Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 серпня 2011 р. справа № 2а/0570/10294/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Ушенка С. В.
при секретарі Колеснікової Н.М.,
за участю
прокурора Вартанової О.М.,
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора м.Дзержинська Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвантажтранс» про стягнення грошових коштів з рахунків платника податку в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 36372,00 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Дзержинська Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Дзержинську Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства «Дзержинськвантажтранс» про стягнення грошових коштів з рахунків платника податку в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 36372,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що ДП «Дзержинськвантажтранс» на момент звернення до суду має податковий борг, який утворився у зв'язку із несплатою у повному обсязі податкового зобов'язання у зазначеному вище розмірі з податку на додану вартість, самостійно визначеного платником податків. Просить задовольнити позовні вимоги.
Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та просить позов задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог і просить позов задовольнити.
Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, повноважного представника не направив, заперечень не надав, просив позов розглянути без участі його представника.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд приймає постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи при цьому з наступного.
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», - державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції, зокрема, виконують такі функції як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.
Відповідно до приписів абз. 1-2 ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», - завданнями органів державної податкової служби є, зокрема, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
П.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 41.1.1. п.4.1. ст.41 Податкового кодексу України, - контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2. цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Органом стягнення, у відповідності до приписів п.п. 14.1.137. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п. 4.15. ст. 41 Податкового кодексу України, - органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Таким чином, позивач, позивач є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом України та Законом України «Про державну податкову службу в Україні».
Державне підприємство «Дзержинськвантажтранс» зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за кодом 34686338, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, копії яких наявні в матеріалах справи. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків №20944 від 08.12.2010 року, як платник податків відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у м. Дзержинську.
19 травня 2011 року відповідачем було надано до Державної податкової інспекції у м. Дзержинську Донецької області декларацію з податку на додану вартість за звітний податковий період квітень 2011 року, якою визначено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті, у розмірі 36372,00 грн.
Наявними в матеріалах справи документами підтверджено здійснення позивачем самостійного узгодження податкових зобов'язань з податку на додану вартість шляхом подання податкових декларацій з податку на додану вартість. Встановлений чинним законодавством строк сплати зазначених податкових зобов'язань на день розгляду справи сплинув.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.п. 16.1.4. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України, - платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1. ст. 57 цього Кодексу, платник податків повинен самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Підпунктом 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Кодексу встановлено, що суми грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважаються податковим боргом.
Відповідно до ст. 54 зазначеного Кодексу, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Статтею 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 202.1. ст. 202 Податкового кодексу України визначено звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість календарний місяць.
Відповідно до вимог ст. 203 Кодексу, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1. цієї статті для подання податкової декларації.
Підпунктом 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом.
Пунктом 38.1. ст. 38. Податкового кодексу України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 95.2. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
08 жовтня 2008 року Державною податковою інспекцією у м. Дзержинську Донецької області на адресу відповідача була направлена перша податкова вимога № 1/43 , яка була отримана відповідачем 10 жовтня 2008 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги, копія якого наявна в матеріалах справи.
11 листопада 2008 року позивачем на адресу відповідача була направлена друга податкова вимога № 2/51 , яка була отримана відповідачем 13 листопада 2008 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги, копія якого наявна в матеріалах справи.
Податкові вимоги вручено відповідачу ще у 2008 році, з цього періоду відповідач постійно мав несплачену податкову заборгованість, у зв'язку з чим вказані податкові вимоги не втратили своєї юридичної сили.
Із наявних матеріалів у справі вбачається, що документи щодо оскарження податкових вимог в адміністративному та судовому порядку відсутні.
Пунктом 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що необхідні заходи щодо самостійного погашення платником податків боргу податковим органом вжиті.
З огляду на зазначене, на підставі положень статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).
На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність податкової заборгованості у відповідача та вжиття заходів її стягнення.
Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись, ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 158–163, 185-186, 254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора м. Дзержинська Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Дзержинську Донецької області до Державного підприємства «Дзержинськвантажтранс» про стягнення грошових коштів з рахунків платника податку в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 36372,00 гривень – задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Дзержинськвантажтранс» (код ЄДРПОУ 34150056; 85200, Донецька область, м. Дзержинськ, вул. Леніна, 9) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь Державного бюджету України грошові кошти в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 36372 гривень (тридцять шість тисяч триста сімдесят дві гривні 00 копійок).
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23 серпня 2011 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2011 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21891111 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні