Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2011 р. справа № 2а/0570/9271/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Ушенка С. В.
при секретарі Шимко Н.В.,
за участю
прокурора - не з'явився,
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Ворошиловського району м. Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька до Комунального підприємства Донецький центр міжнародного співробітництва про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Ворошиловського району м. Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства Донецький центр міжнародного співробітництва про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків в розмірі 30181,13 грн., мотивуючи свої позовні вимоги наявністю у відповідача зазначеної суми заборгованості, яка виникла в період з липня 2008 року по грудень 2010 року.
Прокурор в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надав.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином за юридичною адресою. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надав.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.
Згідно п. 2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладений обов'язок представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Відповідно до вимог ст. 361 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. На підставі ст. 60 КАС України прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька є суб'єктом владних повноважень – органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього Законом України „Про загальнообов”язкове державне пенсійне страхування”, в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин (надалі – Закон), та Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року №121/2001, з наступними змінами та доповненнями, зокрема, щодо здійснення контролю за правильністю нарахування та своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов”язкове державне пенсійне страхування.
Згідно ст. 1 Закону, страхові внески – це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Страхувальниками, відповідно до ст. 14 даного Закону, зокрема, є роботодавці, а саме: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами).
У відповідності до ч. 1, 2 ст. 15 Закону, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в ч. 1 ст. 12 цього Закону; платниками страхових внесків до Накопичувального фонду є застраховані особи, зазначені в пунктах 1 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 та частині першій статті 12 цього Закону.
Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені ч. 1 ст. 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь (ч.3 ст. 15 Закону).
Комунальне підприємство Донецький центр міжнародного співробітництва (ЄДРПОУ 32757197, 83050, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, 98/506), 25.02.2004р. зареєстроване Виконавчим комітетом Донецької міської ради, є юридичною особою, включено до ЄДРПОУ, перебуває на обліку в УПФУ в Ворошиловському районі м. Донецька та до 01.01.2011р. було платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.
У відповідності з п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону, страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Прокуратурою Ворошиловського району м. Донецька в порядку нагляду проведено перевірку виконання Управлінням пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька вимог Закону стосовно фінансування виплат пенсій громадянам.
Згідно складеного акту № 03-18/214 від 18.06.2010 р. про результати планової перевірки, встановлено порушення з боку відповідача ст. 19, 20 Закону, внаслідок чого виникла заборгованість перед Пенсійним фондом України в Ворошиловському районі м. Донецька за період з липня 2008 р. по грудень 2010 року у сумі 31181,13 грн.
За результатами перевірки УПФУ у Ворошиловському районі м. Донецька на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» були винесені і вручені відповідачу рішення №896/02-51/32757197 від 03.08.2009 року, № 621/02-51/32757197 від 18.06.2009 року, № 622/02-51/32757197 від 18.06.2009 року та № 623/02-51/32757197 від 18.06.2009 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду. Сума боргу, вказана у зазначених рішеннях, складає: з фінансових санкцій – 839,58 грн., з пені – 237,11 грн. Рішення не були оскаржені відповідачем у встановлений термін ні в судовому ні адміністративному порядку, у зв”язку з чим вони є узгодженими, що є підтвердженням безспірності заявлених позовних вимог.
Таким чином, загальна сума боргу склала 34865,94 грн. З них підприємством було сплачено 4684,81 грн. Таким чином сума боргу, не сплачена відповідачем на час розгляду справи, складає 30181,13 грн., що підтверджується даними поданих відповідачем до органу Пенсійного фонду звітів про суми нарахованих страхових внесків за вищевказаний період часу.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону, страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цього обов'язку платниками страхових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і, як наслідок, до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України.
Приписами ст. 19 Закону визначено, що страхові внески до солідарної системи для роботодавця нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Частиною 2 ст. 20 цього ж Закону передбачено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону, сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою недержавного пенсійного фонду.
Частиною 6 ст. 20 Закону передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Згідно ч. 2 ст. 106 Закону, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Частиною 13 статті 106 Закону встановлено, що протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення Пенсійного фонду про нарахування пені та накладення штрафів, страхувальник має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку.
Відповідно до п. 15 ст. 106 Закону, строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Розмір фінансової санкції та пені підтверджується відповідним розрахунком. Рішення відповідачем оскаржені не були, тобто є узгодженими.
Відповідно до ч. 3 ст. 106 Закону, Пенсійний фонд, у разі несплати страхувальником заборгованості по внескам на загальнообов'язкове страхування (недоїмки), має право звернутись до суду з позовом про сплату недоїмки.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином суд, вважає, що позовні вимоги щодо стягнення з Комунального підприємства Донецький центр міжнародного співробітництва суми боргу по сплаті страхових внесків в розмірі 30181,13 грн. є обґрунтованими і законними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 9, 11, 14, 17, 18, 71, 86, 91, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Ворошиловського району м. Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька до Комунального підприємства Донецький центр міжнародного співробітництва про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Комунального підприємства Донецький центр міжнародного співробітництва (ЄДРПОУ 32757197, 83050, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, 98/506) на користь Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька заборгованість зі сплати страхових внесків в розмірі 30181 (тридцять тисяч сто вісімдесят одна) грн. 13 коп.
Повний текст постанови виготовлено і підписано 21.07.2011р., її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 19.07.2011р. в присутності представника позивача та приєднано до матеріалів справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21890844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні