Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-0870/11676/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 11 січня 2012 року                                       Справа №  2а-0870/11676/11

 Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Нечипуренко О.М., при секретарі Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом: Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції,  м. Запоріжжя

до: ТОВ «Агенство нерухомості «Альянс-Д»

про: стягнення заборгованості у розмірі 8193,75 грн.-

                                                                                  ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізького відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції до ТОВ «Агенство нерухомості «Альянс-Д» про стягнення заборгованості у розмірі 8193,75 грн. В позові позивач зазначив, що ТОВ «Агенство нерухомості «Альянс-Д» зареєстроване як платник страхових внесків на обов'язкове соціальне страхування та мало найману робочу силу.  Заборгованість виникла у зв'язку із  недотриманням останнім приписів Закону «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у  зв'язку із  тимчасовою  втратою  працездатності та витратами,  зумовленими похованням».

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі та зазначив що позов підтримує.

Відповідач, належним чином повідомлений про день і час розгляду справи, до суду не прибув, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до п.4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь в справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь в справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з  наступних підстав.

Судом встановлено, що  ТОВ «Агентство нерухомості «Альянс - Д» (в подальшому Відповідач) мав найману робочу силу, зареєстрований, як платник страхових внесків на обов'язкове соціальне страхування у Мелітопольській міській виконавчій дирекції Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 12.07.2005 року під №230160003698.

Згідно ст. 30 Закону України № 2240-ІІІ, страхувальник - роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання страхових коштів.

У результаті проведеної з 06.10.11р. по 20.10.11р. Мелітопольською міською виконавчою дирекцію Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності ревізії, були виявлені порушення, які відображено в Акті №431 від 20.10.2011 року. Внаслідок чого винесено Рішення №143 від 20.10.2011р. про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на загальну суму 7434.00 грн., з якої: 4956,00 - неправомірно витрачені страхові кошти; 2478.00 грн. - штраф у розмірі 50% суми неправомірно витрачених страхових коштів.

Рішення №143 від 20.10.2011 року про накладання фінансових санкцій. Відповідачем в установленому законодавством порядку не оскаржувалось та є чинним на сьогоднішній день.

Відповідно до постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №29 від 22.12.2010 року «Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011р. за N 393/19131, у разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".

Згідно довідки Мелітопольської міської виконавчої дирекції від 31.10.2011р. за не виконання в повному обсязі рішення №143 від 20.10.2011р.. до Відповідача застосовано фінансові санкції та винесено рішення №148 від 01.11.2011р. за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, на загальну суму - 759,75 грн., з якої: 743.40 грн. - штраф у розмірі 10% несвоєчасно повернутих страхових коштів; 16,35 грн. - пеня у розмірі 0.1% несвоєчасно повернутих страхових коштів за кожний день простроченого платежу.

Рішення №148 від 01.11.2011р. про накладання фінансових санкцій. Відповідачем в установленому законодавством порядку не оскаржувалось та є чинним на сьогоднішній день.

Таким чином, заборгованість Відповідача по сплаті сум фінансових санкцій, станом на 05.12.2011 року становить — 8193,75 грн.

Згідно з нормами ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” від 18.01.2001 № 2240-ІІІ (надалі Закон № 2240-ІІІ), загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку із втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності, вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов'язаних з народженням дитини, смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених Законом.

Відповідно до ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.98 № 16/98-ВР, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління окремим видом загальнообов'язкового державного соціального страхування, проводить збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням.

Платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є страхувальники та застраховані особи; страхувальники - юридичні та фізичні  особи  набувають статусу платників страхових внесків до Фонду з дня їх реєстрації у виконавчих дирекціях відділень Фонду (частини 1, 2 ст. 22 Закону № 2240-ІІІ).

Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 2464 від 08.07.2010 року “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2004 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

Згідно з нормами ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” від 18.01.01 №2240-ІІІ (надалі Закон № 2240-ІІІ), загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Згідно зі ст. 9 Закону Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є страхувальники та застраховані особи; страхувальники - юридичні та фізичні  особи  набувають статусу платників страхових внесків до Фонду з дня їх реєстрації у виконавчих дирекціях відділень Фонду (частини 1, 2 ст. 22 Закону № 2240-ІІІ).

Згідно із ст. 1 Закону України “Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування” від 11.01.01 № 2213-ІІІ із послідуючими змінами, які чинні на час спірних правовідносин, розмір внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування для роботодавців складає 1,4 % суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсаційні  виплати, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України “Про оплату праці” (108/95-ВР) та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.

Також страхувальники-роботодавці, до кола яких належить і відповідач, повинні нараховувати також 0,5% від суми оплати праці найманих працівників, заробітна плата яких нижче прожиткового мінімуму (включно) та 1% від суми оплати праці найманих працівників, заробітна плата яких вища прожиткового мінімуму, встановленому для працездатної особи.

У відповідності з приписами ст. 23 Закону №2240-ІІІ, страхувальники-роботодавці перераховують страхові внески у встановлених розмірах шляхом безготівкових розрахунків один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 27 вищезгаданого Закону, страхувальник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати і сплачувати страхові внески.

На підставі ч.2 ст. 30 Закону України № 2240-ІІІ не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст.  94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС  України, суд                                                       

ПОСТАНОВИВ:

Позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції до ТОВ «Агенство нерухомості «Альянс-Д» про стягнення заборгованості в розмірі 8193,75 грн. -  задовольнити.

Стягнути з ТОВ «Агенство нерухомості «Альянс-Д» (код ЄДРПОУ 33609975) на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Виконавчої дирекції (р/р 37179200900001 в ГУДКУ Запорізької області, МФО 813015, ЄДРПОУ 20485413) заборгованості у розмірі 8193 (вісім тисяч сто дев'яносто три) грн. 75 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо  його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного  провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було  повідомлено про можливість отримання копії постанови суду  безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне  оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії  постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана  20.01.2012.                                             

                                      

       Суддя           (підпис)                    О.М. Нечипуренко   

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21902899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/11676/11

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні