Постанова
від 12.03.2012 по справі 2а/0470/1113/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2012 р. Справа № 2а/0470/1113/12

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Ільков В.В.

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Жовтоводської об'єдн аної державної податкової ін спекції Дніпропетровської о бласті до комунальго підприє мства П'ятихатської міської ради "П'ятихатський водокана л" про стягнення за рахунок ко штів з рахунків у банках та за рахунок готівки заборговані сть зі сплати податку на дода ну вартість, збору за спеціал ьне користування водними рес урсами, податку на прибуток, п одатку на землю та екологічн ому податку у загальній сумі 158096,51 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Жовтоводська об'єднан а державна податкова інспекц ія Дніпропетровської област і звернулася до Дніпропетров ського окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до комунального підприємства П'ятихатської м іської ради «П'ятихатський в одоканал» про стягнення за р ахунок коштів з рахунків у ба нках та за рахунок готівки за боргованість зі сплати подат ку на додану вартість, збору з а спеціальне користування во дними ресурсами, податку на п рибуток, податку на землю та е кологічному податку у загаль ній сумі 158096,51 гривень.

В обґрунтування позову заз начено, що відповідачем в пор ушення вимог ст. 67 Конституції України, Податкового кодекс у України (далі - ПК України) та Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. за № 2181-III (який діяв на час виникнення спірн их правовідносин) (далі - Зак он України № 2181-III) не було сплаче но у встановлені законом стр оки суми податкових зобов' я зань з податку на додану варт ість, збору за спеціальне кор истування водними ресурсами , податку на прибуток, податку на землю та екологічному под атку у загальній сумі 158096,51 грив ень. У добровільному порядку суму податкового боргу відп овідач не сплачує, що стало пі дставою для звернення податк ового органу до суду з цим поз овом.

Позивач в судове засідання не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином ві дповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС У країни, що підтверджується м атеріалами справи. Від предс тавника позивача до суду 08.02.2012р . надійшло клопотання про роз гляд справи без його участі.

Відповідач в судове засіда ння не прибув повторно, про де нь, час та місце розгляду спра ви був повідомлений відповід но до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України шляхом направлення судової повістки на адресу відповіда ча, зазначену в ЄДРПОУ, що підт верджується повідомленнями про вручення поштового відп равлення від 01.02.2012 року.

За даних обставин суд, керую чись положеннями ч. 6 ст.128 КАС У країни, вважає за можливе роз глянути справу за відсутност і сторін в порядку письмовог о провадження.

Дослідивши матеріали спра ви, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на всебічному, по вному та об' єктивному розгл яді у судовому процесі всіх о бставин справи, суд встанови в таке.

Відповідач - комунальне п ідприємство П'ятихатської мі ської ради «П'ятихатський во доканал» (код ЄДРПОУ 37212434) зареє стрований як юридична особа П'ятихатською районною держа вною адміністрацією Дніпроп етровської області від 08.08.2007р., що підтверджується матеріал ами справи.

Відповідач перебуває на об ліку в Жовтоводській об'єдна ній державній податковій інс пекції Дніпропетровської об ласті, як платник окремих вид ів податків.

Відповідно до п. 100.1 ст. 100 ПК Укр аїни розстроченням, відстроч енням грошових зобов'язань а бо податкового боргу є перен есення строків сплати платни ком податків його грошових з обов'язань або податкового б оргу під проценти, розмір яки х дорівнює розміру пені, визн аченому пунктом 129.4 статті 129 ць ого Кодексу. Якщо до складу ро зстроченої (відстроченої) су ми входить пеня, то для розрах унку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.

Згідно з п. 100.2 ст. 100 ПК України платник податків має право з вернутися до контролюючого о ргану із заявою про розстроч ення та відстрочення грошови х зобов'язань або податковог о боргу. Платник податків, яки й звертається до контролюючо го органу із заявою про розст рочення, відстрочення грошов их зобов'язань, вважається та ким, що узгодив суму такого гр ошового зобов'язання.

Пунктом 100.6 ст. 100 ПК України вс тановлено, що розстрочені су ми грошових зобов'язань або п одаткового боргу (в тому числ і окремо - суми штрафних (фінан сових) санкцій) погашаються р івними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяц ем, у якому прийнято рішення п ро надання такого розстрочен ня.

Відповідно до п. 100.8 ст. 100 ПК Укр аїни рішення про розстроченн я та відстрочення грошових з обов'язань чи податкового бо ргу у межах одного бюджетног о року приймається у такому п орядку: стосовно загальнодер жавних податків та зборів - ке рівником контролюючого орга ну (його заступником); стосовн о місцевих податків і зборів - керівником органу державно ї податкової служби (його зас тупником) та затверджується фінансовим органом місцевог о органу виконавчої влади, до бюджету якого зараховуються такі місцеві податки чи збор и.

Згідно з п. 100.11 ст. 100 ПК України розстрочення або відстрочен ня надаються окремо за кожни м податком та збором. Строки с плати розстрочених (відстроч ених) сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прий няття окремого рішення та вн есення відповідних змін до д оговорів розстрочення (відст рочення).

На підставі вищезазначени х норм Жовтоводською об'єдна ною державною податковою інс пекцією Дніпропетровської о бласті були винесені щодо ві дповідача рішення про розстр очення грошового зобов' яза ння:

- від 30.05.2011р. за № 10/28;

- від 18.02.2011р. за № 3/28;

- від 20.05.2011р. за № 8/28;

- від 19.08.2011р. за № 14/28;

- від 19.08.2011р. за № 15/28

На підставі вищезазначени х рішень про розстрочення гр ошового зобов' язання між Жо втоводською об'єднаною держа вною податковою інспекцією Д ніпропетровської області та комунальним підприємством П 'ятихатської міської ради «П 'ятихатський водоканал» бул о укладено договори про розс трочення сплати грошового зо бов' язання, а саме:

- договір від 30.05.2011р. за № 1 0/28 про розстрочення сплати су ми грошових зобов' язань з п одатку на прибуток на загаль ну суму 23816,00 грн. по ПДВ під проц енти з 30.05.2011 р. по 20.12.2011р.;

- договір від 18.02.2011р. за № 3 /28 про розстрочення сплати сум и грошових зобов' язань на з агальну суму 29005,32 грн. під проце нти з 19.02.2011 р. по 22.12.2011р.;

- договір від 20.05.2011р. за № 8 /28 про розстрочення сплати сум и грошових зобов' язань по з бору за спеціальне використа ння води на загальну суму 35390,65 грн. під проценти з 20.05.2011 р. по 20.12.201 1р.;

- договір від 19.08.2011р. за № 1 4/28 про розстрочення сплати су ми грошових зобов' язань по збору за спеціальне використ ання води на загальну суму 33287 ,61 грн. під проценти з 19.08.2011 р. по 20.12 .2011р.;

- договір від 19.08.2011р. за № 1 5/28 про розстрочення сплати су ми грошових зобов' язань по податку на прибуток підприєм ств комунальної власності н а загальну суму 7307,18 грн. під про центи з 19.08.2011 р. по 20.12.2011 року.

Відповідно до п.п. 100.12.2 п. 100.12 ПК У країни договори про розстроч ення (відстрочення) можуть бу ти достроково розірвані з ін іціативи контролюючого орга ну в разі, якщо платник податк ів порушує умови погашення р озстроченого грошового зобо в'язання чи податкового борг у або відстроченого грошовог о зобов'язання чи податковог о боргу.

На підставі вищезазначени х норм Жовтоводською об'єдна ною державною податковою інс пекцією Дніпропетровської о бласті у зв' язку із тим, що ві дповідач не сплачує чергових часток розстроченого грошов ого зобов' язання та накопич ує податковий борг, були вине сені щодо відповідача рішенн я про скасування розстроченн я грошового зобов' язання:

- від 31.10.2011р. за № 11/28;

- від 31.10.2011р. за № 9/28;

- від 31.10.2011р. за № 10/28;

- від 31.10.2011р. за № 12/28;

- від 31.10.2011р. за № 13/28.

Відповідачу були нарахова ні відсотки за користування розстрочкою:

- 31.10.2011р. у сумі 747, 65 грн. за п еріод з 31.05.2011р.;

- 31.10.2011р. у сумі 1877,16 грн. за п еріод з 20.02.2011р.;

- 31.10.2011р. у сумі 1478,84 грн. за п еріод з 21.05.2011р.;

- 31.10.2011р. у сумі 619,15 грн. за пе ріод з 20.08.2011р.;

- 20.09.2011р. у сумі 59,58 грн. за пе ріод з 20.08.2011р.;

- 31.10.2011р. у сумі 57,25 грн. за пе ріод з 21.09.2011р.

Відповідно до 49.18.2 п. 49.18 ПК Укра їни податкові декларації, кр ім випадків, передбачених ци м Кодексом, подаються за базо вий звітний (податковий) пері од, що дорівнює календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі в разі сп лати квартальних або піврічн их авансових внесків) - протяг ом 40 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем звітного (податкового) к варталу (півріччя).

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК Укр аїни платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідачем було подано д о Жовтоводської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії Дніпропетровської област і:

- податкову деклараці ю з податку на додану вартіст ь від 22.08.2011р. за №9007189392 на суму 3006,00 гр н. (граничний термін для сплат и - 30.08.2011р.);

- податкову деклараці ю з податку на додану вартіст ь від 20.10.2011р. за №9009282471 на суму 8196,00 гр н. (граничний термін для сплат и - 30.10.2011р.);

- податкову деклараці ю зі збору за спеціальне вико ристання води від 08.11.2011р. за №90104996 49 на суму 33826,84 грн. (граничний тер мін для сплати - 19.11.2011р.);

- податкову деклараці ю з податку на доходи фізични х осіб від 19.04.2011р. за №9002209613 на суму 7524,93 грн. (граничний термін для с плати - 30.04.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №855 на суму 278,53 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.07.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №856 на суму 376,27 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.07.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №855 на суму 335,81 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.08.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №856 на суму 376,27 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.08.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №855 на суму 335,81 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.09.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №856 на суму 376,27 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.09.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №855 на суму 335,81 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.10.2011р.);

- податковий розрахун ок земельного податку від 27.01.20 11р. за №856 на суму 376,27 грн. (граничн ий термін для сплати - 30.10.2011р.);

- податкову деклараці ю з екологічного податку від 03.08.2011р. за №9005745672 на суму 598,51 грн. (гра ничний термін для сплати - 19. 08.2011р.);

- податкову деклараці ю з екологічного податку від 27.10.2011р. за №9009562953 на суму 897,74 грн. (гра ничний термін для сплати - 19. 11.2011р.).

Проте, у граничні строки, вс тановлені для сплати, відпов ідачем податкові зобов' яза ння по вищезазначеним деклар аціям та розрахункам сплачен і не були.

Відповідно до п. 129.1 ПК Україн и пеня нараховується після з акінчення встановлених цим К одексом строків погашення уз годженого грошового зобов'яз ання на суму податкового бор гу.

Нарахування пені розпочин ається:

а) при самостійному нарахув анні суми грошового зобов'яз ання платником податків - від першого робочого дня, наступ ного за останнім днем гранич ного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного ци м Кодексом;

б) при нарахуванні суми грош ового зобов'язання контролюю чими органами - від першого ро бочого дня, наступного за ост аннім днем граничного строку сплати грошового зобов'язан ня, визначеного у податковом у повідомленні - рішенні згід но із цим Кодексом.

Відповідно до п. 129.4 ПК Україн и пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нарах овується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафн их санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із р озрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України, діючої на д ень виникнення такого податк ового боргу або на день його (й ого частини) погашення, залеж но від того, яка з величин таки х ставок є більшою, за кожний к алендарний день простроченн я у його сплаті.

Згідно із п. 129.5 ПК України заз начений розмір пені застосов ується щодо всіх видів подат ків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка на раховується за порушення стр оку розрахунку у сфері зовні шньоекономічної діяльності , що встановлюється відповід ним законодавством.

На підставі зазначених нор м відповідачу була нарахован а пеня:

- по податку на додану в артість нараховано 17.11.2011р. у сум і 1366,06 грн. за період з 01.10.2009р.;

- по податку на доходи ф ізичних осіб: нараховано 26.07.2011р . у сумі 24,32 грн. за період з 01.05.2009р.; нараховано 10.08.2011р. у сумі 24,97 грн. з а період з 01.05.2009 року.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нара хуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори, крім Національного бан ку України та його установ.

Відповідно до п.п. 1, 3 положен ь ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдна ні спеціалізовані державні податкові інспекції викону ють такі функції, зокрема, з дійснюють контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплат и податків та зборів та конт ролюють своєчасність пода ння платниками податків бух галтерських звітів і бала нсів, податкових деклараці й, розрахунків та інших до кументів, пов'язаних з обчис ленням податків, інших плате жів, а також перевіряють дост овірність цих документів що до правильності визначення об'єктів оподаткування і обч ислення податків, інших плат ежів.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 П К України органи державної п одаткової служби мають право проводити перевірки платник ів податків (крім Національн ого банку України) в порядку, в становленому цим Кодексом.

Відповідно до положень ст. 7 5 ПК України органи державної податкової служби мають пра во проводити камеральні, док ументальні (планові або поза планові; виїзні або невиїзні ) та фактичні перевірки. Камер альні та документальні перев ірки проводяться органами де ржавної податкової служби в межах їх повноважень виключн о у випадках та у порядку, вста новлених цим Кодексом, а факт ичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, к онтроль за дотриманням яких покладено на органи державно ї податкової служби.

Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться у пр иміщенні органу державної по даткової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (роз рахунках) платника податків.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предм етом якої є своєчасність, дос товірність, повнота нарахува ння та сплати усіх передбаче них цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання ва лютного та іншого законодавс тва, контроль за дотриманням якого покладено на контролю ючі органи, дотримання робот одавцем законодавства щодо у кладення трудового договору , оформлення трудових віднос ин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться н а підставі податкових деклар ацій (розрахунків), фінансово ї, статистичної та іншої звіт ності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, в едення яких передбачено зако ном, первинних документів, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів , виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на о ргани державної податкової с лужби, а також отриманих в уст ановленому законодавством п орядку органом державної под аткової служби документів та податкової інформації, у том у числі за резуль татами перевірок інших платн иків податків.

26.07.2011р. уповноваженими особам и Жовтоводської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії Дніпропетровської област і відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» та інших нормативно правових актів бу ла проведена документальна н евиїзна перевірка деклараці ї на прибуток за 4 квартали 2010 р оку щодо своєчасності та дос товірності відображення у зв ітності вимог ст. 12 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств». За резуль татами перевірки складено ак т №37-151/08-35292408.

Перевіркою встановлено по рушення відповідачем положе нь п.п. 12.1 ст. 12 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств», а саме: підприємс твом не проведено коригуванн я валових доходів за кодом р.02 .3 на суму 23383,00 гривень.

Відповідно до п.123.1 ПК Україн и у разі якщо контролюючий ор ган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зм еншення суми бюджетного відш кодування та/або від'ємного з начення суми податку на дода ну вартість платника податкі в на підставах, визначених пі дпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягн е за собою накладення на плат ника податків штрафу в розмі рі 25 відсотків суми визначено го податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного в ідшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні к онтролюючим органом суми под аткового зобов'язання з цьог о податку, зменшення суми бюд жетного відшкодування - тягн е за собою накладення на плат ника податків штрафу у розмі рі 50 відсотків суми нарахован ого податкового зобов'язання , завищеної суми бюджетного в ідшкодування.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК Укр аїни у разі коли сума грошово го зобов'язання платника под атків, передбаченого податко вим або іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення. Под аткове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) пода ткового зобов'язання та/або з меншення (збільшення) суми бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного значе ння об'єкта оподаткування по датком на прибуток або від'єм ного значення суми податку н а додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за ви конанням якого покладено на контролюючі органи, відповід но до якої був зроблений розр ахунок або перерахунок грошо вих зобов'язань платника под атків; суму грошового зобов'я зання, що повинен сплатити пл атник податку; суму зменшено го (збільшеного) бюджетного в ідшкодування та/або зменшенн я від'ємного значення резуль татів господарської діяльно сті або від'ємного значення с уми податку на додану вартіс ть; граничні строки сплати гр ошового зобов'язання та/або с троки виправлення платником податків показників податко вої звітності; попередження про наслідки несплати грошов ого зобов'язання або внесенн я виправлень до показників п одаткової звітності в устано влений строк; граничні строк и, передбачені цим Кодексом д ля оскарження податкового по відомлення-рішення. До подат кового повідомлення-рішення додається розрахунок податк ового зобов'язання та штрафн их (фінансових) санкцій.

На виконання вищезазначен их норм позивачем щодо відпо відача на підставі акту №37-151/08-35 292408 від 26.07.2011р. було винесене пода ткове повідомлення-рішення з а №0000290151 від 08.08.2011р., яким визначено до сплати у загальній сумі 7307,1 8 гривень, у тому числі: за осно вним платежем - 5845,75 грн., за штра фними санкціями - 1461,43 гривень .

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК Укр аїни податкове повідомлення -рішення вважається надіслан им (врученим) юридичній особі , якщо його передано посадові й особі такої юридичної особ и під розписку або надіслано листом з повідомленням про в ручення. Податкове повідомле ння-рішення вважається надіс ланим (врученим) фізичній осо бі, якщо його вручено їй особи сто чи її законному представ никові або надіслано на адре су за місцем проживання або о станнього відомого її місцез находження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надс илаються податкові вимоги та рішення про результати розг ляду скарг. У разі коли пошта н е може вручити платнику пода тків податкове повідомлення -рішення або податкові вимог и, або рішення про результати розгляду скарги через відсу тність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову пр ийняти податкове повідомлен ня-рішення або податкову вим огу, або рішення про результа ти розгляду скарги, незнаход ження фактичного місця розта шування (місцезнаходження) п латника податків або з інших причин, податкове повідомле ння-рішення або податкова ви мога, або рішення про результ ати розгляду скарги вважають ся врученими платнику податк ів у день, зазначений поштово ю службою в повідомленні про вручення із зазначенням при чин невручення.

Зазначене податкове повід омлення-рішення було отриман о уповноваженою особою відпо відача по пошті 09.08.2011 року.

Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання відповідачем сплачено не було.

11.10.2011р. уповноваженими особам и Жовтоводської об'єднаної д ержавної податкової інспекц ії Дніпропетровської област і відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» та інших нормативно правових актів бу ла проведена документальна н евиїзна перевірка з питання порушення термінів подання п одаткової звітності з податк у на прибуток. За результатам и перевірки складено акт №51/151/3 5292408.

Перевіркою встановлено по рушення відповідачем положе нь п. 57.1 ст. 57 ПК України, а саме: пр отягом граничних строків нес воєчасно подано до податково го органу податкову декларац ію з податку на прибуток підп риємства за 2-й квартал 2011 року - граничний строк подання: 09. 08.2011р., фактично подано: 16.08.2011 року .

Згідно з п. 49.1 ст. 49 ПК України п одаткова декларація подаєть ся за звітний період в устано влені цим Кодексом строки ор гану державної податкової сл ужби, в якому перебуває на обл іку платник податків.

Підпунктом 49.2 ст. 49 ПК України встановлено, що платник пода тків зобов'язаний за кожний в становлений цим Кодексом зві тний період подавати податко ві декларації щодо кожного о кремого податку, платником я кого він є, відповідно до цьог о Кодексу незалежно від того , чи провадив такий платник по датку господарську діяльніс ть у звітному періоді.

Відповідно до п.п 120.1 ст. 120 ПК Ук раїни неподання або несвоєча сне подання платником податк ів або іншими особами, зобов'я заними нараховувати та сплач увати податки, збори податко вих декларацій (розрахунків) , - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або нес воєчасне подання. Ті самі дії , вчинені платником податків , до якого протягом року було з астосовано штраф за таке пор ушення, - тягнуть за собою накл адення штрафу в розмірі 1020 гри вень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Позивачем щодо відповідач а на підставі акту №51/151/35292408від 11.1 0.2011р. було винесене податкове п овідомлення-рішення за №0000010152/0 від 12.10.2011р., яким визначено до сп лати у загальній сумі 1020,00 грив ень.

Зазначене податкове повід омлення-рішення було отриман о уповноваженою особою відпо відача під підпис 12.10.2011 року.

Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання відповідачем сплачено не було.

Таким чином, відповідачу пі длягають до сплати податкові зобов' язання з:

- податку на додану вар тість у сумі 26925,71 грн.;

- збору за спеціальне к ористування водними ресурса ми у сумі 110871,28 грн.;

- податку на доходи фіз ичних осіб у сумі 7574,22 грн.;

- податку на прибуток у сумі 8438,01 грн.;

- податку на землю у сум і 2791,04 грн.;

- по екологічному пода тку у сумі 1496,25 гривень.

Відповідно до пункту «а» пп . 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181-III, перша податкова вимога н адсилається платнику податк ів контролюючим органом не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов' язання. Перша податкова вимога місти ть повідомлення про факт узг одження податкового зобов'яз ання та виникнення права под аткової застави на активи пл атника податків, обов'язок по гасити суму податкового борг у та можливі наслідки непога шення його у строк.

Друга податкова вимога, у ві дповідності до пункту «б» пп . 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, направляється платнику податків не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) йому пе ршої податкової вимоги, у раз і непогашення платником пода тків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга п одаткова вимога додатково до відомостей, викладених у пер шій податковій вимозі, може м істити повідомлення про дату та час проведення опису акти вів платника податків, що пер ебувають у податковій застав і, а також про дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу.

Позивачем відповідно до пп . 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181-III, б уло вручено 19.03.2009р. відповідачу першу податкову вимогу № 1/42 ві д 13.03.2009р. та 06.05.2009р. другу податкову вимогу № 2/55 від 21.04.2009 року.

Проте, податковий борг відп овідачем сплачений не був. Пр о наявність податкового борг у свідчить довідка станом на 22.11.2011 року.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК Укра їни передбачено, що платник п одатків зобов' язаний спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК Ук раїни, податковий борг - це с ума грошового зобов' язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгодженого платником под атків або узгодженого в поря дку оскарження, але не сплаче ного у встановлений цим Коде ксом строк, а також пеня, нарах ована на суму такого грошово го зобов' язання.

Згідно п. 49.16 ст. 49 ПК України, не залежно від наявності відмов и у прийнятті податкової дек ларації платник податків зоб ов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно виз начене ним у такій податкові й декларації, протягом строк ів, установлених цим Кодексо м

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни, стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше, ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по датків податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК Укр аїни, орган державної податк ової служби здійснює за плат ника податків і на користь де ржави заходи щодо погашення податкового боргу такого пла тника податків шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх не достатності - шляхом продажу майна такого платника подат ків, яке перебуває у податков ій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни, стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, здійснюєтьс я за рішенням суду, яке направ ляється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.

Орган державної податково ї служби звертається до суду щодо надання дозволу на пога шення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платн ика податків, що перебуває у п одатковій заставі.

Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу. Рішення ор гану державної податкової сл ужби підписується його керів ником та скріплюється гербов ою печаткою органу державної податкової служби. Перелік в ідомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлює ться центральним органом дер жавної податкової служби.

Відповідно до п. 95.4 та 95.5 ПК Укр аїни орган державної податко вої служби на підставі рішен ня суду здійснює стягнення к оштів у рахунок погашення по даткового боргу за рахунок г отівки, що належить такому пл атнику податків. Стягнення г отівкових коштів здійснюєть ся у порядку, визначеному Каб інетом Міністрів України. Ви лучені відповідно до цієї ст атті готівкові кошти вносять ся посадовою особою органу д ержавної податкової служби д о банку в день їх стягнення дл я перерахування до відповідн ого бюджету чи державного ці льового фонду в рахунок пога шення податкового боргу плат ника податків. У разі неможли вості внесення зазначених ко штів протягом того самого дн я їх необхідно внести в банк н аступного робочого дня. Забе зпечення збереження зазначе них коштів до моменту їх внес ення в банк здійснюється від повідним органом державної п одаткової служби.

Із зазначених норм виплива є, що орган державної податко вої служби насамперед здійсн ює заходи щодо погашення под аткового боргу платника пода тків шляхом стягнення коштів , які перебувають у його власн ості, а потім, лише в разі недо статності коштів - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону № 509-XII державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонні та об' єднанні державні податкові інспекці ї подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС У країни до юрисдикції адмініс тративного суду віднесено ро згляд справ за зверненням су б'єкта владних повноважень у випадках, встановлених зако ном.

З огляду на викладене, врахо вуючи, що на час розгляду спра ви податковий борг не сплаче ний - відповідних відомосте й до суду сторонами надано не було, суд приходить до виснов ку про обґрунтованість позов них вимог, та необхідність їх задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Жовтоводської об'єднаної державної податкової інспек ції Дніпропетровської облас ті до комунального підприєм ства П'ятихатської міської р ади «П'ятихатський водоканал » про стягнення за рахунок ко штів з рахунків у банках та за рахунок готівки заборговані сть зі сплати податку на дода ну вартість, збору за спеціал ьне користування водними рес урсами, податку на прибуток, п одатку на землю та екологічн ому податку у загальній сумі 158096,51 грн. - задовольнити.

Стягнути з комунального пі дприємства П'ятихатської міс ької ради «П'ятихатський вод оканал» за рахунок коштів пл атника податків з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника та за рахунок готі вки на користь держави забор гованість зі сплати податку на додану вартість у сумі 26925,71 г рн., збору за спеціальне корис тування водними ресурсами у сумі 110871,28 грн., податку на доход и фізичних осіб у сумі 7574,22 грн., податку на прибуток у сумі 8438,01 грн., податку на землю у сумі 279 1,04 грн., по екологічному податк у у сумі 1496,25 гривень, всього у за гальній сумі 158096,51 гривень.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.

Суддя

В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21942646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/1113/12

Ухвала від 13.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 12.03.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні