Ухвала
від 31.01.2012 по справі 2а-2920/09/1970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2012 р. Справа № 88174/09

Львівський апеляцій ний адміністративний суд в с кладі:

головуючого судді: Олендера І. Я.

суддів: Улицького В .З., Носа С.П.,

з участю секретаря Корчинськ ої О.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Контрольн о-ревізійного управління в Т ернопільській області право наступником якого на час апе ляційного розгляду є Державн а фінансова інспекція в Терн опільській області на постан ову Тернопільського окружно го адміністративного суду Те рнопільської області від 04 ли стопада 2009 року у справі за поз овом Контрольно-ревізійного управління в Тернопільській області до Суб' єкта підпри ємницької діяльності - фізи чної особи ОСОБА_1 про стя гнення коштів,-

встановив:

Позивач - КРУ в Тернопільс ькій області звернувся до су ду з адміністративним позово м про стягнення з відповідач а СПДФО ОСОБА_1 коштів в су мі 15947,58 грн. в дохід Державного б юджету України на підставі п . 8 ст. 10 Закону України «Про дер жавну контрольно-ревізійну с лужбу України».

Постановою Тернопільсько го окружного адміністративн ого суду Тернопільської обла сті від 04 листопада 2009 року в за доволенні позовних вимог від мовлено.

Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції, К РУ в Тернопільській області оскаржила його в апеляційном у порядку, оскільки вважає, що постанова прийнята з поруше нням норм матеріального прав а, що призвело до неправильно го вирішення справи.

Контрольно-ревізійне упра вління в Тернопільській обла сті вважає, що постанову прий нято з порушенням норм матер іального та процесуального п рава. Вказує на те, що відповід но до п. 8 ст.10 Закону України «П ро державну контрольно-ревіз ійну службу України», КРУ над ано право в судовому порядку стягувати у дохід держави ко шти, одержані підконтрольним и установами за незаконними угодами, без встановлених за коном підстав та з порушення м чинного законодавства. З ог ляду на викладене, апелянт пр осить скасувати постанову су ду першої інстанції та прийн яти нову постанову, якою позо в задовольнити.

Згідно ст. 55 КАС України замі нено КРУ в Тернопільській об ласті його правонаступником Державною фінансовою інспек цією в Тернопільській област і.

Представник Державної фін ансової інспекції в Тернопіл ьській області (правонаступн ик КРУ в Тернопільській обла сті в судовому засіданні під тримав доводи апеляційної ск арги та просить таку задовол ьнити.

Відповідач СПДФО ОСОБА_1 чи його представник в судове засідання не явився, тому на п ідставі ч. 4 ст. 196 КАС України ап еляційний розгляд проведено у його відсутності.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного ад міністративного суду, поясне ння представника позивача, д ослідивши матеріали справи т а доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апе ляційну скаргу слід задоволь нити, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідно до Плану к онтрольно-ревізійної роботи на II квартал 2009 року, Контрольн о-ревізійним відділом в Гуся тинському районі Тернопільс ької області проведено ревіз ію використання бюджетних ко штів, виділених Хоростківськ ому професійному сільського сподарському ліцею на підгот овку кадрів і ревізія фінанс ово-господарської за період з 01.07.2007 по 01.04.2009, про що складено ак т ревізії від 09.06.2009 № 19-21/32 (а.с.5-11).

Ревізією визначення варто сті та обсягів виконаних рем онтних робіт встановлено, що між Хоростківським професій ним сільськогосподарським л іцеєм та СПДФО ОСОБА_1 укл адено договір підряду від 06.03.20 07 № 13 на виконання робіт по улаш туванню дерев' яної стропил ьної системи з покриття шифе ром із визначенням кошторисн ої вартості на суму 100 000 грн. Вар тість робіт визначалась за д инамічною договірною ціною н а основі кошторисної докумен тації, розрахунків на додатк ові витрати, зумовлену ринко вими відносинами і за умови п огодження сторін (а.с.12).

Проведеною перевіркою вст ановлено невідповідність мі ж фактично виконаними обсяга ми та обсягами, вказаними в ак тах виконаних робіт за серпе нь та листопада 2007 року (форми К Б-2в), допущено понаднормове сп исання матеріалів, чим поруш ено п.3.3.10.1 ДБН Д. 1.1.-1-2000, п. 1.3 ДБН Д.2.4-8-2000.

Таким чином, внаслідо к вищевказаних порушень фіна нсової дисципліни, які описа но на сторінках 29-30 Акту ревізі ї, встановлено, що СПДФО ОСО БА_1 безпідставно отримано бюджетні кошти, чим Державно му бюджету України заподіяно збитки на суму 15947,58 грн.

Відмовляючи в задоволені п озовних вимог суд першої інс танції виходив з того, що саме Хоростківський професійний сільськогосподарський ліце й є підконтрольний КРУ і йому були виділені бюджетні кошт и, ліцей як розпорядник бюдже тних коштів може згідно кошт орису здійснювати видатки. В имога № 19-19-18/261 від 19.06.09р. про усунен ня порушень вимог чинного за конодавства виявлених Актом ревізії, було направлено на а дресу Хоростківськго профес ійного сільськогосподарськ ого ліцею. Відповідно до ст. 21 Б юджетного кодексу України, з дійснення програм та заходів , які проводяться за рахунок к оштів бюджету, бюджетні асиг нування надаються розпорядн икам бюджетних коштів, а тому позов до СПДФО ОСОБА_1 не п ідлягає задоволенню.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висн овком суду першої інстанції з наступних підстав.

Частиною 1 ст. 2 Закону У країни від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ «Пр о державну контрольно-ревізі йну службу України» (надалі - Закон № 2939-ХІІ) визначено, що го ловним завданням державної к онтрольно-ревізійної служби є здійснення державного фін ансового контролю за викорис танням і збереженням державн их фінансових ресурсів, необ оротних та інших активів, пра вильністю визначення потреб и в бюджетних коштах та взятт я зобов'язань, ефективним вик ористанням коштів і майна, ст аном і достовірністю бухгалт ерського обліку і фінансової звітності в міністерствах т а інших органах виконавчої в лади, в державних фондах, у бюд жетних установах і у суб'єкті в господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організац іях, які отримують (отримувал и в періоді, який перевіряєть ся) кошти з бюджетів усіх рівн ів та державних фондів або ви користовують (використовува ли у періоді, який перевіряєт ься) державне чи комунальне м айно (далі - підконтрольні уст анови), виконанням місцевих б юджетів, розроблення пропози цій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запо бігання їм у подальшому.

Відповідно до ст. 10 Закону № 2939-ХІІ Головному контрольно-р евізійному управлінню Украї ни, контрольно-ревізійним уп равлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Сева стополі, контрольно-ревізійн им підрозділам (відділам, гру пам) у районах, містах і района х у містах надається право: 7) п ред'являти керівникам та інш им службовим особам підконтр ольних установ, що ревізують ся, вимоги щодо усунення вияв лених порушень законодавств а з питань збереження і викор истання державної власності та фінансів, вилучати в судов ому порядку до бюджету виявл ені ревізіями приховані і за нижені валютні та інші плате жі, ставити перед відповідни ми органами питання про прип инення бюджетного фінансува ння і кредитування, якщо отри мані підприємствами, установ ами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законода вства; 8) у судовому порядку ст ягувати у дохід держави кошт и, одержані підконтрольними установами за незаконними уг одами, без встановлених зако ном підстав та з порушенням ч инного законодавства; 9) накла дати у випадках, передбачени х законодавчими актами, на ке рівників та інших службових осіб підконтрольних установ адміністративні стягнення; 10) звертатися до суду в інтере сах держави, якщо підконтрол ьною установою не забезпечен о виконання вимог щодо усуне ння виявлених ревізією поруш ень законодавства з питань з береження і використання акт ивів.

Згідно п.8 ст.10 Закону Україн и «Про державну контрольно-р евізійну службу в Україні» в бачається, що на підставі вка заної норми КРУ може звертат ись до суду у випадках коли пі дконтрольні установи одержа ли кошти за незаконними угод ами, без встановлених законо м підстав та з порушенням чин ного законодавства.

Відповідно до ч.2 ст.21 Бюджет ного кодексу України «кошти бюджету, які отримують фізич ні особи та юридичні особи, що не мають статусу бюджетної у станови (одержувачі бюджетни х коштів), надаються лише чере з розпорядника бюджетних кош тів. Школа-інтернат утримуєт ься за рахунок коштів Держав ного бюджету та є розпорядни ком бюджетних коштів нижчого рівня (сторінка 2 акта ревізії ). Отримавши бюджетні кошти, СП ДФО ОСОБА_1 набув статус о держувача бюджетних коштів т а є підконтрольною в цій част ині.

СПДФО ОСОБА_1 отримав бю джетні кошти за виконані рем онтно-будівельні роботи з по рушенням чинного законодавс тва, зокрема порушено норми н аказу Держбуду України від 27.0 8.2000 №174 «Правил визначення варт ості будівництва».

Виходячи з системног о аналізу наведених норм, оці нюючи всі докази суд апеляці йної інстанції приходить до висновку, що СПДФО ОСОБА_1 незаконно отримав бюджетні кошти в сумі 15 947, 58 грн., отже вимо га КРУ про стягнення зайво от риманих коштів в сумі 15 947,58 грн. є правомірною і підлягає до з адоволення.

Оскільки суд першої інстан ції при винесенні постанови допустився помилки в частин і застосування норм матеріал ьного права, оскаржувана пос танова підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення п ро задоволення позовних вимо г.

Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.195, ст. 196, п. 3 ч. 1 ст.198, п.4 ч.1 ст. 202, ст.ст. 205, 2 07, 254 КАС України, суд,-

постановив:

Апеляційну скаргу Контрол ьно-ревізійного управління в Тернопільській області прав онаступником якого на час ап еляційного розгляду є Держав на фінансова інспекція в Тер нопільській області задовол ьнити.

Постанову Тернопільськог о окружного адміністративно го суду Тернопільській облас ті 04 листопада 2009 року у справі №2а-2920/09/1970 скасувати та прийняти нову якою позов задовольнит и.

Стягнути з Суб' єкта підпр иємницької діяльності - фіз ичної особи ОСОБА_1 кошти в сумі 15 947 ( п' ятнадцять тисяч дев' ятсот сорок сім) гривен ь 58 копійок в дохід Державного бюджету України за реквізит ами: УДК в Гусятинському райо ні, номер рахунку - 31110090700116, код к ласифікації доходів бюджету - 21080500, ідентифікаційний код - 23588131, МФО - 838012, призначення плат ежу - інші надходження.

Постанова набирає законно ї сили негайно після проголо шення, може бути оскаржена до Вищого адміністративного су ду України протягом 20-ти днів з часу набрання нею законної сили, шляхом подання касацій ної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції, а у разі прийняття постанови в порядку ч.3 ст.160 КАС України, пр отягом того ж строку з часу ск ладення такої в повному обся зі.

Головуючий : Олен дер І.Я.

Судді : Ули цький В.З.

Н ос С.П.

Постанова в повному обсязі складена 03 .02.2012 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2012
Оприлюднено14.03.2012
Номер документу21824920
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2920/09/1970

Ухвала від 31.01.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні