Постанова
від 12.12.2011 по справі 2а-12786/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2011 р. Справа №2а-12786/11/0170/3

(17:38) м.Сімферопол ь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Сімферопольсь кого міського центра зайнято сті

до Приватного підприємст ва "Будівельне підприємство "Ренесанс"

про стягнення

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1, до в.,

від відповідача - не з'явивс я.

Суть справи:

Сімферопольський міський центр зайнятості звернувся д о Окружного адміністративно го суду АР Крим із адміністра тивним позовом до Приватного підприємства "Будівельне пі дприємство "Ренесанс" про стя гнення заборгованості у сумі 4190,61 грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 19.10.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, спра ву призначено до судового ро згляду.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на незаконну виплату ОСОБА_2 суми коштів з допомоги по без робіттю з вини відповідача.

Відповідачем письмових за перечень проти позову не над ано.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив позов за довольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином.

Вивчивши матеріали справи з урахуванням принципу розу мності строку розгляду адмін істративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС Ук раїни, заслухавши представни ка позивача, дослідивши нада ні докази та оцінивши їх у сук упності, суд

ВСТАНОВИВ:

13.08.2009 р. ОСОБА_2 (ІПН НО МЕР_1) зареєстрована у Сімфе ропольському міському центр і зайнятості, про що свідчить персональна картка № НОМЕР _2.

Відповідно до Витягу з нака зів про прийняті рішення по о собі ОСОБА_2 (персональна картка № НОМЕР_2) від 29.04.2010 р. в ідповідачу привласнено стат ус безробітної з 20.08.2009 р. із приз наченням виплати допомоги по безробіттю за наказом № НТ 090820 .

З матеріалів справи вбачає ться, що ОСОБА_2 при зверне нні до Сімферопольського міс ького центру зайнятості нада ла довідку від 28.08.2009 р. про серед ню заробітну плату (дохід) для розрахунку виплат на випадо к безробіття), виданої ПП "Буді вельне підприємство "Ренесан с", згідно якої страхові внеск и, сплачені до Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування на випа док безробіття склали 60,00 грн. за період січень-травень 2009 р.

18.04.11 р. Сімферопольським місь ким центром зайнятості здійс нено розслідування страхови х випадків та обґрунтованост і виплат матеріального забе зпечення відносно ОСОБА_2 відповідно до Закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування на випадок безробіття" в част ині достовірності даних дові дки про середню заробітну пл ату, наданої ПП "Будівельне пі дприємство "Ренесанс", за резу льтатами якої виявлено відхи лення даних довідки з даними розрахунково-платіжних відо мостей за період з січня 2009 рок у по квітень 2009 року, про що скл адено акт № 91.

06.05.11 р. позивачем складено дов ідку про повернення матеріал ьного забезпечення з вини ро ботодавця ПП "Будівельне під приємство "Ренесанс", згідно з якою дохід ОСОБА_2 за пері од з 20.08.09 р. по 26.04.10 р. становить 4190,61 грн.

18.05.11 р. позивачем видано наказ № 100 про стягнення з ПП "Будівел ьне підприємство "Ренесанс" с уму незаконно виплачених кош тів ОСОБА_2 допомоги по бе зробіттю у сумі 4190,61 грн., який на правлено на адресу відповіда ча вих.№ 09-1401 від 18.05.11 р. та отриман ий останнім 23.05.11 р.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 части ни 2 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на публічно-пр авові спори, зокрема спори за зверненням суб' єкта владни х повноважень у випадках, вст ановлених Конституцією та за конами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Правові, фінансові та орган ізаційні засади загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття визначає Закон У країни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року (далі Закон № 1533).

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни № 1533 загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття (д алі - страхування на випадок б езробіття) - система прав, обов 'язків і гарантій, яка передба чає матеріальне забезпеченн я на випадок безробіття з нез алежних від застрахованих ос іб обставин та надання соціа льних послуг за рахунок кошт ів Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття.

Відповідно до статті 8 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” № 1533-III від 02.03.2000р. Фонд загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття (да лі - Фонд) створюється для упра вління страхуванням на випад ок безробіття, провадження з бору та акумуляції страхових внесків, контролю за викорис танням коштів, виплати забез печення та надання соціальни х послуг, здійснення інших фу нкцій згідно із цим Законом і статутом Фонду (ч.1 ст.8).

Фонд є цільовим централізо ваним страховим фондом, неко мерційною самоврядною орган ізацією.

Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття” № 1533 від 02.03.2000 р. ф ункції робочих органів викон авчої дирекції Фонду поклада ються на центр зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласні, Київський і Севастопо льський міські, районні, місь крайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не працюю чих громадян у порядку, що виз начається Кабінетом Міністр ів України, створюється держ авна служба зайнятості, діял ьність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політик и України, місцевих державни х адміністрацій та органів м ісцевого самоврядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Се вастопольського міських, рай онних, міськрайонних, міськи х і районних у містах центрів зайнятості, центрів організ ації професійного навчання н езайнятого населення і центр ів професійної орієнтації на селення, інспекцій по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення .

Отже, позивач є установою Де ржавної служби зайнятості, т а підпорядковується Міністе рству праці та соціальної по літики Автономної Республік и Крим, яке відповідно до пунк ту 1 Положення про Міністерст во праці та соціальної політ ики Автономної Республіки Кр им, затвердженого Постанов ою Ради Міністрів Автономн ої Республіки Крим від 13.06.2005 рок у № 249, є республіканським орга ном виконавчої влади.

Таким чином, Сімферопольсь кий міський центр зайнятості у відносинах з фізичними та ю ридичними особами, під час ре алізації своїх завдань та фу нкцій, встановлених законода вством України, є органом вик онавчої влади та суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 1 Закон у України № 1533 Фонд загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття виступа є у якості страховика, який бе ре на себе зобов'язання щодо н адання застрахованим особам матеріального забезпечення і соціальних послуг при наст анні страхових випадків в ро зумінні ст. 6 Основ законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування № 16 від 14.01.1998 р.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Зако ну України № 1533 страховий випа док - це подія, через яку:

а) застраховані особи втрат или заробітну плату (грошове забезпечення) або інші перед бачені законодавством Украї ни доходи внаслідок втрати р оботи з незалежних від них об ставин та зареєстровані в ус тановленому порядку як безро бітні, готові та здатні прист упити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу;

б) застраховані особи опини лися в стані часткового безр обіття.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни № 1533 право на матеріальн е забезпечення на випадок бе зробіття (далі - забезпечення ) та соціальні послуги мають з астраховані особи.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону Укра їни № 1533 застраховані особи - на ймані працівники; особи, які в иконують роботи (надають пос луги) згідно з цивільно-право вими договорами; військовосл ужбовці Збройних Сил України , Державної прикордонної слу жби України, внутрішніх війс ьк, військ цивільної оборони , інших військових формувань , утворених відповідно до зак онів України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої р озвідки України, Державної с пеціальної служби транспорт у, особи рядового і начальниц ького складу Державної служб и спеціального зв'язку та зах исту інформації України, орг анів внутрішніх справ, особи начальницького складу подат кової міліції, а також особов ий склад воєнізованих аварій но-рятувальних служб (формув ань), створених відповідно до законодавства на постійній основі (далі - військовослужб овці), крім військовослужбов ців строкової служби, а у випа дках, передбачених цим Закон ом, інші особи (громадяни Укра їни, іноземці, особи без грома дянства, які постійно прожив ають в Україні, якщо інше не пе редбачено міжнародним догов ором України, згода на обов'яз ковість якого надана Верховн ою Радою України), на кори сть яких здійснюється страху вання на випадок безробіття.

Згідно зі ст.25 Закону Україн и “Про зайнятість населення” № 803 від 01.03.1991 р. держава створює у мови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діял ьності та забезпечує їм випл ату в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розм іри та умови надання матеріа льного забезпечення на випад ок безробіття визначаються З аконом України “Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття”.

Згідно зі ст.7 Закону Україн и № 1533 одним з видів забезпечен ня за цим Законом є допомога п о безробіттю.

Згідно ст. 2 Закону України "П ро зайнятість населення" № 803 б езробітними визнаються прац ездатні громадяни працездат ного віку, які через відсутні сть роботи не мають заробітк у або інших передбачених зак онодавством доходів і зареєс тровані у державній службі з айнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні прис тупити до підходящої роботи. Безробітними визнаються так ож інваліди, які не досягли пе нсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шук ають роботу.

Відповідно до п.1 ст.22 Закону України “Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я” застраховані особи, визна ні у встановленому порядку б езробітними, які протягом 12 мі сяців, що передували початку безробіття, працювали на умо вах повного або неповного ро бочого дня (тижня) не менше 26 ка лендарних тижнів та сплачува ли страхові внески, мають пра во на допомогу по безробіттю залежно від страхового стаж у.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України № 1533 застрахованим ос обам, зазначеним у частині пе ршій статті 22 цього Закону, ро змір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плат и (доходу), визначеної відпові дно до порядку обчислення се редньої заробітної плати (до ходу) для розрахунку виплат з а загальнообов'язковим держа вним соціальним страхування м, затвердженого Кабінетом М іністрів України, залежно ві д страхового стажу.

Відповідно до п. 3, 5 Порядку о бчислення середньої заробіт ної плати (доходу) для розраху нку виплат за загальнообов'я зковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою Кабінету Мін істрів України від 26 вересня 2 001 р. N 1266 в редакції на час виникн ення спірних правовідносин д ля страхування на випадок бе зробіття розрахунковим пері одом, за який обчислюється се редня заробітна плата (дохід ), є період (періоди) роботи за о сновним місцем роботи (зайня ття підприємницькою діяльні стю) перед настанням страхов ого випадку (реєстрація особ и в державній службі зайнято сті як безробітної), протягом якого сплачено страхові вне ски особою або роботодавцем.

Якщо застрахована особа пр ацювала та сплачувала страхо ві внески або за неї сплачува лися страхові внески менш як 6 календарних місяців, середн я заробітна плата (дохід) обчи слюється за фактично відпрац ьовані календарні місяці (з п ершого до першого числа), в яки х сплачено страхові внески.

Відповідно до п. 26 Порядку об числення середньої заробітн ої плати (доходу) робочі орган и виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня мають право перевіряти об ґрунтування видачі довідок п ро середню заробітну плату, д остовірність зазначених у ни х відомостей шляхом звіряння даних, зазначених у довідках , з відомостями про нарахован у заробітну плату на підприє мствах, в установах чи органі заціях або з базою даних перс оніфікованого обліку застра хованих осіб Пенсійного фонд у та базою даних ДПА.

З матеріалів справи, а саме з акту перевірки № 91 від 18.04.2011 р., в бачається, що виявлено відхи лення даних довідки про сере дню заробітну плату ОСОБА_2 з даними розрахунково-плат іжних відомостей за період з січня 2009 року по квітень 2009 року , у зв'язку із чим ОСОБА_2 не правомірно було проведено ро зрахування розміру виплат з допомоги по безробіттю.

Відповідно до абз. 3) ч. 2, ч. 3 ста тті 35 Закону України № 1533 в реда кції на час виникнення спірн их правовідносин роботодаве ць зобов'язаний надавати вик онавчій дирекції Фонду відом ості в установленому порядку , в тому числі - про заробітну п лату працівників, використан ня робочого часу тощо.

Достовірність зазначених у документах даних перевіряє ться виконавчою дирекцією Фо нду. У разі їх недостовірност і роботодавець добровільно ч и на підставі рішення суду по винен відшкодувати страхови ку заподіяну шкоду.

Відповідно до п. 7 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни № 1533, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 20.03.2006 р. № 357 «Деякі питання загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня на випадок безробіття», рі шення про повернення коштів особою та відшкодування ко штів роботодавцем приймаєт ься директором центру зайня тості і оформляється наказом .

Протягом двох робочих дні в після прийняття рішення п ро відшкодування коштів роб отодавцем центр зайнятості надсилає роботодавцю повідо млення про необхідність відш кодування незаконно виплаче них особі коштів протягом 10 к алендарних днів після отрим ання повідомлення. У разі від мови особи повернути кошти а бо відмови роботодавця відш кодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодуван ня) їх у встановлений строк с тягнення таких коштів здій снюється у судовому порядку відповідно до законодавства .

Згідно з довідкою позивача від 06.05.11 р. дохід ОСОБА_2 за п еріод з 20.08.09 р. по 26.04.10 р., отриманий останньою як допомога по без робіттю на підставі довідки відповідача про середню заро бітну плату, становить 4190,61 грн .

Відповідачем в порядку ст. 7 1 КАС України не надано доказі в відшкодування суми коштів у розмірі 4190,61 грн. як матеріаль ного забезпечення, неправомі рно виплаченого ОСОБА_2 з вини роботодавця ПП "Будівел ьне підприємство "Ренесанс" з а період з 20.08.2009 р. по 26.04.2010 р.; не над ано доказів вірного визначен ня середнього розміру заробі тної плати ОСОБА_2 за пері од січень-квітень 2009 року.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 12.12.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. У по вному обсязі постанову склад ено 16.12.11 р.

Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного під приємства "Будівельне підпри ємство "Ренесанс" (ЄДРПОУ 30271116) н а користь Сімферопольського міського центру зайнятості (ЄДРПОУ 20708706) грошові кошти, випл ачені як допомога по безробі ттю, у сумі 4190,61 грн.

Постанова набирає зак онної сили через 10 днів з дня ї ї проголошення. Якщо проголо шено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмо вого провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Шк ляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.12.2011
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21889781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12786/11/0170/3

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні