Постанова
від 01.03.2012 по справі 2а-1670/643/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

      

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2012 року

м. Полтава

Справа № 2а-1670/643/12

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду  Гіглава О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Салекстранс" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

06 лютого 2012 року Державна податкова інспекція у м. Полтаві звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Салекстранс" про стягнення податкового боргу у розмірі 59663,40 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на несплату відповідачем в строки, визначені податковим законодавством, узгодженої суми податкового зобов'язання у загальному розмірі 59663,40 грн, у тому числі з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 59153,40 грн та по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 510,00 грн.

Конверт із копією ухвали про відкриття скороченого провадження, направлений відповідачу за адресою: АДРЕСА_1, 36000, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повернувся до суду із відміткою пошти від 15.02.2012 "адресат вибув". З огляду на положення абзацу 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України копія ухвали про відкриття скороченого провадження вважається врученою відповідачу. У строк, встановлений частиною 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не подано до суду заперечень проти позову.

Розглянувши подані позивачем документи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається із матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Салекстранс" (ідентифікаційний код 36013040) зареєстроване в якості юридичної особи 24.06.2008 виконавчим комітетом Полтавської міської ради та знаходиться на податковому обліку в ДПІ у м. Полтаві.

18.01.2011 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Салектранс" з питання своєчасності подання декларації з податку на додані вартість за лютий 2010 року по строку подання 22.03.2010, березень 2010 року по строку подання 20.04.2010, квітень 2010 року по строку подання 20.05.2010, травень 2010 року по строку подання 21.06.2010, червень 2010 року по строку подання 20.07.2010, липень 2010 року по строку подання 20.08.2010, серпень 2010 року по строку подання 20.09.2010, вересень 2010 року по строку подання 20.10.2010, жовтень 2010 року по строку подання 22.11.2010 та листопад 2010 року по строку подання 20.12.2010.

За результатами перевірки позивачем складений акт №272/15-2/36013040 від 18.01.2011, в якому зафіксовано порушення пункту "а" підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІІІ, а саме, встановлено не подання декларації з податку на додану вартість за лютий 2010 року по строку подання 22.03.2010, березень 2010 року по строку подання 20.04.2010, квітень 2010 року по строку подання 20.05.2010, травень 2010 року по строку подання 21.06.2010, червень 2010 року по строку подання 20.07.2010, липень 2010 року по строку подання 20.08.2010, серпень 2010 року по строку подання 20.09.2010, вересень 2010 року по строку подання 20.10.2010, жовтень 2010 року по строку подання 22.11.2010 та листопад 2010 року по строку подання 20.12.2010.

На підставі акту перевірки №272/15-2/36013040 від 18.01.2011 податковим органом 07.04.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003231502 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1700,00 грн. Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "адресат вибув".

24.02.2011 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Салекстранс" з питання своєчасності подання декларації з податку на додану вартість за грудень 2010 року по строку подання 20.01.2011 та за січень 2011 року по строку подання 21.02.2011.

За результатами перевірки позивачем складений акт №433/15-2/36013040 від 24.02.2011, в якому зафіксовано порушення пункту 49.18 статті 49 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме, встановлено не подання декларації з податку на додану вартість за грудень 2010 року по строку подання 20.01.2011 та за січень 2011 року по строку подання 21.02.2011.

На підставі акту перевірки №433/15-2/36013040 від 24.02.2011 податковим органом 07.04.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003391502 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2,00 грн. Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "адресат вибув".

ДПІ у м. Полтаві у період з 25.05.2011 по 30.05.2011 проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ТОВ "Салекстранс" з питання повноти визначення податкових зобов'язань при визнанні умовного продажу товарних залишків основних фондів після анулювання реєстрації ПДВ ТОВ "Салекстранс" за період з 01.01.2011 по 31.01.2011.

За результатами перевірки позивачем складений акт №4900/15-2/36013040 від 07.06.2011, в якому зафіксовано порушення відповідачем пункту 184.7 статті 184 Податкового кодексу України, а саме, встановлено не проведення збільшення суми податкових зобов'язань при визнанні умовного продажу основних фондів після анулювання реєстрації ПДВ ТОВ "Салекстранс" (виключене з реєстру платників ПДВ 11.01.2011). На підставі підпункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України податковим органом збільшено суму, що за результатами звітного періоду підлягає сплаті платником до бюджету на 57450,40 грн.

На підставі акту перевірки №4900/15-2/36013040 від 07.06.2011 податковим органом 01.07.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0006071502, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 57451,40 грн, в тому числі 57450,40 грн - за основним платежем та 1,00 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "адресат вибув".

Вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувались.

Отже, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість, що не сплачена відповідачем складає 59153,40 грн, що підтверджується обліковою карткою особового рахунку платника з даного податку, яка мається в матеріалах справи.

Крім того, 30.09.2010 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Салекстранс" з питання своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки позивачем складений акт №9205/15-01/36013040 від 30.09.2010, в якому зафіксовано порушення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме, встановлено не подання ТОВ "Салекстранс" до ДПІ у м. Полтаві по терміну подання 09.08.2010 декларації з податку на прибуток за 1 півріччя 2010 року.

На підставі акту перевірки №9205/15-01/36013040 від 30.09.2010 податковим органом 12.11.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0011601501/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. Зазначене рішення було направлене керівнику ТОВ "Салектранс" ОСОБА_1 рекомендованим листом №3600005206888 від 19.11.2010 за адресою: АДРЕСА_1, 36000, та 06.12.2010 було особисто вручене вказаній особі, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.

28.11.2010 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Салекстранс" з питання своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки позивачем складений акт №11392/15-01/36013040 від 28.11.2010, в якому зафіксовано порушення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме, встановлено не подання ТОВ "Салектранс" до ДПІ у м. Полтаві по терміну подання 09.11.2010 декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2010 року.

На підставі акту перевірки №11392/15-01/36013040 від 28.11.2010 податковим органом 26.01.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0002381501/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

18.03.2011 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Салекстранс" з питання своєчасності подання податкової звітності.

За результатами перевірки позивачем складений акт №2254/15-01/36013040 від 18.03.2011, в якому зафіксовано порушення статті 11 та пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме, встановлено не подання ТОВ "Салекстранс" станом на 18.03.2011 до ДПІ у м. Полтаві по терміну подання 09.02.2011 декларації з податку на прибуток за 2010 рік.

На підставі акту перевірки №2254/15-01/36013040 від 18.03.2011 податковим органом 31.03.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0005841501 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. Зазначене рішення було направлене відповідачу рекомендованим листом, проте даний лист повернувся на адресу податкового органу з відміткою пошти "адресат вибув".

Як свідчать матеріали справи, спору між сторонами щодо підстав застосування штрафних санкцій та їх розміру згідно зазначених податкових повідомлень-рішень немає.

Отже, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на прибуток, що не сплачена відповідачем складає 510,00 грн, що підтверджується обліковою карткою особового рахунку платника з даного податку, яка мається в матеріалах справи.

Відповідно до статті 138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення спору та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Отже, для вирішення цього спору значення мають обставини виконання відповідачем своїх зобов'язань по сплаті податкових зобов'язань за платежем із штрафних санкцій у встановлений законодавством строк та на дату вирішення спору судом, а також  наявності у позивача права вимоги на стягнення вказаного виду платежу у судовому порядку.

Упродовж 2010 року діяв Закон України "Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", який є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Закони та інші нормативно-правові акти діють у частині, що не суперечить нормам цього Закону  (пункт 19.6 статті 19 цього Закону).

Відтак, з набранням чинності зазначеним Законом 01 квітня 2001 року уніфіковано зокрема порядок та строки подання податкових декларацій (розрахунків), строки сплати сум податкових зобов'язань, підстави та розмір відповідальності за порушення податкового законодавства.

З огляду на викладене, оплата податкового повідомлення-рішення від 12.11.2010 №0011601501/0, отриманого відповідачем 06.12.2010, мала здійснюватись за правилом абзацу 3 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 цього Закону, відповідно до якого у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

За визначенням пункту 1.20 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" апеляційне узгодження - узгодження податкового зобов'язання у порядку і строки, які визначені цим Законом за процедурами адміністративного або судового оскарження.

Зокрема, підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено процедуру адміністративного та судового оскарження рішення, прийнятого контролюючим органом.

У матеріалах справи відсутні докази здійснення відповідачем передбаченої підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" процедури адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення від 12.11.2010 №0011601501/0, а також його оскарження до суду.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Таким чином, оплата податкових повідомлень-рішень №0003231502 від 07.04.2011, №0003391502 від 07.04.2011, №0006071502 від 01.07.2011, №0002381501 від 26.01.2011 та №0005841501 від 31.03.2011 мала здійснюватись за правилом пункту 57.3 статті 57 зазначеного Кодексу, відповідно до якого у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (абзац 3 пункту 58.3 статті 58 ПКУ).

Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (пункт 56.1 статті 56 зазначеного Кодексу).

Поштові конверти з податковими повідомленнями-рішеннями №0003231502 від 07.04.2011, №0003391502 від 07.04.2011, №0006071502 від 01.07.2011, №0002381501 від 26.01.2011 та №0005841501 від 31.03.2011 поверталися до ДПІ у м. Полтаві з відмітками відділення поштового зв'язку "адресат вибув" та "за закінченням терміну зберігання". За такої обставини вказані податкові повідомлення-рішення у силу абзацу 3 пункту 58.3 статті 58 ПКУ  вважаються врученими ТОВ "Салекстранс".

Судом не виявлено доказів здійснення відповідачем передбаченої пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень №0003231502 від 07.04.2011, №0003391502 від 07.04.2011, №0006071502 від 01.07.2011, №0002381501 від 26.01.2011 та №0005841501 від 31.03.2011, а також їх оскарження до суду.

Отже, суд не знаходить правових підстав та фактичних даних для висновку про те, що вказані податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Полтаві порушують права та охоронювані законом інтереси ТОВ "Салекстранс" у сфері публічно-правових відносин і тому не створюють для нього обов'язку виконати їх владні приписи у частині сплати податкового зобов'язання/грошового зобов'язання.

Згідно з  підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Докази повної оплати чи погашення відповідачем в інший спосіб спірної суми боргу у матеріалах справи відсутні. Натомість, наявні у матеріалах справи облікові картки особового рахунку відповідача з податку на додану вартість та з податку на прибуток свідчать про наявність у відповідача податкового боргу у загальному розмірі 59663,40 грн.

Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення боргу перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене пунктом 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні". Аналогічна за змістом норма міститься і у підпункті 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ДПІ у м. Полтаві є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.

На підставі викладеного, керуючись  статтями  7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-162, 183-2  Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Полтаві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Салекстранс" про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Салекстранс" (ідентифікаційний код 36013040) податковий борг:

- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 59153 (п'ятдесят дев'ять тисяч сто п'ятдесят три) грн 40 (сорок) коп. на р/р 31117029700002, код бюджетної класифікації платежу 14010100, одержувач УДКС у місті Полтаві, Полтавській області, ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019;

- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 510 (п'ятсот десять) грн 00 (нуль) коп. на р/р 31115009700002, код бюджетної класифікації платежу 11021000, одержувач: УДКС у місті Полтаві, Полтавській області, ЗКПО 34698804, банк одержувача: ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019.

Постанова підлягає негайному виконанню.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції.     

          Суддя                                                                                  О.В. Гіглава

Дата ухвалення рішення01.03.2012
Оприлюднено20.03.2012
Номер документу21912439
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/643/12

Постанова від 01.03.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 07.02.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні