Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а-4360/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.02.12

Справа №2а-4360/11/2770

,

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Лотова Ю.В., розлянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя (вул. Пролетарська, буд. 24, м. Севастополь, 99014);   

до об'єднаного колективу по будівництву експериментально-показного молодіжно-житлового комплексу індивідуальних забудовників «Гераклея»  (вул. Бориса Михайлова, буд. 6, м. Севастополь, 99014);   

про стягнення заборгованості.

Обставини справи:

22.12.2011 року Державна податкова інспекція у Гагарінському районі                            м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до об'єднаного колективу по будівництву експериментально-показного молодіжно-житлового комплексу індивідуальних забудовників «Гераклея» про стягнення з відповідача в доход Державного бюджету України заборгованості з податку на прибуток у розмірі 168,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 26.12.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі № 2а-4360/11/2770.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 26.12.2011 року закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача надала клопотання про розгляд справи у порядку письмово провадження, адміністративний позов підтримала у повному обсязі. Позовні вимоги обґрунтовані ст.ст. 4, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від               21.12.2000 року, що діяв на момент виникнення правовідносин (далі Закон України                 № 2181), ст. 3, п.п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (далі Закон України № 334/94).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, ухвали Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 26.12.2011 року не виконав, письмового відзиву на позовну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд,  

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах у містах підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цього Закону одними із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без встановлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними  владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання  делегованих повноважень (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України).

Правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення (ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб'єктом владних повноважень, що має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом з податку на прибуток.

          Об'єднаний колектив по будівництву експериментально-показного молодіжно-житлового комплексу індивідуальних забудовників «Гераклея» зареєстровано як юридична особа Гагарінською районною державною адміністрацією міста Севастополя, узяте на облік до органів державної податкової служби та є платником податків, зборів (обов'язкових платежів), про що надані відповідні свідоцтва.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування», що діяв на момент виникнення правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно із Законом України покладений обов'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).

  Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до ст. 3 Закону України № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платника податку, суму амортизаційних відрахувань.

Згідно з п. 1.11. ст. 1 Закону України № 2181 податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до абз. 2 п. 16.4. ст. 16 Закону України 334/94 платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.

          27.05.2010 року співробітниками позивача проведена невиїзна документальна перевірка відповідача з питання своєчасного подання податкової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року по терміну здачі 09.11.2009 року. В ході перевірки були встановлені та зафіксовані у акті перевірки № 2209/15-1/20752972 від 27.05.2010 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України № 2181, а саме податкова декларація з податку на прибуток за 9 місяців 2009 року надана до позивача несвоєчасно. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону                № 2181 та складає десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку у розмірі 170,00 грн. За результатами перевірки було прийняте податкове повідомлення-рішення від 27.05.2010 року № 0001471510/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 170,00 грн.

          Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

          Згідно з пп. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 Закону України № 2181 4.1.4. Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

          Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 27.05.2010 року                                    № 0001471510/0 прийняте позивачем на підставі перевірки є обґрунтованим та таким, що прийняте відповідно до діючого законодавства.

          На момент розгляду справи податкове зобов'язання з податку на прибуток відповідачем не сплачено, що з урахуванням часткової переплати у розмірі 2,00 грн. призвело до виникнення заборгованості в сумі 168,00 грн. (170,00 грн. - 2,00 грн.), що підтверджується матеріалами справи.

          Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 податкові вимоги надсилаються:

- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Так, на адресу відповідача поштою було направлено першу податкову вимогу                № 1/172 від 17.06.2010 року з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка була повернута до позивача у зв'язку із закінченням терміну зберігання на пошті.

На момент розгляду справи сума податкового боргу у розмірі 168,00 грн. у добровільному порядку відповідачем не погашається і заходів щодо погашення заборгованості відповідач не робить.

За таких обставин позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з позивача не стягуються.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з об'єднаного колективу по будівництву експериментально-показного молодіжно-житлового комплексу індивідуальних забудовників «Гераклея»                           (вул. Бориса Михайлова, буд. 6, м. Севастополь, 99014, ідентифікаційний код 20752972) в доход Державного бюджету України на користь Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя (вул. Пролетарська, буд. 24, м. Севастополь, 99014) заборгованість з податку на прибуток у розмірі 168,00 грн. (сто шістдесят вісім грн.) на р/р 31111009700006, МФО 824509, ЄДРПОУ 24035612, код платежу 11021000 в УДК м. Севастополя.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

Суддя                                                                      Ю.В. Лотова

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21915068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4360/11/2770

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні