Постанова
від 03.08.2011 по справі 1170/2а-1684/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія                                                                                          Справа № 1170/2а-1684/11

Категорія статобліку  10.3.4

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

03 серпня 2011 року                                                                                          м. Кіровоград

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

                    головуючого – судді Флоренка О.Ю.

                    при секретарі – Галушко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства «Молодіжненське ВКС» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 6164,08 грн., -

ВСТАНОВИВ:

          05 травня 2011 року Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства «Молодіжненське ВКС», в якій просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік в розмірі 6127,28 грн. та пеню в сумі 36,80 грн.

          У судовому засіданні представник Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ОСОБА_1 (довіреність №04-01/3943 від 09.06.2011 р.) позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила позов задовольнити пославшись на обставини, викладені в позовні заяві.

          Представник відповідача ОСОБА_2 (довіреність від 31.05.2011 р. №54) позов не визнав та просив залишити позов без задоволення. Тому, що на комунальному підприємстві «Молодіжненське ВКС»було створено робочі місця, відповідно до чинного законодавства, відповідач повідомляв Долинський районний центр зайнятості про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів, але інваліди у зв'язку зпрацевлаштуванням до них не направлялись.

          Заслухавши пояснснення сторін, дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

          Згідно ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(далі –Закон), передбачено обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

          Відповідно до ст. 19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

          Статтею 20 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві.

          Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

          Згідно п. 2 „Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного Банку, відкритий в органах державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося правопорушення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

          Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік, (а.с. 7) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 11 осіб (а.с.6). У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що відповідачем було працевлаштовано 0 інваліда, в той час, коли вказана чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу –1 особи.

          Таким чином, відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню інвалідів.

          Виходячи з того, що середня річна заробітна плата у Комунального підприємства «Молодіжненське ВКС»у 2010 році склала 134800,0 грн., відповідач, згідно ч.1 ст. 20 Закону, повинен був сплатити до державного бюджету, адміністративно-господарські санкції за 2010 рік у розмірі 6127,28 грн. (а.с.6).

          У відповідності до „Порядку нарахування пені та її сплати”, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 року №223, за порушення строку сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачеві нараховано пеню в сумі 36,80 грн. (а.с.6).

          Аналізуючи вищевказані норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про те, що законодавцем чітко та в імперативній формі встановлено норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та господарювання на всі підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити відповідно до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в дію шляхом працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому підприємство, установа чи організація у випадку невиконання встановленого законодавством нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету України.

          Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

          Суд не приймає пояснення представника відповідача, оскільки, відповідачем на вимогу суду не було надано доказів, які б свідчили про подання щомісячних звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік до центру зайнятості та інші докази які б свідчили про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

          Станом на момент подачі позовної заяви адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році відповідачем не сплачені. Сума пені, що необхідно сплатити складає 36,80 грн. грн. (а.с.6).

          Частиною 9 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19,20 Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

          Згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

          На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163, 257  КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

          1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Комунального підприємства «Молодіжненське ВКС»(28524, Кіровоградська область, Долинський район, смт. Молодіжне, вул. Леніна, 11, банківські реквізити: МФО: 380805, розрахунковий рахунок: 26007101386, код ЄДРПОУ: 35897496) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7а, УДК Долинський р-н. банк отримувача: ГУДК у Кіровоградській області, рахунок 31210230700160, МФО 823016) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2010 рік в розмірі 6127,28 грн. та пеню за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій  в розмірі 36,80 грн.

          Постанова суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі, протягом десяти днів з дня її проголошення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 03.08.2011 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 08.08.2011 р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 2 ст. 167 КАС України.

Суддя                                                            (підпис)                                                  О.Ю. Флоренко

Згідно з оригіналом:

Суддя                                                                                                              О.Ю. Флоренко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено20.03.2012
Номер документу21905214
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1684/11

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.Ю. Флоренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні