Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а/0570/11195/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 18 серпня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/11195/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Ушенка С. В.

при секретарі          Колеснікової Н.М.,

за участю

представника позивача                                                       ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника відповідача                                         не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Волноваського району Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області до Волноваського районного міжгосподарського малого підприємства сільського комунального господарства «Райсількомунгосп» про стягнення грошових коштів з банківських рахунків платника податків в рахунок погашення податкового боргу зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 104 881,14 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Волноваського району Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області з позовною заявою до Волноваського районного міжгосподарського малого підприємства сільського комунального господарства «Райсількомунгосп» про стягнення грошових коштів з банківських рахунків платника податків в рахунок погашення податкового боргу зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 104 881,14 гривень.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 104 881,14 гривень, що є сумою самостійно узгоджених податкових зобов'язань, не сплачених у встановлений законом строк. Прийняті податковим органом заходи, направлені на погашення наявної суми боргу відповідача, не призвели до позитивних результатів, що стало підставою для звернення до суду із даним позовом.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог і просить позов задовольнити в повному обсязі.

Прокурор в судове засідання не з'явився, про день, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надав.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, про день, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином за зареєстрованою у встановленому законом порядку юридичною адресою. Причини неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності відповідач суду не надав.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі прокурора і відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Відповідач – Волноваське районне ММП СКГ «Райсількомунгосп» є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за кодом 01354295, що підтверджується матеріалами справи. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків № 1938/10/29-014-1 від 12.04.2011 року як платник податків відповідач зареєстрований та обліковується в Державній податковій інспекції у Волноваському районі Донецької області.

Відповідачем до Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області надані податкові розрахунки зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, якими визначено суму податкового зобов”язання у розмірі 104 881,14 грн. (розрахунки: № 16382 від 26.07.2007 р., № 24722 від 01.11.2007 р., № 32765 від 24.01.2008 р., № 10341 від 22.04.2008 р, № 19512 від 31.07.2008 р, № 27126 від 21.10.2008 р, № 37690 від 06.02.2009 р, №11942 від 07.05.2009 р., № 19653 від 21.07.2009 р., № 29492 від 05.11.2009 р., № 38243 від 08.02.2010р., № 9105 від 21.04.2010 р., № 16338 від 20.07.2010 р., № 26326 від 03.11. 2010 р., № 31877 від 13.01.2011 р.).

Станом на 10 травня 2011 року за відповідачем з урахуванням штрафних санкцій обліковується заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища за звітний податковий період з липня 2007 року  по травень 2011 року у розмірі 104 881,14 гривень, що підтверджується даними зворотного боку облікової картки та вищезазначеними розрахунками.  

Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Згідно статті 9 Закону України «Про систему оподаткування», який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані,  зокрема,  подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок платника податків щодо здійснення своєчасної сплати суми податкових зобов'язань встановлений також пунктом 16.1.4. статті 16 Податкового кодексу України.

Пунктом 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право  стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Тобто, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків суми самостійно визначеного зобов'язання з плати податку на додану вартість, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового  боргу прямо визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

12 листопада 2010 року податковою інспекцією відносно відповідача прийнято податкове повідомлення – рішення № 0002881530/0 про застосування штрафних санкцій за неподання розрахунку зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 453,19 гривень. Зазначене податкове повідомлення-рішення було вручено відповідачу 03.12.2010 р., про що свідчить лист поштового повідомлення про вручення, копія якого наявна в матеріалах справи.

Відповідно до пункту 6.1. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Порядок направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій затверджений  Наказом Державної податкової адміністрації України № 253 від 21 червня 2001 року.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону N 2181, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеного Закону передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до підпункту "а" підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до підпункту "б" підпункту 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Із матеріалів справи вбачається, що на виконання вище зазначеного Закону 08 грудня 2003 року на адресу відповідача було направлено першу податкову вимогу № 1/451  на суму 46073,59 грн.. Зазначена вимога була отримана відповідачем 10.12.2003 року, про свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкової вимоги.

13 січня 2004 року на адресу відповідача позивачем було направлено другу податкову вимогу № 2/1 на суму 86858,51 грн. Зазначена вимога була отримана відповідачем 13.01.2004 року, про свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкової вимоги.

Станом на 17 серпня 2011 року за інформацією зворотнього боку облікової картки за відповідачем обліковується заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 104 881,14 гривень.

Відповідно до пункту 2 зазначеного Порядку, збір за забруднення навколишнього природного середовища (далі - збір) справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин (далі - викиди) стаціонарними та пересувними джерелами забруднення; скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти (далі - скиди); розміщення відходів; утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені); тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками.

Пунктом 4 Положення передбачено, що суми збору, який справляється за викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди і розміщення відходів, обчислюються платниками збору самостійно щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року на підставі затверджених лімітів (щодо скидів і розміщення відходів) виходячи з фактичних обсягів викидів, скидів і розміщення відходів, нормативів збору та визначених за місцем знаходження цих джерел коригуючих коефіцієнтів, наведених відповідно в таблицях додатків 1 і 2.

Відповідно до пункту 9 Положення, базовий податковий (звітний) період збору дорівнює календарному кварталу. Платники збору складають податкові розрахунки за формою, затвердженою центральним органом державної податкової служби, і подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів - у разі розміщення відходів.

На підставі положень підпункту 2 пункту 10 Положення, платники збору протягом десяти календарних днів, що настають після граничного строку подання податкового розрахунку, сплачують збір за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів - у разі розміщення відходів.

Відповідно до  підпункту 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Пунктом 5.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Пунктом 5.3. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» визначені строки погашення податкового зобов'язання. Відповідно до підпункту 5.3.1. платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджено здійснення позивачем самостійного узгодження зобов'язань зі збору за забруднення навколишнього середовища за звітний період з серпня 2007 року по лютий 2011 року шляхом надання до податкового органу податкового розрахунку. Проте, як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, – зворотного боку облікової картки платника податків, - відповідачем не було погашено визначену суму податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього середовища, внаслідок чого, станом на 10 травня 2011 року за відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 104 881,14 гривень (в т.ч. основний платіж – 104445,95 грн. та штрафна санкція – 435,19 грн.).

Таким чином, виходячи із змісту  заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно приписів частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись   ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 121, 122-143, 151-154, 158-163, 167, 185-186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора Волноваського району Донецької області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Волноваському районі Донецької області до Волноваського районного міжгосподарського малого підприємства сільського комунального господарства «Райсількомунгосп» про стягнення грошових коштів з банківських рахунків платника податків в рахунок погашення податкового боргу зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 104 881,14 гривень – задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Волноваського районного міжгосподарського малого підприємства сільського комунального господарства «Райсількомунгосп»» (код ЄДРПОУ 01354295, адреса: 85700, Донецька область, м. Волноваха, вул. Шевцової, 5) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 104 881,14 гривень (сто чотири тисячи вісімсот вісімдесят одна гривня 14 копійок) на користь місцевого бюджету (отримувач Волноваська міська рада, р/р 33110329700180, код платежу 19050200, ОКПО 34686799, банк ГУ ДКУ у Донецькій області, м. Донецьк, МФО 834016).

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23 серпня 2011 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

  

Суддя                                                                                      Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21891117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/11195/2011

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні