Постанова
від 29.02.2012 по справі 2272/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

29 лютого 2012 р. № 2-а- 2272/12/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панов а М.М.,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Каряки С.Г.,

представників сторін:

позивача - Іващенка Д.С. ,

відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміще нні суду в м. Харкові адмініст ративну справу за позовом

Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Виробничо-то ргівельна компанія "ФЕНІКС"

до Державної податкової інс пекції у Київському районі міста Харкова

про зобов'язання вчинити певн і дії та скасування рішення ,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окруж ного адміністративного суду звернулось Товариство з обм еженою відповідальністю «Ви робничо-торгівельна компані я «ФЕНІКС» з адміністративн им позовом до Державної пода ткової інспекції у Київськом у районі міста Харкова про ск асування рішення Державної п одаткової інспекції в Київсь кому районі м. Харкова про від мову у видачі ТОВ «ВТК» ФЕНІК С» свідоцтва платника єдиног о податку від 27.01.2012 року №2442/10/15-136 та зобов' язати Державну подат кову інспекцію в Київському районі м. Харкова видати пози вачу - ТОВ «ВТК» ФЕНІКС» (код ЄДРПОУ 32565251) свідоцтво платник а єдиного податку згідно под аної заяви про застосування спрощеної системи оподаткув ання.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив задовольнити п озовні вимоги з підстав та мо тивів, викладених у позовній заяві.

Представник Державної под аткової інспекції у Київсько му районі міста Харкова, який належним чином повідомлений , відповідно в судове засідан ня не прибув, причину неявки суду не повідомив, заяву про р озгляд справи за його відсут ності не надавав.

Суд вважає можливим розгля д справи за відсутності пред ставника відповідача на під ставі наявних у ній доказів, в ідповідно до ст. 128 КАСУ.

Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позо вні вимоги такими, що підляга ють задоволенню в повному об сязі, виходячи з наступних пі дстав.

Матеріалами справи підтве рджено, що 17 січня 2012 року позив ач подав до Державної податк ової інспекції в Київському районі м. Харкова заяву про за стосування спрощеної систем и оподаткування. 30 січня 2012 рок у позивач отримав рішення ві дповідача про відмову у вида чі свідоцтва платника єдиног о податку, мотивуючи тим, що ві дповідно до підпункту 4 підпу нкту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Пода ткового кодексу України, не м ожуть бути платниками єдиног о податку суб' єкти господар ювання, які здійснюють видоб уток, виробництво, реалізаці ю дорогоцінних металів і дор огоцінного каміння, у тому чи слі органогенного утворення .

Проте, з рішенням відповіда ча про відмову у видачі свідо цтва платника єдиного податк у позивач не погодився, вважа є рішення безпідставним та н езаконним.

Відповідно до пункту 291.3 стат ті 291 Податкового кодексу Укра їни юридична особа чи фізичн а особа - підприємець може с амостійно обрати спрощену си стему оподаткування, якщо та ка особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдин ого податку в порядку, визнач еному цією главою.

Згідно підпункту 4 підпункт у 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податко вого кодексу України не можу ть бути платниками єдиного п одатку суб'єкти господарюван ня (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійс нюють видобуток, виробництво , реалізацію дорогоцінних ме талів і дорогоцінного камінн я, у тому числі органогенного утворення.

Стаття 14 Податкового кодекс у України не дає визначення п онять «видобуток, виробництв о, реалізація дорогоцінних м еталів і дорогоцінного камін ня».

Згідно зі статті 5 Податково го кодексу України інші терм іни, що застосовуються у цьом у Кодексі і не визначаються н им, використовуються у значе нні, встановленому іншими за конами.

Відповідно до статті 1 Закон у України від 18.11.1997 року № 637/97-ВР « Про регулювання видобутку, в иробництва і використання до рогоцінних металів і дорогоц інного каміння та контроль з а операціями з ними» (далі - З акон України № 637/97-ВР) видобуто к дорогоцінних металів - ви лучення дорогоцінних металі в з надр і відходів гірничо-зб агачувального або металургі йного виробництва (хвости зб агачення, відвали, шлаки, шлам и, недогарки) з усіма можливим и способами (пункту 5 статті 1 З акону України № 637/97-ВР); видобут ок дорогоцінного каміння та напівдорогоцінного каміння - вилучення дорогоцінного каміння та напівдорогоцінно го каміння з гірських порід у сіма можливими способами (пу нкт 6 статті 1 Закону України № 637/97-ВР); виробництво дорогоцін них металів - вилучення дор огоцінних металів із комплек сних руд, концентратів та інш их напівпродуктів, відходів і брухту, що містять ці метали , та афінаж дорогоцінних мета лів (пункт 7 статті 1 Закону Укр аїни № 637/97-ВР); афінаж дорогоцін них металів - металургійний процес одержання дорогоцінн их металів високої чистоти ш ляхом відділення від них заб руднюючих домішок (пункт 19 ста тті 1 Закону України № 637/97-ВР).

Отже, жоден з зазначених вид ів діяльності не містить роб іт, які б включали або були б п ов' язані з виготовленням юв елірних та побутових виробів з дорогоцінних металів.

Зазначені види діяльності не передбачають наявність я к результату їх провадження кінцевого продукту (товару) у вигляді ювелірних та побуто вих виробів з дорогоцінних м еталів, що можуть бути реаліз овані.

Відповідно до підпункту 5 пу нкту 298.3 статті 298 Податкового к одексу України та пункту 3 Пор ядку подання заяви про засто сування спрощеної системи оп одаткування, затвердженої на казом Міністерства фінансів України 20.12.2011р. № 1675 для обрання а бо переходу на спрощену сист ему оподаткування суб'єкт го сподарювання подає до органу державної податкової служби заяву про застосування спро щеної системи оподаткування за формою, затвердженою нака зом Міністерства фінансів Ук раїни від 20.12.2011 № 1675, у якій зазнач аються, зокрема, такі відомос ті:види господарської діяльн ості, обрані фізичною особою - підприємцем, згідно з КВЕД ДК 009:2005, у разі здійснення вироб ництва - також види товару (п родукції), що нею виробляютьс я.

Згідно із КВЕД ДК 009:2005 (Класиф ікацією видів економічної ді яльності) діяльність з вироб ництва дорогоцінних металів належить до підкласу 27.41.0, що вк лючає виробництво та афінаж необроблених дорогоцінних м еталів: золота, срібла, платин и тощо; виробництво сплавів з дорогоцінних металів; вироб ництво напівфабрикатів з дор огоцінних металів; нанесення покриття з срібла на недорог оцінні метали; нанесення пок риття з золота на недорогоці нні метали та срібло; нанесен ня покриття з платини або мет алів платинової групи на зол ото, срібло та недорогоцінні метали.

При цьому, вищезазначений п ідклас не включає виробництв о ювелірних виробів з дорого цінних металів (підклас 36.22.0).

Щодо торгівлі дорогоцінни м металом та дорогоцінним ка мінням у КВЕД ДК 009:2005 визначені :

- підклас 51.52.4 «Оптова то ргівля золотом та іншими дор огоцінними металами»;

- підклас 51.56.0 «Оптова то ргівля іншими проміжними про дуктами», що включає оптову т оргівлю коштовним камінням» .

Торгівля ювелірними вироб ами відноситься до інших під класів КВЕД ДК 009:2005:

- підклас 51.47.9 «Оптова то ргівля іншими непродовольчи ми товарами споживчого призн ачення, н. в. і. г.». Цей підклас в ключає оптову торгівлю нееле ктричними музичними інструм ентами та нотами, фотографіч ними та оптичними товарами, і грами та іграшками, годинник ами, ювелірними виробами, спо ртивними товарами, велосипед ами, їх частинами та належнос тями, виробами зі шкіри та дор ожніми належностями, іншими непродовольчими товарами сп оживчого призначення;

- підклас 52.48.2 «Роздрібн а торгівля годинниками та юв елірними виробами»;

- підклас 52.12.0 «Роздрібн а торгівля в неспеціалізован их магазинах без переваги пр одовольчого асортименту». Ц ей підклас включає роздрібну торгівлю в універсальних ма газинах широким асортименто м товарів без переваги продо вольчих товарів: одягом, мебл ями, побутовими електротовар ами, залізними виробами, косм етичними товарами, ювелірним и виробами, іграшками, спорти вними товарами тощо.

Таким чином, обмеження на за стосування спрощеної систем и оподаткування, обліку та зв ітності поширюється тільки н а суб`єктів господарювання, я кі здійснюють операції з сир овиною, а не з готовою споживч ою продукцією, а саме:

1)видобуток (підклас 13.20.0 та пі дклас 14.50.0 КВЕД ДК 009:2005),

2)виробництво (підклас 27.41.0),

3)торгівлю (підклас 51.52.4 та під клас 51.56.0 ) дорогоцінними метал ами і дорогоцінним камінням, у тому числі органогенного у творення.

У листі Міністерства фінан сів України, що адресований Д ержавній податковій службі У країни (№31-08160-10-18/1122 від 19.01.2012 року), та кож відокремлює діяльність з видобутку, виробництва та ре алізації дорогоцінних метал ів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного ут ворення, від діяльності з вир обництва та реалізації ювелі рних виробів. Згідно із Класи фікацією видів економічної д іяльності ДК 009:2005:

діяльність з видобутку дор огоцінного металу належить д о підкласу 13.20.0, а діяльність з в идобутку дорогоцінного камі ння до підкласу 14.50.0;

діяльність з виробництва д орогоцінних металів належит ь до підкласу 27.41.0 (при цьому цей підклас не включає клас 33.50 та 33.22);

діяльність з торгівлі доро гоцінними металами та дорого цінним камінням визначені у підкласі 51.52.4 та підкласі 51.56.0.

Відповідно до Закону Украї ни від 05.04.2001 №2371 «Про митний тари ф» дорогоцінні метали (7106-7112), до рогоцінне каміння (7101-7105) та ювел ірні вироби (7113), вироби майстрі в золотих і срібних справ (7114) в иділено в окремі підгрупи гр упи 71 розділу 14, які не перетина ються.

Державна служба статистик и України розмежує згідно КВ ЕД ДК 009:2005 будь-яку діяльність, п ов' язану з дорогоцінними ме талами та дорогоцінним камін ням від аналогічної діяльнос ті з ювелірними виробами (лис т Державної служби статистик и України від 30.12.2011 року №14/3-12/636).

Державна служба статистик и України у листі, адресовано му Державній податковій служ бі України, зазначає, що об'єкт ами класифікації в КВЕД є усі види економічної діяльності суб'єктів господарювання, як і на вищих рівнях деталізаці ї групуються у галузі та, відп овідно до статистичної метод ології, економічну діяльніст ь за КВЕД класифікують в зале жності від витрат на виробни цтво, процесу виробництва та випуску продукції.

Державні стандарти Україн и ДСТУ 3375-96 «Вироби золотарськ і. Терміни та визначення», ДС ТУ 2250-93 «Брухт та відходи дорог оцінних металів і сплавів. Те рміни та визначення» чітко в ирізняють і надають тлумачен ня поняття «ювелірний виріб» , відокремлюючи його таким чи ном від поняття «дорогоцінні метали» та «дорогоцінне кам іння».

Окрім того, необхідно заува жити, що згідно з п. 1.3 Ліцензійн их умов провадження господар ської діяльності з виробницт ва дорогоцінних металів і до рогоцінного каміння, дорогоц інного каміння органогенног о утворення, напівдорогоцінн ого каміння, затверджених на казом Державного комітету Ук раїни з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів Украї ни від 26 грудня 2000 року № 82/350, у меж ах діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорог оцінного каміння здійснюють ся такі види робіт:

а) переробка комплексних ру д, концентратів та інших напі впродуктів, що містять дорог оцінні метали;

б) переробка брухту і відход ів дорогоцінних металів і сп лавів;

в) переробка твердих і рідки х срібловмісних відходів;

г) афінаж дорогоцінних мета лів;

ґ) обробка дорогоцінного ка міння, у тому числі огрануван ня алмазів у діаманти, обробк а рекуперованого дорогоцінн ого каміння.

Пунктом 1.3. Ліцензійних умов провадження господарської д іяльності з виготовлення вир обів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дор огоцінного каміння органоге нного утворення, напівдорого цінного каміння, торгівлі ви робами з дорогоцінних металі в і дорогоцінного каміння, до рогоцінного каміння органог енного утворення, напівдорог оцінного каміння, затверджен их наказом Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва, Міністерства фінансів У країни від 26 грудня 2000 року № 82/350, у межах діяльності з виготов лення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного кам іння, торгівлі виробами з дор огоцінних металів і дорогоці нного каміння здійснюються т акі види робіт:

а) виготовлення виробів з до рогоцінних металів і дорогоц інного каміння або таких, що м істять у собі дорогоцінні ме тали і дорогоцінне каміння (у тому числі при проведенні на уково-дослідних робіт);

б) виготовлення ювелірних т а побутових виробів з дорого цінних металів і дорогоцінно го каміння;

в) виготовлення напівфабри катів та елементів ювелірних та побутових виробів при зді йсненні ремонту ювелірних та побутових виробів з дорогоц інних металів і дорогоцінног о каміння;

г) виготовлення монет, держа вних нагород, відзнак тощо з д орогоцінних металів і дорого цінного каміння;

ґ) виготовлення зубних прот езів з дорогоцінних металів;

д) виготовлення інструмент у та інших виробів технічног о призначення із застосуванн ям природних і технічних алм азів;

е) оптова, роздрібна торгівл я, комісійна торгівля, торгів ля скупленими в населення та прийнятими під заставу ювел ірними та побутовими виробам и з дорогоцінних металів і до рогоцінного каміння;

є) оптова, роздрібна торгівл я обробленим та необробленим дорогоцінним камінням;

ж) оптова, роздрібна торгівл я промисловими виробами з до рогоцінних металів (дріт, пла стини, філь' єри тощо).

Тобто, йде розмежування як о кремих видів господарської д іяльності виробництво дорог оцінних металів, дорогоцінно го каміння та виробництво ви робів з дорогоцінних металів , дорогоцінного каміння та то ргівлі ними.

Державна податкова служба України (телеграма ДПА Украї ни від 18.07.2005 р. № 14106/7/31-0017, лист ДПА Укр аїни від 02.08.2010 №15444/7/15-0117) послідовно та офіційно підтримувала по зицію щодо не входження таки х видів діяльності, як

- виробництво годинни ків (КВЕД 33.50.0) (у тому числі виро бництво годинникових корпус ів з дорогоцінних металів),

- виробництво ювелірн их виробів з дорогоцінних ме талів (КВЕД 36.22.0),

- оптова (КВЕД 51.47.9) і розд рібна (КВЕДи 52.12.0 та 52.48.2) торгівля ювелірними виробами з дорог оцінних металів і дорогоцінн ого каміння, -

до складу діяльності з виро бництва дорогоцінних металі в (КВЕД 27.41.0) та торгівлі ними (КВ ЕД 51.52.4) аргументуючи свою пози цію саме класифікацією та по ясненнями згідно Національ ного класифікатору України Д К 009:2005.

Комітет з питань фінансів, б анківської діяльності, подат кової та митної політики Вер ховної Ради України у своєму листі від 27.01.2012 року № 04-39/10-83, адрес ованому Державній податкові й службі України, зазначає, що юридичні та фізичні особи-пі дприємці при здійсненні ними виробництва годинникових ко рпусів з дорогоцінних металі в, виробництва ювелірних вир обів з дорогоцінних металів, а також оптової та роздрібно ї торгівлі ювелірними вироба ми мають право обрати спроще ну систему оподаткування, об ліку та звітності та зареєст руватися платником єдиного п одатку відповідно до норм По даткового кодексу України.

Відповідно до пункту 56.21 стат ті 56 Податкового кодексу Укра їни у разі коли норма цього Ко дексу чи іншого нормативно-п равового акта, виданого на пі дставі цього Кодексу, або кол и норми різних законів чи різ них нормативно-правових акті в, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та прип ускають неоднозначне (множин не) трактування прав та обов'я зків платників податків або контролюючих органів, внаслі док чого є можливість прийня ти рішення на користь як плат ника податків, так і контролю ючого органу, рішення прийма ється на користь платника по датків.

Враховуючи викладене, суд в важає, що оскаржуване рішенн я прийняте відповідачем безп ідставно, необґрунтовано та без урахування всіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення, тобто не відпові дають вимогам ч.3 ст.2 КАС Украї ни.

Частиною 1 ст.11 КАС України вс тановлено, що розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюються на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень не надав до суду жодних доказів і не дові в правомірності дій по винес енню оскаржуваного рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-торгівельна комп анія «ФЕНІКС» документально і нормативно обґрунтовані т а підлягають задоволенню.

На підставі викладеного,ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94,128,159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Виробничо-то ргівельна компанія "ФЕНІКС" д о Державної податкової інсп екції у Київському районі м іста Харкова про зобов'язанн я вчинити певні дії та скасув ання рішення - задовольнити у повному обсязі.

Скасувати рішення Держав ної податкової інспекції в К иївському районі м. Харкова п ро відмову у видачі ТОВ “ВТК” ФЕНІКС”свідоцтва платника є диного податку від 27.01.2012 року №2 442/10/15-136.

Зобов'язати Державну подат кову інспекцію в Київському районі м. Харкова видати пози вачу - ТОВ “ВТК”ФЕНІКС”(код ЄД РПОУ 32565251) свідоцтво платника є диного податку згідно подано ї заяви про застосування спр ощеної системи оподаткуванн я.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня його проголошення, у разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 КАСУ, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я .

У повному обсязі постанова виготовлена 05 березня 2012 рок у.

Суддя Панов М.М .

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21800750
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2272/12/2070

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні