ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
27.02.12 Справа №2а-165/12/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:
судді - Дудкіної Т.М., за уч астю секретаря - Прокопенко О.О.,
за участю представника поз ивача - Мількова Н.О.,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні в м. Сев астополі адміністративну сп раву за позовом Державної по даткової інспекції у Ленінсь кому районі м. Севастополя до Корпорації «Севрембуд»про с тягнення 66 810,09 грн.,
встановив:
Державна податкова інсп екція у Ленінському районі м . Севастополя звернулась до О кружного адміністративного суду міста Севастополя з адм іністративним позовом до Кор порації «Севрембуд»про стяг нення заборгованості з оренд ної плати за землю у розмірі 66 810,09 грн.
Позовні вимоги мотив овані несплатою відповідаче м сум самостійно визначених податкових зобов' язань з ор ендної плати за земельну діл янку державної (комунальної) власності за травень-жовтен ь 2011 року у розмірі 59 393,40 грн., та с уми пені у розмірі 7 416,69 грн., нар ахованої за несвоєчасну спла ту податкових зобов' язань з а період з 29.07.2011 по 30.11.2011.
У судовому засіданні 27. 02.2012 представника позивача зая влені вимоги підтримав, напо лягав на їх задоволені.
Відповідач явку уповнова женого представника у судові засідання 09.02.2012, 27.02.2012, не забезпеч ив, про дату, час та місце розг ляду справи своєчасно повідо млений за юридичною адресою, але поштова кореспонденція двічі повернута відділенням зв' язку з відміткою «за зак інченням терміну зберігання », тому суд розглядає справу у відсутність його представни ка, за наявними матеріалами.
Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає зад оволенню, виходячи з наступн ого.
Судом установлено, що Корп орація «Севрембуд»зареєстр ована Ленінською районною де ржавною адміністрацією у м. С евастополі як юридична особа 17.02.1994 та державну реєстрацію пр ипинення не проводило /а.с.8/.
Відповідно до пункту 15.1 стат ті 15 Податкового кодексу Укра їни, Корпорація «Севрембуд»у періоди виникнення та існув ання спірних відносин було п латником податків та зборів (обов'язкових платежів), у тому числі, орендної плати за земл ю.
20.10.2004 між Севастопольсь кою міською Радою та Корпора цією «Севрембуд»укладений д оговір оренди, згідно якого К орпорація «Севрембуд»отрим ує у платне використання стр оком на 25 років земельну ділян ку загальною площею 0,4568 га, для завершення будівництва та о бслуговування багатокварти рних жилих будинків з офісни ми та торговими приміщеннями , яка знаходиться у м. Севастоп олі: площею 0,1718 га - в районі пе рехрестя вулиць Толстого та Адмірала Азарова; площею 0,2850 га , по вулиці Пожарова /а.с.9-14/.
Нормативна грошова оц інка земельної ділянки на пе ріод будівництва до здачі об ' єкта в експлуатацію склада є: щодо земельної ділянки в ра йоні перехрестя вулиць Толст ого та Адмірала Азарова - 155 426 ,00 грн.; по вулиці Пожарова - 512 6 24,00 грн., на наступний період - 310 852,00 грн. та 1 025 248,00 грн., відповідн о (пункти 2.3, 2.4 вказаного Догово ру).
Річна орендна плата за використання земельної діля нки встановлюється згідно з Методикою визначення розмір у орендної плати при складан ні договорів оренди, затверд женою рішенням міської Ради №1348 від 14.10.2003 р., у розмірі 1 % від гро шової оцінки земельної ділян ки до прийому об' єктів буді вництва в експлуатацію та 0,3 % в ід грошової оцінки земельної ділянки на наступний період (пункт 4.1 вказаного Договору).
Розмір щорічної оренд ної плати за користування зе мельною ділянкою складає: на період будівництва: 668 050,00 грн. х 0,01 = 6 680,50 грн.; на наступний період : 1 336 100,00 грн. х 0,0003 = 400,83 грн. (пункт 4.2 вка заного Договору).
У підпункті 4.4 статті 4 вк азаного договору зазначено, що орендна плата за земельну ділянку сплачується Орендат ором щомісячно до 15 числа міся ця, наступного за звітним, у на ціональній валюті, на спеціа льний бюджетний рахунок, за м ісцезнаходженням земельної ділянки.
Відповідно до статті 2 Зак ону України «Про плату за зем лю»використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель, р озміри податку за земельні д ілянки, грошову оцінку яких н е встановлено, визначаються до її встановлення в порядку , визначеному цим Законом. За з емельні ділянки, надані в оре нду, справляється орендна пл ата.
Відповідно до статті 15 зазн аченого Закону, пункту 287.1 ста тті 287 Податкового кодексу Укр аїни власники землі та земле користувачі сплачують земел ьний податок, а також орендну плату за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості з дня виникнення права в ласності або права користува ння земельною ділянкою.
Пунктом 286.2 статті 286 Податков ого кодексу України визначен о, що платники плати за землю ( крім фізичних осіб) самостій но обчислюють суму податку щ ороку станом на 1 січня і до 1 лю того поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі.
За правилом статті 17 З акону України «Про плату за з емлю»податкове зобов' язан ня з земельного податку, а так ож з орендної плати за землі д ержавної та комунальної влас ності, визначене у податкові й декларації на поточний рік , сплачується рівними частка ми власниками та землекорист увачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельно ї ділянки за базовий податко вий (звітний) період, який дорі внює календарному місяцю, що місячно протягом 30 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.
31.01.2011 Корпорацією «Севрембу д»до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Севастополя подана податк ова декларація (вх. №1987) з оренд ної плати за земельні ділянк и державної та комунальної в ласності на 2011 рік /а.с.17/.
У вказаній декларації відп овідач самостійно визначив з обов' язання з орендної плат и за землю у загальному розмі рі 118 786,80 грн., з сумою щомісячног о платежу у розмірі 9 898,90 грн.
У позові зазначено, що самос тійно нарахована сума зобов' язання з орендної плати з юри дичних осіб за земельні діля нки державної та комунальної власності за період травень -жовтень 2011 року не сплачена.
З урахуванням заборговано сті з орендної плати за землю , яка утворилась через неспла ту самостійно визначених под аткових зобов' язань за трав ень-жовтень 2011 року у розмірі 59 393,40 грн., та пені у розмірі 7 416,69 гр н., нарахованої за несвоєчасн е погашення попередньої суми боргу за період з 29.07.2011 по 30.11.2011, су ма заборгованості з орендної плати за землю за період з 30.06.201 1 склала 66 810,09 грн.
На виконання приписів підп унктів 6.2.1, 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” позивачем на адресу ві дповідача направлено першу п одаткову вимогу 1/417 від 22.07.2009 на с уму 3 150,11 грн. (отримана представ ником відповідача 06.08.2009, про що свідчить підпис на повідомле нні про вручення поштового в ідправлення), та другу податк ову вимогу №499/2 від 08.09.2009 на суму 30 647,70 грн. (отримана представник ом відповідача 20.10.2009, про що сві дчить підпис на повідомленні про вручення поштової корес понденції /а.с.18, 19/.
Підпунктом 6.2.3 пункту 6.2 статт і 6 Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” визначено, що у разі коли у платника податків, яко му було надіслано першу пода ткову вимогу, виникає новий п одатковий борг, друга податк ова вимога має містити суму к онсолідованого боргу. При ць ому окрема податкова вимога щодо такого нового боргу не в иставляється. Консолідовани м вважається борг, визначени й у першій податковій вимозі , збільшений на сум нового под аткового боргу, що виник до ви ставлення другої податкової вимоги.
За правилом пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу Україн и у разі, коли у платника подат ків, якому надіслано (вручено ) податкову вимогу, сума подат кового боргу збільшується, п огашенню підлягає вся сума п одаткового боргу такого плат ника податку, що виник після н адіслання (вручення) податко вої вимоги.
За вказаних обставин на сум и податкового боргу, який вин ик у відповідача після надіс лання йому податкових вимог 1/417 від 22.07.2009, №499/2 від 08.09.2009, нові подат кові вимоги позивачем не вис тавлялись.
Як стверджує позивач, та не доведено зворотного відпові дачем, з наданням суду належн их доказів, станом на день роз гляду справи вказана вище су ма заборгованості відповіда ча з орендної плати за землю т а пені за несвоєчасну сплату відповідних податкових зобо в' язань, не сплачена.
Відповідно до підпун кту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податк ового кодексу України держав ні податкові інспекції в рай онах, в містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об' єднані державні податкові інспекції подають до судів позови, зокрема про с тягнення коштів з платника, я кий має податковий борг.
Відповідно до пункту 95. 3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з р ахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснює ться за рішенням суду, яке нап равляється до виконання орга нам державної податкової слу жби, у розмірі суми податково го боргу або його частини.
З огляду на викладене суд визнає позовні вимоги пр о стягнення заборгованості о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.
Щодо визнання шляху стягн ення із відповідача суми заб оргованості перед бюджетом, суд вважає за необхідним заз начити наступне.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.3, 95. 4 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі. Стягнення ко штів з рахунків платника под атків у банках, обслуговуючи х такого платника податків, з дійснюється за рішенням суду , яке направляється до викона ння органам державної податк ової служби, у розмірі суми по даткового боргу або його час тини. Орган державної податк ової служби звертається до с уду щодо надання дозволу на п огашення усієї суми податков ого боргу за рахунок майна пл атника податків, що перебува є у податковій заставі. Рішен ня суду щодо надання вказано го дозволу є підставою для пр ийняття органом державної по даткової служби рішення про погашення усієї суми податко вого боргу. Орган державної п одаткової служби на підставі рішення суду здійснює стягн ення коштів у рахунок погаше ння податкового боргу за рах унок готівки, що належить так ому платнику податків. Стягн ення готівкових коштів здійс нюється у порядку, визначено му Кабінетом Міністрів Украї ни.
Відповідно до пункту 2 Поло ження стягнення готівки, яка належить платникові податкі в, у рахунок погашення його по даткового боргу, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України № 1244 від 29.12.2010, вилуч ення готівки у платника пода тків у рахунок погашення йог о податкового боргу здійснює ться працівниками органу дер жавної податкової служби (да лі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Под аткового кодексу України. Рі шення органу державної подат кової служби про погашення у сієї суми податкового боргу шляхом стягнення готівки при ймається за формою згідно з д одатком 1.
Таким чином погашення суми податкового боргу за рахуно к майна платника податків є м ожливим виключно у разі недо статності коштів, які перебу вають у власності платника п одатків, саме за рішенням под аткового органу на підставі рішення суду щодо надання до зволу на погашення усієї сум и податкового боргу за рахун ок майна платника податків.
Позивач доказів недостатн ості коштів, які перебувають у власності відповідача, для погашення заборгованості су ду не надав, з позовними вимог ами щодо надання дозволу на п огашення усієї суми податков ого боргу за рахунок майна пл атника податків до суду не зв ертався.
Окрім того, суд не може підм іняти орган державної влади до компетенції якого віднесе но здійснення заходів щодо п огашення податкового боргу с аме шляхом прийняття рішенн я про погашення усієї суми по даткового боргу та відповідн о продаж майна платника пода тків, якім є позивач.
Відповідно до частини перш ої статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Згідно статті 11 Кодексу адм іністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюються на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведенні перед су дом їх переконливості.
Суд розглядає адміністрат ивні справи не інакше як за по зовною заявою, поданою відпо відно до цього Кодексу, і не мо же виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі , якщо це необхідно для повног о захисту прав, свобод та інте ресів сторін чи третіх осіб, п ро захист яких вони просять.
За таких обставин, належни м способом захисту прав пози вача є саме стягнення з відпо відача заборгованості перед бюджетом у розмірі 66 810,09 грн.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, якого звільнено ві д сплати судового збору, а так ож за відсутності витрат поз ивача - суб'єкта владних повно важень, пов'язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) відповідн о до пункту 4 статті 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України з відповідача не с тягуються.
Постанова складена у повно му обсязі 02.03.2012.
Керуючись статями 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Стягнути з Корпорації «Се врембуд» (99011, м. Севастополь, вул.. Суворова, 22-А, кв. 2, іденти фікаційний код 20723634, відомості про відкриті у банківських у становах рахунки відсутні) н а користь Державної податков ої інспекції у Ленінському р айоні м. Севастополя (отримувач - м ісцевий бюджет Ленінського р айону м. Севастополя, р/р 33219812700007, б анк отримувача - Головне упр авління Державної казначейс ької служби України у м. Севас тополі, МФО 824509, код платежу 13050200) з аборгованість зі сплати орен дної плати за землю та пені у розмірі 66 810,09 грн. (шістдесят ші сть тисяч вісімсот десять гр н. 09 коп.).
Постанова може бути оскар жена до Севастопольського ап еляційного адміністративно го суду через Окружний адмін істративний суд міста Севаст ополя шляхом подачі апеляцій ної скарги протягом 10 днів з д ня отримання копії постанови , з надсиланням копії скарги д о суду апеляційної інстанції .
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя підпис Т.М. Дудкіна
Згідно з оригіналом
Суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21915031 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Дудкіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні