Постанова
від 27.02.2012 по справі 2а-1761/12/0170/4
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 лютого 2012 р. о 10:57 Справа №2а-1761/12/0170/4

Оружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участю представника позивача - Котлярової О.В. , розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Євпатор ії АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИМАРАН ІНВЕСТ"

про стягнення

Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Євпаторії А Р Крим (далі - позивач) звернул ась до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим із позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "ТРИМАРАН ІН ВЕСТ" (далі - відповідач) про ст ягнення 32533,95 грн. з рахунків у ба нках.

Позов мотивовано несплато ю відповідачем орендної плат и за 2011 рік за самостійно подан ою до органів державної пода ткової інспекції податковою декларацією з орендної плат и за землю.

Ухвалами суду від 10.02.2012 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

Представник позивача в суд овому засіданні надав поясне ння по суті спору, просив задо вольнити позов у повному обс язі.

Відповідач повідомлений н алежаним чином про дату, час і місце судового розгляду, явк у уповноваженого представни ка не забезпечив.

Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись статтею 128 КАС України вважає можливи м розглянути справу за відсу тності представника відпові дача.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупност і, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстров аний як юридична особа (ідент ифікаційний код 34671075), є платник ом податків та зборів, передб ачених статтею 9 Податкового кодексу України.

Згідно зі статтею 269 Податко вого кодексу України платник ами податку, передбаченого с т. 9 Податкового кодексу Украї ни - плата за землю, є власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв); землекористу вачі. Об' єктами оподаткуван ня (ст. 270 Податкового кодексу У країни) є: земельні ділянки, як і перебувають у власності аб о користуванні; земельні час тки (паї), які перебувають у вл асності.

Пунктом 4.1.1 статті 4 встановл ено, що кожна особа зобов' яз ана сплачувати встановлені ц ім Кодексом, законами з питан ь митної справи податки та зб ори, платником яких вона є згі дно з положеннями цього Коде ксу.

Відповідно до п.п.14.1.136 статті 14 Податкового кодексу Україн и, орендна плата за земельні ділянки державної і комуналь ної власності - обов'язковий п латіж, який орендар вносить о рендодавцеві за користуванн я земельною ділянкою.

Відповідно до ст. 288 Податков ого кодексу України підставо ю для нарахування орендної п лати за земельну ділянку є до говір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лют ого подавати органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки переліки орендарів, з яки ми укладено договори оренди землі на поточний рік, та інфо рмувати відповідний орган де ржавної податкової служби пр о укладення нових, внесення з мін до існуючих договорів ор енди землі та їх розірвання д о 1 числа місяця, що настає за м ісяцем, у якому відбулися заз начені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об'єктом оподаткування є зе мельна ділянка, надана в орен ду.

Розмір та умови внесення ор ендної плати встановлюються у договорі оренди між орендо давцем (власником) і орендаре м.

Відповідно до пункту 46.1 стат ті 46 Податкового кодексу Укра їни податкова декларація, ро зрахунок є документом, що под ається платником податків (у тому числі відокремленим пі дрозділом у випадках, визнач ених цим Кодексом) контролюю чому органу у строки, встанов лені законом, на підставі яко го здійснюється нарахування та/або сплата податкового зо бов' язання, чи документ, що с відчить про суми доходу, нара хованого (виплаченого) на кор исть платників податків - ф ізичних осіб, суми утриманог о та/або сплаченого податку.

Пунктом 285.1 статті 285 Податков ого кодексу України передбач ено, що базовим податковим (зв ітним) періодом для плати за з емлю є календарний рік.

Платники плати за землю (крі м фізичних осіб) відповідно д о пункту 286.2 статті 286 Податково го кодексу України) самостій но обчислюють суму податку щ ороку станом на 1 січня і до 1 лю того поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі.

Згідно з пунктом 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у по датковій декларації на поточ ний рік, сплачується рівними частками власниками та земл екористувачами земельних ді лянок за місцезнаходженням з емельної ділянки за податков ий період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісяця пр отягом 30 календарних днів, що настають за останнім календа рним днем податкового (звітн ого) місяця.

Судом встановлено, що відпо відачем до Державної податко вої інспекції в м. Євпаторії А Р Крим була подана податкова декларація з орендної плати за землю за 2011 рік №2371 від 31.01.2011 рок у (а.с.20), за якою нараховано оре ндну плату за землі державно ї або комунальної власності на 2011 рік на загальну суму 130135,82 г рн., у тому числі за січень 2011 ро ку - 10844,67 грн., за лютий - грудень 20 11 року - 10844,65 грн. щомісяця.

Згідно з наданим до матеріа лів справи розрахунком (а.с.28), з аборгованість відповідача в иникла у зв'язку з несплатою с амостійно визначеного зобов 'язання по орендній платі по с трокам оплати на 30.10.2011 р., 30.11.2011 р., 30.12 .2011 р. у сумах 10844,65 грн. за кожним ст роком. Таким чином, у відповід ача виник податковий борг у р озумінні Податкового кодекс у України на загальну суму 32533,9 5 гривень.

Пунктом 14.1.175. статті 14 Податко вого кодексу України встанов лено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг одженого платником податків або узгодженого в порядку ос карження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом с трок, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зоб ов'язання;

Таким чином, грошове зобов' язання платника податку стан овиться податковим боргом з моменту його узгодження у по рядку, визначеному Податкови м кодексом.

Згідно з п.п. 59.1, 59.3, 59.4 ст. 59 Податк ового кодексу України у разі , коли платник податків не спл ачує узгодженої суми грошово го зобов'язання в установлен і законодавством строки, орг ан державної податкової служ би надсилає (вручає) йому пода ткову вимогу в порядку, визна ченому для надсилання (вруче ння) податкового повідомленн я-рішення.

Податкова вимога може не на дсилатися, якщо загальна сум а податкового боргу платника податків не перевищує одног о неоподатковуваного мінім уму доходів громадян.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гр аничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна м істити відомості про факт ви никнення грошового зобов'яза ння та права податкової заст ави, розмір податкового борг у, який забезпечується подат ковою заставою, обов'язок пог асити податковий борг та мож ливі наслідки його непогашен ня в установлений строк, попе редження про опис активів, як і відповідно до законодавств а можуть бути предметом пода ткової застави, а також про мо жливі дату та час проведення публічних торгів з їх продаж у.

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення.

Згідно із п. 95.2 ст. 95 Податково го кодексу України стягнення коштів платника податків пр оводяться не раніше ніж чере з 60 календарних днів з дня над іслання такому платнику пода ткової вимоги.

Відповідно до статті 2 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні” одни м із завдань органів податко вої служби є здійснення конт ролю за додержанням податков ого законодавства, правильні стю обчислення, повнотою і св оєчасністю сплати до бюджеті в, державних цільових фондів податків і зборів (обов' язк ових платежів).

Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.

Позивачем була сформована і направлена на адресу відпо відача податкова вимога №470 ві д 03.10.2011 року на суму 10844,53 грн., яка б ула повернута поштовою служб ою у зв'язку із закінченням те рміну зберігання.

Згідно з наданим представн иком позивача у судовому зас іданні поясненням, судом вст ановлено, що зазначена подат кова вимога була направлена на суму податкового боргу ві дповідно до даних особового рахунку з орендної плати ста ном на 03.10.2011 року, та включала у с ебе борг, що виник за податков ою декларацією від 31.01.2011 року вх .№2371.

Відповідно до п.58.3 статті 58 По даткового кодексу України, у разі коли пошта не може вручи ти платнику податків податко ве повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішен ня про результати розгляду с карги через відсутність за м ісцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти под аткове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування ( місцезнаходження) платника п одатків або з інших причин, по даткове повідомлення-рішенн я або податкова вимога, аб о рішення про результати ро згляду скарги вважаються вру ченими платнику податків у д ень, зазначений поштовою слу жбою в повідомленні про вруч ення із зазначенням причин н евручення.

Відповідач не надав суду до казів оскарження вимоги про сплату заборгованості, її на явність і розмір підтверджую ться матеріалами справи. Від повідно до наданої позивачем довідки, заборгованість від повідачем не погашена та ста ном на 24.02.2012 року складає 32533,95 гри вень.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі .

Під час судового засідання , яке відбулось 27.02.2012 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до статті 163 КАС України постанову складено 02.03.2012 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банк ах, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальніст ю "Тримаран інвест" (АР Крим, м.Є впаторія, смт. Мирний, вул. Сир нікова, б. 7А, ідентифікаційний код 34671075) на користь місцевого б юджету Мирнівської селищної ради заборгованість з оренд ної плати за землю за вересен ь-листопад 2011 року у сумі 32533,95 гри вень (код платежу 13050202).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ци ганова Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21941703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1761/12/0170/4

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Циганова Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні