Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2011 року Спр ава № 1170/2а-1499/11
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого - судді Сагу на А.В.;
при секретарі: Мітіній І. С.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в місті Кіровограді адміністративн у справу за позовом Кіровогр адського обласного відділен ня фонду соціального захисту інвалідів до Знам'янського м іського виробничого управлі ння водоканалізаційного гос подарства про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені,-,
ВСТАНОВИВ:
До Кіровоградського окр ужного адміністративного су ду звернулося Кіровоградськ е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в ( в подальшому - позивач) з поз овом до Знам"янського місько го виробничого управління во доканалізаційного господар ства ( в подальшому - відпові дач) про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначив, що від повідач подав звіт про зайня тість і працевлаштування інв алідів, однак самостійно не с платив адміністративно-госп одарські санкції у термін пе редбачений законодавством, т ому станом на 20.04.2011 за ним рахує ться заборгованість по сплат і адміністративно-господарс ьких санкцій на суму 34 381,26 грн. г рн. та пені 30,93 грн.
Відповідачем подано письм ові заперечення на адміністр ативний позов, в яких зазначе но, що до центру зайнятості п одавались звіти про наявніст ь вакансій для працевлаштува ння інвалідів, а саме станом н а 22.04.2010, на 17.08.2010, на 28.07.2010, тому підпри ємством виконано всі необхід ні заходи щодо працевлаштува ння інвалідів.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та надав суду пояснення згі дно позовної заяви.
Представник відповідача у судовому засіданні, позовні вимоги не визнав, надавши поя снення згідно заперечень на позов, додавши, що у 2010 році для інвалідів було створено 3 роб очих місця. Також, в формі 10-ПІ « Звіту про зайнятість і праце влаштування інвалідів»за 2010 р ік, поданій до позивача, допущ ено помилку, а саме у рядку 2 не обхідно було зазначити, що на підприємстві протягом 2010 рок у працювало 4 інваліди.
Дослідивши у судовому засі данні подані суду докази, оці нивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об'є ктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справ и в їх сукупності, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню повністю з наступних підс тав.
Судом встановлено, що відпо відно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 26.09.2002 №1434, Фонд є урядови м органом державного управлі ння, який діє у складі Міністе рства праці та соціальної по літики і підпорядковується й ому.
Згідно з п.9 зазначеного Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд соціального зах исту інвалідів завдань за по годженням з Мінпраці утворюю ться територіальні відділен ня Фонду в межах граничної чи сельності його працівників.
Відповідно до Положення пр о Кіровоградське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, затверджено го Наказом директора від 01.03.07р . №16 (а.с.8-9), Кіровоградське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів є тери торіальним органом урядовог о державного управління - Фон ду соціального захисту інвал ідів і має статус юридичної о соби.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за викон анням підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, які використовують найм ану працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону України „Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів” (далі - Закону ). У відповідності до покладен их на Фонд завдань останній з дійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністрати вно-господарських санкцій і пені.
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.
З огляду на викладене, та ві дповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КА С України, спори за позовами с уб' єктів владних повноваже нь - відділень Фонду до робото давців про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те ним, є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції а дміністративних судів.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Згідно з п.1.9 Інструкції зі ст атистики кількості працівни ків, затвердженої наказ ом Державного комітету стати стики України від 28.09.2005р. №286, пок азники кількості працівникі в у формах державних статист ичних спостережень відображ аються у цілих одиницях.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у роботодавці самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог ст.18 цього Закону.
Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).
Згідно з ч.3 ст.18 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів.
Статтею 20 Закону передбачен о обов' язок підприємств (об ' єднань), установ і організа цій, крім тих, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, незалежно від форм власно сті і господарювання, де сере дньооблікова кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ч.1 ст.19 Закону, щороку сп лачувати відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається у розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві (в об' єднанні), в уст анові, організації за кожне р обоче місце не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами та організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, зазначеними в цій статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу. При цьом у до правовідносин із стягне ння адміністративно-господа рських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовують ся строки позовної давності.
Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2010 рік , форма № 10-ПІ (а.с. 22-23), на підприємстві п рацював 2 інваліди, середньор ічна заробітна плата штатног о працівника на підприємстві в 2010 році складала 17 556,48 грн.
Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті за 2010 рік вбача ється, що при середньообліко вій чисельності працюючих на підприємстві відповідача в 2010 році - 96 особи та виходячи з но рмативу, передбаченого ч.1 ст .19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”, у відповіда ча мало бути створено 4 робочи х місця для працевлаштування інвалідів.
При цьому, відповідно до роз ділу 2 зазначеного звіту на пі дприємстві протягом 2010 року п рацювало 2 інваліди.
Матеріалами справи не підт верджується твердження відп овідача, що на підприємстві п овний рік працювало 4 інвалід и.
Згідно зі списком працюючи х інвалідів - штатних працівн иків, які були зайняті у госпо дарстві у 2010 році, відповідаче м працевлаштовано 4 інваліда , з яких один працював 12 місяці в, другий - 12 місяців, третій - 3 мі сяці, четвертий - 3 місяці (а.с.23,65 ,66).
З урахуванням наведеного, с ередньооблікова чисельніст ь інвалідів, які працювали на підприємстві, вираховується наступним чином: (3 + 12 + 3 + 12) / 12 = 2,5, тоб то відповідачем у 2010 році було працевлаштовано 2 інваліди п ри нормативі - 4.
Судом встановлено, що стано м на 01.01.2010 відповідачем працевл аштовано 2 інваліди (ОСОБА_1 та ОСОБА_2В.) (а.с.23).
В порушення ст. 18 Закону Укра їни „Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” відповідачем не виконан о обов' язок щодо виділення та створення робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальних р обочих місць ( у необхідній кі лькості); створення для інвал ідів умов праці з урахування м індивідуальних програм реа білітації; забезпечення інши х соціально-економічних гара нтій, передбачених чинним за конодавством.
Відповідачем, лише в квітні, липні та серпні 2010 року надано державній службі зай нятості інформацію, необхідн у для організації працевлашт ування лише 1 інваліда, заміс ть 2 інвалідів ( а.с.24-26).
Згідно інформації Зн ам»янського міжрайонного це нтру зайнятості від 05 05.2011 №03-1243 (а .с.53) на вакансію від 27.04.2010 до відп овідача направлено інваліда ОСОБА_3, який був працевла штований 12.05.2010. На вакансію від 28.07.2010 до відповідача направлен о інваліда ОСОБА_4, якому в ідмовлено у працевлаштуванн і. 14.10.2010 на дану вакансію прийня то особу, яка не відноситься д о категорії осіб з обмеженим и фізичними можливостями.
Кіровоградським обласни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів, в зв' язку з порушенням відповідач ем ст.19 Закону, нараховано адм іністративно-господарські с анкції в розмірі третини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, що становить 34 381,26 грн.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Механізм нарах ування пені встановлено Поря дком нарахування пені та її с плати.
Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, порушенн я строку сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і, розмір якої обчислюється в иходячи зі 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого Банку України, що діє на мо мент подання позовної заяви.
Облікова ставка Національ ного банку України станом на 20.04.2011 складає 7,75%. Одноденний роз мір пені складає 0,03%. Кількість днів прострочення, в період з 18.04.2011 по 20.04.2011, склало 3 дні. Таким чи ном, сума пені становить 30,93 грн . (а.с.5).
Платежів в рахунок погашен ня заборгованості з адмініст ративно-господарських санкц ій та пені відповідачем не зд ійснювалось.
Таким чином, загальна сума з аборгованості становить: 34 381,26 грн. (адміністративно -господ арські санкції) +30,93 грн. (пеня) = 344 12,19грн.
Враховуючи те, що відповіда чем, в порушення ст.ст. 19, 20 Закон у України „Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", не здійснено працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього За кону, не сплачено адміністра тивно-господарські санкції, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими.
Відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 „Про державне мито" Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звільня ється від сплати державного мита.
Судові витрати не встановл ено.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 159-163, 167 КАС Укра їни, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Знам'янського мі ського виробничого управлін ня водоканалізаційного госп одарства, код ЄДРПОУ 05398740 на ко ристь Кіровоградського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції за невиконання нормат иву робочих місць призначени х для працевлаштування інвал ідів, у сумі 34 381 грн. 26 коп. (тридця ть чотири тисячі триста вісі мдесят одна гривня 26 коп.) та пе ню у сумі 30 грн. 93 коп. (тридцять г ривень 93 коп.).
Судові витрати покласти н а рахунок держави.
Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути о скаржена до Дніпропетровськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Кіровогра дський окружний адміністрат ивний суд шляхом подання в 10-д енний строк з дня її проголо шення, а у разі відкладення ск ладання постанови в повному обсязі, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні, - впродовж десяти днів з дня отримання копії постано ви, апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Дата складання постанови в повному обсязі - 27.09.2011.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2011 |
Оприлюднено | 20.03.2012 |
Номер документу | 21905466 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні