Постанова
від 01.03.2012 по справі 2а-1789/12/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 березня 2012 р. Справа №2а-1789/12/0170/1

Окружний адмі ністративний суд Автономної Республіки Крим у складі гол овуючої судді Трещової О.Р., пр и секретарі Веретенниковій Ю .В.., розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом

Державної податкової інсп екції у м. Ялта АР Крим

до Громадсько-патріотично ї організації “Гурзуфська козача громада”

про стягнення заборговано сті 170,00 гривень.

ВС ТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Республіки Крим звернула ся з позовом Державна податк ова інспекція м. Ялта АР Крим до Громадсько-патріотичної організації “Гурзуфська к озача громада” про стягнення податкової заборгованості перед Державним бюджетом Ук раїни в сумі 170,00 гривень на р/р 31 118010700039 в дохід Держбюджету у м. Ял та, код платежу 11021100 (податок на прибуток) в УГК в АРК, МФО 824026, ОК ПО 34740850.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 13. 02.2012 відкрито провадження в адм іністративній справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 13. 02.2012 року закінчено підготовче провадження та справу призн ачено до судового розгляду.

У судовому засіданні предс тавники сторін не з' явились , повідомлені належним чином про місце, дату та час розгляд у справу. Від позивача надійш ло клопотання про розгляд сп рави за його відсутності.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им розглядати справу у відсу тності представників сторін .

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню у повному обся зі з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 07.07.2011 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція в м. Ялта АР Крим є орг аном виконавчої влади та суб ' єктом владних повноважень .

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що Громадсько-патріотична орг анізація “Гурзуфська козач а громада” є юридичною особо ю, зареєстрованою 12.11.1998 року вик онавчим комітетом Ялтинсько ї міської ради АР Крим, що під тверджується витягом з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, станом на 18.11.2011 рік.

Судом встановлено, що Грома дсько-патріотична організа ція “Гурзуфська козача гром ада” взято на податковий обл ік в ДПІ м. Ялта АР Крим з 09.12.1998 ро ку за № 245, що підтверджується д овідкою ДПІ в м. Ялта АР Крим в ід 14.10.2011 року, а тому згідно із за конодавством України, Громад сько-патріотична організац ія “Гурзуфська козача грома да” зобов' язана сплачувати податки до Державного бюдже ту України та місцевих бюдже тів, подавати встановлену за коном звітність.

Таким чином, судом встановл ено, що Громадсько-патріотич на організація “Гурзуфськ а козача громада” є юридично ю особою, яка зобов' язана ви конувати обов' язки, покладе ні на неї законами у зв' язку зі здійсненням діяльності.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII (в редакції, що діяла на момент виникнення спірни х правовідносин) платники по датків і зборів (обов'язкових платежів) зобов' язані пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів).

Порядок оподаткуван ня підприємств, установ, орга нізацій в 2010 році визначався З аконом України “Про оподатк ування прибутку підприємств ”№ 334/94-ВР від 28.12.1994 року, в якому бу ли встановлені спеціальні пр авові режими оподаткування н еприбуткових організацій, до яких належить Громадська-па тріотична організація «Гурз уфська козача громада» .

Визначення неприбут кових організацій наведено у пп. 7.11.1. пункту 7.11 статті 7 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”№ 334/94-ВР від 28.12.1994 року (що діяв на момент виникнення спірних правовід носин), які є благодійними фон дами і благодійними організа ціями, створеними у порядку, в изначеному законом для прове дення благодійної діяльност і, в тому числі громадськими о рганізаціями, створеними з м етою провадження екологічно ї, оздоровчої, аматорської сп ортивної, культурної, освітн ьої та наукової діяльності, а також творчими спілками та п олітичними партіями, громадс ькими організаціями інвалід ів та їх місцевими осередкам и, створеними згідно з Законо м України "Про об'єднання гром адян", науково-дослідними уст ановами та вищими навчальним и закладами III-IV рівнів акредит ації, внесеними до Державног о реєстру наукових установ, я ким надається підтримка держ ави, заповідниками, музеями-з аповідниками.

Підпунктом 7.11.10. пункт у 7.11. статті 7 Закону встановлен о, що з метою оподаткування це нтральний податковий орган в еде реєстр всіх неприбуткови х організацій, які звільняют ься від оподаткування згідно з положеннями цієї статті. Де ржавна реєстрація неприбутк ових організацій здійснюєть ся у порядку, передбаченому в ідповідним законодавством.

Державна реєстрація непри буткових організацій здійсн юється у порядку, передбачен ому відповідним законодавст вом.

Відповідно до акту перевір ки від 18.01.2011 року № 4002/15-1/25632623 Громад сько-патріотична організац ія “Гурзуфська козача грома да” перебуває на обліку в ДПІ в м. Ялтаі АРК як неприбуткова організація.

Відповідно до підпункту 7.11.12 . пункту 7.11. статті 7 Закону цент ральний податковий орган вст ановлює порядок обліку і под ання податкової звітності пр о використання коштів неприб уткових організацій (неприбу ткових організацій, визначен их в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у ч астині обліку і подання пода ткової звітності за доходами , що підлягають оподаткуванн ю) та вирішує питання про викл ючення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у р азі порушення ними положень цього Закону та інших законо давчих актів про неприбутков і організації. Рішення центр ального податкового органу м ожуть бути оскаржені в судов ому порядку.

Набуття статусу неприбутк ової організації здійснюєть ся при її первісній реєстрац ії. Перереєстрація такої неп рибуткової організації у вип адках, передбачених законом, здійснюється без справляння будь-якої плати з такої непри буткової організації.

Форма та порядок складання податкової звітності про ви користання коштів неприбутк ових організацій, порядок її обліку та подання встановле ний Наказом Державної податк ової адміністрації України № 233 від 11.07.1997 року “Про затверджен ня форми Звіту про використа ння коштів неприбуткових орг анізацій і установ та порядк у їх заповнення”(що діяв в пер іод виникнення спірних право відносин).

Відповідно до Порядку скла дання податкового звіту про використання коштів неприбу тковими установами й організ аціями, затвердженого зазнач еним наказом ДПА України від 11.07.1997 №233 зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України від 06.08.97р. №290/2094 (що діяв в момент вини кнення спірних правовідноси н), податковий звіт про викори стання коштів неприбутковим и установами і організаціями , складають і подають установ и і організації, що включені д о реєстру неприбуткових уста нов і організацій із присвоє нням відповідної ознаки непр ибутковості.

Таким чином, приймаючи до ув аги, що Громадсько-патріотич на організація “Гурзуфська козача громада” є неприбутк овою організацію, яка була вк лючена до реєстру неприбутко вих організацій із присвоєнн ям відповідної ознаки неприб утковості, вона була зобов' язана відповідно до Закону У країни “Про оподаткування п рибутку підприємств”та поря дку складання податкового зв іту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженог о зазначеним наказом ДПА Укр аїни від 11.07.1997 №233 надавати пода ткові звіти про використання коштів неприбутковими устан овами і організаціями.

Відповідно п. 1.3., 1.5., 1.6. Порядку п одатковий звіт про використа ння коштів неприбутковими ус тановами й організаціями (да лі - звіт) складається за формо ю, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період. Неприбуткові органі зації, визначені в абзаці "ж" п ідпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 З акону N 334, заповнюють та подают ь звіт у частині обліку доход ів, що підлягають оподаткува нню.

У звіті зазначаються усі пе редбачені в ньому показники наростаючим підсумком з поча тку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність опе рації (суми) цей рядок прокрес люється. Дані, наведені у звіт і, повинні ґрунтуватися на да них бухгалтерського обліку т а відповідати правилам склад ання податкового обліку (зві тності). Достовірність даних підтверджується підписами к ерівника неприбуткової уста нови і головного бухгалтера, а за відсутності бухгалтерс ької служби - спеціаліста, яки й веде облік, та засвідчуєтьс я печаткою.

Оригінал звіту подається д о податкового органу за місц езнаходженням неприбутково ї установи. Подання копії зві ту не дозволяється.

Платники податку мають пра во не пізніше ніж за 10 днів до з акінчення терміну подання зв іту надіслати його до податк ового органу поштою з повідо мленням про вручення.

Згідно з п. 11.1. статті 11 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств”№ 334/94-ВР від 28.12.1994 року для цілей цього З акону використовуються такі податкові періоди: календар ні квартал, півріччя, три квар тали, рік. Податковий період п очинається з першого календа рного дня податкового період у і закінчується останнім ка лендарним днем податкового п еріоду, крім виробників сіль ськогосподарської продукці ї, визначених статтею 14 цього Закону, для яких річний подат ковий період починається з 1 л ипня поточного звітного (бюд жетного) року.

Судом встановлено, що 18.01.2011 ро ку посадовою особою ДПІ у м. Ял та проведена невиїзна докуме нтальна перевірка Громадськ о-патріотичної організації “Гурзуфська козача громада ” з питання неподання податк ової звітності з податку на п рибуток - «Звіту про використ ання коштів неприбутковими о рганізаціями та установами» за I півріччя 2010 року., за резуль татами якої складено акт пер евірки № 4002/15-1/25632623 від 18.01.2011 року (над алі - акт перевірки).

В акті перевірки зазначено , що перевіркою встановлено п орушення терміну подачі пода ткової звітності: Звіту про в икористання коштів неприбут кових організацій і установ, за I півріччя 2010 року, який не по дано до, граничного строку 09.08.2 010 року.

Акт перевірки був направле ний на адресу відповідача, як ий не був ним отриманий та по вернений з відміткою “за зак інченням терміну зберігання ”, про що свідчить копія пошто вого повідомлення., на підста ві чого було складено акт №72/151 від 18.01.2011 року за фактом неможли вості вручення акту про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки.

Суд зазначає, що поряд ок подання, сплати податків, а також відповідальність і за стосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання або н еподання податкової звітнос ті та несвоєчасну сплату нар ахованих податків в 2010 році вс тановлювався Законом Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181, а в 2011 ро ці - Податковим кодексом Ук раїни.

Судом встановлено, що подат ковий звіт про використання коштів неприбутковими устан овами і організаціями набува є статусу податкової деклара ції, яка визначена п.1.11 ст. 1 Зако ну "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами", оскільк и цей документ подається до к онтролюючого органу у термін и та за формою, встановленими законодавством, на підставі якого здійснюється нарахува ння та сплата податку.

Згідно підпункту 4.1.4 статті 4 Закону України "Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и і державними цільовими фон дами" податкові декларації п одаються за базовий (звітній ) період, що дорівнює календар ному місяцю (у тому числі при с платі місячних авансових вне сків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім к алендарним днем звітного ( по даткового ) місяця; календарн ому кварталу або календарном у півріччю (у тому числі при сп латі квартальних або піврічн их авансових внесків), - протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу (півріччя); календарно му року, крім випадків, передб ачених підпунктом "г" підпунк ту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року.

В ході проведення перевірк и було встановлено порушення підпункту 4.1.4 статті 4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами і держ авними цільовими фондами", а с аме не подання податкової зв ітності за I півріччя 2010 року.

Відповідно до підпун кту 17.1.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами і державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 року ( що діяв нв момент вчине ння правопорушення) платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.

Згідно із ст. 120.1 Податк ового кодексу України непода ння або несвоєчасне подання платником податків або іншим и особами, зобов'язаними нара ховувати та сплачувати подат ки, збори податкових деклара цій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в ро змірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне п одання.

Таким чином, законодавство , що діяло на момент вчинення правопорушення передбачало аналогічну відповідальніст ь, що й законодавство на момен т застосування фінансових са нкцій.

На підставі акту перевірки № 4002/15-1/25632623 від 18.01.2011 податковим орг аном винесено податкове пові домлення - №рішення 0000951501 від 16.03.2011 року, яким відповідаче ві визначена сума податковог о зобов' язання (за штрафним и санкціями) з податку на приб уток в розмірі 170,00 гривень.

Судом встановлено, що сума фінансових санкцій розрахов ана вірно, зазначене податко ве повідомлення рішення відп овідачем не оскаржено в уста новленому законом порядку, т ому сума боргу зі сплати фіна нсових санкцій є погодженою.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що Громадсько-пат ріотична організація “Гур зуфська козача громада” узго дила суму штрафних санкцій, н арахованих згідно з податков им повідомленням- рішенням № 0000951501 від 16 березня 2011 року у с умі 170 гривень та зобов' язано сплатити його у повному обся зі.

Відповідно до п.59.1 ст.59 П одаткового кодексу України у разі коли платник податків н е сплачує узгодженої суми гр ошового зобов'язання в устан овлені законодавством строк и, орган державної податково ї служби надсилає (вручає) йом у податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повід омлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податко вого кодексу України податко ва вимога надсилається не ра ніше першого робочого дня пі сля закінчення граничного ст року сплати суми грошового з обов'язання.

Податкова вимога повинн а містити відомості про факт виникнення грошового зобов' язання та права податкової з астави, розмір податкового б оргу, який забезпечується по датковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непог ашення в установлений строк, попередження про опис актив ів, які відповідно до законод авства можуть бути предметом податкової застави, а також п ро можливі дату та час провед ення публічних торгів з їх пр одажу.

Проаналізувавши вищеви кладене, суд приходить до вис новку, що у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджено ї суми грошового зобов'язанн я в установлені законодавств ом строки орган державної по даткової служби виносить под аткову вимогу на кожну суму т акого податкового боргу.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Подат кового кодексу України орган и державної податкової служб и мають право звертатися до с уду щодо стягнення коштів пл атника податків, який має под атковий борг, з рахунків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника, на суму податкового б оргу або його частини.

Відповідно до п.95.2 ст.59 П одаткового кодексу України с тягнення коштів та продаж ма йна платника податків провад яться не раніше ніж через 60 ка лендарних днів з дня надісла ння такому платнику податков ої вимоги.

Таким чином, органи держ авної податкової служби мают ь звертатися до суду щодо стя гнення коштів платника пода тків, який має податковий бор г, не раніше ніж через 60 календ арних днів з дня надіслання п латнику податкової вимоги на кожну суму податкового борг у.

Суд зазначає, що податков ий борг Громадсько-патріотич ної організації “Гурзуфсь ка козача громада” в розмірі 170,00 гривень є грошовим зобов ' язанням відповідача за сам остійно узгодженою ним сумою штрафних санкцій за непода ння податкової звітності за I півріччя 2010 року.

Отже, для стягнення вище зазначеної суми податкового боргу податковий орган пови нен був відповідно до ст.59, п.95.2 с т.59 Податкового кодексу Укра їни надіслати відповідачев і податкову вимогу на зазнач ену суму.

Судом встановлено, що на суму податкового боргу Гром адсько-патріотичної органі зації “Гурзуфська козача гр омада” ДПІ в м.Ялта було над іслано податкову вимогу № 300 від 06.05.2011 року на суму 170,00 гриве нь, але не була отримана відпо відачем та повернута позивач у у зв' язку із закінченням т ерміну зберігання, що підтве рджується копією конверту.

Отже, судом встановлено, щ о у позивача виникло право на стягнення податкового борг у відповідача в розмірі 170,00 гр ивень у судовому порядку.

Суд зазначає, що відповід но до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового к одексу України органи держав ної податкової служби мають право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Приймаючи до уваги, що пода тковий борг у розмірі 170,00 грив ень відповідачем станом на д ень розгляду справи не сплач ений, суд відповідно до п.20.1.18 п .20.1 ст.20 Податкового кодексу Ук раїни вважає необхідним зад овольнити позов шляхом стяг нення з Громадсько-патріотич ної організації “Гурзуфсь ка козача громада” податково го боргу в розмірі 170,00 гривень з рахунків у банках, обслугов уючих Громадсько-патріотичн ої організації “Гурзуфськ а козача громада”.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимог и підлягають задоволенню у п овному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

У зв' язку зі складністю с прави судом 01.03.2012 року проголош ена вступна та резолютивна ч астина постанови, а 05.03.2012 року п останова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

П ОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимог и задовольнити.

2. Стягнути з рах унків у банках, що обслуговую ть Громадсько-патріотичну ор ганізацію “Гурзуфська коза ча громада” (ЄДРПОУ 25632623) подат ковий борг зі штрафних санкц ій в розмірі 2199,00 гривень.

Постанова набирає зако нної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголош ено вступну та резолютивну ч астину постанови або справу розглянуто у порядку письмов ого провадження, постанова н абирає законної сили через 10 д нів з дня її отримання у разі н еподання апеляційної скарги .

У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.03.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21941814
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1789/12/0170/1

Ухвала від 05.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Постанова від 01.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні