Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІ ЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а -5564/10/0124
12.10.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Щеп анської О.А.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Кучерука О.В.
секретар судового засід ання Міщенко М.М.
за участю сторін:
представника відповідача, Виконавчого комітету Ял тинської міської ради Авто номної Республіки Крим - Ор лова Ігоря Вікторовича,
третьої особи, - ОСОБА_4 ,
позивач, ОСОБА_5 - не з ' явився,
представник відповідача, Ялтинської міської рад и - не з' явився,
представник третьої особи , Ялтинського відділу Крим ської регіональної філії "Це нтр Державного земельного ка дастру при Державному коміте ті України з земельних ресур сів"- не з' явився,
представник третьої особи , Комунального підприємст ва "Ремонтно-експлуатаційна організація № 2"- не з' явився,
представник третьої особи , Управління Головного арх ітектора Ялтинської міс ької ради- не з' явився,
розглянувши апеляцій ну скаргу ОСОБА_5 на поста нову Ялтинського міського су ду Автономної Республіки Кри м (суддя Прищепа О.І.) від 28.10.2010 у с праві № 2а-5564/10/0124
за позовом ОСОБА_5 ( АДРЕСА_1)
до Виконавчого комітет у Ялтинської міської рад и Автономної Республіки Крим (пл. Радянська 1, м. Ялта, Автоно мна Республіка Крим, 98600)
Ялтинської міської ради (пл.Радянська, 1, м. Ялта, Автоном на Республіка Крим, 98600)
треті особи: Ялтинськ ий відділ Кримської регіон альної філії "Центр Державно го земельного кадастру при Д ержавному комітеті України з земельних ресурсів" (вул. Рузв ельта, 10, м. Ялта, Автономна Респ убліка Крим, 98600)
Комунальне підприємство "Р емонтно-експлуатаційна орга нізація № 2" (вул.Київська, 64/ 1, м. Я лта, Автономна Республіка Кр им, 98600)
ОСОБА_4 (АДРЕСА_2)
Управління Головного архі тектора Ялтинської місь кої ради (вул. Свердлова 21, м. Ял та, Автономна Республіка Кри м, 98600)
про визнання недійсними та скасування рішень, державно го акту на право власність на земельну ділянку та скасува ння його реєстрації,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Ялтинсь кого міського суду Автономн ої Республіки Крим від 28.10.2010 у с праві № 2а-5564/10/0124 у задоволенні по зовних вимог ОСОБА_5 до Ви конавчого комітету Ялтинс ької міської ради Автономн ої Республіки Крим, Ялтинсь кої міської ради, треті осо би Ялтинський відділ Кри мської регіональної філії "Ц ентр Державного земельного к адастру при Державному коміт еті України з земельних ресу рсів", Комунальне підприємст во "Ремонтно-експлуатаційна організація №2", Управління Го ловного архітектора Ялтин ської міської ради - відмов лено.
Не погодившись із зазначе ною постановою суду, позивач звернувся до суду з апеляцій ною скаргою, в якій просить ск асувати постанову Ялтинсько го міського суду Автономної Республіки Крим від 28.10.2010 та нап равити справу до суду першої інстанції на новий розгляд.
Доводи апеляційної скарг и мотивовані тим, що оскаржув ана постанова прийнята з пор ушенням норм матеріального т а процесуального права. Зокр ема позивач посилався на нео бхідність застосування поло жень Закону України "Про план ування і забудову територій" від 20.04.2000 № 1699-III, згідно зі ст.20 яког о державні будівельні норми та інші нормативно-правові а кти з питань планування і заб удови територій є обов'язков ими для суб'єктів містобудув ання, та державних будівельн их норм "Містобудування. План ування і забудова міських і с ільських поселень. ДБН 360-92", зат верджених наказом Держкоммі стобудування від 17.04.1992 № 44.
У судовому засіданні, приз наченому до розгляду на 12.10.2011, п редставник відповідача - Вик онавчого комітету Ялтинсь кої міської ради Автономно ї Республіки Крим та третя ос оба - ОСОБА_4 заперечували проти задоволення апеляційн ої скарги, просили рішення су ду першої інстанції залишити без змін. Позивач, відповідач Ялтинська міська рада, тр еті особи: Ялтинський від діл Кримської регіональної ф ілії "Центр Державного земел ьного кадастру при Державном у комітеті України з земельн их ресурсів", Комунальне підп риємство "Ремонтно-експлуата ційна організація №2", Управлі ння Головного архітектора Ялтинської міської ради, - я вку уповноважених представн иків в судове засідання не за безпечили, про дату, час та міс це розгляду справи повідомля лися належним чином та своєч асно, про причини неявки суд н е повідомили.
Згідно з ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засіданн я сторін або інших осіб, які бе руть участь у справі, належни м чином повідомлених про дат у, час і місце апеляційного ро згляду, не перешкоджає судов ому розгляду справи.
Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи, встановила н аступне.
Позивач - ОСОБА_5, звернув ся до Ялтинського міського с уду Автономної Республіки Кр им з позовом до Виконавчого к омітету Ялтинської місь кої ради Автономної Республі ки Крим, Ялтинської міськ ої ради про визнання недійсн ими та скасування рішень Ял тинської міської ради №483 ві д 02.08.2007, №198 від 22.11.2006, рішення Викона вчого комітету Ялтинської міської ради Автономної Ре спубліки Крим №1395 від 12.07.2007, держ авного акту на право власніс ть на земельну ділянку та ска сування його реєстрації, вис новків Ялтинської міськ ої санітарно-епідеміологічн ої служби №248 від 18.05.2007, Управлінн я головного архітектора Ял тинської міської ради №05/367 в ід 16.02.2007, державної землевпоряд ної експертизи №3454 від 25.06.2007.
Позов мотивовано незгодою з наданням дозволу ОСОБА_4 на розробку проекту землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки площею 0,0033 га для бу дівництва та обслуговування індивідуального гаражу за а дресою: АДРЕСА_3, з посліду ючою передачею у власність.
Суд першої інстанції в задо воленні позовних вимог відмо вив.
Рішення суду мотивовано ти м, що Ялтинська міська рад а та Виконавчий комітет Ялт инської міської ради Автон омної Республіки Крим при пр ийнятті оскаржуваних рішень діяли в межах своєї компетен ції, відповідно до вимог Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні".
Судова колегія, вислухавши пояснення представника відп овідача - Виконавчого коміте ту Ялтинської міської ра ди Автономної Республіки Кри м та третю особу - ОСОБА_4, о бговоривши доводи апеляційн ої скарги, перевіривши юриди чну оцінку обставин справи т а повноту їх встановлення, до слідивши правильність засто сування судом норм матеріаль ного та процесуального права , вважає, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та правильно встанов лено судом першої інстанції на підставі заяви ОСОБА_4 , яка розглянута на пленарном у засіданні, рішенням 5 сесії 5 скликання Ялтинської мі ської ради Автономної Респуб ліки Крим №198 від 22.06.2006 йому було надано дозвіл на розробку пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки площ ею 0,0033 га для будівництва та об слуговування індивідуально го гаражу за адресою: АДРЕС А_3, з послідуючою передачею у власність, на землях Ялти нської міської ради (а.с.47). Ці м рішенням на ОСОБА_4 покл адено обов'язок щодо замовле ння проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и.
02.07.2007 ОСОБА_4 звернувся до замісника міського голови з заявою про надання дозволу н а збір документів проектно-в ишукувальних робіт для будів ництва та обслуговування інд ивідуального гаражу з надбуд овою, розташованого: АДРЕСА _3 (а.с. 46).
За результатами розгляду в ищевказаної заяви Виконавчи й комітет Ялтинської міс ької ради Автономної Республ іки Крим прийняв рішення №1395 в ід 12.07.2007 щодо дозволу ОСОБА_4 на виробництво проектно-виш укувальних робіт для будівни цтва та обслуговування індив ідуального гаражу з надбудов ою за адресою: м. Ялта, між буди нками №3 та №5 по вул. Черкасова .
Рішенням 11 сесії 5 скликання Ялтинської міської ради Автономної Республіки Крим №483 від 02.08.2007 ОСОБА_4 був затве рджений проект землеустрою п о відведенню земельної ділян ки площею 0,0033 га для будівництв а та обслуговування індивіду ального гаражу, за адресою: АДРЕСА_3 та передана вказан а земельна ділянка у приватн у власність для будівництва та обслуговування індивідуа льного гаражу площею 0,0033 га (ка дастровий номер 0111900000:01:009:0206) з земе ль Ялтинської міської ра ди (а.с.49).
На підставі вказаного ріше ння ОСОБА_4 було отримано Державний акт право власност і на вказану земельну ділянк у.
Відповідно до частини пе ршої ст. 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України ( далі - КАС України), оцінюючи п равомірність дій при прийнят ті оскаржуваного рішення Гас принської селищної ради, суд має керуватися критеріями, щ о відбивають принципи адміні стративної процедури і яких повинні дотримуватися суб'єк ти владних повноважень при р еалізації владних управлінс ьких функцій.
Відповідно до частини трет ьої статті 2 КАС України в спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкті в владних повноважень адміні стративні суди повинні перев іряти, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов'язує орган влади діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, передба чені Конституцією та законам и України.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, згідно до ч астини шостої ст. 118 Земельног о кодексу України, громадяни , зацікавлені в одержанні без оплатно у власність земельно ї ділянки із земель державно ї або комунальної власності для ведення фермерського гос подарства, ведення особистог о селянського господарства, ведення садівництва, будівни цтва та обслуговування жилог о будинку, господарських буд івель і споруд (присадибної д ілянки), індивідуального дач ного будівництва, будівництв а індивідуальних гаражів у м ежах норм безоплатної приват изації, подають клопотання д о відповідної районної, Київ ської чи Севастопольської мі ської державної адміністрац ії або сільської, селищної, мі ської ради за місцезнаходжен ням земельної ділянки. У клоп отанні зазначаються цільове призначення земельної ділян ки та її орієнтовні розміри.
Згідно вимог частини десят ої ст. 118 Земельного кодексу Ук раїни, районна, Київська чи Се вастопольська міська держав на адміністрація або сільськ а, селищна, міська рада у місяч ний строк розглядає проект в ідведення та приймає рішення про передачу земельної діля нки у власність.
Ялтинська міська рада ма є право вільно і по своєму роз поряджатися майном комуналь ної власності (в т.ч. землею), в п орядку, передбаченому законо м, а саме Земельним кодексом У країни.
Суб'єктивне право на земель ну ділянку виникає і реалізу ється на підставах і в порядк у, визначених Конституцією У країни, Кодексом та іншими за конами України, що регулюють земельні відносини.
Відповідно до вимог ст. 19 Кон ституції України правовий по рядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Відповідно до ст.144 Конститу ції України органи місцевого самоврядування в межах повн оважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов 'язковими для виконання на ві дповідній території.
Відповідно до вимог ст. 20 Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні" Держав ний контроль за діяльністю о рганів і посадових осіб місц евого самоврядування може зд ійснюватися лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, і не п овинен призводити до втручан ня органів державної влади ч и їх посадових осіб у здійсне ння органами місцевого самов рядування наданих їм власних повноважень.
Згідно з ч.3 ст. 24 Закону Украї ни "Про місцеве самоврядуван ня в Україні" органи місцевог о самоврядування та їх посад ові особи діють лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, передбачені Конституц ією і законами України, та кер уються у своїй діяльності Ко нституцією і законами Україн и, актами Президента України , Кабінету Міністрів України , а в Автономній Республіці Кр им - також нормативно-правови ми актами Верховної Ради і Ра ди міністрів Автономної Респ убліки Крим, прийнятими у меж ах їхньої компетенції.
Відповідно до вимог п.34 ч.1 ст .2б Закону України "Про місцеве самоврядування в України" ви ключно на пленарних засіданн ях сільської, селищної, міськ ої ради вирішуються такі пит ання: вирішення відповідно д о закону питань регулювання земельних відносин.
У відповідності із ст.59 Зако ну України "Про місцеве самов рядування в Україні", Рада в ме жах своїх повноважень прийма є нормативні та інші акти у ф ормі рішень.
Відповідно до вимог ч.9 ст.118 З емельного кодексу України пр оект відведення земельної ді лянки погоджується з органом по земельних ресурсах, приро доохоронним і санітарно-епід еміологічним органами, орган ами архітектури і охорони ку льтурної спадщини та подаєть ся на розгляд відповідних мі сцевої державної адміністра ції або органу місцевого сам оврядування.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни "Про землеустрій", проек т землеустрою - це сукупність нормативно-правових, економ ічних, технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони зем ель, які передбачається здій снити протягом 5 - 10 і більше рок ів; робочий проект землеустр ою - сукупність нормативно-пр авових, економічних і техні чних документів з використан ня та охорони земель, які вміщ ують розрахунки, опис, кресле ння технічних рішень, коштор ис, реалізацію яких передбач ається здійснити протягом 2-3 р оків.
Відповідно до п.7 Порядку р озроблення проектів землеус трою щодо відведення земельн их ділянок, затвердженого По становою КМ України від 26.05.2004 №6 77 виконавець у встановлений договором строк розробляє п роект землеустрою, який вклю чає текстові та графічні мат еріали, обов'язкові положенн я, встановлені завданням на р озроблення проекту, інші дан і, необхідні для вирішення пи тання щодо відведення земель ної ділянки.
Приписами п. 10 вказаного пор ядку погоджений проект відве дення земельної ділянки підл ягає державній експертизі, я ка проводиться органом земел ьних ресурсів відповідно до законодавства,
В свою чергу приписи п.11 вка заного порядку вказують, що п ісля одержання позитивного в исновку державної експертиз и проект відведення земельно ї ділянки розглядається сіль ською, селищною, міською радо ю, районною, Київською та Сева стопольською міською держад міністрацією, затверджуєтьс я ними або в установленому по рядку подається до інших орг анів, до повноважень яких нал ежить надання у користування або передача у власність зем ельних ділянок.
Таким чином, у судової кол егії відсутні підстави вважа ти, що Ялтинська міська ра да діяла та прийняла рішення не на підставі, не у межах пов новажень, не у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до частини пер шої ст. 6 КАС України, кожна осо ба має право в порядку, встано вленому цим Кодексом, зверну тися до адміністративного су ду, якщо вважає, що рішенням, д ією чи бездіяльністю суб'єкт а владних повноважень поруше ні її права, свободи або інтер еси.
Позивачем жодних доказів п орушення його права надано н е було, матеріали справи свід чать про відсутність порушен ого права позивача.
Відповідно до п. 21 постанов и Пленуму Вищого адміністрат ивного суду України від 06.03.08 №2 п равилами частини другої ст. 171 Кодексу адміністративного с удочинства України передбач ено, що право оскаржити норма тивно-правовий акт мають осо би, щодо яких його застосован о, а також особи - суб'єкти прав овідносин, у яких буде застос овано цей акт. Тобто, особа (по зивач) повинна довести факт застосування до неї оска ржуваного нормативно-правов ого акта або те, що вона є суб'є ктом відповідних відносин, н а які поширюється дія цього а кта. Приписи зазначеної част ини можуть бути підставою дл я відмови в задоволенні позо вних вимог, якщо суд встанови ть, що оскаржуваний акт до осо би не застосовувався і вона н е перебуває у відносинах, до я ких цей акт може бути застосо вано.
Позивач не доказав факту по рушення його прав з боку Ял тинської міської ради та Ви конавчого комітету Ялтинс ької міської ради Автономн ої Республіки Крим, а також фа кту, що позивач та відповідач і у результаті прийняття оск аржуваних рішень перебувают ь або перебуватимуть в адмін істративних правовідносина х.
Наведене безперечно свідч ить, що дія оскаржуваних ріше нь відповідачів не застосову ється до позивача в цій справ і та не порушує його права та і нтереси.
Доводи позивача, які виклад ені в позові та скарзі стосов но проекту землеустрою, пору шення норм містобудування, п ланування та забудови терито рій, порядку розгляду та затв ердження землевпоряджуваль ної документації, узгодження цієї документації, не стосую ться прав позивача і не можут ь служити підставою для скас ування спірного рішення та з аключень контролюючих орган ів.
Суд першої інстанції прави льно встановив обставини спр ави та ухвалив рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що навед ені в апеляційній скарзі.
Все вищеперелічене дає суд овій колегії право для висно вку, що апеляційна скарга під лягає залишенню без задоволе ння, а ухвала суду першої інст анції - без змін.
Керуючись стат тями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу ОСОБА_5 - залишити без зад оволення.
2. Постанову Ялтинського м іського суду Автономної Респ убліки Крим від 28.10.2010 у справі № 2а-5564/10/0124 - залишити без змін .
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 18 жов тня 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.А.Щепанська
Судді підпис Г.М. Іщенко
п ідпис О.В.К учерук
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.А.Щ епанська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2011 |
Оприлюднено | 15.03.2012 |
Номер документу | 21832781 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Щепанська Ольга Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні