ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 грудня 2011 р. № 2а-11465/11/1370
Львівський окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
за участю:
секретаря судового засіда ння Луценка Ю.С.,
представника позивача Бо бик Л.В.,
відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Бр одівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриман ої допомоги по безробіттю,-
в с т а н о в и в :
Бродівський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним п озовом до ОСОБА_2, в якому п росить суд стягнути з відпов ідача на свою користь суму не законно отриманої допомоги п о безробіттю у розмірі 11594 грн. 01 коп.
Підставами подання позо ву є невиконання відповідаче м обов' язків застрахованої на випадок безробіття особи , внаслідок чого безпідставн о отримано допомогу на випад ок безробіття. Позовні вимог и обґрунтовані тим, що сума ви плаченого забезпечення та ва ртості наданих соціальних по слуг застрахованій особі вна слідок умисного невиконання нею своїх обов' язків та зло вживання ними стягується з ц ієї особи відповідно до зако нодавства України з моменту виникнення обставин, що впли вають на умови виплати їй заб езпечення та надання соціаль них послуг.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених в позовній заяві, додатк ово пояснив, що відповідач з м етою отримання допомоги по б езробіттю, надав позивачу пі дроблені документи, а саме: до відку про середню заробітну плату (дохід) та трудову книжк у на своє прізвище, завідомо з наючи про те, що в них містятьс я неправдиві відомості про й ого працевлаштування у ПОСП «Агрофірма «Лан». У зв' я зку з викладеним вище, просит ь суд задовольнити позов в по вному обсязі.
Відповідач в судовому зас іданні позов визнав повністю .
Дослідивши подані сторона ми документи, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини справи, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд дійшов висновку, що по зов підлягає задоволенню вих одячи з наступного.
Бродівський районний цент р зайнятості є робочим орган ом виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання на випадок безробіття, я кий, відповідно п.п. 5 п. 2 ст. 12, п.п. 8, п. 1 ст. 31, ст. 36 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття», здійснює контроль ви трат за страхуванням на випа док безробіття, проводить ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я в порядку, встановленому це нтральними органами виконав чої влади у сфері праці та соц іальної політики.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі заяви від 19.10.2010 року про надання статусу безробітного з виплатою допо моги по безробіттю, заяви про виплату допомоги, відповідн о до Законів України «Про зай нятість населення»та «Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття», відповід ача визнано безробітним та п ризначено допомогу по безроб іттю.
З вказаної вище заяви вбача ється, що відповідач на час їх підписання про надання йому статусу безробітного не зар еєстрований як суб' єкт підп риємницької діяльності та не займається трудовою діяльні стю. Крім того, у вказаній заяв і відповідач зазначив, що пен сії не отримує, права на отрим ання пенсії за віком, в тому чи слі на пільгових умовах, та на пенсію за вислугу років нема є.
Суд зазначає, що розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплати матер іального забезпечення здійс нюється державною службою за йнятості шляхом проведення п еревірки достовірності дани х, які є підставою для надання особі статусу безробітної т а виплати їй матеріального з абезпечення, що зазначені в д окументах, поданих особою до державної служби зайнятості під час реєстрації та протяг ом періоду її перебування на обліку як безробітної.
При цьому, перевірка достов ірності даних, які є підставо ю для надання особі статусу б езробітної та виплати їй мат еріального забезпечення про водиться центром зайнятості шляхом звіряння наданої інф ормації з відомостями, наявн ими в Державній податковій а дміністрації України, Пенсій ному фонді України, у державн их реєстраторах.
Під час розгляду справи суд ом встановлено, що ОСОБА_2 в період з 01.01.2009 року по 01.07.2011 року перебуваючи у трудових відн осинах з ПОСП «Агрофірма «Л ан»(ЄДРПОУ 31216810, місцезнаходж ення: Волинська область, Горо хівський район, с. Шкл инь), що підтверджується лист ом ДПІ у Бродівському районі Львівської області від 22.07.2011 ро ку № 5544/10/28-019/297, актом Бродівського районного центру зайнятості № 85 від 26.07.2011 року доходів не о тримував. Водночас встановле но, що постановою Господарсь кого суду Волинської області від 02.03.2009 року ПОСП «Агрофірма «Лан»визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну про цедуру, а ухвалою Господарсь кого суду Волинської області від 31.03.2011 року по справі № 7/113-Б ПО СП «Агрофірма «Лан» лікв ідоване, в межах ліквідаційн ої процедури, починаючи з 02.03.2009 року жодні працівники на роб оту в ПОСП «Агрофірма «Лан »не приймались, що підтверд жується листом арбітражного керуючого у справі № 7/113-Б про б анкрутство від 20.07.2011 року та сві дчить про те, що відповідач у т рудових відносинах з ПОСП «А грофірма «Лан»не перебу вав.
Таким чином, ОСОБА_2 з мет ою отримання допомоги по без робіттю надав позивачу підро блені документи а саме: довід ку про середню заробітну пла ту (дохід) та трудову книжку на своє прізвище, тобто викорис тав завідомо підроблені доку менти для оформлення допомог и по безробіттю.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння»від 01.03.1991 року № 803-ХІІ, зайня тість - це діяльність громадя н, пов' язана із задоволення м особистих та суспільних по треб і така, що, як правило, при носить їм доход у грошовій аб о іншій формі.
Пункт 2 ст. 36 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття»пере дбачає, що застраховані особ и, зареєстровані в установле ному порядку як безробітні, з обов' язані своєчасно подав ати відомості про обставини, що впливають на умови виплат и їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно із п. 3 ст. 36 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» , сума виплаченого забезпече ння та вартості наданих соці альних послуг застрахованій особі внаслідок умисного не виконання нею своїх обов' яз ків та зловживання ними стяг ується з цієї особи відповід но до законодавства України з моменту виникнення обстави н, що впливають на умови випла ти їй забезпечення та наданн я соціальних послуг.
Згідно пп. 1 п.5.5 Розділу 5 Поряд ку надання допомоги по безро біттю, у тому числі одноразов ої її виплати для організаці ї безробітними підприємниць кої діяльності затвердженог о наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни від 20.11.2000 року № 307, виплата до помоги по безробіттю припиня ється у разі: працевлаштуван ня безробітного, зайняття пі дприємницькою діяльністю аб о іншою діяльністю, пов' яза ну з одержанням доходу безпо середньо від цієї діяльності , виконання робіт (послуг) за ц ивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, держа вної реєстрації як суб' єкта підприємницької або іншої д іяльності, виконання робіт (п ослуг) за цивільно-правовими угодами).
Відповідно до вимог ст. 19 Ко нституції України органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією України та законами України.
Положення ст. 19 Конституції України закріплене у ст. 9 Код ексу адміністративного судо чинства України, яка передба чає, що суди при вирішенні спр ави керуються принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Згідно із ч. 3 ст. 9 КАС України , суд застосовує інші нормати вно-правові акти, прийняті ві дповідним органом на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Виходячи із заявлених поз овних вимог, системного анал ізу положень чинного законод авства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги є обґрунтов аними та підлягають задоволе нню.
Керуючись наведеним вище т а ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_2 (місц е проживання: АДРЕСА_1) на к ористь Бродівського районно го центру зайнятості (місцез находження: 80600, Львівська обла сть, м. Броди, вул. Гон чарська, 15, ЄДРПОУ - 20848943) суму кош тів у розмірі 11594 грн. 01 коп. (один адцять тисяч п' ятсот дев' я носто чотири гривні одна коп ійка).
3. Судові витрати відповідно до ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України ст ягненню зі сторін не підляга ють.
Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но Кодексом адміністративно го судочинства України, наби рає законної сили після закі нчення строку подання апеляц ійної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження. Якщо с трок апеляційного оскарженн я буде поновлено, то вважаєть ся, що постанова суду не набра ла законної сили.
Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду. Апеляційна скарга на постано ву суду першої інстанції под ається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі з астосування судом ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16 грудня 2011 року.
Суддя Гулик А.Г.
З оригіналом згідно
Суддя Гулик А.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21910249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні