ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2012 р. Справа № 2а/0470/16478/11
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Ільков В.В.
розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податково ї інспекції у Кіровському ра йоні м. Дніпропетровська до т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Профторггруп" пр о стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток у сумі 4 084,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова ін спекція у Кіровському районі м.Дніпропетровська звернула ся до Дніпропетровського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Профторгг руп» про стягнення коштів у р ахунок погашення податковог о боргу по податку на прибуто к у сумі 4084,00 гривень.
В обґрунтування позову заз начено, що відповідачем в пор ушення вимог ст. 67 Конституції України, Податкового кодекс у України (далі - ПК України) не було сплачено у встановле ні законом строки суми подат кових зобов' язань з податку на прибуток. У добровільному порядку суму податкового бо ргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернен ня податкового органу до суд у з цим позовом.
Позивач в судове засідання не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином ві дповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС У країни, що підтверджується р озпискою від 26.12.2011 року. Від пре дставника позивача до суду 13.1 2.2011р. надійшло клопотання про р озгляд справи без його участ і.
Відповідач в судове засіда ння не прибув повторно, про де нь, час та місце розгляду спра ви був повідомлений відповід но до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України шляхом направлення судової повістки на адресу відповіда ча, зазначену в ЄДРПОУ, однак, на адресу суду 30.12.2011р. повернувс я конверт з приміткою поштов ого відділення про причини н евручення адресату - «за за кінченням терміну зберіганн я».
За даних обставин суд, керую чись положеннями ч. 6 ст.128 КАС У країни, вважає за можливе роз глянути справу за відсутност і сторін в порядку письмовог о провадження.
Дослідивши матеріали спра ви, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на всебічному, по вному та об' єктивному розгл яді у судовому процесі всіх о бставин справи, суд встанови в таке.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Профторггруп» (код ЄДРПОУ 372 12434) зареєстрований як юридичн а особа Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської р ади від 22.07.2010р., що підтверджуєт ься матеріалами справи.
Відповідач перебуває на об ліку в Державної податкової інспекції у Кіровському райо ні м.Дніпропетровська, як пла тник окремих видів податків.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК Укр аїни, крім випадків, передбач ених податковим законодавст вом, платник податків самост ійно обчислює суму податково го та/або грошового зобов' я зання та/або пені, яку зазнача є у податковій (митній) деклар ації або уточнюючому розраху нку, що подається контролююч ому органу у строки, встановл ені цим Кодексом.
Відповідачем було подано д о Державної податкової інспе кції у Кіровському районі м.Д ніпропетровська податкову д екларації з податку на прибу ток
- за 2010 рік від 03.03.2011р. за №101 907, в якій самостійно визначен о до сплати податкове зобов' язання на суму 40779,00 гривень;
- від 08.08.2011р. за №48611, в якій с амостійно визначено до сплат и податкове зобов' язання на суму 10,00 гривень.
У відповідності до ч. 1 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нара хуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових плате жів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та по запланові виїзні перевірки с воєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), додержання вал ютного законодавства юридич ними особами, їх філіями, відд іленнями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а та кож фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підприє мницької діяльності чи не ма ють такого статусу, на яких зг ідно із законами України пок ладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори, крім Національного бан ку України та його установ.
Відповідно до п.п. 1, 3 положен ь ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдна ні спеціалізовані державні податкові інспекції викону ють такі функції, зокрема, з дійснюють контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплат и податків та зборів та конт ролюють своєчасність пода ння платниками податків бух галтерських звітів і бала нсів, податкових деклараці й, розрахунків та інших до кументів, пов'язаних з обчис ленням податків, інших плате жів, а також перевіряють дост овірність цих документів що до правильності визначення об'єктів оподаткування і обч ислення податків, інших плат ежів.
Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 П К України органи державної п одаткової служби мають право проводити перевірки платник ів податків (крім Національн ого банку України) в порядку, в становленому цим Кодексом.
Відповідно до положень ст. 7 5 ПК України органи державної податкової служби мають пра во проводити камеральні, док ументальні (планові або поза планові; виїзні або невиїзні ) та фактичні перевірки. Камер альні та документальні перев ірки проводяться органами де ржавної податкової служби в межах їх повноважень виключн о у випадках та у порядку, вста новлених цим Кодексом, а факт ичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, к онтроль за дотриманням яких покладено на органи державно ї податкової служби.
Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться у пр иміщенні органу державної по даткової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (роз рахунках) платника податків.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предм етом якої є своєчасність, дос товірність, повнота нарахува ння та сплати усіх передбаче них цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання ва лютного та іншого законодавс тва, контроль за дотриманням якого покладено на контролю ючі органи, дотримання робот одавцем законодавства щодо у кладення трудового договору , оформлення трудових віднос ин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться н а підставі податкових деклар ацій (розрахунків), фінансово ї, статистичної та іншої звіт ності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, в едення яких передбачено зако ном, первинних документів, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів , виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на о ргани державної податкової с лужби, а також отриманих в уст ановленому законодавством п орядку органом державної под аткової служби документів та податкової інформації, у том у числі за результатами пере вірок інших платників податк ів.
26.05.2011р. уповноваженими особам и Державної податкової інспе кції у Кіровському районі м.Д ніпропетровська відповідно до ст. 10 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» та інших нормативно п равових актів була проведена документальна невиїзна пере вірка з питання порушення те рмінів сплати суми самостійн о визначеного грошового зобо в' язання з податку на прибу ток товариства з обмеженою в ідповідальністю «Профторгг руп» за 2010 рік. За результатами перевірки складено акт №007475.
Перевіркою встановлено по рушення відповідачем положе нь п. 57.1 ст. 57 ПК України, а саме: пр отягом граничних строків нес воєчасно сплачено суму подат кового зобов' язання, зазнач ену у податковій декларації з податку на прибуток за 2010 рік від 03.03.2011р. за №101907, в якій самості йно визначено до сплати пода ткове зобов' язання на суму 40779,00 гривень. При цьому фактичн о сплачено суму податкового зобов' язання 17.03.2011р., тобто із затримкою на 14 днів.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК Укр аїни платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 126.1. У разі якщ о платник податків не сплачу є узгоджену суму грошового з обов'язання протягом строків , визначених цим Кодексом, так ий платник податків притягує ться до відповідальності у в игляді штрафу у таких розмір ах:
- при затримці до 30 кале ндарних днів включно, наступ них за останнім днем строку с плати суми грошового зобов'я зання, - у розмірі 10 відсотків п огашеної суми податкового бо ргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку спла ти суми грошового зобов'язан ня, - у розмірі 20 відсотків пога шеної суми податкового боргу .
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК Укр аїни у разі коли сума грошово го зобов'язання платника под атків, передбаченого податко вим або іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення. Под аткове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) пода ткового зобов'язання та/або з меншення (збільшення) суми бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного значе ння об'єкта оподаткування по датком на прибуток або від'єм ного значення суми податку н а додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за ви конанням якого покладено на контролюючі органи, відповід но до якої був зроблений розр ахунок або перерахунок грошо вих зобов'язань платника под атків; суму грошового зобов'я зання, що повинен сплатити пл атник податку; суму зменшено го (збільшеного) бюджетного в ідшкодування та/або зменшенн я від'ємного значення резуль татів господарської діяльно сті або від'ємного значення с уми податку на додану вартіс ть; граничні строки сплати гр ошового зобов'язання та/або с троки виправлення платником податків показників податко вої звітності; попередження про наслідки несплати грошов ого зобов'язання або внесенн я виправлень до показників п одаткової звітності в устано влений строк; граничні строк и, передбачені цим Кодексом д ля оскарження податкового по відомлення-рішення. До подат кового повідомлення-рішення додається розрахунок податк ового зобов'язання та штрафн их (фінансових) санкцій.
На виконання вищезазначен их норм позивачем щодо відпо відача на підставі акту №007475ві д 26.05.2011р. було винесене податков е повідомлення-рішення за № 0001981501 від 26.05.2011р., яким застосова ні штрафні санкції у загальн ій сумі 4077,90 гривень.
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК Укр аїни податкове повідомлення -рішення вважається надіслан им (врученим) юридичній особі , якщо його передано посадові й особі такої юридичної особ и під розписку або надіслано листом з повідомленням про в ручення. Податкове повідомле ння-рішення вважається надіс ланим (врученим) фізичній осо бі, якщо його вручено їй особи сто чи її законному представ никові або надіслано на адре су за місцем проживання або о станнього відомого її місцез находження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надс илаються податкові вимоги та рішення про результати розг ляду скарг. У разі коли пошта н е може вручити платнику пода тків податкове повідомлення -рішення або податкові вимог и, або рішення про результати розгляду скарги через відсу тність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову пр ийняти податкове повідомлен ня-рішення або податкову вим огу, або рішення про результа ти розгляду скарги, незнаход ження фактичного місця розта шування (місцезнаходження) п латника податків або з інших причин, податкове повідомле ння-рішення або податкова ви мога, або рішення про результ ати розгляду скарги вважають ся врученими платнику податк ів у день, зазначений поштово ю службою в повідомленні про вручення із зазначенням при чин невручення.
Зазначене податкове повід омлення-рішення було вручено уповноваженій особі відпові дача під розписку 26.05.2011 року.
Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання з податку на прибуток в ідповідачем сплачено не було .
Таким чином, відповідачу пі длягають до сплати податкові зобов' язання з податку на п рибуток у загальній сумі 4084,00 г ривень.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків н е сплачує узгодженої суми гр ошового зобов'язання в устан овлені законодавством строк и, орган державної податково ї служби надсилає (вручає) йом у податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повід омлення-рішення.
Позивачем відповідно до п. 5 9.1 ст. 59 ПК України було відправ лено відповідачу поштою пода ткову вимогу № 723 від 06.06.2011 року.
Проте, податковий борг відп овідачем сплачений не був. Пр о наявність податкового борг у свідчить довідка про стан р озрахунків з бюджетом від 11.11.20 11 року.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК Укра їни передбачено, що платник п одатків зобов' язаний спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК Ук раїни, податковий борг - це с ума грошового зобов' язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгодженого платником под атків або узгодженого в поря дку оскарження, але не сплаче ного у встановлений цим Коде ксом строк, а також пеня, нарах ована на суму такого грошово го зобов' язання.
Згідно п. 49.16 ст. 49 ПК України, не залежно від наявності відмов и у прийнятті податкової дек ларації платник податків зоб ов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно виз начене ним у такій податкові й декларації, протягом строк ів, установлених цим Кодексо м
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни, стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше, ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по датків податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК Укр аїни, орган державної податк ової служби здійснює за плат ника податків і на користь де ржави заходи щодо погашення податкового боргу такого пла тника податків шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх не достатності - шляхом продажу майна такого платника подат ків, яке перебуває у податков ій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни, стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, здійснюєтьс я за рішенням суду, яке направ ляється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.
Орган державної податково ї служби звертається до суду щодо надання дозволу на пога шення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платн ика податків, що перебуває у п одатковій заставі.
Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу. Рішення ор гану державної податкової сл ужби підписується його керів ником та скріплюється гербов ою печаткою органу державної податкової служби. Перелік в ідомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлює ться центральним органом дер жавної податкової служби.
Відповідно до п. 95.4 та 95.5 ПК Укр аїни орган державної податко вої служби на підставі рішен ня суду здійснює стягнення к оштів у рахунок погашення по даткового боргу за рахунок г отівки, що належить такому пл атнику податків. Стягнення г отівкових коштів здійснюєть ся у порядку, визначеному Каб інетом Міністрів України. Ви лучені відповідно до цієї ст атті готівкові кошти вносять ся посадовою особою органу д ержавної податкової служби д о банку в день їх стягнення дл я перерахування до відповідн ого бюджету чи державного ці льового фонду в рахунок пога шення податкового боргу плат ника податків. У разі неможли вості внесення зазначених ко штів протягом того самого дн я їх необхідно внести в банк н аступного робочого дня. Забе зпечення збереження зазначе них коштів до моменту їх внес ення в банк здійснюється від повідним органом державної п одаткової служби.
Із зазначених норм виплива є, що орган державної податко вої служби насамперед здійсн ює заходи щодо погашення под аткового боргу платника пода тків шляхом стягнення коштів , які перебувають у його власн ості, а потім, лише в разі недо статності коштів - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.
Згідно пункту 11 ст. 10 Закону № 509-XII державні податкові інспек ції в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонні та об' єднанні державні податкові інспекці ї подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС У країни до юрисдикції адмініс тративного суду віднесено ро згляд справ за зверненням су б'єкта владних повноважень у випадках, встановлених зако ном.
З огляду на викладене, врахо вуючи, що на час розгляду спра ви податковий борг не сплаче ний - відповідних відомосте й до суду сторонами надано не було, суд приходить до виснов ку про обґрунтованість позов них вимог, та необхідність їх задоволення.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Кіровському районі м .Дніпропетровська до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Профторггруп» про стяг нення коштів у рахунок погаш ення податкового боргу по по датку на прибуток у сумі 4084,00 гр н. - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банка х, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальніст ю «Профторггруп» (код ЄДРПОУ 37212434) на користь бюджету на р/р з гідно бюджетної класифікаці ї в рахунок погашення податк ового боргу по податку на при буток у сумі 4048 (чотири тисячі с орок вісім) грн. 00 копійок.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.
Суддя
В.В Ільков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21942649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні