Рішення
від 30.08.2006 по справі 10/195/06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/195/06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.08.06                                                                                        Справа №  10/195/06

Суддя   Алейникова Т.Г.

Позивач: Державне підприємство “Придніпровська залізниця”,                                  м. Дніпропетровськ, 38,  49602, пр. К. Маркса, 108

Відповідач: Відкрите акціонерне товариство Запорізький металургійний завод “Запоріжсталь”, м. Запоріжжя, 69008, Південне шосе, 72

                                                                                             Суддя    Т.Г. Алейникова

Представники:          

від позивача -  Шамрай С.В.  на підставі довіреності № 141 від 01.01.2006р.

від відповідача -   Колесник В.А. на підставі довіреності №20-1118  

                            Ніколенко М.М. на підставі довіреності № 20-1270

                                                          

                                                            УСТАНОВИВ:

Заявлені вимоги про стягнення з відповідача 10 900, 26 грн. плати за користування вагонами.

Ухвалою суду від 02.06.2006 р. порушено провадження у справі №10/195, судове засідання призначено на 22.06.2006р. За клопотанням сторін строк вирішення спору було продовжено, розгляд відкладено на 30.08.06р.   У судовому засіданні 30.08.06р. оголошено рішення.

Відповідач проти позову заперечує на тій підставі, що відповідно до наказу Міністерства транспорту України № 302 від 10.06.1999р. таблиця № 1 ставок сплати за користування вагонами залізниці була доповнена наступним пунктом: “У разі зайняття відправниками вагонів для навантаження маршрутів, а також при перевезенні залізничними лініями вузької колії вказані ставки застосовуються в розмірі 50%” , а тому позовні вимоги відповідач вважає безпідставними.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін суд встановив:

Між сторонами укладено договір № ПР/МД-03-3/1 НЮ -1438 від 15.04.2003р. про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ “Запоріжсталь”, яка примикає до станції “Запоріжжя-Ліве” Придніпровської залізниці.

На підставі даного договору та згідно зі Статутом залізниць України і Правилами перевезення вантажів відповідачем  експлуатується під'їзна колія, яка належить йому і примикає до станції “Запоріжжя-Ліве”  Придніпровської залізниці.

За умовами п. 9 Додаткової угоди № 2 від 26.05.04р. до  Договору передбачено відправлення з під'їзного путі відповідача вагонів у складі навантажених маршрутів –цілими складами, сформованими згідно з ПТЕ та планом формування поїздів буз застосування 50% ставок плати за користування вагонами.

У липні 2005р. на своїх під'їзних коліях відповідач користувався вагонами/контейнерами залізниці, тому йому нарахована плата за користування вагонами на сум 10 090,26 грн., що підтверджується відомостями плати за користування вагонами №№ 070212, 070213, 070214, 070218, 070219, 070223.

Згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за користування ними вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під'їзних колій, порти, організації, установи, громадяни –суб'єкти підприємницької діяльності (вантажовідправники) вносять плату (п. 2 Правил). Плата за користування нараховується за кожний вагон і контейнер після прийняття його залізницею від вантажовласника (п. 5 Правил). Розмір плати за користування вагонами і контейнерами в залежності від їх роду, належності і часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством (п. 14 Правил). Ставки плати за користування вагонами і контейнерами затверджені наказом Міністерства транспорту України від 02.02.1999р. за № 53, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.02.1999р. за № 103/3396. Причому, як вказано в таблиці №1 ставок плати за користування вантажними вагонами залізниць на підставі наказу Міністерства транспорту України від 10.06.1999р. № 302, у разі зайняття відправниками вагонів для навантаження маршрутів, а також при перевезенні залізничними лініями вузької колії вказані ставки застосовуються в розмірі 50 відсотків.   

Доводи позивача щодо неузгодження в договорі № ПР/МД-03-3/1 НЮ від 15.04.2003р. 50% ставки плати за користування вагонами судом до уваги не приймаються, оскільки таке зменшення плати передбачено наказом Мінтрансу України № 302 від 10.06.1999р., який до листопада 2005р. був чинним і обов'язковим до застосування підприємствами залізниці України.

Думка позивача про те, що спірні вагони не є маршрутною відправкою –помилкова, оскільки спростовується матеріалами справи.

Так, у відповідності з п. 2 “Правил перевезення вантажів маршрутами відправника” маршрутом відправника (далі –маршрут) вважається поїзд установленої маси або довжини, сформований відправником на залізничній під'їзній колії підприємства або за договором із залізницею –на коліях залізничної станції призначенням на одну станцію або з розпиленням на кількох станціях з обов'язковим зменшенням кількості його переробок на попутних технічних станціях.

Умови організації перевезень вантажів маршрутами (п. 6 цих Правил) визначаються у договорах про експлуатацію під'їзних колій та договорах про подачу і забирання вагонів.

У відповідності до п. 5.3 (організація завантаження маршрутів) “Єдиного технічного процесу роботи під'їзної колії ВАТ ЗМК “Запоріжсталь”  та станції “Запоріжжя-Ліве” Придніпровської залізниці” маршрути, сформовані згідно з планом формування відправницьких маршрутів по станції “Запоріжжя-Ліве”, виставляються в парк “А” станції “Запоріжжя-Ліве”. Кількість вагонів і умови організації завантаження та відправлення маршрутів визначаються договорами.

Договором № ПР/МД-03-3/1 НЮ від 15.04.2003р. передбачено обов'язок відповідача накопичувати маршрути для відправлення.

Згідно з п. 7 “Правил перевезення вантажів маршрутами відправника” відправник і станція навантаження маршрута в перевізних документах на вагони, що перевозяться у складі маршруту або “ядра” маршруту, проставляють відмітки, передбачені Правилами оформлення перевізних  документів.

Крім того, як свідчать відомості здачи спірних вагонів з під'їзної колії маршрут відправлення сторонами зазначався.

За таких обставин, слід визнати, що спірні вагони були використані для навантаження маршруту, тому спірна сума заявлена безпідставно, позов задоволенню не підлягає.  

        

Керуючись ст. ст. 44, 49, 69,82, 84, 85 ГПК України,   суд  

                                                            

                                                        ВИРІШИВ :

               В задоволенні позову відмовити.

        

                    Суддя                                                                           Т.Г. Алейникова

           

З оригіналом згідно

Помічник судді


 Лупанова Н.В.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення30.08.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу219380
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/195/06

Рішення від 30.08.2006

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Алейникова Т.Г.

Ухвала від 28.08.2006

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Горобченко Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні