Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2011 року Спр ава № 1170/2а-2492/11
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого - судді Саг уна А.В., розглянувши у порядку письмового провадження в мі сті Кіровограді адміністрат ивну справу за позовом Кіров оградської об'єднаної держав ної податкової інспекції до приватного виробничо-сервіс ного підприємства „Урал” про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська об'є днана державна податкова зве рнулась в суд з адміністрати вним позовом до приватного в иробничо-сервісного підприє мства „Урал”, в якому просила припинити юридичну особу.
Заявлені позовні вимоги о бґрунтовано тим, що відповід ач не подавав до органу держа вної податкової служби подат кову звітність більше року.
Від представника позивача надійшла заява про розгляд с прави у письмовому проваджен ні.
На адресу відповідача, згі дно даних ЄДРПОУ направлялис ь повістки, однак конверти по вернулися без вручення адрес ату.
Відповідно до ч. 11 ст.35 КАС Укр аїни, у разі повернення пошто вого відправлення із повістк ою, яка не вручена адресату з н езалежних від суду причин, ос тання вважається такою, що вр учена належним чином.
Отже, відповідач про дату, час і місце розгляду справи в важається повідомлений нале жним чином.
Згідно п. 10 ст. 3 КАС Укр аїни письмове провадження - ц е судовий розгляд адміністра тивної справи без виклику ос іб, які беруть участь у справі , та проведення судового засі дання на основі наявних у суд у матеріалів у випадках, вста новлених цим Кодексом.
З огляду на те, що відповід ач в судове засідання не з'я вився, при цьому вважається п овідомленим, зважаючи, що у сп раві відсутні потреби у засл уховуванні свідка чи експерт а, суд, зі згоди представника п озивача, вирішив розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріал и справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, п овному і об'єктивному розгля ді всіх обставин справи в їх с укупності, суд вважає, що адм іністративний позов належит ь задовольнити повністю.
Відповідно до п.3 ст.10 Закон у України „Про державну пода ткову службу в Україні” конт роль за своєчасністю подання платниками податків бухгалт ерських звітів і балансів, по даткових декларацій, розраху нків та інших документів, пов 'язаних з обчисленням подат ків, інших платежів покладен о на податкові інспекції.
Права органів державної по даткової інспекції закріпле ні ст.20 Податкового кодексу Ук раїни, зокрема, пп. 20.1.12 п. 20.1 вказа ної статті встановлює право державної податкової інспек ції звертатися у передбачени х законом випадках до судови х органів із заявою (позовною заявою) про припинення юриди чної особи.
Таким чином, законодавство м надано право державній под атковій інспекції на звернен ня до суду з адміністративни м позовом про припинення юри дичної особи.
Судом встановлено, що 14 жовт ня 1992 року приватного виробни чо-сервісного підприємства „ Урал” зареєстроване реєстра ційною палатою виконкому Кір овоградської міської ради як юридична особа, код 13751682, і 20 жовт ня 1992 року взяте на податковий облік на загальну систему оп одаткування (а.с.7, 20).
Відповідачем не подавалас ь до податкового органу пода ткова звітність з дати держа вної реєстрації, зокрема з ко мунального податку (а.с. 6).
Відповідач заборгованості зі сплати податків та зборів не має (а.с. 4).
Відповідно до ч.1 ст.42 Констит уції України кожен має право на підприємницьку діяльніст ь, яка не заборонена законом. П ри цьому, ст.67 Конституції Укр аїни встановлює, що кожен зоб ов'язаний сплачувати подат ки і збори в порядку і розміра х встановлених законом.
Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” (чи нного на час виникнення прав овідносин), п. 6.1 ст. 6 ПК України ( чинного на час розгляду спра ви) встановлено обов'язок п латників податків і зборів (о бов'язкових платежів) вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені закона ми; подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у вста новлені законами терміни.
Відповідно до ст.ст. 2, 3 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Кон ституцією України, цим Закон ом та нормативно - правовим и актами, прийнятими відпові дно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на держа вну реєстрацію всіх юридични х осіб незалежно від організ аційно-правової форми, форми власності та підпорядкуванн я, а також фізичних осіб - під приємців.
Пунктом 1 статті 59 Господарс ького кодексу України передб ачено, що припинення діяльно сті суб'єкта господарюванн я здійснюється шляхом його р еорганізації (злиття, приєдн ання, поділу, перетворення) аб о ліквідації - за рішенням в ласника (власників) чи уповно важених ним органів, за рішен ням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випа дках передбачених цим Кодекс ом - за рішенням суду.
Згідно п.2. ст.38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” державна р еєстрація припинення юридич ної особи, крім іншого, провод иться у разі: постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи.
Підставами для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, у тому числ і, є неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону.
Враховуючи, викладені обст авини, зокрема той факт, що ві дповідач протягом періоду, щ о перевищує один рік, не звіту є до податкових органів, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги є обґрунтованими, підтв ерджуються належними доказа ми та підлягають задоволенню .
У відповідності до ч . 5 ст. 38 Закону України “Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців” суд призначає в рішенн і щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідаці єю комісію з припинення (лікв ідаційну комісію) та встанов лює строк і порядок її роботи . Державний реєстратор вноси ть до Єдиного державного реє стру запис про призначення к омісії з припинення (ліквіда ційної комісії) не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження відповідного рі шення.
Згідно ч.6 ст.38 зазначеного Закону у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юри дичної особи у зв'язку з її лік відацією не призначена коміс ія з припинення (ліквідаційн а комісія), державний реєстра тор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження та кого судового рішення вносит ь до Єдиного державного реєс тру запис, в якому вказує як го лову комісії з припинення (лі квідаційної комісії) юридичн ої особи керівника органу уп равління або особу, яка згідн о з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні д ії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішення м.
Враховуючи, що позив ачем та державним реєстратор ом не надано інформації про з асновника (засновників) підп риємства, з огляду на необхід ність забезпечення його прав при ліквідації належного йо му підприємства, суд позбавл ений можливості призначити с клад ліквідаційної комісії і керуючись ч. 6 ст. ст. 38 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців” залишає таке право (обов'язок) за дер жавним реєстратором.
Згідно ч.4 ст.94 КАС Украї ни, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійсненні позивачем, з в ідповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов задовольнити.
Припинити юридичну особу п риватного виробничо-сервісн ого підприємства „Урал”, код ЄДРПОУ 13751682, зареєстрованого р еєстраційною палатою викона вчого комітету Кіровоградсь кої міської ради за адресою: К іровоградська область, м. Кір овоград, вул. Червонозорівсь ка 15, к. 1, кв. 72 у зв'язку з ліквід ацією, не пов'язаною з ба нкрутством юридичної особи.
Копію постанови направити державному реєстратору вико навчого комітету Кіровоград ської міської ради.
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння, а у разі її апеляційного о скарження - з моменту проголо шення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду через Кір овоградський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня в 10-денний строк з дня отри мання копії постанови, апеля ційної скарги. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського ок ружного
адміністративного суду А. В. Саг ун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2011 |
Оприлюднено | 20.03.2012 |
Номер документу | 21905541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні