Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2011 р. спра ва № 2а/0570/17725/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 1:15
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В .М.
при секретарі Піскур євій Ю.А.
за участю представників: п озивача - ОСОБА_1 (довіре ність від 11.10.2011 року № 04/1-662), ОСОБ А_2 (довіреність від 24.10.2011 року № 22/1-1038-04), відповідача - ОСОБА _3 (довіреність від 22.12.2010 року № 05-13-11-17/14133), ОСОБА_4 (довіреність від 18.10.2011 року № 05-13-11-17/12398), розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву за позовом Фінансового уп равління Амвросіївської рай онної державної адміністрац ії до Контрольно-ревізійного управління в Донецькій обла сті про визнання протиправно ю та не чинною вимогу від 03.10.2011 р оку № 05-08-08-15/11673, -
В С Т А Н О В И В:
Фінансове управління Амвр осіївської районної державн ої адміністрації (далі - Фінан сове управління, позивач) зве рнулось до Донецького окружн ого адміністративного суду з позовною заявою до Контроль но-ревізійного управління в Донецькій області (далі - КРУ в Донецькій області, відповід ач) про визнання протиправно ю та не чинною вимогу від 03.10.2011 р оку № 05-08-08-15/11673.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акту ревізії від 09.09.2011 року № 08-13/031 щодо порушен ня позивачем бюджетного зако нодавства в частині неприйня ття заходів по забезпеченню надходжень податку на прибут ок до районного бюджету, зайв ої сплати коштів з оплати теп лопостачання та необхідност і у зв' язку з цим притягненн я до відповідальності посадо вих осіб позивача є незаконн ими та необґрунтованими, оск ільки контроль за надходженн ям до бюджету податку на приб уток відноситься до компетен ції органів Державної податк ової служби України, факти за йвої оплати послуг теплопост ачання відсутні, оскільки су ма такої оплати встановлена відповідним договором, а том у відсутні підстави для вине сення спірної вимоги.
З огляду на наведені обстав ини та надані суду уточнення до адміністративного позову від 04.11.2011 року № 01/1-723, позивач у су довому порядку просить визна ти не чинною вимогу КРУ в Доне цькій області від 03.12.2011 року № 05-0 8-085-15/11673.
Представники позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримали, просили їх за довольнити в повному обсязі.
Відповідачем позовні вимо ги не визнані. З наданих суду з аперечень слідує, що спірна в имога є обґрунтованою, оскіл ьки в ході ревізії встановле ні порушення позивачем вимог бюджетного законодавства, а тому відсутні підстави для з адоволення позову.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтується поз ов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.
Згідно витягу з Єдиного дер жавного реєстру (ЄДР) юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців державну реєстрацію юридичної особи Фінансового управління Амвросіївської р айонної державної адміністр ації проведено 24.07.1995 року, реєст раційний номер юридичної осо би ЄДР - 10002833301. У відповідності до довідки про включення до Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни (ЄДРПОУ) № 02312784 Фінансовому управлінню надано право зді йснення виду діяльності - « 75.11.4 Управління на рівні районі в, міст, міжміських районів», з ареєстроване рішенням Амвро сіївської районної державно ї адміністрації 05.02.2001 року за № 57, діє на підставі Положення п ро фінансове управління Амвр осіївської районної державн ої адміністрації, затверджен ого розпорядженням голови ра йонної державної адміністра ції від 25.12.2004 року № 689, утримуєть ся за рахунок коштів Державн ого бюджету України. Ідентиф ікаційний код - 02312784, місцезна ходження - 87300, Донецька облас ть, Амвросіївський район, м. Ам вросіївка, вул. Леніна, 24.
В період з 08.08.2011 року по 02.09.2011 рок у відповідно до п. 2.1 плану робо ти КРУ в Донецькій області на IІІ квартал 2011 року та на підст аві направлень на проведення ревізії від 04.08.2011 року № 2124, та № 2125 проведено планову ревізію д отримання бюджетного законо давства та окремих питань фі нансово-господарської діяль ності у фінансовому управлін ні Амвросіївської районної д ержавної адміністрації за пе ріод з 01.07.2009 року по 31.07.2011 року, за р езультатами якої складений а кт ревізії від 09.09.2011 року № 08-13/031.
В ході проведення перевірк и ревізією встановлені поруш ення фінансово-господарсько ї дисципліни на загальну сум у 85 743,09 грн., у тому числі:
- за період з 01.07.2009 року по 31.07.2011 ро ку Амвросіївським районним б юджетом недоотримано надход жень за кодом бюджетної клас ифікації доходів (КБКД) 11020200 «По даток на прибуток підприємст в, що належить до комунальної власності» в сумі 74 778,68 грн. вна слідок зарахування податку н а прибуток підприємств комун альної власності, засновнико м яких є Амвросіївська район на рада, до бюджету міста Амвр осіївка, а не Амвросіївськог о району, чим порушено ч. 12. ст. 35 Закону України від 26.12.2008 року № 835-VI «Про державний бюджет Укра їни на 2009 рік», ч. 22 ст. 34 Закону Ук раїни від 12.05.2010 року № 2254-VI «Про де ржавний бюджет України на 2010 р ік» та п.2 ч.1 ст. 69 Бюджетного ко дексу України від 08.07.2010 року № 2456 - VI (на час розгляду даної адмін істративної справи дане пору шення усунуте);
- за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 ро ку внаслідок завищення обсяг у опалювальної площі, на суму 2 714,35 грн. у договорі оренди неж итлових приміщень Фінансови м управлінням за рахунок кош тів загального фонду коштори су по КПКВ (коду класифікації видатків) 3501010 було покрито вид атки сторонньої юридичної ос оби - Амвросіївської районно ї ради з оплати послуг теплоп остачання, чим порушено п. 6 ст . 7 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 року № 2542-ІІІ та пп. 5, 20 Пор ядку складання, розгляду, зат вердження та основних вимог до виконання кошторисів бюд жетних установ, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 28.02.2002 року № 228;
- за період з 01.07.2009 року по 31.07.2011 ро ку внаслідок невірного обчис лювання середньої заробітно ї плати (при розрахунку не вра ховувалась премія та інші ви плати), працівникам Фінансов ого управління не донарахова но та не сплачено матеріальн ої допомоги для вирішення со ціально-побутових питань в с умі 6 371,06 грн., що є порушенням п.п . 3, 8 Порядку обчислення середн ьої заробітної плати, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 рок у № 100. При цьому, в ході ревізії дане порушення усунуто в пов ному обсязі;
Крім зазначеного вище, спір на вимога містить також опис іншого порушення, яке не відн оситься до предмету заявлено го адміністративного позову , а тому судом не розглядаєтьс я.
Як слідує зі спірної вимоги від 03.10.2011 року № 05-08-08-15/11673 КРУ в Донец ькій області вимагає від Фін ансового управління, зокрема :
- розглянути питання щодо пр итягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідаль ності осіб винних у допущени х порушеннях.
- прийняти всі необхідні зах оди для забезпечення повного відшкодування порушень фіна нсово-господарської дисципл іни, у тому числі у разі необхі дності шляхом пред' явлення цивільних позовів до винних осіб щодо відшкодування зай вих виплат із залученням в пр ед' явлених позовах КРУ в До нецькій області у якості тре тьої особи без самостійних в имог на стороні позивача, а са ме: в межах повноважень надан их місцевими фінансовими орг анами забезпечити надходжен ня до Амвросіївського районн ого бюджету податку на прибу ток підприємств комунальної форми власності, який було бе зпідставно зараховано до бюд жету міста Амвросіївка в сум і 74778,68 грн.; забезпечити відшкод ування зайво сплачених кошті в у сумі 2714,35 грн. внаслідок покр иття видатків Амвросіївсько ї районної ради з оплати тепл опостачання шляхом повернен ня районною радою відповідни х коштів або оплати районною радою вартості спожитих фін ансовим управлінням послуг т еплопостачання у поточному б юджетному періоді після пров едення звірок щодо взаємороз рахунків та корегування раху нків постачальником послуг; в іншому випадку стягнути з о сіб, винних у безпідставному покритті випадків сторонньо ї юридичної особи шкоду у пор ядку та розмірі встановленом у ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
1. Щодо встановленого поруш ення з приводу забезпечення саме позивачем надходження д о Амвросіївського районного бюджету податку на прибуток підприємств комунальної фор ми власності, який було зарах овано до бюджету міста Амвро сіївка в сумі 74 778,68 грн.
З акту ревізії від 09.09.2011 року № 08-13/031 слідує, що Амвросіївська районна рада є засновником 5-т и комунальних підприємств: К омунального підприємства по бутового обслуговування нас елення «Побутсервіс», Комуна льного підприємства «Управл іння комунального господарс тва Амвросіївської районної ради», Комунального підприє мства «Проектне-планувальне бюро», Комунального підприє мства «Бюро технічної інвент аризації» та Комунального пі дприємства «Редакція районн ої газети «Луч-Інформ», а Амвр осіївська міська рада є засн овником 1-го комунального під приємства: «Управління житло во-комунального господарств а».
На запит до Управління держ авного казначейства (УДК) в Ам вросіївському районі Головн ого управління державного ка значейства в Донецькій облас ті щодо надходження податку на прибуток безпосередньо д о районного бюджету та бюдже тів нижчестоящих рад та отри мання звітів про виконанням місцевого бюджету за доходам и за ІІ півріччя 2009 року, 2010 року , та 7-м місяців 2011 року, відповід ачем отримана інформація (ли ст від 10.08.2011 року № 46/3-49/1799), що кошти з податку а прибуток направл ялись до бюджету міста Амвро сіївка, при цьому, до Амвросії вського районного бюджету ві дповідні надходження протяг ом ревізуємого періоду від к омунальних підприємств засн овником яких є Амвросіївська районна рада, не надходили. З інформації державної податк ової інспекції в Амвросіївсь кому районі (лист від 12.08.2011 року № 30/22/813) вбачається, що розмір сп лаченого податку на прибуток від цих комунальних підприє мств, за період з 01.07.2009 року по 31.07. 2011 року склав 74 778,68 грн.
З проведеного аналізу КРУ в Донецькій області встановле но, що кошти від податку а приб уток з комунальних підприємс тв (побутове обслуговування населення «Побутсервіс», «Уп равління комунального госпо дарства Амвросіївської райо нної ради», «Проектне-планув альне бюро», «Бюро технічної інвентаризації» та «Редакці я районної газети «Луч-Інфор м») за період з 01.07.2009 року по 31.07.2011 р оку фактично надходили до бю джету міста Амвросіївка, чим порушено ч. 12. ст. 35 Закону Украї ни від 26.12.2008 року № 835-VI «Про держав ний бюджет України на 2009 рік», ч . 22 ст. 34 Закону України від 12.05.2010 р оку № 2254-VI «Про державний бюдже т України на 2010 рік» та п.2 ч.1 ст. 69 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 року № 2456- VI згідно із вим огами яких податок на прибут ок підприємств та фінансових установ комунальної власнос ті, засновником яких є Верхов на Рада Автономної Республік и Крим, обласні, районні, міськ і, селищні та сільські ради, за раховуються відповідно до бю джету Автономної Республіки Крим, обласних, районних, місь ких, селищних та сільських бю джетів. Отже, ревізією встано влено, що внаслідок допущено го порушення Фінансовим упра влінням, безпосередньо район ному бюджету завдано збитки на суму 74 778,68 грн.
Компетенцію органів держа вної контрольно-ревізійної с лужби визначено ст. 2 Закону Ук раїни від 26 січня 1993 року № 2939-XII «П ро державну контрольно-ревіз ійну службу в Україні», згідн о якої головним завданням де ржавної контрольно-ревізійн ої служби є здійснення держа вного фінансового контролю з а використанням і збереження м державних фінансових ресур сів, необоротних та інших акт ивів, правильністю визначенн я потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефекти вним використанням коштів і майна, станом і достовірніст ю бухгалтерського обліку і ф інансової звітності в мініст ерствах та інших органах вик онавчої влади, в державних фо ндах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання д ержавного сектору економіки , а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який пе ревіряється) кошти з бюджеті в усіх рівнів та державних фо ндів або використовують (вик ористовували у періоді, який перевіряється) державне чи к омунальне майно (далі - підкон трольні установи), виконання м місцевих бюджетів, розробл ення пропозицій щодо усуненн я виявлених недоліків і пору шень та запобігання їм у пода льшому.
Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудита, перев ірки державних закупівель та інспектування.
Державний фінансовий ауди т є різновидом державного фі нансового контролю і полягає у перевірці та аналізі факти чного стану справ щодо закон ного та ефективного використ ання державних чи комунальни х коштів і майна, інших активі в держави, правильності веде ння бухгалтерського обліку і достовірності фінансової зв ітності, функціонування сист еми внутрішнього контролю.
Перевірка державних закуп івель полягає у документальн ому та фактичному аналізі до тримання підконтрольними ус тановами законодавства про д ержавні закупівлі.
Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці (контрольні обміри ) певного комплексу або окрем их питань фінансово-господар ської діяльності підконтрол ьної установи, яка повинна за безпечувати виявлення наявн их фактів порушення законода вства, встановлення винних у їх допущенні посадових і мат еріально відповідальних осі б.
Серед переліку прав органі в державної контрольно-ревіз ійної служби, які передбачен і статтею 10 Закону України ві д 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про держа вну контрольно-ревізійну слу жбу в Україні», є право переві ряти у підконтрольних устано вах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтвердж ують надходження і витрачанн я коштів та матеріальних цін ностей, проводити перевірки фактичної наявності цінност ей (грошових сум, цінних папер ів, сировини, матеріалів, гото вої продукції, устаткування тощо) (п.1 ст.10); пред'являти керів никам та іншим службовим осо бам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо у сунення виявлених порушень з аконодавства з питань збереж ення і використання державно ї власності та фінансів, вилу чати в судовому порядку до бю джету виявлені ревізіями при ховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед в ідповідними органами питанн я про припинення бюджетного фінансування і кредитування , якщо отримані підприємства ми, установами та організаці ями кошти і позички використ овуються з порушенням чинног о законодавства (п.7 ст.10); накла дати у випадках, передбачени х законодавчими актами, на ке рівників та інших службових осіб підконтрольних установ адміністративні стягнення ( п. 9 ст. 10).
Цією статтею перелічені й і нші права надані Законом орг анам державної контрольно-ре візійної служби, при цьому, ци м органам не надані права з ко нтролю за справлянням підпри ємствами, установами та орга нізаціями податків, зборів т а інших платежів до Державно го бюджету України або місце вого бюджету.
За податковим законодавст вом України регулювання відн осин, що виникають у сфері спр авляння податків і зборів, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборі в, їх права, повноваження, обов 'язки та компетенцію покладе но на контролюючі органи, яки ми є органи державної податк ової служби щодо податків, як і справляються до бюджетів т а державних цільових фондів.
В Україні встановлені зага льнодержавні та місцеві пода тки та збори. До загальнодерж авних належить, зокрема: пода ток на прибуток підприємств.
Зарахування загальнодержа вних податків та зборів до де ржавного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Пунктом 41.4 ст. 41 Податкового к одексу України встановлено, що інші державні органи не ма ють права проводити перевірк и своєчасності, достовірност і, повноти нарахування та спл ати податків, у тому числі на з апит правоохоронних органів . Органами стягнення є виключ но органи державної податков ої служби, які уповноважені з дійснювати заходи щодо забез печення погашення податково го боргу в межах їх повноваже нь, а також державні виконавц і в межах своїх повноважень (п . 41.5 ст. 41 Податкового кодексу Ук раїни).
Таким чином, на думку суду в ідповідач вийшов за межи сво їх повноважень, а саме включи в до спірної вимоги від 03.12.2011 ро ку № 05-08-085-15/11673 питання про порушен ня податкового законодавств а, що не входить до завдань та функцій, покладених на орган и контрольно-ревізійної служ би.
До того ж Законом України «П ро державний бюджет України на 2009 рік» (додаток № 8) контроль за справлянням податку на пр ибуток відноситься до компет енції Державної податкової с лужби.
Отже, у спірних правовіднос инах відповідач діяв не у спо сіб та з перевищенням меж пов новажень, визначених Констит уцією і Законами України, нео бґрунтовано, упереджено та н е розсудливо, перебрав на себ е права іншого державного ор гану (у даному випадку - Держа вної податкової інспекції у Амвросіївському районі), що н е узгоджується з нормами ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст . 2 Кодексу адміністративного судочинства (в подальшому - КАС України).
2. Відносно зайво сплачених коштів у сумі 2714,35 грн. внаслідо к покриття видатків Амвросії вської районної ради з оплат и теплопостачання.
Проведеною ревізією встан овлено, що відповідно до угод и від 12.05.2008 року про зміни та доп овнення до договору оренди в ід 10.01.2005 року № 02, укладеної між Ф інансовим управлінням (оренд атор) та Амвросіївською райо нною радою (орендодавець) заг альна площа приміщень, що оре ндується позивачем, складає 145,5 кв. м., опалювальна площа при міщень складає 210,2 кв.м.
Наведена площа (210,2 кв.м.) також визначена у договорі про зак упівлю теплової енергії за д ержавні кошти № 15 від 01.01.2011 року, що укладений між позивачем т а обласним комунальним підпр иємством «Донецьктеплокому ненерго», в особі виробничої одиниці «Амвросіївкатеплом ережа» (п. 1.2).
Згідно інформації, що надан а Амвросіївською районною ра дою (лист від 15.08.2011 року № 10-271) зага льна площа адміністративної будівлі складає 2 959,1 кв.м., з яко ї нерозподілена частина, а са ме коридори, санвузли та сход инки між поверхами будівлі, с кладає 689,0 кв.м., корисна площа в ідповідно складає 2 269,1 кв. м.
За наслідками проведеного працівниками відповідача в ході ревізії перерахунку, ро змір неподільної частини адм іністративної будівлі, що на лежить Фінансовому управлін ню пропорційно займаній орен дованій площі склав 44,16 кв.м., за гальна займана площа склала відповідно 189,66 кв.м.
В той же час ревізією встано влено, що Фінансовим управлі нням завищено обсяг опалювал ьної площі за зазначеним вищ е договором оренди нежитлови х приміщень, а саме, замість оп лати послуг з теплопостачанн я за 189,66 кв.м., Фінансове управлі ння сплачувало за 210,2 кв.м., таки м чином за період з 01.07.2009 року по 31.12.2010 року позивачем покрито ви датки сторонньої юридичної о соби - Амвросіївської район ної ради в загальній сумі 2 714,35 г рн.
Разом з цим, з листу Амвросі ївської районної ради від 24.10.20 11 року № 10-394, (т.1 а.с. 146) вбачається, щ о для обліку споживаної тепл ової енергії по всій будівлі Амвросіївської районної рад и встановлений тепловий лічи льник. Для розрахунку спожив аної теплової енергії кожним орендатором будівлі Амвросі ївською районною радою викор истана Методика розраху нку і порядку використання п лати за оренду державного ма йна», затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 04.10.1995 року № 786, у відповідно сті до якої витрати на теплоп остачання нерозподілених пл ощ загального використання р озподілені між орендаторами пропорційно розміру орендні й площі. Загальна площа по кож ному визначалась шляхом дода вання к орендній (корисній) пл ощі і площі (нерозподіленій), о триманій шляхом помноження к оефіцієнту збільшення загал ьної площі на орендну площу. К оефіцієнт визначався шляхом поділення всій нерозподілен ій площі (площі загального ко ристування) на орендовану (ко рисну).
Відповідно угоді від 12.05.2008 ро ку про зміни та доповнення до договору оренди від 10.01.2005 року № 02, укладеної між Амвросіївсь кою районною радою (орендода вець) та Фінансовим управлін ням (орендар) слідує, що загаль на площа приміщення, що оренд ується, складає 145,5 кв.м., опалюв альна площа приміщень, що оре ндується - 210,2 кв.м. Згідно з ро зрахунком опалювальної площ і до цієї угоди вбачається на ступне: 2 959,1 кв.м. (загальна площ а будівлі) - 2047,8 кв.м. (корисна п лоща будівлі) : 2047,8 кв.м. (корисна площа) х 100 = 44,5% (коефіцієнт); 145,5 кв.м . (орендована площа) + (145,5 кв.м. х 44,5% ) = 145,5 кв.м. + 64,7 кв.м. = 210,2 кв.м. (опалювал ьна площа).
Листом від 27.09.2007 року № 09-179 Амвр осіївська районна рада повід омила виробничу одиницю «Амв росіївкатепломережа» про зм іни в зайнятих площах оренда рями, серед переліку яких є Фі нансове управління із зазнач енням площі 210,2 кв.м.
У відповідності до положен ь ст. 626 Цивільного кодексу Укр аїни (далі за текстом - ЦКУ) д оговором є домовленість двох або більше сторін, спрямован а на встановлення, зміну або п рипинення цивільних прав та обов' язків. Договір є обов' язковим для виконання сторон ами (ст. 629 цього ж Кодексу).
Відповідно до ст. 628 ЦКУ зміст договору становлять умови (п ункти), визначені на розсуд ст орін і погоджені ними, та умов и, які є обов' язковими відпо відно до актів цивільного за конодавства. При цьому, згідн о ст. 632 ЦКУ ціна в договорі вста новлюється за домовленістю с торін.
Разом з цим, ст. 204 ЦКУ встанов лена презумпція правомірнос ті правочину, зокрема дана но рма визначає, що правочин є пр авомірним, якщо його недійсн ість прямо не встановлена за коном або якщо він не визнани й судом недійсним.
Зважаючи на те, що відповіда чем не надано суду доказів не відповідності договору орен ди від 10.01.2005 року № 02 нормам діючо го законодавства, а також виз нання у цій частині договору недійсним, суд виходить з пре зумпції правомірності його п оложень, в тому числі визначе ної площі, а тому висновок від повідача з приводу зайво спл ачених коштів у сумі 2714,35 грн. вн аслідок покриття видатків Ам вросіївської районної ради з оплати теплопостачання є не обґрунтованим.
Разом з цим, відповідачем не надано інших доказів невідп овідності встановленої у дог оворі площі фактичній площі, окрім власних розрахунків, в тому числі експертного висн овку, тощо.
3. Стосовно невірного обчис лення середньої заробітної п лати, що потягло не донарахув ання та не сплату працівника м позивача матеріальної допо моги у сумі 6 371,06 грн.
З акту ревізії від 09.09.2011 року № 08-13/031 слідує, що вибірковою пере віркою дотримання законодав ства при нарахуванні та випл аті працівникам Фінансового управління допомог, премій, і нших заохочувальних та компе нсаційних виплат встановлен о, що за період з 01.07.2009 року по 3107.2011 року працівникам Фінансовог о управління не донараховано та не сплачено матеріальної допомоги на вирішення соціа льно-побутових питань на заг альну суму 6 371,06 грн. (у т.ч., у 2009 р. - 2849,62 грн., у 2010 р. - 1816,84 грн. та у 2011 р. - 1704,60 грн.), що є порушенням пп. 3, 8 По рядку обчислення середньої з аробітної плати, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 08.02.1995 року № 100.
При цьому, як слідує з поясн ень представників позивача з огляду на недоотримання фін ансових ресурсів на суму 6 371,06 г рн., що стало наслідком недост атності коштів на оплату пра ці працівників фінансового у правління у 2009-2010 роках, а не пом илкою при розрахунку сум так их матеріальних допомог.
Разом з цим, як слідує з висн овку КРУ в Донецькій області від 03.10.2011 року № 05-08-08-15/11673, кошти у ро змірі 6 371,06 грн., що не доплачені працівникам, станом на дату р озгляду даної адміністратив ної справи Фінансовим управл інням сплачено, тобто, поруше ння усунуто в повному обсязі .
Умови оплати праці службов ців органів місцевого самовр ядування встановлюються від повідно до постанови Кабінет у Міністрів України від 09.03.2006 ро ку № 268 «Про упорядкування стр уктури та умов оплати праці п рацівників апарату органів в иконавчої влади, органів про куратури, судів та інших орга нів».
Відповідно до підпункту 3 пу нкту 2 цієї постанови передба чено надання працівникам мат еріальної допомоги для виріш ення соціально-побутових пит ань та допомоги на оздоровле ння при наданні щорічної від пустки у розмірі, що не переви щує середньомісячної заробі тної плати працівника.
При цьому, право надавати сл ужбовцям органів місцевого с амоврядування допомогу на оз доровлення при наданні щоріч ної відпустки та матеріальну допомогу для вирішення соці ально-побутових питань в роз мірі, що не перевищує середнь омісячної заробітної плати п рацівника, надано керівникам зазначених органів у межах у становленого фонду оплати пр аці, що передбачено нормами с т. 64 Закону України від 26 грудня 2008 року № 835-VI «Про Державний бюд жет на 2009 рік» та ст. 63 Закону Укр аїни 27 квітня 2010 року № 2154-VI «Про Д ержавний бюджет на 2010 рік».
Так, у відповідності до ст. 64 Закону України від 26 грудня 2008 року № 835-VI «Про Державний бюдж ет на 2009 рік» керівники бюджет них установ утримують чисель ність працівників, військово службовців, осіб рядового і н ачальницького складу та здій снюють фактичні видатки на з аробітну плату (грошове забе зпечення), включаючи видатки на премії та інші види заохоч ень чи винагород, матеріальн у допомогу, лише в межах фонду заробітної плати (грошового забезпечення), затвердженог о для бюджетних установ у кош торисах або планах використа ння бюджетних коштів.
Дана норма відображена і у с т. 63 Закону України 27 квітня 2010 р оку № 2154-VI «Про Державний бюдже т на 2010 рік» - керівники бюджетн их установ утримують чисельн ість працівників, військовос лужбовців, осіб рядового і на чальницького складу та здійс нюють фактичні видатки на за робітну плату (грошове забез печення), включаючи видатки н а премії та інші види заохоче нь чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду з аробітної плати (грошового з абезпечення), затвердженого для бюджетних установ у кошт орисах.
Отже, конкретні розміри заз начених допоміг залежать від наявних коштів на ці цілі.
До матеріалів справи позив ачем в тому числі надані: кошт орис на 2009 рік, довідка про змін и до річного розпису бюджету (кошторису) на 2009 рік, кошторис на 2010 рік, проект кошторису на 2011 рік, які зареєстровані та вз яті на облік в Управлінні Дер жавного казначейства (УДК) у А мвросіївському районі, про щ о свідчить штамп УДК на цих ко шторисах, а також Розрахунок виплати матеріальної допомо ги для вирішення соціально-п обутових питань працівникам Фінансового управління.
Згідно зазначеним докумен там матеріальна допомога для соціально-побутових питань нарахована та сплачена Фінан совим управлінням працівник ам у межах установленого лім іту фонду оплати праці.
Таким чином, суд погоджуєть ся з доводами позивача щодо н арахування ним та сплати пра цівникам матеріальної допом оги для вирішення соціально- побутових питань у відповідн ості до встановленого ліміту фонду заробітної плати, що уз годжується з нормами наведен их вище законів, тому висновк и КРУ в Донецькій області щод о даного питання є необґрунт ованими.
4. З приводу позовної вимоги про скасування спірної вимо ги КРУ в Донецькій області в ч астині розгляду питання про притягнення до дисциплінарн ої та матеріальної відповіда льності осіб, винних у допуще них порушеннях суд зазначає що, як слідує з лексичного вик ладу тексту вказаної вимоги, відповідач рекомендує позив ачеві розглянути вказане пит ання та прийняти самостійне рішення.
Отже, на підставі аналізу ак ту перевірки та спірної вимо ги позивач в тому числі може п рийняти рішення про відсутні сть підстав для притягнення до відповідальності у зв' яз ку із відсутністю у діях прац івників ознаків дисциплінар ного проступку.
Таким чином, за даних обстав ин суд не вбачає у цій частині факту порушення прав позива ча, оскільки останній за спір них обставин може прийняти с амостійне рішення щодо необх ідності притягнення працівн иків до відповідальності, а т ому позовна вимога із цього п риводу задоволенню не підляг ає з огляду на відсутність за таких обставин об' єкту пра вового захисту.
За ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочин стві є будь-які фактичні дані , на підставі яких суд встанов лює наявність або відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та ін ші обставини, що мають значен ня для правильного вирішення справи.
В силу ч. 1 ст. 70 КАС України нал ежними є докази, які містять і нформацію щодо предмета дока зування; суд не бере до розгля ду докази, які не стосуються п редмета доказування. Обстави ни, які за законом повинні бут и підтверджені певними засоб ами доказування, не можуть пі дтверджуватися ніякими інши ми засобами доказування, крі м випадків, коли щодо таких об ставин не виникає спору
Беручи до уваги викладене, з дійснивши аналіз матеріалів справи та пояснень представ ників сторін у їх сукупності суд дійшов висновку, що доказ и, надані позивачем у якості п ідтвердження предмету позов у є належними доказами у спра ві, адже вони містять вичерпн у інформацію, яка об'єктивно о бґрунтовує неправомірність спірної вимоги відповідача від 03.12.2011 року № 05-08-085-15/11673 .
Відповідно до положень ст. 1 9 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.
У відповідності до приписі в ст. 6 Конвенції про захист пр ав людини і основоположних с вобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен м ає право на справедливий і пу блічний розгляд його справи упродовж розумного строку не залежним і безстороннім судо м, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного хар актеру.
Нормами ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни визначено, що у справа х щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; обґрунтовано, то бто з урахуванням усіх обста вин, що мають значення для при йняття рішення (вчинення дії ); безсторонньо (неупереджено ); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доводів, що спростували б до води позивача, відповідач су ду не надав, а тому позов підля гає частковому задоволенню з урахуванням обставин, встан овлених даною постановою.
Оскільки адміністративний позов задоволено частково с уд, у порядку ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, присуджує судові вит рати, здійснені позивачем, ві дповідно до задоволених вимо г. Таким чином, на користь пози вача підлягає стягненню з Де ржавного бюджету України суд ові витрати (судовий збір) у ро змірі 1,70 (одна грн., 70 коп.).
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Фінансового управлі ння Амвросіївської районної державної адміністрації до Контрольно-ревізійного упра вління в Донецькій області п ро визнання протиправною та не чинною вимогу від 03.10.2011 року № 05-08-08-15/11673 - задовольнити частк ово.
Визнати нечинною вимогу Ко нтрольно-ревізійного управл іння в Донецькій області «Пр о усунення порушень виявлени х ревізією» від 03.10.2011 року № 05-08-08-15/ 11673, складену на підставі акту р евізії від 09.09.2011 року № 08-13/031 в част ині (пункт 6, підпункти 6.1, 6.2 - пе рший та другий абзаци) необхі дності прийняття всіх необх ідних заходів для забезпечен ня повного відшкодування пор ушень фінансово-господарськ ої дисципліни, у тому числі у р азі необхідності шляхом пред ' явлення цивільних позовів до винних осіб щодо відшкоду вання зайвих виплат із залуч енням в пред' явлених позова х контрольно-ревізійного упр авління в Донецькій області у якості третьої особи без са мостійних вимог на стороні п озивача, а саме:
- в межах повноважень, надан их місцевим фінансовим орган ам, забезпечити надходження до Амвросіївського районног о бюджету податку на прибуто к підприємств комунальної фо рми власності, який було безп ідставно зараховано до бюдже ту міста Амвросіївка в сумі 74 778,68 грн.,
- забезпечити відшкодуванн я зайво сплачених коштів у су мі 2714,35 грн. внаслідок покриття видатків Амвросіївської рай онної ради з оплати теплопос тачання шляхом повернення ра йонною радою відповідних кош тів, або оплати районною радо ю вартості спожитих фінансов им управлінням послуг тепло постачання у поточному бюдже тному періоді, після проведе ння звірок щодо взаєморозрах унків та корегування рахункі в постачальником послуг. В ін шому випадку стягнути з осіб , винних у безпідставному пок ритті видатків сторонньої юр идичної особи шкоду у поряду та розмірі, встановленому ст .ст. 130-136 Кодексу законів про пра цю України.
В іншій частині позову відм овити.
Стягнути з Державного бюдж ету України (розрахунковий р ахунок 31112095700005 - Державний бюдж ет Калінінського району м. До нецька, ЄДРПОУ - 34687090, МФО - 834016, Банк - Головне управління К азначейства України у Донець кій області) на користь Фінан сового управління Амвросіїв ської районної державної адм іністрації (ідентифікаційни й код - 02312784, місцезнаходження - 87300, Донецька область, Амвро сіївський район, м. Амвросіїв ка, вул. Леніна, 24) 1,70 грн. (одну грн . 70 коп.) судових витрат.
Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено в присутності представни ків сторін 7 листопада 2011 року. Повний текст постанови вигот овлений 11 листопада 2011 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної с карги відповідно до кількост і осіб, які беруть участь у спр аві.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2011 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21891462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні