Постанова
від 13.09.2011 по справі 2а-2563/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 вересня 2011 р. о 12:40 Справа №2а-2563/11/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

Головуючого судді Кащеєво ї Г.Ю.,

при секретарі С' янової Т.С .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Управління Пен сійного Фонду України в Київ ському районі м. Сімферополя АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лордаг»

про стягнення заборговано сті,

за участю представників:

від позивача - не з' явивс я,

від відповідача - не з' яв ився

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного Автономної Республ іки Крим звернулось з позово м Управління Пенсійного фонд у України в Київському район і м. Сімферополя АР Крим до Тов ариства з обмеженою відповід альністю “Лордаг”про стягне ння заборгованості зі сплати страхових внесків за груден ь 2010 року у сумі 21279,97 гривень.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на ст. 17, 20, 106 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” т а мотивовані тим, що відповід ачем не сплачуються у встано влені законодавством строки та розмірах страхові внески .

У судове засіданні предста вник позивача не з' явився, п овідомлений належним чином п ро час, дату та місце розгляду справи, надіслав клопотання про розгляд справи без участ і його представника за наявн ими у справі доказами.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини неявки суд не повід омив, відзив на позов не надіс лав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив роз глядати справу за відсутніст ю представників сторін, пові домлених належним чином про дату та місце розгляду справ и.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 64, абза цом 8 частини З статті 106 Закону (що діяв станом на день розгля ду справи) орган Пенсійного ф онду має право звертатися до суду з позовами про стягненн я недоїмки

Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в Київ ському районі м. Сімферополя АР Крим, реалізуючі свої завд ання та функції в правовідно синах з фізичними та юридичн ими особами виступає як суб'є кт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію .

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 КАС України, згід но з пунктом 5 частини 2 якої ко мпетенція адміністративних судів поширюється на спори з а зверненням суб'єкта владни х повноважень у випадках, вст ановлених законом.

Згідно до ч. 1 та 2 ст. 5 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" № 1058-ІУ від 09.07.2003 р. (що діяв с таном на час виникнення спір них відносин) всі відносини, я кі виникають між суб'єктами с истеми загальнообов'язковог о державного пенсійного стра хування регулюються виключн о зазначеним законом, яким та кож визначаються порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків, стягне ння заборгованості за цими в несками, організація та поря док здійснення управління в системі загальнообов'язково го державного пенсійного стр ахування.

Згідно з п.1 ч. 1 ст. 14 Закону (що д іяв станом на час виникнення спірних відносин) страхувал ьниками визнаються роботода вці підприємства, установи, о рганізації незалежно від фор м власності, виду діяльності та господарювання, які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру або на інших умовах, передб ачених законодавством, або з а договорами цивільно-правов ого характеру. Ч. 1 ст. 15 Закону в изначено, що платниками стра хових внесків є страхувальни ки, зазначені у статті 14 Закон у.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю “Лордаг”є юридичною о собою, зареєстроване 04.08.2009 року за № 18821020000015901 виконавчим комітет ом Сімферопольської міської ради АР Крим, що підтверджуєт ься свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи с ерії А00 №635805 (а.с. 9).

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю “Лордаг”зареєстрова не в Управлінні Пенсійного ф онду в Київському районі м. Сі мферополя АР Крим, як платник страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування, реєстраційн ий №140812448 (а.с. 7).

Таким чином, Товариство з об меженою відповідальністю “Л ордаг”є страхувальником та п латником страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування.

Товариство з обмеженою від повідальністю “Лордаг”під ч ас здійснення підприємницьк ої діяльності використовує п рацю фізичних осіб на умовах трудового договору або на ін ших умовах, передбачених зак онодавством, що підтверджуєт ься відомостями, зазначеними відповідачем в розрахунку с уми страхових внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування за груден ь 2010 року (а.с. 7).

Згідно з п.п. 4,6 частини 2 статт і 17 Закону (що діяв станом на ча с виникнення спірних відноси н) страхувальник зобов'язани й подавати звітність територ іальним органам Пенсійного ф онду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсій ним фондом; нараховувати, обч ислювати і сплачувати в уста новлені строки та в повному о бсязі страхові внески. Відпо відно до частини 3 статті 20 Зак ону територіальні органи Пен сійного фонду мають право об числювати страхові внески ли ше на підставі актів перевір ки правильності нарахування та сплати страхових внесків , звітності, що подається стра хувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтв ерджують суму заробітної пла ти (доходу), на які нараховують ся страхові внески.

Частиною 6 статті 20 Закону (що діяв станом на час виникненн я спірних відносин) встановл ено, що страхувальники зобов 'язані сплачувати страхові в нески, нараховані за відпові дний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календ арних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий періо д для виду страхувальника, до якого відноситься позивач, в становлений зазначеною норм ою закону-один календарний м ісяць.

Згідно з п. 4. ст. 17 Закону №1058, п.5. 1 Інструкції про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками і застрахованими особа ми внесків на загальнообов'я зкове державне пенсійне стр ахування в Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженої постанов ою правління Пенсійного фонд у України 19.12.2003р. №21-1 (далі - Інстру кція), платники подають до орг ану Пенсійного фонду для реє страції протягом 20 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця, розраху нок зобов' язань зі сплати з бору на обов' язкове державн е пенсійне страхування, в яко му вказується самостійно обч ислені суми зобов'язань.

Відповідно до розрахунку с ум страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування, який нада но відповідачем до Управлінн я Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферо поль АР Крим 14.01.2011 року, Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю “Лордаг”самостійно на рахована сума страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я за грудень 2010 року у розмірі 2 1279,97 грн.

Згідно ч. 6 ст. 17 Закону, страху вальник зобов' язаний нарах овувати, обчислювати і сплач увати в установлені строки т а в повному обсязі страхові в нески.

Однак, як встановлено судом , відповідачем у встановлені законодавством строки не сп лачена сума страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування у розмірі 21279,97 грн.

Частиною 2 статті 106 Закону (щ о діяв станом на час виникнен ня спірних відносин) встанов лено, що суми страхових внеск ів, своєчасно не сплачені стр ахувальниками у строки, визн ачені статтею 20 Закону, вважаю ться простроченою заборгова ністю із сплати страхових вн есків (далі недоїмка) і стягую ться з нарахуванням пені та з астосуванням фінансових сан кцій.

Стаття 106 Закону України “Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування” № 1058 (далі - Закон) передбачає, що т ериторіальні органи Пенсійн ого фонду за формою і у строки , визначені правлінням Пенсі йного фонду, надсилають стра хувальникам, які мають недої мку, вимогу про її сплату. Вимо га про сплату недоїмки є вико навчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня од ержання вимоги про сплату не доїмки страхувальник зобов' язаний сплатити суми недоїмк и та суми фінансових санкцій .

На підставі зазначеної нор ми позивачем на адресу відпо відача була направлена вимог а про сплату боргу № Ю-448 від 01.02.2 011р. (а.с.12).

Вказана вимога була отрима на відповідачем 08.02.2011 року, про що свідчить підпис уповноваж еної особи на повідомленні п ро вручення поштового відпра влення (а.с. 12).

судом встановлено, що на мом ент розгляду справи сума заб оргованості по страховим вне скам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня за грудень 2010 року у розмір і 21279,97 відповідачем не сплачен а, що підтверджується картко ю особового рахунку відповід ача.

Таким чином позовні вимоги про стягнення заборгованост і зі страхових внесків в сумі 21279,97 грн. є обґрунтованими та пі длягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, і відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся. Тому судові витрати по спр аві не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задоволь нити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Л ордаг» (ідентифікаційний код 36583515, вул. Самохвалова, 19, м. Сімфе рополь, 95053, р/р 2902390002 СФ АБ "Київ ська Русь", МФО 384793) на користь Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Київському районі м. С імферополя АР Крим (вул. Київс ька, 125Б, м. Сімферополь, 05034) забор гованість по страховим внеск ам на загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування за грудень 2010 року у сумі 21279 (два дцять одна тисяча двісті сім десят дев' ять) грн. 97 коп. на ро зрахунковий рахунок 2560570445712 в КР У Відкрите акціонерне товари ство «Державний ощадний банк України» м. Сімферополь, МФО 3 24805, ОКПО 20725930.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ка щеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.09.2011
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21889658
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2563/11/0170

Постанова від 13.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні