Постанова
від 14.03.2012 по справі 2а/0470/1427/12
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2012 р. Справа № 2а/0470/1427/12

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Ільков В.В.

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Північної міжрайонн ої державної податкової інсп екції у м. Кривому Розі до това риства з обмеженою відповіда льністю "Укрметпром - груп" про стягнення коштів в рахунок п огашення податкового боргу з податку на прибуток у сумі 77364, 90 грн. та зі сплати штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 199 3,67 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Північна міжрайонна д ержавна податкова інспекція у м. Кривому Розі звернулася д о Дніпропетровського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відп овідальністю «Укрметпром - груп» про стягнення коштів в рахунок погашення податково го боргу з податку на прибуто к у сумі 77364,90 грн. та зі сплати шт рафних (фінансових) санкцій у розмірі 1993,67 гривень.

В обґрунтування позову заз начено, що відповідачем, в пор ушення вимог Податкового код ексу України, ст. 67 Конституці ї України, не було сплачено по даткові зобов' язання з пода тку на прибуток та штрафні са нкції у встановлені законом строки. У добровільному поря дку суму податкового боргу в ідповідач не сплачує, що стал о підставою для звернення по даткового органу до суду з да ним позовом.

Позивач в судове засідання не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином ві дповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС У країни, що підтверджується п овідомленням про вручення по штового відправлення від 22.02.201 2р., надав до суду 06.03.2012р. клопотан ня про розгляд справи без йог о участі в порядку письмовог о провадження, в якому зазнач ив, що позовні вимоги підтрим ує у повному обсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КА С України шляхом направлення судової повістки на адресу в ідповідача, зазначену в ЄДРП ОУ, що підтверджується повід омленням про вручення поштов ого відправлення від 04.02.2012 року .

За даних обставин суд, керую чись положеннями ч. 6 ст.128 КАС У країни, вважає за можливе роз глянути справу за відсутност і сторін в порядку письмовог о провадження.

Дослідивши матеріали спра ви, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм в нутрішнім переконанням, що ґ рунтується на всебічному, по вному та об' єктивному розгл яді у судовому процесі всіх о бставин справи, суд встанови в таке.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Укрметпром - груп» (код ЄДР ПОУ 33575229) зареєстроване як юрид ична особа рішенням Виконавч ого комітету Криворізької мі ської ради Дніпропетровсько ї області від 10.0.2005р., що підтвер джується витягом з ЄДР від 04.10.2 011 року.

Відповідач перебуває на об ліку в Північній міжрайонній державній податковій інспек ції у м.Кривому Розі, як платн ик окремих видів податків з 07. 07.2005р. за № 21/1065-05, що підтверджуєть ся довідкою про взяття на обл ік платника від 21.10.2011 року за № 469 .

Відповідно до п.п. 1, 3 положен ь ст. 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єдна ні спеціалізовані державні податкові інспекції викону ють такі функції, зокрема, з дійснюють контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплат и податків та зборів та конт ролюють своєчасність пода ння платниками податків бух галтерських звітів і бала нсів, податкових деклараці й, розрахунків та інших до кументів, пов'язаних з обчис ленням

податків, інших платежів, а також перевіряють достовірн ість цих документів щодо пра вильності визначення об'єкт ів оподаткування і обчисленн я податків, інших платежів.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 П К України органи державної п одаткової служби мають право проводити перевірки платник ів податків (крім Національн ого банку України) в порядку, в становленому цим Кодексом.

Відповідно до положень ст. 7 5 ПК України органи державної податкової служби мають пра во проводити камеральні, док ументальні (планові або поза планові; виїзні або невиїзні ) та фактичні перевірки. Камер альні та документальні перев ірки проводяться органами де ржавної податкової служби в межах їх повноважень виключн о у випадках та у порядку, вста новлених цим Кодексом, а факт ичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, к онтроль за дотриманням яких покладено на органи державно ї податкової служби.

Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться у пр иміщенні органу державної по даткової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (роз рахунках) платника податків.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предм етом якої є своєчасність, дос товірність, повнота нарахува ння та сплати усіх передбаче них цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання ва лютного та іншого законодавс тва, контроль за дотриманням якого покладено на контролю ючі органи, дотримання робот одавцем законодавства щодо у кладення трудового договору , оформлення трудових віднос ин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться н а підставі податкових деклар ацій (розрахунків), фінансово ї, статистичної та іншої звіт ності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, в едення яких передбачено зако ном, первинних документів, як і використовуються в бухгалт ерському та податковому облі ку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів , виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на о ргани державної податкової с лужби, а також отриманих в уст ановленому законодавством п орядку органом державної под аткової служби документів та податкової інформації, у том у числі за результатами пере вірок інших платників податк ів.

22.04.2011р. уповноваженими особам и Північної міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Кривому Розі відповідно до ст. 10 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» та інших нормативно пра вових актів була проведена п ланова виїзна перевірка това риства з обмеженою відповіда льністю «Укрметпром - груп» з питань дотримання вимог по даткового законодавства за п еріод з 01.01.2008р. по 31.12.2010р., валютног о та іншого законодавства за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010 року. За ре зультатами перевірки складе но акт №55/231-33575229.

Перевіркою податкового ор гану було виявлено порушення відповідачем:

- п. 2.8 Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого постановою правл іння НБУ від 15.12.2004р. за № 637 (зі змін ами та доповненнями);

- п.п. 4.1.6 п. 4.1. ст. 4 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» від 28.12.1994р. з а № 334/94-ВР (був чинний на момент в иникнення спірних правовідн осин) внаслідок чого було зан ижено податок на прибуток на загальну суму 61228,00 грн., у тому ч ислі у 1 кварталі 2009р. на суму 2442,00 грн., у 2 кварталі 2009р. на суму 14919,00 грн., у 4 кварталі 2009р. на суму 2190,00 грн., у 1 кварталі 2010р. на суму 18131,00 грн., у 2 кварталі 2010р. на суму 6892,00 г рн., у 3 кварталі 2010р. на суму 1720,00 гр н., у 4 кварталі 2010р. на суму 14934,00 гр н.;

-

- ст. 6 Закону України «П ро податок з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин та механізмів» від 11.12.1991р. за № 1963-ХІІ (був чинний на момент виникнення спірни х правовідносин) у результат і донараховано податку з вла сників транспортних засобів у сумі 148,58 грн.;

- п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону Укр аїни № 2181-III у результаті чого вс тановлено неподання розраху нку суми податку з власників транспортних засобів та інш их машин і механізмів за 2010 рік .

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК Укр аїни у разі коли сума грошово го зобов'язання платника под атків, передбаченого податко вим або іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, розраховується контр олюючим органом відповідно д о статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, перед баченого для громадян), або у р азі коли за результатами пер евірки контролюючий орган вс тановлює факт невідповіднос ті суми бюджетного відшкодув ання сумі, заявленій у податк овій декларації, або зменшує розмір задекларованого від' ємного значення об'єкта опод аткування податком на прибут ок або від'ємного значення су ми податку на додану вартіст ь, розрахованого платником п одатків відповідно до розділ у V цього Кодексу, такий контро люючий орган надсилає (вруча є) платнику податків податко ве повідомлення-рішення. Под аткове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) пода ткового зобов'язання та/або з меншення (збільшення) суми бю джетного відшкодування та/аб о зменшення від'ємного значе ння об'єкта оподаткування по датком на прибуток або від'єм ного значення суми податку н а додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за ви конанням якого покладено на контролюючі органи, відповід но до якої був зроблений розр ахунок або перерахунок грошо вих зобов'язань платника под атків; суму грошового зобов'я зання, що повинен сплатити пл атник податку; суму зменшено го (збільшеного) бюджетного в ідшкодування та/або зменшенн я від'ємного значення резуль татів господарської діяльно сті або від'ємного значення с уми податку на додану вартіс ть; граничні строки сплати гр ошового зобов'язання та/або с троки виправлення платником податків показників податко вої звітності; попередження про наслідки несплати грошов ого зобов'язання або внесенн я виправлень до показників п одаткової звітності в устано влений строк; граничні строк и, передбачені цим Кодексом д ля оскарження податкового по відомлення-рішення. До подат кового повідомлення-рішення додається розрахунок податк ового зобов'язання та штрафн их (фінансових) санкцій.

На виконання вищезазначен их норм позивачем щодо відпо відача на підставі акту №55/231-33575 229 від 22.04.2011р. було винесене подат кове повідомлення-рішення за № 0000692301 від 06.05.2011р., яким нарахо вано за основним платежем 61228,00 грн. та за штрафними санкціям и 15307,00 гривень.

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК Укр аїни податкове повідомлення -рішення вважається надіслан им (врученим) юридичній особі , якщо його передано посадові й особі такої юридичної особ и під розписку або надіслано листом з повідомленням про в ручення. Податкове повідомле ння-рішення вважається надіс ланим (врученим) фізичній осо бі, якщо його вручено їй особи сто чи її законному представ никові або надіслано на адре су за місцем проживання або о станнього відомого її місцез находження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надс илаються податкові вимоги та рішення про результати розг ляду скарг. У разі коли пошта н е може вручити платнику пода тків податкове повідомлення -рішення або податкові вимог и, або рішення про результати розгляду скарги через відсу тність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову пр ийняти податкове повідомлен ня-рішення або податкову вим огу, або рішення про результа ти розгляду скарги, незнаход ження фактичного місця розта шування (місцезнаходження) п латника податків або з інших причин, податкове повідомле ння-рішення або податкова ви мога, або рішення про результ ати розгляду скарги вважають ся врученими платнику податк ів у день, зазначений поштово ю службою в повідомленні про вручення із зазначенням при чин невручення.

Зазначене податкове повід омлення-рішення направлене в ідповідачу поштою та отриман о уповноваженою особою відпо відача 20.06.2011р., що підтверджуєть ся відповідною відміткою у п овідомленні про вручення пош тового відправлення.

Проте, у встановлений закон ом строк, податкове зобов' я зання з податку на прибуток в ідповідачем у повному обсязі сплачено сплачено не було.

Відповідно до 49.18.2 п. 49.18 ПК Укра їни податкові декларації, кр ім випадків, передбачених ци м Кодексом, подаються за базо вий звітний (податковий) пері од, що дорівнює календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі в разі сп лати квартальних або піврічн их авансових внесків) - протяг ом 40 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем звітного (податкового) к варталу (півріччя).

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК Укр аїни платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідачем було подано д о Північної міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Кривому Розі податкову дек ларацію з податку на прибуто к від 02.08.2011р. за №38993 на суму 49,00 грн., проте, у встановлений строк з азначене податкове зобов' я зання сплачено відповідачем не було.

Відповідно до п. 100.1 ст. 100 ПК Укр аїни розстроченням, відстроч енням грошових зобов'язань а бо податкового боргу є перен есення строків сплати платни ком податків його грошових з обов'язань або податкового б оргу під проценти, розмір яки х дорівнює розміру пені, визн аченому пунктом 129.4 статті 129 ць ого Кодексу. Якщо до складу ро зстроченої (відстроченої) су ми входить пеня, то для розрах унку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.

Згідно з п. 100.2 ст. 100 ПК України платник податків має право з вернутися до контролюючого о ргану із заявою про розстроч ення та відстрочення грошови х зобов'язань або податковог о боргу. Платник податків, яки й звертається до контролюючо го органу із заявою про розст рочення, відстрочення грошов их зобов'язань, вважається та ким, що узгодив суму такого гр ошового зобов'язання.

Пунктом 100.6 ст. 100 ПК України вс тановлено, що розстрочені су ми грошових зобов'язань або п одаткового боргу (в тому числ і окремо - суми штрафних (фінан сових) санкцій) погашаються р івними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяц ем, у якому прийнято рішення п ро надання такого розстрочен ня.

Відповідно до п. 100.8 ст. 100 ПК Укр аїни рішення про розстроченн я та відстрочення грошових з обов'язань чи податкового бо ргу у межах одного бюджетног о року приймається у такому п орядку: стосовно загальнодер жавних податків та зборів - ке рівником контролюючого орга ну (його заступником); стосовн о місцевих податків і зборів - керівником органу державно ї податкової служби (його зас тупником) та затверджується фінансовим органом місцевог о органу виконавчої влади, до бюджету якого зараховуються такі місцеві податки чи збор и.

Згідно з п. 100.11 ст. 100 ПК України розстрочення або відстрочен ня надаються окремо за кожни м податком та збором. Строки с плати розстрочених (відстроч ених) сум або їх частки можуть бути перенесені шляхом прий няття окремого рішення та вн есення відповідних змін до д оговорів розстрочення (відст рочення).

На підставі вищезазначени х норм Північною міжрайонною державною податковою інспек цією у м. Кривому Розі були вин есені щодо відповідача рішен ня про розстрочення грошовог о зобов' язання від 30.06.2011р. за № 45 на суму 78177,88 гривень.

На підставі вищезазначени х рішень про розстрочення гр ошового зобов' язання між Пі внічною міжрайонною державн ою податковою інспекцією у м . Кривому Розі та товариством з обмеженою відповідальніст ю «Укрметпром - групп» було укладено договір про розстр очення сплати грошового зобо в' язання, а саме: договір від 30.06.2011р. за № 45 про розстрочення с плати суми грошових зобов' я зань на загальну суму 78230,88 грн. п ід проценти з 30.06.2011 р. по 20.12.2011 року .

Відповідно до п.п. 100.12.2 п. 100.12 ПК У країни договори про розстроч ення (відстрочення) можуть бу ти достроково розірвані з ін іціативи контролюючого орга ну в разі, якщо платник податк ів порушує умови погашення р озстроченого грошового зобо в'язання чи податкового борг у або відстроченого грошовог о зобов'язання чи податковог о боргу.

На підставі вищезазначени х норм Північною міжрайонною державною податковою інспек цією у м. Кривому Розі у зв' яз ку із тим, що відповідач не спл ачує чергових часток розстро ченого грошового зобов' яза ння та накопичує податковий борг, було винесено щодо відп овідача рішення про скасуван ня розстрочення грошового зо бов' язання від 30.08.2011р. за №6.

Відповідно до положень ст. 1 29 ПК України на суму не сплаче них розстрочених грошових зо бов' язань щодо відповідача була нарахована пеня у розмі рі 1131,69 гривень.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК Укр аїни у разі коли платник пода тків не сплачує узгодженої с уми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної пода ткової служби надсилає (вруч ає) йому податкову вимогу в по рядку, визначеному для надси лання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Подат кова вимога може не надсилат ися, якщо загальна сума подат кового боргу платника податк ів не перевищує одного неопо датковуваного мінімуму дохо дів громадян.

Згідно з п. 59.3 ст. 59 ПК України п одаткова вимога надсилаєтьс я не раніше першого робочого дня після закінчення гранич ного строку сплати суми грош ового зобов'язання. Податков а вимога повинна містити від омості про факт виникнення г рошового зобов'язання та пра ва податкової застави, розмі р податкового боргу, який заб езпечується податковою заст авою, обов'язок погасити пода тковий борг та можливі наслі дки його непогашення в устан овлений строк, попередження про опис активів, які відпові дно до законодавства можуть бути предметом податкової за стави, а також про можливі дат у та час проведення публічни х торгів з їх продажу.

Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК Укр аїни у разі коли у платника по датків, якому надіслано (вруч ено) податкову вимогу, сума по даткового боргу збільшуєтьс я, погашенню підлягає вся сум а податкового боргу такого п латника податку, що виник піс ля надіслання (вручення) пода ткової вимоги.

Позивачем відповідно до ст .59 ПК України було вручено від повідачу 19.08.2011р. податкову вимо гу № 277 від 04.08.2011 року.

Проте, податковий борг відп овідачем сплачений не був. Пр о наявність податкового борг у свідчить довідка про стан р озрахунків з бюджетом від 15.12.20 11 року.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону У країни «Про державну податко ву службу України», державні податкові інспекції в район ах, містах без районного поді лу, районах у містах, міжрайон ні та об'єднанні державні под аткові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та гром адян про стягнення заборгова ності перед бюджетом і держа вними цільовими фондами за р ахунок їх майна.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - с ума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкці й за їх наявності), самостійно узгодженого платником подат ків або узгодженого в порядк у оскарження, але не сплачено го у встановлений цим Кодекс ом строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого грошового зобов'язання.

Доказів сплати заборгован ості відповідачем до суду на дано не було.

З урахуванням наведеного, п одаткові зобов' язання по по датку на прибуток, податку на додану вартість, комунально му податку, збору за забрудне ння навколишнього природног о середовища у загальній сум і 12820,00 грн. є узгодженими, і набу ли статусу податкового боргу платника податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Консти туції України кожен зобов' я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК Укр аїни стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках, обслуговуючих такого пл атника податків, здійснюєтьс я за рішенням суду, яке направ ляється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини. Орган д ержавної податкової служби з вертається до суду щодо нада ння дозволу на погашення усі єї суми податкового боргу за рахунок майна платника пода тків, що перебуває у податков ій заставі.

На підставі п. 4 ч. 2 ст. КАС Укра їни, суд в порядку адміністра тивного судочинства може при йняти постанову про стягненн я з відповідача коштів.

З огляду на викладене, суд д оходить висновку про обґрунт ованість позовних вимог, та н еобхідність їх задоволення.

Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд вихо дить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб' єкт в ладних повноважень, а відпов ідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відпо відача не стягуються. Крім то го, судом враховується, що поз ивач звільнений від сплати с удового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Північної міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Кривому Розі до товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Укрметпром - груп» про стягнення коштів в рахунок п огашення податкового боргу з податку на прибуток у сумі 77364, 90 грн. та зі сплати штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 199 3,67 грн. - задовольнити.

Стягнути кошти, які перебув ають у власності товариства з обмеженою відповідальніст ю «Укрметпром - груп» (код ЄД РПОУ 33575229) у рахунок погашення п одаткового боргу по податку на прибуток у сумі 77364 (сімдесят сім тисяч триста шістдесят ч отири) грн. 90 коп. на р/р 31117009700025, код платежу 11021000, одержувач: відділ ення ДК у Тернівському район і м.Кривого Рогу, код ОКПО 38031648, б анк одержувача УДКУ у Дніпро петровській області, м.Дніпр опетровськ, МФО 805012.

Стягнути кошти, які перебув ають у власності товариства з обмеженою відповідальніст ю «Укрметпром - груп» (код ЄД РПОУ 33575229) у рахунок погашення п одаткового боргу по штрафним (фінансовим) санкціям у сумі 1 993 (одна тисяча дев' ятсот дев ' яносто три) грн. 67 коп. на р/р 311 17106700025, код платежу 21081100, одержувач : відділення ДК у Тернівськом у районі м.Кривого Рогу, код ОК ПО 38031648, банк одержувача УДКУ у Д ніпропетровській області, м. Дніпропетровськ, МФО 805012.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му ст. 254 КАС України.

Суддя

В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21942904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/1427/12

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 14.03.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні