн., у тому числі по періода х: липень 2008 року у сумі 23 371 грн. 4. п.н.4.2.9 п.4.2 ст.4 Закону України «Пр о податок з доходів фізичних осіб»№ 889-ІV від 22.05.2003 року, в резул ьтаті чого допущено порушенн я вимог податкового законода вства під час перевірки пита нь щодо правильності утриман ня та своєчасності перерахув ання податку з доходів фізич них осіб до бюджету за період з 01.04.2008 року по 30.09.2009 року на загал ьну суму - 6 615,89 грн., в тому числ і по періодах: - квітень 2008 року - 1 588,23 грн., травень 2008 року - 2 117, 65 грн., серпень 2008 року - 264,71грн., в ересень 2008 року - 2 170,59 грн., груд ень 2008 року - 474,71 грн. 5. п. 2.11 Положе ння «Про ведення касових опе рацій в національній валюті в Україні», затвердженого по становою Правління НБУ Украї ни від 15.12.2004р. № 637, зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 13.01.2005р. за № 40/10320, видано готі вкові кошти з каси, без повног о звітування за раніше отрим ані під звіт суми, в сумі 37490.00 гр н. 6. п. 3.5 Положення «Про ведення касових операцій в націонал ьній валюті в Україні», затве рдженого постановою Правлін ня НБУ України від 15.12.2004р. № 637, зар еєстровано в Міністерстві юс тиції України 13.01.2005р. за № 40/10320, пер евищення встановлених ліміт ів залишку готівки в касі на з агальну суму 43770,46 грн.

На підставі акту перевірки № 10/23/20152671 від 22.01.2010 року 04.02.2010 ДПІ в м. Первомайську винесено: под аткове повідомлення-рішення №0000022301/0, яким платнику податків - МПП «Старт»визначені подат кові зобов'язання з податку н а прибуток в сумі 1 922 520 гри., в том у числі 1 281 680 грн. - податок та 640 840 г рн. - штрафні санкції; податков е повідомлення-рішення № 0000032301/0 , яким платнику податків - МП П «Старт»визначені податков і зобов'язання з податку на до дану вартість в сумі 1 735 923 грн., в тому числі 1 157 282 грн. - податок та 578 641 грн. - штрафні санкції; под аткове повідомлення-рішення № 0000042301/0, яким платнику податків - МПП «Старт» зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 23 371 грн., та застосовані шт рафні санкції в сумі 11 685,50 грн.; п одаткове повідомлення-рішен ня № 0000121700/0, яким платнику податк ів - МПП «Старт»визначені по даткові зобов'язання з подат ку з доходів найманих праців ників в сумі 19 847,67 грн., в тому чис лі 6 615,89 грн. - податок та 13 231,78 грн. - ш трафні санкції; рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій № 0000232303, яки м до платника податку - МПП «Ст арт»застосовані штрафні (фін ансові) санкції згідно з абз. 2 , 5 ст. 1 Указу Президента «Про за стосування штрафних санкцій за порушення норм з регулюва ння обігу готівки», в сумі 96 913,42 грн.

27.01.2010 до ДПІ у м. Первомайську від керівника МПП «Старт»на дійшло заперечення до акту п ланової документальної пере вірки МПП «Старт»від 22.01.2010, в як ому останній не погодився із висновками перевірки.

Не погоджуючись з прийняти ми рішеннями ДПІ у м. Первомай ську, позивачем, в порядку ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетом та державними цільовими фон дами»від 21.12.2000 № 2181, із змінами та доповненнями, (далі - Закон № 218 1), на вказані вище рішення бул о направлено скаргу, яку пода тковий орган отримав 15.02.2010.

13.04.2010 за № 1329/23-019/686 ДПІ у м. Первома йську винесла рішення про ре зультати розгляду первинної скарги, яким: скасувала пода ткове повідомлення-рішення № 0000022301/0 від 04.02.2010 року в частині 4 грн . нарахованого податку на при буток та застосованої штрафн ої санкції 3 грн.; збільшила на 579 296 грн. суму штрафної санкц ії податку на прибуток у пода тковому повідомленні-рішенн і ДПІ у м. Первомайську від 04.02.201 0 року № 000022301/0; залишила без змін податкове повідомлення-ріше ння від 04.02.2010 №0000032301/0; № 0000042301/0; № 0000121700/0.

За результатами розгляду с карги МПП «Старт»і прийняття рішення від 13.04.2010 року № 1329/23-019/686 пр о результати розгляду первин ної скарги, ДПІ у м. Первомайсь ку винесла наступні рішення: податкове повідомлення-ріше ння № 0000022301/1 від 13 квітня 2010 року, як им платнику податків - МПП «Ст арт»визначені податкові зоб ов'язання з податку на прибут ок в сумі 1 922 520 грн., в тому числі 1 281 680 грн. - податок та 640 840 грн. - штр афних санкцій; податкове пов ідомлення-рішення № 0000102301/0 від 13 квітня 2010 року, яким платнику п одатків МПП «Старт»визначен і штрафні санкції з податку н а прибуток, у відповідності д о п.п. 17.1.6 Закону № 2181 в сумі 579 926 грн .; податкове повідомлення-ріш ення № 0000032301/1 від 13 квітня 2010 року, я ким платнику податків - МПП «С тарт»визначені податкові зо бов'язання з податку на додан у вартість в сумі 1 735 923 грн., в том у числі 1 157 282 грн. - податок та 578 641 г рн. - штрафні санкції; податко ве повідомлення-рішення № 00000423 01/1 від 13 квітня 2010 року, яким плат нику податків - МПП «Старт»зм еншено суму бюджетного відшк одування з податку на додану вартість в сумі 23 371 грн., та зас тосовані штрафні санкції в с умі 11 685,50 грн.; податкове повідо млення-рішення № 0000121700/ від 13 квіт ня 2010 року, яким платнику подат ків - МПП «Старт»визначені по даткові зобов'язання з подат ку з доходів найманих праців ників в сумі 19 847,67 грн., в тому чис лі 6 615,89 грн. - податок та 13 231,78 грн. - ш трафні санкції.

Рішення суду першої інстан ції, про задоволення позовни х вимог, мотивована тим, що від повідачем не доведено, на під ставі яких саме документів, в тому числі первинних, здійсн ювалась перевірка фінансово -господарської діяльності МП П «Старт»та робились висновк и щодо заниження податку на п рибуток та податку на додану вартість, а тому з боку відпов ідача було здійснено порушен ня п.п. 2.3.2, п.п. 2.3.4 Порядку № 327, що є п ідставою для задоволенні поз овних вимог.

Суд апеляційної інстанції , не погодившись з висновком с уду першої інстанції, відмов ив в задоволенні позовних ви мог, з чим погоджується колег ія суддів Вищого адміністрат ивного суду України, зважаюч и на наступне.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума бу дь-яких витрат платника пода тку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, з дійснюваних як компенсація в артості товарів (робіт, послу г), які придбаваються (виготов ляються) таким платником под атку для їх подальшого викор истання у власній господарсь кій діяльності.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств" до складу валових витрат включ аються суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці, у тому чис лі витрати з придбання елект ричної енергії (включаючи ре активну), з урахуванням обмеж ень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

В силу вимог абзацу четверт ого підпункту 5.3.9 пункту 5.3 стат ті 5 названого Закону не належ ать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверд жені відповідними розрахунк овими, платіжними та іншими д окументами, обов'язковість в едення і зберігання яких пер едбачена правилами ведення п одаткового обліку.

Згідно ст. 3 Закону України « Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україн і»метою ведення бухгалтерсь кого обліку і складання фіна нсової зв'язності є надання к ористувачам для прийняття рі шень повної, правдивої та неу передженої інформації про фі нансове становище, результат и діяльності та рух грошових коштів підприємства

Відповідно до п.п. 7.2.4. п. 7.2 ст. 7 З акону України "Про податок на додану вартість" право на нар ахування податку та складанн я податкових накладних надає ться виключно особам, зареєс трованим як платники податку у порядку, передбаченому ста ттею 9 цього Закону.

Підпунктом 7.2.6. п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додан у вартість", що податкова накл адна видається платником под атку, який поставляє товари (п ослуги), на вимогу їх отримува ча, та є підставою для нарахув ання податкового кредиту.

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.1 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" встановлено, що платник податку зобов'яза ний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазн ачені окремими рядками: поря дковий номер податкової накл адної; дату виписування пода ткової накладної; повну або с корочену назву, зазначену у с татутних документах юридичн ої особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, з ареєстрованої як платник под атку на додану вартість; пода тковий номер платника податк у (продавця та покупця); місце розташування юридичної особ и або місце податкової адрес и фізичної особи, зареєстров аної як платник податку на до дану вартість; опис (номенкла туру) товарів (робіт, послуг) т а їх кількість (обсяг, об'єм); по вну або скорочену назву, зазн ачену у статутних документах отримувача; ціну поставки бе з врахування податку; ставку податку та відповідну суму п одатку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підл ягають сплаті з урахуванням податку.

Відповідно до п. 18 Порядку за повнення податкової накладн ої затвердженого Наказом ДПА України від 30.05.1997 року № 165 всі ск ладені примірники податково ї накладної підписуються осо бою, уповноваженою платником податку здійснювати поставк у товарів (послуг), та скріплюю ться печаткою такого платник а податку - продавця. Податков а накладна не підписується п окупцем товарів (послуг) і не с кріплюється його печаткою.

На підтвердження включенн я МІЦІ «Старт»до складу вало вих витрат, витрат по взаємов ідносинам з ТОВ «Тотем»та ТО В «НВФ Торг-Сервіс», позиваче м до матеріалів справи надан о копії договорів купівлі-пр одажу та копії видаткових на кладних на поставку товару, п ідписані і скріплені печатко ю як посадовою особою позива ча так і посадовою особою йог о контрагента (постачальника ). Також в справі містяться коп ії договорів щодо надання по слуг з бухгалтерського облік у та акти виконаних робіт, що п ідтверджують формування вал ових витрат по взаємовідноси нам з ПП ОСОБА_6

На підтвердження формуван ня МПП "Старт" податкового кре диту з податку на додану варт ість за період квітень - груде нь 2008 року, лютий-квітень, черве нь 2009 року надані копії податк ових накладних, отриманих ві д платників податку, постача льників товару (робіт послуг ), зокрема податкові накладні , отримані від ТОВ "Тотем" та ТО В "НВФ "Торг-Сервіс".

Також позивачем надано коп ії первинних документів, що п ідтверджують формування под аткового кредиту по взаємові дносинам з ТОВ "Антея", ТОВ "Так т", ТОВ "Укрторг".

Контролюючим органом в ход і проведення планової переві рки МПП «Старт»встановлено, що одними з постачальників п озивача є: ТОВ «Тотем»(інд. код 31586024), ТОВ «НВФ Торг-Сервіс»(інд . код 36040320).

Органами податкової служб и встановлено також, що ТОВ «Н ВФ Торг-Сервіс»за даними ЦБД юридичних осіб ДПА України в казаний платник податків зар еєстрований ДПІ у Солом'янсь кому районі м. Києва, юридична адреса: м. Київ, пр-т Космонавт а Комарова, буд. 42. Згідно стату тних документів директором т овариства є Десятник Роман Олександрович.

ТОВ «НВФ Торг-Сервіс» відсу тнє за юридичною адресою, що п ідтверджується актом про нез находження за юридичною адре сою від 13.05.2010 року.

В акті перевірки відповіда чем зазначено, що згідно дани х Системи автоматизованого

співставлення податкових зобов'язань і податкового кр едиту в розрізі контрагентів ДПА

України встановлено, що контрагенти МПП "Старт" не з аявили в деклараціях з подат ку на

додану вартість пода ткові зобов'язань зі сплати п одатку на додану вартість за результатами

операцій з п озивачем.

Актом перевірки встановле но відсутність у МПП «Старт» необхідного штату робітникі в для здійснення фінансов о-господарської діяльності , складських приміщень, в ласних

транспортних засобів. До говори оренди транспортни х засобів, складських при міщень позивачем для перевір ки не надано.

У той же час в ході перевірк и встановлено відсутність ви трат МПП «Старт»на

переве зення товарів від постачальн иків. '

Відповідно до статті 1 Прави л перевезень вантажів автомо більним транспортом в Україн і, затверджених наказом Міні стерства транспорту України від 14.10.2007 № 363, перевізник - особа, яка надає послуги з перевезе ння вантажу автомобільним тр анспортом загального корист ування; товарно-транспортна документація - комплект юрид ичних документів, на підстав і яких здійснюють облік, прий мання, передавання, перевезе ння, здавання вантажу та взає мні розрахунки між учасникам и транспортного процесу; тов арно-транспортна накладна - є диний для всіх учасників тра нспортного процесу юридични й документ, що призначений дл я списання товарно-матеріаль них цінностей, обліку на шлях у їх переміщення, оприбуткув ання, складського, оперативн ого та бухгалтерського облік у, а також для розрахунків за п еревезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Так, згідно з пунктами 2.1, 2.4 По ложення про документальне за безпечення записів у бухгалт ерському обліку, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24.05.1995 № 88. первин ні документи - це письмові сві доцтва, що фіксують та підтве рджують господарські операц ії, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (вл асника) на їх проведення. Перв инні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях і нформації) для надання їм юри дичної сили і доказовості по винні мати обов'язкові рекві зити: назва підприємства, уст анови, від імені яких складен ий документ, назва документа (форми), код

форми, дата і мі сце складання, зміст господа рської операції та її вимірн ики (у натуральному і вартісн ому виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальни х за дозвіл та здійсненнягос подарської операції і склада ння первинного документа. Виходячи зі змісту статті 5 Закону України "Про оподатку вання прибутку підприємств", ст. 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість" норм ст атей 3, 5 Господарського кодекс у України, правові наслідки у вигляді виникнення права пл атника податку на включення до складу валових витрат пов 'язаних з витратами по придба нню товарів та правом на отри мання податкового кредиту мо жуть мати лише реально вчине ні господарські операції з п ридбання товарів, послуг з ме тою використання в оподатков уваних операціях в межах гос подарської діяльності.

Проте з матеріалів справи в бачається відсутність у пози вача необхідних умов для дос ягнення результатів відпові дної економічної діяльності в силу відсутності технічно го персоналу, складських при міщень, транспортних засобів , крім того товариством здійс нюється облік виключно госпо дарських операцій, які безпо середньо пов'язані з виникне нням податкової вигоди, недо веденість позивачем факту по ставки товару дає підстави д ля висновку про безтоварніст ь операцій.

Частиною 1 ст. 216 Цивільного к одексу України встановлено, що недійсний правочин не ств орює юридичних наслідків, кр ім тих, що пов'язані з його нед ійсністю.

Наявність цивільно-правов ого договору не є безумовним свідченням правомірності вч иненої платником податку гос подарської операції, 3 урахув анням вимог статей 216, 228 Цивіль ного кодексу України договір , який суперечить публічному порядку, є нікчемним, а отже, н е породжує передбачених ним правових наслідків. Визнання такого договору недійсним у суді не вимагається. Тому вст ановивши нікчемність відпов ідних договорів слід розгляд ати податкові наслідки вчине ння відповідних дій без урах ування наявності цивільно-пр авового договору, а тому пода тковим органом правомірно на раховані податкові зобов'яза ння з прибутку підприємств, п одатку на додану вартість та відповідних штрафних санкці й.

Податковим повідомленням- рішенням № 0000121700/0 визначені под аткові зобов'язання з податк у з доходів найманих працівн иків в сумі 19847,67 грн., в тому числ і - 6615,89 грн. - за основним платеже м та 13231,78 грн. - штрафні санкції.

При перевірці додатків до ж урналу-ордеру по рахунку 301 "Ка са", згідно видаткового ордер у від 22.04.2008 року № 484705 в підзвіт О СОБА_8 видано 9000 грн. на закупі влю товару. Підтверджуючі до кументи (договір, рахунок, нак ладна) на закупівлю ТМЦ відсу тні. Тому, за висновком ДПІ у м . Первомайську Луганської об ласті суму отриманих грошови х коштів необхідно включити до складу загального місячно го доходу, як додаткове благо та оподаткувати згідно п. 3.4 ст . З Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб".

Відповідно до п.п. 4.2.9 „г" п. 4.2 ст . 4 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" до ск ладу загального місячного оп одатковуваного доходу включ аються дохід, отриманий плат ником податку від його праце давця як додаткове благо (за в инятками, передбаченими пунк том 4.3 цієї статті), а саме вигля ді суми грошового або майнов ого відшкодування будь-яких витрат або втрат платника по датку, крім тих, що підлягають обов'язковому відшкодуванню згідно із законом за рахунок бюджету або звільняються ві д оподаткування згідно з цим Законом.

Якщо додаткові блага надаю ться у формах, відмінних від г рошової, об'єкт оподаткуванн я обчислюється за правилами, визначеними пунктом 3.4 статті 3 цього Закону. Якщо додаткові блага надаються особою, що не є працедавцем платника пода тку, чи особою, яка діє від іме ні або за дорученням такого п рацедавця, то такі доходи при рівнюються з метою оподаткув ання до подарунків з їх відпо відним оподаткуванням.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем надано коп ію квитанції до прибуткового касового ордера № 14 ТОВ „Тоте м" та звіт про використання ко штів наданих під звіт з підтв ерджуючими документами щодо використання цих готівкових грошових коштів, а саме: видат кової накладної 240408 від 24.04.08 та п одаткової накладної 240408 від 24.04. 08 року.

Рішенням ДПІ у м. Первомайсь ку Луганської області від 04.02.20 10 року № 0000232303 згідно з абз. 2, 5 с т. 1 Указу Президента "Про заст осування штрафних санкцій за порушення норм з регулюванн я обігу готівки" до МПП "Старт" застосовані штрафні (фінанс ові) санкцій в сумі 96913,42 грн.

Згідно акту перевірки пози вачем порушено п. 3.5 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого постанов ою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 13.01.2005 ро ку за № 40/10320, (далі - Положення). Ві дповідачем зроблено висново к про перевищення ліміту зал ишків готівки в касі в 2008 році в сумі 43770,46 грн.

Відповідно до вимог п. 3.5 Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні у разі видачі окрем им фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підп риємства) за видатковим касо вим ордером або видатковою в ідомістю касир вимагає пред' явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його на йменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа ро зписується у видатковому кас овому ордері або видатковій відомості про одержання готі вки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копій ок -цифрами), використовуючи ч орнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Д ля виведення залишку готівки в касі не приймаються видатк ові касові ордери або видатк ові відомості, в яких видача г отівки з каси не підтверджен а підписом одержувача.

Актом перевірки встановле но порушення підприємством п , 2,11. Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні, в обґрунтув ання зазначено, що згідно вид аткового касового ордеру від 22.04.2008 серії 02АААЖ № 484705 ОСОБА_8 отримав в касі підприємства готівкові кошти під звіт у су мі 9000 грн., проте підтверджуючи документи про використання грошових коштів підзвітною о собою в сумі 9000 грн. відсутні. 13.0 5.2008 ОСОБА_8 отримав в касі пі дприємства готівкові кошти п ід звіт у сумі 12000 грн.; 15.08.08 - 1500,00 грн ; 08.09.08 - 12300,00 гра; 26.12.08 - 2690,00 грн. без повно го звітування за раніше отри ману під звіт суму (9000 грн.).

Як вбачається з матеріалів справи, надані копії квитанц ій до прибуткового касового ордеру ТОВ «Тотем»та копії з вітів про використання кошті в, наданих під звіт з копіями п ідтверджуючих документів що до використання цих готівков их грошових коштів, проте згі дно до протоколу обшуку пров еденого податковою міліцією вбачається, що у приміщенні в якому позивач здійснював го сподарську діяльність знахо дились печатка ТОВ «Тотем», ч исті листи формату А4 з відбит ком печатки ТОВ «Тотем»та чи сті бланки прибуткових касов их ордерів з відбитком печат ки ТОВ «Тотем».

Огляду на наведене, суд апеляційної інстанції, прав омірно відмовив в задоволенн і позовних вимог та скасував помилкове рішення суду перш ої інстанції.

Враховуючи викладене та ві дповідно до ч.2 ст. 220 КАС Україн и, суд касаційної інстанції п ереглядає судові рішення суд ів першої та апеляційної інс танцій у межах касаційної ск арги, але при цьому може встан овлювати порушення норм мате ріального чи процесуального права, на які не було посиланн я в касаційній скарзі. Колегі я суддів вважає, що касаційну скаргу слід відхилити, оскіл ьки рішення судів першої та а пеляційної інстанцій ухвале но з додержанням норм матері ального та процесуального пр ава, правова оцінка обставин ам у справі дана вірно, а довод и касаційної скарги висновкі в судів не спростовують, підс тави для призначення справи до розгляду в судовому засід анні відсутні.

Доводи касаційної скарги н е дають підстав для висновку , що при розгляді справи судам и допущено неправильне засто сування норм матеріального ч и порушення норм процесуальн ого права, які передбачені ст .ст. 225 - 229 Кодексу адміністра тивного судочинства Украї ни як підстави для зміни , скасування судового рішенн я, залишення позовної заяви б ез розгляду або закриття про вадження у справі.

Керуючись ст. 220, 221, 230 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Мало го приватного підприємства « Старт»залишити без задоволе ння, постанову Донецького а пеляційного адміністративн ого суду від 2 вересня 2010 року - без змін.

Ухвала є остаточною і оскар женню не підлягає.

Головуючий суддя

С.Е. Острович

Судді Н.Є. Маринчак

О.М. Нечитайло

Н.Г. Пилипчук

О.І. Степашко

Суддя С.Е. О стрович

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21796132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к-29974/10-с

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 22.09.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні