Постанова
від 24.09.2008 по справі 12/356
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

24.09.2008 р. № 12/356

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвірк уна Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м.К иєва до підрозділу примусово го виконання рішень Головног о управління юстиції у м.Києв і, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «Букмекерська контора «Мара фон», ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, про скасування пост анови,

встановив:

Позивач звернувся в Окру жний адміністративний суд м іста Києва з позовом до підро зділу примусового виконання рішень Головного управління юстиції у місті Києві, в якому просить скасувати постанову про арешт коштів боржника ві д 03.07.2008 р. №189/54/1 головного державн ого виконавця підрозділу при мусового виконання рішень Го ловного управління юстиції у місті Києві Крайчинського С.С.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, посилаючись на те, що постанова від 03.07.2008 р. про арешт коштів боржника порушу є права та інтереси ДПІ у Шев ченківському районі м.Києва та не відповідає вимогам зак онодавства. Свої позовні вим оги позивач аргументує тим, щ о постанови про відкриття ви конавчого провадження за вик онавчими листами від 01.04.2007 р. Бо родянського районного суду К иївської області про стягнен ня з ДПІ у Шевченківському ра йоні м. Києва коштів на корист ь ОСОБА_2, ОСОБА_1 та О СОБА_3, були оскаржені до Окр ужного адміністративного су ду м. Києва, а в позовних заява х було заявлено вимогу щодо з упинення виконання вищевказ аних постанов. Крім того, пози вач зазначає, що з рахунків, н а які було накладено арешт ви плачується заробітна плата с півробітникам ДПІ у Шевченкі вському районі м.Києва, а кошт и, що на них знаходяться виділ яються з Державного бюджету України та не можуть бути вик ористані ДПІ на свій власний розсуд. Зазначив, що ці кошти є цільовими, що безпосереднь о належать до видатків Держа вного бюджету України. Також позивач зазначає, що вирок Бо родянського районного суду К иївської області, на підстав і якого були видані виконавч і листи, оскаржений ДПІ у Шевч енківському районі м. Києва в касаційному порядку до Верх овного Суду України.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, поси лаючись на те, що оскаржувана постанова від 03.07.2008 р. № 189/54/1 про ар ешт коштів боржника винесена правомірно, оскільки прийня та на підставі ст. ст. 5, 50 Закону України «Про виконавче пров адження», глави 10 Інструкції п ро безготівкові розрахунки в Україні в національній валю ті, що затверджено постаново ю Правління НБУ від 21.01.2004 р. № 22, а т акож ст. ст. 59, 62 Закону України « Про банки і банківську діяль ність».

Треті особи - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 заперечи ли щодо позову, підтримали по зицію представника відповід ача.

Третя особа - ТОВ «Букмеке рська контора «Марафон»свог о представника до суду не нап равила, про місце, день та час розгляду справи були повідом лена належним чином з письмо вими клопотаннями не звертал ася.

Підстав для відкладення ро згляду справи чи оголошення перерви 24.09.2008 року не вбачалося .

Суд, вислухавши учасників п роцесу та дослідивши докази, встановив наступне.

На виконанні в підрозділі п римусового виконання рішень Головного управління юстиці ї у м. Києві знаходиться зведе не виконавче провадження з п римусового виконання викона вчих документів про стягненн я з Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні м. Києва грошових коштів н а загальну суму стягнення 1 637 195, 58 грн., а саме: наказ №25/141 від 14.09.200 4 р. Господарського суду м. Киє ва про стягнення на користь Т ОВ «Букмекерська контора «Ма рафон»203 грн. судових витрат; в иконавчий лист №1-112/07 від 01.04.2008 р. Б ородянського районного суду Київської області - стягнен ня на користь ОСОБА_2 100 грн . довічних щомісячних платеж ів по виконанню рішення у кри мінальній справі; виконавчий лист №1-112/07 від 01.04.2008 р. Бородянськ ого районного суду Київської області - стягнення на кори сть ОСОБА_2 24 032, 58 грн. на відш кодування матеріальної шкод и 397 440 грн. - моральної шкоди по виконанню рішення у криміна льній справі; виконавчий лис т у кримінальній справі №1-112/07 в ід 01.04.2008 р. Бородянського район ного суду Київської області - стягнення на користь ОСО БА_1 3000 грн. на відшкодування в итрат на юридичні послуги, 397 44 0 грн. - моральної шкоди по вик онанню рішення у кримінальні й справі; виконавчий лист №1-112/0 7 від 01.04.2008 р. Бородянського райо нного суду Київської області - стягнення на користь ОСО БА_1 100 грн. довічних щомісячн их платежів по виконанню ріш ення у кримінальній справі; в иконавчий лист №1-112/07 від 01.04.2008 р. Б ородянського районного суду Київської області - стягнен ня на користь ОСОБА_3 814 880 гр н. на відшкодування заподіян ої йому та його неповнолітнь ому сину ОСОБА_4 моральної шкоди по виконанню рішення у кримінальній справі.

Згідно з вимогами ст. 49 Закон у України «Про виконавче про вадження»постановою держав ного виконавця від 19.05.2008 р. вико навчі провадження з примусов ого виконання вказаних докум ентів об' єднано у зведене в иконавче провадження та прис воєно №189/54/1.

У ході виконання зведеного виконавчого провадження дер жавним виконавцем Підрозділ у було встановлено, що в добро вільному порядку судові ріше ння боржником не виконано, гр ошові кошти на користь стягу вачів не було сплачено. У зв' язку з чим, 03.07.2008 р. постановою де ржавного виконавця №189/54/1 накла дено арешт на кошти боржника , які містяться на рахунках ГУ ДК України в м. Києві, в межах з агальної суми стягнення - 1 63 7 195, 58 грн.

Відповідно до ст.181 КАС Украї ни учасники виконавчого пров адження (крім держаного вико навця) та особи, які залучені д о проведення виконавчих дій, мають право звернутися до ад міністративного суду із позо вною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльн істю державного виконавця чи іншої посадової особи держа вної виконавчої служби поруш ено їхні права, свободи чи інт ереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок с удового оскарження рішень, д ій чи бездіяльності таких ос іб.

Оскільки чинним Криміналь но-процесуальним кодексом Ук раїни не встановлено порядок оскарження рішень, дій чи без діяльності посадових осіб де ржавної виконавчої служби пр и виконанні вироків, суд прих одить до висновку, що дану спр аву слід розглядати та виріш увати в порядку адміністрати вного судочинства.

При цьому судом враховуєть ся те, що позивачем оскаржуєт ься рішення державного викон авця, яке прийняте при викона нні зведеного виконавчого пр овадження.

Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення»державний виконавець з обов' язаний вживати заході в примусового виконання ріше нь, встановлених цим Законом , неупереджено, своєчасно, пов но вчиняти виконавчі дії. Дер жавний виконавець: здійснює необхідні заходи щодо своєча сного і повного виконання рі шення, зазначеного в докумен ті на примусове виконання рі шення у спосіб і порядок, визн ачені виконавчим документом . Державний виконавець при зд ійсненні виконавчого провад ження має право, зокрема, на ви конання рішень суду про стяг нення коштів або накладення арешту в порядку встановлено му цим Законом, накладати аре шти на грошові кошти або інші цінності боржника, в тому чис лі на кошти, які знаходяться н а рахунках та вкладах в устан овах банків, інших кредитних установ, на рахунках в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця збер ігання грошей.

Зазначені положення Закон у надають право державному в иконавцю при здійсненні вико навчого провадження наклада ти арешт на будь-які кошти, що знаходяться на рахунках у ба нках та інших фінансових уст ановах та належать боржников і. При цьому Закон не містить з астережень стосовно того, хт о є боржником у виконавчому п ровадженні, зокрема, чи фізич на, чи юридична особа, чи орган влади.

Відповідно до ст.50 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення»звернення стягнення на майно боржника полягає в йог о арешті (опису), вилученні та примусовій реалізації. Стягн ення за виконавчими документ ами в першу чергу звертаєтьс я на кошти боржника в гривнях та іноземній валюті, інші цін ності, в тому числі на кошти на рахунках та вкладах боржник а в установах банків та інших кредитних організаціях, на р ахунках в цінних паперах у де позитаріях цінних паперів. Г отівкові кошти виявлені у бо ржника вилучаються. За наявн ості даних про кошти та інші ц інності боржника, що знаходя ться на рахунках і вкладах на зберіганні в банках чи інших кредитних організаціях, на н их накладається арешт. Стягн ення на майно боржника зверт ається у розмірах і обсягах, н еобхідних для виконання за в иконавчим документом, з урах ування витрат на виконання т а стягнення виконавчого збор у.

Таким чином, Закон визначає черговість накладення стягн ення на майно боржника та міс тить вказівку на ту обставин у, що стягнення за виконавчим документом у першу чергу про водиться за рахунок коштів б оржника у національній та ін оземних валютах, що містятьс я на його рахунках. Отже, при в инесенні оскаржуваної поста нови державним виконавцем бу ло дотримано вимог Закону, що до накладення арешту на майн о.

Відповідно до п.п. 10.3 глави 10 І нструкції «Про безготівкові рахунки в Україні в націонал ьній валюті», що затверджена постановою Правління НБУ ві д 21.01.2004 р. № 22 арешт на підставі до кумента про арешт коштів мож е бути накладений на всі кошт и, що є на всіх рахунках клієнт а банку, без зазначення конкр етної суми, або на суму, що кон кретно визначена в цьому док ументі. Якщо в документі про а решт коштів не зазначений ко нкретний номер рахунку клієн та, на кошти якого накладений арешт, але обумовлено, що ареш т накладено на кошти, що є на в сіх рахунках, то для забезпеч ення суми, визначеної цим док ументом, арешт залежно від на явної суми накладається на к ошти, що обліковуються на всі х рахунках клієнта, які відкр иті в банку, або на кошти на од ному/кількох рахунку/ах..

Таким чином, посилання пози вача на ту обставину, що арешт на рахунки ДПІ у Шевченківсь кому районі м. Києва є незакон ним та суперечить нормам чин ного законодавства не знаход ить свого підтвердження норм ами права, натомість, судом вс тановлено можливість наклад ення такого арешту і його від повідність Інструкції «Про б езготівкові рахунки в Україн і в національній валюті».

Відповідно до ст.59 Закону Ук раїни «Про банки і банківськ у діяльність»арешт на майно або кошти банку, що знаходять ся на його рахунках, арешт на к ошти та інші цінності юридич них або фізичних осіб, що знах одяться в банку, здійснюютьс я виключно за рішенням суду п ро стягнення коштів або про н акладення арешту в порядку, в становленому законом. Звільн ення майна та коштів з-під аре шту здійснюється за постанов ою державного виконавця або за рішенням суду.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.62 Закон у України «Про банки і банків ську діяльність»інформація щодо юридичних та фізичних о сіб, яка містить банківську т аємницю, розкривається банка ми, зокрема, органам державно ї виконавчої служби на їх пис ьмову вимогу з питань викона ння рішень судів стосовно ст ану рахунків конкретної юрид ичної особи або фізичної осо би - суб'єкта підприємницько ї діяльності.

Судом встановлено, що поста нову від 03.07.2008 р. №189/54/1 винесено на виконання наказу Господарсь кого суду м.Києва та вироку Бо родянського районного суду К иївської області з з дотрима нням вимог законодавства Укр аїни.

Крім того, відповідно до Пор ядку примусового списання (с тягнення) коштів з рахунків у станов і організацій, відкри тих в органах Державного каз начейства, затвердженого нак азом Державного казначейств а України від 05.10.2001 р. № 175. Зокрема , відповідно до п. 4.2 зазначеног о Порядку, арешт може наклада тися тільки на підставі ухва ли суду, постанови слідчого а бо постанови державного вико навця.

У п.3.6 Порядку визначено, що п римусове списання (стягнення ) коштів здійснюється за тим с амим кодом економічної класи фікації видатків бюджету, за яким би здійснювався платіж , якщо б оплата була проведена не примусово.

Згідно із п. 1.5 Порядку, якщо в платіжній вимозі та/або супр овідних документах до неї не визначено код економічної к ласифікації видатків, то орг ани Державного казначейства самостійно визначають коди економічної класифікації ви датків, за якими буде здійсню ватись примусове списання ко штів та/або на які буде наклад ено арешт (виходячи з економі чної сутності платежу).

Зазначені положення Поряд ку примусового списання (стя гнення) коштів з рахунків уст анов і організацій, відкрити х в органах Державного казна чейства, затвердженого наказ ом Державного казначейства У країни від 05.10.2001 р. №175, розкриваю ть підстави та процедуру спи сання коштів боржника з його рахунків, а отже, наявна закон одавча можливість проведенн я такого списання.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Таким чином, відповідний су б' єкт владних повноважень з обов' язаний діяти згідно із законом, оскільки його повно важення вичерпно визначені у законі.

Оскаржувана постанова від повідача відповідає положен ням закону.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів у д оведенні перед судом їх пере конливості.

Згідно з частиною 1 статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги чи заперечення.

Позивач не довів суду належ ними та допустимими доказами обґрунтованість своєї позиц ії.

Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні позовних вимог.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163, 181 КАС Україн и, суд

постановив:

В задоволенні позову Дер жавної податкової інспекції у Шевченківському районі м.К иєва відмовити.

Заходи забезпечення адмін істративного позову, що вжит і згідно із ухвалою Окружног о адміністративного суду міс та Києва від 12.08.2008 року №12/356 - ск асувати.

Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява і скарга подаються до адм іністративного суду апеляці йної інстанції у порядку, що п ередбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя Цвіркун Ю.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.09.2008
Оприлюднено15.06.2010
Номер документу2183852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/356

Ухвала від 06.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 10.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Постанова від 24.09.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 28.05.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Авдєєв П.В.

Рішення від 29.11.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

Ухвала від 28.02.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 12.02.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 17.01.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Судовий наказ від 26.01.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Жукова Л.В.

Рішення від 18.12.2007

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Крейбух О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні