Постанова
від 20.01.2012 по справі 3/1522/10381/11
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

                                                                                               Провадження   № 3/1522/621/12

                                                                                             Справа № 3/1522/10381/11

                                                               ПОСТАНОВА

20 січня 2012 року                                                                           м. Одеса

              Суддя  Приморського районного суду м. Одеси Домусчі Л.В.,

розглянувши матеріали, що надійшли з Державної податкової адміністрації в Одеській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, працюючого  директором Одеської філії ПРАТ «Українська фінансова група»код ЄДРПОУ 35677680, який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 -  за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1, ст. 155-1 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

           Відповідно до адміністративних матеріалів, які надійшли до суду з Державної податкової адміністрації в Одеській області, 02.12.2011 року було складено акт про результати фактичної перевірки Одеської філії ПРАТ «Українська фінансова група»код ЄДРПОУ 35677680, з питань  дотримання  вимог податкового, валютного та іншого законодавства .

            Згідно акту перевірки щодо дотримання вимог податкового та валютного законодавства було встановлено порушення встановленого Законом порядку проведення розрахункових операцій а саме: здійснення розрахункової операції без застосування реєстратора розрахункових операцій згідно акту перевірки № 000672, бланк акту №943/15/32/23/35677680  від 02.12.2011 року, чим порушено ст..3 п.1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(із змінами та доповненнями) від 06.07.0995 року   №265/95-ВР .

        За цим фактом на директора Одеської філії ПРАТ «Українська фінансова група» код ЄДРПОУ 35677680, ОСОБА_1, складений протокол про адміністративне правопорушення  № 83  серії  АХ № 036186  від 02.12.2011 р., за ч. 1, ст.155-1   КУпАП..

          В судове засідання правопорушник ОСОБА_1  з'явився, та надав суду  заперечення  в яких зазначає що посадові особи податкового органу хибно вказали частину  статті правопорушення, при здійсненні контрольної валютно-обмінної операції проведення яких було здійснено працівниками операційних кас, до яких він не відноситься, та вказує на те що при здійсненні валютно-обмінних операцій Одеською філією ПРАТ «Українська фінансова група»РРО застосовувати не потрібно.

  Вислухавши пояснення ОСОБА_1 та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що провадження по адміністративній справі про притягнення до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 155-1 ч. 1 КУпАП, підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення за наступних обставин:

        Відповідно до преамбули Закону N 265/95-ВР цим Законом встановлені правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

      Згідно зі ст. 1 цього Закону реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Стаття 9 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ” від 06.07.1995 року за №265/95-ВР, встановлює перелік розрахункові операції, при здійсненні яких суб'єкти господарювання не зобов'язані застосовувати РРО, зокрема: при виконанні усіх банківських операції, крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти; при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів НБУ України у касах уповноважених банків.

Стаття 4 Закону, визначає обов'язки уповноважених банків, що здійснюють ці операції на підставі агентських угод з уповноваженими банками.

     Відповідно до ст.2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг") реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо;

     Порядок проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти встановлено у Законі України від 01.06.2000 р. № 1776-III «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(зі змінами та доповненнями) (далі –Закон).

      Згідно з п. 7 ст. 4 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" уповноважені банки, що здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, а також суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють ці операції на підставі агентських угод з уповноваженими банками, зобов'язані забезпечувати відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти даним фіскального звіту.

      Відповідно до норм цього Закону РРО застосовуються уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції з купівлі-продажу іноземної валюти.

      Разом з тим згідно зі ст. 9 Закону РРО та розрахункові книжки не застосовуються при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України.

      Тобто якщо такі операції провадяться не у касах уповноважених банків, а у пунктах обміну валюти, зазначене звільнення на них не поширюється й операції з купівлі-продажу іноземної валюти мають провадитися через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

      У відповідності до Інструкції про касові операції в банках України, затвердженої постановою Правління НБУ N 337 від 14.08.2003 р., касові операції - операції, які здійснює банк; операційна каса - приміщення банку (філіалу, відділення), в якому здійснюються касові операції.

         За таких обставин поняття "місце проведення операцій купівлі-продажу іноземної валюти" і "каса" не є ідентичними.

З огляду на ідентичність статусу ПрАТ “УФГ” за операціями з переказу коштів та обміну валют статусу уповноваженого банку, вимоги ст. 4 Закону поширюються на ПрАТ “УФГ”, як на фінансову установу, що не є банком та здійснює валютно-обмінні операції не на підставі агентської угоди, а на підставі генеральної ліцензії Національного банку України на здійснення валютних операцій.

При виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти в операційних касах ПрАТ “УФГ” не застосовується РРО, згідно вимог п. 3 ст. 9 зазначеного Закону, у зв'язку з тим, що статус ПрАТ “УФГ” за валютно-обмінними операціями відповідає статусу уповноваженого банку, як фінансової установи, що здійснює діяльність з обміну валют на підставі генеральної ліцензії Національного банку України, валютно-обмінні операції в касах яких здійснюються в однаковому порядку, визначеному постановою Правління НБУ “Про затвердження Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України та змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України” від 12.12.2002 року за №502. А при виконанні в операційних касах ПрАТ “УФГ” операцій з переказу коштів РРО не застосовується, у зв'язку з належністю таких операцій до банківських.

Відповідно до вимог п.п. 5.3, 5.5, 5.12 глави 5, п.п. 6.2., 6.3 глави 6 Інструкції, встановлено, що в касах банків (фінансових установ), в якості підтвердження здійснення валютно-обмінної операції видаються квитанції форми №377-К без застосування РРО, а квитанції за формою № 377-А можуть видаватися тільки в пунктах обміну валют із застосуванням РРО.

Здійснення в касах банків (фінансових установ) обміну валют із використанням квитанцій за формою №377-А та застосуванням РРО не відповідає законодавчо визначеному порядку проведення валютно-обмінних операцій, за порушення якого банки (фінансові установи) притягаються до відповідальності.

Всупереч викладених вище вимог чинного законодавства, стверджувати про те, що вимоги п. 3 ст. 9 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”? від 06.07.1995 року за №265/95-ВР не поширюється на операції ПрАТ “УФГ” з обміну валют, здійснювані в підпорядкованих операційних касах, через неналежність ПрАТ “УФГ” до банків, то це, як наслідок, унеможливить взагалі застосування до ПрАТ “УФГ” за операціями з купівлі-продажу іноземної валюти, визначених Законом №265 порядків проведення розрахунків та притягнення посадових осіб до відповідальності.

Викладені обставини та норми законодавства унеможливлюють застосування РРО до операцій з обміну валют, що здійснюються операційними касами ПРаТ “УФГ”, а також до операцій з переказу коштів.

Тобто, надання фінансових послуг з переказу коштів та обміну валют здійснюється в операційних касах ПрАТ “УФГ” з використанням розрахункових документів, визначених Національним банком України, без застосування РРО та без придбання торгових патентів, згідно з вимогами Податкового кодексу України, Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995 року за № 265/95-ВР, постановою Правління НБУ “Про затвердження Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України та змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України” від 12.12.2002 року за № 502 тощо.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що в діях особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, відсутні ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 155-1 ч. 1 КУпАП, що підтверджується поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, протоколом про адміністративне правопорушення, актом про результати фактичної перевірки та іншими доказами у справі.

Відповідно до вимог п. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності подій і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на наведені обставини та керуючись ст. 247 п. 1, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

                                          П О С Т А Н О В И В:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 155-1 ч.1 КУпАП, —закрити у зв'язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

        Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення

    Суддя                                                                                                              Л.В.Домусчі             

20.01.2012

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення20.01.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу21922266
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3/1522/10381/11

Постанова від 20.01.2012

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Домусчі Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні