Постанова
від 06.03.2012 по справі 2а/2370/386/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2012 року Справа № 2а/2370/386/2012

09 год. 25 хв. м. Черка си

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого-судді Гринько вської Н.Ю.,

при секретарі Кириченко Н.В .,

за участю представника про куратури Черкаської області - Шадхіної М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду адміністративну сп раву за позовом прокурора Ко рсунь-Шевченківського район у в інтересах держави в особі державної податкової інспек ції у Корсунь-Шевченківськом у районі Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення под аткового боргу, -

встановив:

До Черкаського окруж ного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся прокурор Корсунь-Ш евченківського району в інте ресах держави в особі держав ної податкової інспекції у К орсунь-Шевченківському райо ні Черкаської області, в якій просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 податковий борг зі сплати ор ендної плати за землю в сумі 83 61,33грн.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що в по рушення Закону України «Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами»від 21.12.2000р. №2181-III (на далі за текстом - Закон №2181-III), який був чинним на час виникн ення спірних правовідносин т а Податкового кодексу Україн и (далі по тексту - ПК Україн и), відповідач невчасно та не в повному обсязі сплачує пода тки та збори, внаслідок чого в иник податковий борг по орен дній платі за земельні ділян ки державної та комунальної власності в сумі 8361,33грн., які са мостійно платником податків не сплачені, що зумовило необ хідність звернення до суду з а стягненням податкового бор гу в судовому порядку.

Представник прокуратури у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Від позивача надійшло клоп отання про розгляд справи за відсутності представника де ржавної податкової інспекці ї у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи у судо ве засідання не з' явився, пр ичини повторної неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укр аїни у разі неприбуття відпо відача, належним чином повід омленого про дату, час і місце судового розгляду, без поваж них причин розгляд справи мо же не відкладатися і справу м оже бути вирішено на підстав і наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника прокуратури, розгля нувши подані документи і мат еріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а тако ж достатність і взаємний зв'я зок доказів у їх сукупності, с уд дійшов висновку, що позовн і вимоги підлягають задовол енню, виходячи з наступного.

ОСОБА_2 зареєстрований як фізична особа - підприємець К орсунь-Шевченківською район ною державною адміністраціє ю Черкаської області 12.12.2006р., за ідентифікаційним номером - НОМЕР_1 (а.с.16).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було са мостійно подано податкову де кларації від 27.05.2010р. №6173 згідно я кої самостійно визначено та узгоджено зобов' язання з ор ендної плати за земельні діл янки державної та комунально ї власності на 2010 рік в сумі 6602,51г рн. Однак відповідачем лише ч астково сплачено вказане зоб ов' язання, таким чином забо ргованість по вказаній декла рації складає - 2859,23грн. (а.с.8)

Крім того, відповідачем под ано податкову декларації від 07.12.2011р. №16110 згідно якої самостій но визначено та узгоджено зо бов' язання з орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності за січень-жовтень 2011 року в сум і 5502,10грн. (а.с.10).

Спеціальним законом, який в изначає розміри та порядок п лати за використання земельн их ресурсів, а також відповід альність платників та контро ль за правильністю обчисленн я і справляння земельного по датку є Закон України «Про пл ату за землю» від 03.07.1992р. №2535-XII (над алі за текстом - Закон №2535-XII), я кий був чинним на час виникне ння спірних правовідносин.

Статтею 2 Закону №2535-XII визначе но, що використання землі в Ук раїні є платним. Плата за земл ю справляється у вигляді зем ельного податку або орендної плати, що визначається залеж но від грошової оцінки земел ь. Розміри податку за земельн і ділянки, грошову оцінку яки х не встановлено, визначають ся до її встановлення в поряд ку, визначеному цим Законом.

Відповідно до статті 14 Зако ну №2535-XII платники земельного п одатку, а також орендної плат и за земельні ділянки держав ної або комунальної власност і (крім громадян) самостійно о бчислюють суму земельного по датку та орендної плати щоро ку за станом на 1 січня і до 1 лют ого поточного року подають в ідповідному органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями. Подання такої декла рації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларац ій.

Згідно статті 17 Закону №2535-XII п одаткове зобов'язання по зем ельному податку, а також по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону №2181, який був чинний на час виникнення правовідносин, податковий б орг (недоїмка) - податкове зобо в'язання (з урахуванням штраф них санкцій за їх наявності), с амостійно узгоджене платник ом податків або узгоджене в а дміністративному чи судовом у порядку, але не сплачене у вс тановлений строк, а також пен я, нарахована на суму такого п одаткового зобов'язання.

Статтею 5 Закону №2181 встановл ено, що платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку для подання податкової декл арації. У разі коли відповідн о до закону контролюючий орг ан самостійно визначає подат кове зобов'язання платника п одатків за причинами, не пов'я заними із порушенням податко вого законодавства, платник податків зобов'язаний сплати ти нараховану суму податково го зобов'язання у строки, визн ачені у законі з відповідног о податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення про т аке нарахування.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону №2181, податкове зобов'язання платника подат ків, нараховане контролюючим органом відповідно до пункт ів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, визнач ених підпунктом 5.2.2 цього пунк ту, а саме у разі коли платник податків вважає, що контролю ючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язанн я або прийняв будь-яке інше рі шення, що суперечить законод авству з питань оподаткуванн я або виходить за межі його ко мпетенції, встановленої зако ном, такий платник податків м ає право звернутися до контр олюючого органу із скаргою п ро перегляд цього рішення, як а подається у письмовій форм і та може супроводжуватися д окументами, розрахунками та доказами, які платник податк ів вважає за потрібне надати .

Крім того, 01 січня 2011 року набр ав чинності Податковий кодек с України, який регулює відно сини, що виникають у сфері спр авляння податків і зборів, зо крема, визначає вичерпний пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пов новаження і обов'язки посадо вих осіб під час здійснення п одаткового контролю, а також відповідальність за порушен ня податкового законодавств а.

Відповідно до пункту 46.1 стат ті 46 ПК України податкова декл арація, розрахунок - документ , що подається платником пода тків (у тому числі відокремле ним підрозділом у випадках, в изначених цим Кодексом) конт ролюючому органу у строки, вс тановлені законом, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податков ого зобов' язання, чи докуме нт, що свідчить про суми доход у, нарахованого (виплаченого ) на користь платників податк ів - фізичних осіб, суми утрима ного та/або сплаченого подат ку.

Пунктом 49.1 статті 49 Податков ого кодексу передбачено, що п одаткова декларація подаєть ся за звітний період в устано влені цим Кодексом строки ор гану державної податкової сл ужби, в якому перебуває на обл іку платник податків.

Згідно пункту 54.1 статті 54 Под аткового кодексу крім випадк ів, передбачених податковим законодавством, платник пода тків самостійно обчислює сум у податкового та/або грошово го зобов' язання та/або пені , яку зазначає у податковій (ми тній) декларації або уточнюю чому розрахунку, що подаєтьс я контролюючому органу у стр оки, встановлені цим Кодексо м.

Відповідно до пункту 59.1 стат ті 59 Податкового кодексу у раз і коли платник податків не сп лачує узгодженої суми грошов ого зобов' язання в установл ені законодавством строки, о рган державної податкової сл ужби надсилає (вручає) йому по даткову вимогу в порядку, виз наченому для надсилання (вру чення) податкового повідомле ння-рішення.

Згідно пункту 59.3 вказаної ст атті податкова вимога надсил ається не раніше першого роб очого дня після закінчення г раничного строку сплати суми грошового зобов' язання. По даткова вимога повинна місти ти відомості про факт виникн ення грошового зобов' язанн я та права податкової застав и, розмір податкового боргу, я кий забезпечується податков ою заставою, обов' язок пога сити податковий борг та можл иві наслідки його непогашенн я в установлений строк, попер едження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом подат кової застави, а також про мож ливі дату та час проведення п ублічних торгів з їх продажу .

Пунктом 59.4 зазначеної статт і передбачено, що податкова в имога надсилається також пла тникам податків, які самості йно подали податкові деклара ції, але не погасили суми пода ткових зобов' язань у встано влені цим Кодексом строки, бе з попереднього надсилання (в ручення) податкового повідом лення-рішення.

Пунктом 59.5 зазначеної статт і передбачено, що у разі коли у платника податків, якому над іслано (вручено) податкову ви могу, сума податкового боргу збільшується, погашенню під лягає вся сума податкового б оргу такого платника податку , що виник після надіслання (вр учення) податкової вимоги.

Відповідно до пункту 2 86.2 та пункту 286.3 ст.286 Податкового кодексу України, передбачен о, що платники плати за землю ( крім фізичних осіб) самостій но обчислюють суму податку щ ороку станом на 1 січня і до 1 лю того поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі.

Платник плати за земл ю має право подавати щомісяц я нову звітну податкову декл арацію, що звільняє його від о бов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточн ого року, протягом 20 календарн их днів місяця, що настає за зв ітним.

Положення пункту 287.3. с татті 287 Податкового кодексу У країни передбачає, що податк ове зобов'язання щодо плати з а землю, визначене у податков ій декларації на поточний рі к, сплачується рівними частк ами власниками та землекорис тувачами земельних ділянок з а місцезнаходженням земельн ої ділянки за податковий пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісяця протяго м 30 календарних днів, що наста ють за останнім календарним днем податкового (звітного) м ісяця.

Згідно пункту 288.1. статт і 288 Податкового кодексу Украї ни, підставою для нарахув ання орендної плати за земел ьну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої вл ади та органи місцевого само врядування, які укладають до говори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу де ржавної податкової служби за місцезнаходженням земельно ї ділянки переліки орендарів , з якими укладено договори ор енди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орг ан державної податкової служ би про укладення нових, внесе ння змін до існуючих договор ів оренди землі та їх розірва ння до 1 числа місяця, що наста є за місяцем, у якому відбулис я зазначені зміни.

Приписами пункту 288.7 ст . 288 визначено, що податковий пе ріод, порядок обчислення оре ндної плати, строк сплати та п орядок її зарахування до бюд жетів застосовується відпов ідно до вимог статей 285 - 287.

Таким чином, сума п одаткового боргу відповідно до розрахунку складає 8361,33г рн. (2859,23грн. + 5502,10грн. = 8361,33грн.).

Відповідно до п. п. 20.1.28 ст. 20 По даткового Кодексу України, щ о набрав чинності з 01.01.2011р., орга ни державної податкової служ би мають право застосовувати до платників податків фінан сові (штрафні) санкції, стягув ати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошов их зобов'язань та/або податко вого боргу у випадках, порядк у та розмірі, встановлених ци м Кодексом, стягувати суми пр остроченої заборгованості с уб'єкта господарювання перед державою (Автономною Респуб лікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (п озикою), залученим державою (А втономною Республікою Крим ч и територіальною громадою мі ста) або під державну (місцеву ) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Позивачем надано суду дока зи наявності у відповідача п одаткової заборгованості а т акож наявності у позивача ко мпетенції відносно стягненн я з відповідача податкового боргу у зв'язку з несвоєчасни м погашенням податкового зоб ов'язання.

За таких обставин, суд вважа є вимоги податкового органу правомірними і обґрунтовани ми, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 86, 122, 128, 159, 160, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний поз ов прокурора Корсунь-Шевченк івського району в інтересах держави в особі державної по даткової інспекції у Корсунь -Шевченківському районі Черк аської області до фізичної о соби-підприємця ОСОБА_2 пр о стягнення податкового борг у - задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (АДРЕ СА_1, ідентифікаційний номе р - НОМЕР_1) до бюджету чере з державну податкову інспекц ію у Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області (194 00, Черкаська області, м. м. Корсу нь-Шевченківський, вул. Ювіле йна, 30, ідентифікаційний код - 34402500) податковий борг з орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної та комунальної влас ності в розмірі 8361 (вісім тисяч триста шістдесят одна) гривн ю 33 копійки

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України та може бути о скаржена шляхом подання апел яційної скарги до Київського апеляційного адміністратив ного суду через Черкаський о кружний адміністративний су д протягом десяти днів з дня ї ї проголошення в порядку, пер едбаченому ст.185-187 цього Кодекс у.

Суддя Н.Ю . Гриньковська

повний текст постанови виготовлений 12.03.2012р.

Дата ухвалення рішення06.03.2012
Оприлюднено20.03.2012
Номер документу21914452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/386/2012

Ухвала від 22.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 15.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Постанова від 06.03.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні