Постанова
від 09.11.2011 по справі 2а/0570/14390/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 09 листопада 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/14390/2011

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого  провадження адміністративну справу за позовом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області до Слов'янського учбово-виробничого підприємства українського товариства глухих про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 46278, 85 грн., -

В С Т А Н О В И В:

                                                                                                                                                

Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області (Слов'янська ОДПІ, позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 46278, 85 грн. з Слов'янського учбово-виробничого підприємства українського товариства глухих (далі – Слов'янське УВП українського товариства глухих, відповідач)

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 46278,85 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань згідно декларацій від 17.03.2011 року № 11293 на суму 43 835,36 грн., від 21.03.2011 року № 18819 на суму 437,47 грн., від 20.04.2011 року № 31123 а суму 1755,12 грн. та нарахованої пені в сумі 250,90 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.  

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення до нього, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Слов'янське учбово-виробниче підприємство українського товариства глухих зареєстроване виконавчим комітетом Слов'янської міської ради Донецької області 01.02.1995 року за № 736-Р. На податковому обліку перебуває з 09.06.1995 року за № 1363. Ідентифікаційний код 05539726, місцезнаходження: вул. К. Маркса, буд.11,  м. Слов'янськ, Донецька область, 84122.

Як вбачається з матеріалів справи, Слов'янське УВП українського товариства глухих подав до Слов'янської ОДПІ податкові декларації з податку на доходи фізичних осіб:

- від 17.03.2011 року № 11293. Податкове зобов'язання, визначене у даній декларації, що несплачене до бюджету становить 43 835,36 грн.;

- від 21.03.2011 року № 18819. Податкове зобов'язання, визначене у даній декларації, що несплачене до бюджету становить 437,47 грн.;

- від 20.04.2011 року № 31123. Податкове зобов'язання, визначене у даній декларації, що несплачене до бюджету становить 1755,12 грн.

Також відповідачу згідно з пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пеню в сумі 250,90 грн.

З метою погашення заборгованості з податку з доходів фізичних осіб Слов'янським ОДПІ боржнику направлялася податкова вимога від 21.03.2011 року № 131.

При цьому, у справі відсутні докази стосовно адміністративного чи судового оскарження наведеної податкової вимоги.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

        Згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Приписами статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Так, у відповідності до пункту 54.2 статті 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Приписами Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України встановлено наступне:

За пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (пп. 168.1.2 п. 168 ст. 168 ПКУ).

Підпунктом 168.1.4 пункту 168.1 статті 168 Податкового кодексу України визначено, що оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном «граничний термін сплати до бюджету податку» розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.

Податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (пп. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу (пп. 168.4.6 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Пп. 168.4.7 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Податковий борг Слов'янського УВП українського товариства глухих з несплачених у встановлений законом строк узгоджених сум податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб складає 46 027,95 грн. (43 835,36 грн. + 437,47 грн. + 1755,12 грн.).

Відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки. Пеня нараховується після закінчення встановлених строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Згідно матеріалів справи вбачається, що Слов'янською ОДПІ відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 250,90 грн., яка станом на день розгляду даної адміністративної справи не сплачена.

Податковим кодексом України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в загальній сумі 46 278,85 грн. (46 027,95 грн. + 250,90 грн.) Слов'янським УВП українського товариства глухих не сплачене в установлені строки, таке зобов'язання є податковим боргом.

Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.

Наведені розрахунки відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем визнані.

Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Беручи до уваги те, що сума податкового боргу відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, наявність вказаної заборгованості підтверджена матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області до Слов'янського учбово-виробничого підприємства українського товариства глухих про стягнення заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у сумі 46 278,85 грн. – задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Слов'янське учбово-виробниче підприємство українського товариства глухих (ідентифікаційний код 05539726, місцезнаходження: вул. К. Маркса, буд.11,  м. Слов'янськ, Донецька область, 84122) на бюджетний рахунок 00000000000001, код бюджетної класифікації 11019900, одержувач – банк УДК в Донецькій області, МФО 834016, ОКПО 34686605, отримувач ВДК м. Слов'янська, заборгованість з податку на доходи фізичних осіб у загальній сумі 46278,85 грн. (сорок шість тисяч двісті сімдесят вісім грн.. 85 коп.), а саме:

- згідно податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб від 17.03.2011 року № 11293 суму у розмірі 43 835,36 грн.;

- згідно податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб від 21.03.2011 року № 18819 суму у розмірі  437,47 грн.;

- згідно податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб від 20.04.2011 року № 31123 суму у розмірі 1755,12 грн.

- пеню в сумі 250,90 грн.

Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 9 листопада 2011 року.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

          

Суддя                                                                                      Чучко В.М.  

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2011
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21891388
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/14390/2011

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні