ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
09.10.08 Справа №2а-2808/08/2
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В., при се кретарі Лісецькій Г.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
,
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП 579375»
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій в сумі 20450,00 грн.
за участю представників:
від позивача - Бахарева Н.Ю . - провідний спеціаліст, дов іреність від 09.04.08р. №04-5/8
від відповідача - не з' яв ився
Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулось до Окружного ад міністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «АТП 579375» адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів за 2007 рік в сумі 20450,00 грн., мот ивуючи свої вимоги тим, що від повідач повинен був забезпеч ити у 2007 році працевлаштуванн я інваліда на 1 робочому місці , але фактично інваліда не пра цевлаштував, у зв' язку з чим повинен сплатити адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 20450,00 грн.
Представник позивача під ч ас судового засідання наполя гав на задоволені позовних в имог з підстав, вказаних у поз овній заяві.
Відповідач заперечення на позов до суду не надіслав, явк у свого представника у судов е засідання не забезпечив, пр о час та день його проведення був повідомлений належним ч ином.
Представник позивача напо лягав на розгляді справи за н аявними в неї матеріалами.
Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості участі його пред ставника у судовому засіданн і з поважних причин, відсутні сть у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі й ого представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можли вим продовжити розгляд справ и на підставі наявних доказі в.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АТП 579375» 12.01.2 006 року зареєстровано як юриди чна особа Виконавчим комітет ом Сімферопольської міської ради АРК.
Відповідно до ст. 43 Конститу ції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості д ля його реалізації. Законом У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), п ередбачені гарантії для забе зпечення інвалідів рівними п равами з іншими громадянами.
Згідно ст.19 Закону для підпр иємств, установ і організаці й, у томі числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю (далі роботодавці) у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пр ацівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 о сіб - у кількості одного роб очого місця.
Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2007 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості одного мі сця. Зазначив середньообліко ву чисельність штатних праці вників облікового складу, що працювали у 2007р. у кількості 20 о сіб, із них біли відсутні прац івники, яким за висновками ме дико-соціальних експертних к омісій встановлена інвалідн ість, розмір середньорічної заробітної плати штатного пр ацівника складав 20450,00 грн.
Крім того, перевіркою викон ання ст.ст. 19, 20 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» в становлено порушення чинног о законодавства, а саме у висн овках в акті зазначеної пере вірки від 11.06.2008 року вказано, що норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів н а підприємстві відповідача с кладав 1 особу, натомість доку менти інваліда не були предс тавлені. Отже, адміністратив но-господарські санкції, які необхідно сплатити відповід ачу до державного бюджету Ук раїни складають 20450,00 грн.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.
Відповідно до п. 1, 3, 5, 14 Положен ня «Про робочі місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Мініст рів України № 314 (далі Положенн я № 314) робоче місце інваліда - ц е окреме робоче місце або діл янка виробничої площі на пі дприємстві (об'єднанні), в ус танові та організації незале жно від форм власності та гос подарювання, де створені нео бхідні умови для праці інвал іда. Робоче місце інваліда в важається створеним, якщо в оно відповідає встановлени м вимогам робочого місця д ля інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введеним в дію шл яхом працевлаштування на ньо му інваліда. Підприємства ро зроблюють заходи щодо створе ння робочих місць для інвалі дів, включають їх до колект ивного договору, інформують центри зайнятості, місцеві о ргани соціального захисту на селення та відділення Фонду соціального захисту інвалід ів про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів. Підпри ємства у межах доведеного но рмативу створюють за власні кошти робочі місця для праце влаштування інвалідів; щоріч но до 1 лютого року, що наста є за звітним, подають відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів відомості про середню річну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці , де доцільно використовуват и працю інвалідів; інформуют ь державну службу зайнятост і та місцеві органи соціальн ого захисту населення про ві льні робочі місця та вакантн і посади, на яких може викорис товуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії, забезпечують соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством.
В силу викладеного суд прих одить до висновку, що відпові дно до норм, визначених у Поло женні № 314, робоче місце для інв аліда вважається створеним с аме з моменту працевлаштуван ня на ньому інваліда. В силу чо го стає очевидним, що підприє мству необхідно не тільки сп рямовувати у відповідні фонд и та установи (організації) ін формацію про наявність вільн их місць для працевлаштуванн я інвалідів, атестувати робо че місце спеціальною комісіє ю, виконати інші вимоги, викла дені у Положенні № 314, але і прац евлаштувати на ньому інвалід а, інакше місце вважається не створеним.
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 007р. в кількості 1 особи у зв' яз ку з чим, приймаючи до уваги ви значену ним середньорічну за робітну плату штатного праці вника за 2007 рік у розмірі 20450,00 грн ., суд приходить до висновку, щ о вимоги позивача про стягне ння 20450,00 грн. адміністративно-г осподарських санкцій є обґру нтованими.
При цьому суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.
Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судо вому порядку.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2007 році ін валідів, сплати за непрацевл аштування інвалідів 20450,00 грн.
На підставі викладеного су д вважає, що позовні вимоги пі длягають задоволенню у повно му обсязі.
За згодою представника поз ивача в ході судового засіда ння, яке відбулось 09.10.2008р., оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанова оформлена та під писана 13.10.2008р.
Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «А ТП 579375» (95053, АР Крим, м. Сімферопол ь, вул. Київська, 5/2; ЄДРПОУ 33980372, р/р 26005054903051 у КРУ КБ „Приватбанк”, МФ О 384436) на користь Кримського ре спубліканського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів (95017, АР Крим, м. Сімферо поль, пр. Кірова, 51-52/10а, банківсь кі реквізити: р/р № 31215230700002, одержу вач: Державний бюджет м. Сімфе рополя 50070000, банк одержувача: Уп равління Держказначейства в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРП ОУ 34740405, призначення платежу: *; Є ДРПОУ платника; 50070000; 01;4% за не зай няті інвалідами робочі місця за 2007 рік) адміністративно-гос подарські санкції в сумі 20450,00 г рн.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2008 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 2184073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні