Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/14642/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Ушенка С. В.
при секретарі Кузнец овій К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Калінінському районі м. До нецька до Комунального підпр иємства «Донпостачкомплект » про надання дозволу на пога шення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебува є у податковій заставі, шляхо м стягнення заборгованості з податку на землю, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспек ція у Калінінському районі м . Донецька звернулась з позов ною заявою до Комунального п ідприємства «Донпостачкомп лект» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що пер ебуває у податковій заставі, шляхом стягнення заборгован ості з податку на землю у сумі 495956,37 грн., мотивуючи свої вимог и тим, що за КП «Донпостачкомп лект» обліковується податк овий борг з земельного подат ку на загальну суму 495956,37 грн., як ий утворився в внаслідок нес плати самостійно узгоджених податкових зобов' язань виз начених у податкових розрах унках земельного податку № 9002459307 від 12.07.2010р. на суму 60411,36 грн., з а липень 2010 року на суму 25257,68 грн. , за серпень 2010 року на суму 25257, 68 г рн., за вересень 2010 року на суму 252527,68 грн., за листопад 2010 року на с уму 25257,68 грн., за грудень 2010 року н а суму 25257,68 грн., та на суму 25257,68 грн ., за січень 2011 року на суму 25257,65 гр н. та податкових деклараціях зі сплати за землю №9000238024 від 10.02.2 011р., за березень 2011 року на суму 25257,68 грн., за квітень 2011 року на су му 25257,68 грн., за травень 2011 року на суму 25257,68 грн., за червень 2011 року на суму 25257,68 грн., № 9003780502 від 06.06. 2011 року на суму 25257,68 грн., № 9004705978 від 14.07.2011р. на суму 25257,68 грн., а тако ж на підставі податкового по відомлення - рішення № 001794154 від 20.12.2010 року на суму 24008,63 грн., пеня у сумі 83186,57 грн. Постановою Донец ького окружного адміністрат ивного суду від 07.06.2011р. по справ і № 2а/0570/8196/2011 з КП «Донпостачкомп лект» стягнуто частину подат кового боргу в сумі 444772,61 грн., у з в`язку з чим позивачем направ лялися до банківських устано в платіжні вимоги, які були по вернуті без виконання у зв`яз ку з відсутністю на розрахун кових рахунках відповідача г рошових коштів. На підставі п . 95.3. ст. 95 Податкового кодексу Ук раїни просить дозволу на пог ашення усієї суми податковог о боргу за рахунок майна плат ника податків, що перебуває у податковій заставі.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги, надав поясненн я, аналогічні викладеним в по зовній заяві, та просить задо вольнити позов.
Представник відповідача в судовому засіданні не запер ечував проти задоволення поз ову.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву. Як що відмову від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову виклад ено в адресованій суду письм овій заяві, ця заява приєднує ться до справи.
Частиною 3 ст. 156 КАС України п ередбачено, що судове рішенн я у зв' язку з визнанням адмі ністративного позову ухвалю ється за правилами, встановл еними ст. 112 КАС України.
Згідно вимог ст. 112 КАС Україн и, зокрема, у разі повного визн ання відповідачем адміністр ативного позову і прийняття його судом приймається поста нова суду про задоволення ад міністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністр ативної справи, якщо ці дії ві дповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь прав а, свободи або інтереси.
Таким чином, суд приймає виз нання адміністративного поз ову, оскільки ці дії відповід ача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, с вободи або інтереси, та прийм ає постанову про його задово лення, виходячи з наступного .
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши в судовому засіданні всі о бставини справи і перевіривш и їх наявними доказами в межа х заявледних позовних вимог, судом встановлено.
Пунктом 61.1. статті 61 Податков ого кодексу України (надалі - П КУ) визначено, що податковий к онтроль - це система заході в, що вживаються контролюючи ми органами з метою контролю правильності нарахування, п овноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дот римання законодавства з пита нь проведення розрахункових та касових операцій, патенту вання, ліцензування та іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійс нюється органами, зазначеним и у ст. 41 ПКУ, в межах їх повнова жень (п. 61.2 ст.61 ПКУ).
Приписами ст. 41 ПКУ встановл ено, що контролюючими органа ми є, зокрема, органи державно ї податкової служби - щодо под атків, які справляються до бю джетів та державних цільових фондів, а також стосовно зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладається на органи державної податкової служби.
Комунальне підприємство « Донпостачкомплект» (ідентиф ікаційний код 13478424; 83023, м. Донецьк , вул. Чернігівська, 21) 19.07.1995р. заре єстровано Виконавчим коміте том Донецької міської ради в якості юридичної особи, з 21.01.1998 р. взяте на облік у ДПІ у Калін інському районі м. Донецька з а № 06304392 як платник податків.
Як встановлено в судовому з асіданні і підтверджено мате ріалами справи, станом на 04.08.2011 року за відповідачем обліков ується податковий борг з зем ельного податку в розмірі 495 956 ,37 грн. (у т.ч. недоїмка - 388 761,17 грн., ф інансові санкції - 24 008,63 грн., п еня - 83 186,57 грн.) внаслідок несп лати самостійно узгоджених п одаткових зобов' язань, що п ідтверджуються податковими розрахунками земельного под атку, податковими декларація ми зі сплати за землю, в яких в изначено розмір плати щоміся чно, податковим повідомлення м-рішенням № 00179415411 на суму 24008,63 грн ., розрахунком суми боргу та ро здруківкою зворотнього боку облікової картки платника п одатку (відповідача) станом н а 17.08.2011 рік та 31.12.2010 року.
Відповідно до рішення нача льника податкового органу по зивачем здійснено опис майна відповідача на суму 854307,36 грн. З гідно витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжен ь рухомого майна за № 18616019 від 17.05 .2008 року, активи платника подат ків (відповідача) на вищезазн ачену суму перебувають у под атковій заставі.
Відповідно до ст. 14 Конститу ції України та ст. 2 Земельного кодексу України, суб' єктам и земельних відносин є грома дяни, юридичні особи, органи м ісцевого самоврядування та о ргани державної влади.
Юридичні особи можуть бути суб' єктами права власності лише на землі приватної влас ності, в інших випадках вони м ожуть набувати земельні діля нки у постійне користування або на умовах оренди (ст. 80, 92, 93 Зе мельного кодексу України).
Згідно ст. 2 Закону України « Про плату за землю» (далі - Зак он), використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки землі.
Відповідно до ст. 14 Закону, юр идичні особи самостійно обчи слюють суму земельного подат ку в порядку, визначеному Зак оном України «Про плату за зе млю» за формою, встановленою центральним податковим орга ном (ДПА України) і власники зе млі та землекористувачі спла чують земельний податок, а та кож орендну плату за земельн і ділянки державної та комун альної власності з дня виник нення права власності або пр ава користування земельною д ілянкою (ст.15 Законом України «Про плату за землю»).
Згідно ст. 17 Закону, податко ве зобов' язання по земельно му податку, а також по орендні й платі за землі державної та комунальної власності, визн ачене у податковій деклараці ї на поточний рік, сплачуєтьс я рівними частками власникам и та землекористувачами земе льних ділянок за місцезнаход женням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календ арному місяцю, щомісячно про тягом 30 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем звітного (податкового ) місяця.
Згідно з п. 286.2 ст. 282 Податковог о кодексу України, платники з емельного податку самостійн о обчислюють суму податку що року станом на 1 січня і до 1 лют ого поточного року подають в ідповідному органу державно ї податкової служби за місце знаходженням земельної діля нки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями.
Відповідно п. 287.3 ст. 287 Податко вого кодексу України, податк ове зобов' язання щодо плати за землю, визначене у податко вій декларації на поточний р ік, сплачується рівними част ками власниками та землекори стувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земель ної ділянки за податковий пе ріод, який дорівнює календар ному місяцю, щомісяця протяг ом 30 календарних днів, що наст ають за останнім календарним днем податкового (звітного) м ісяця.
Так, судом встановлено, що в ідповідачем самостійно визн ачено розмір земельного пода тку з щомісячним платежем в п одаткових розрахунках та под аткових деклараціях, але в по рушення вимог законодавства узгоджене податкове зобов' язання з земельного податку у встановлений законом строк відповідач не сплатив.
Приписами ст. 16 Податкового кодексу України визначені з обов' язання платників пода тків, одне з яких зобов' язує , зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розміра х, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної с прави.
Відповідно до ст. 31 Податков ого кодексу України, строком сплати податку та збору визн ається період, що розпочинає ться з моменту виникнення по даткового обов' язку платни ка податку із сплати конкрет ного виду податку і завершує ться останнім днем строку, пр отягом якого такий податок ч и збір повинен бути сплачени й у порядку, визначеному пода тковим законодавством. Подат ок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважаєть ся не сплаченим своєчасно. Мо мент виникнення податкового обов' язку платника податкі в, у тому числі податкового аг ента, визначається календарн ою датою. Строк сплати податк у та збору обчислюється рока ми, кварталами, місяцями, дека дами, тижнями, днями або вказі вкою на подію, що повинна наст ати або відбутися. Строк спла ти податку та збору встановл юється відповідно до податко вого законодавства для кожно го податку окремо.
Платники податків, податко ві агенти та/або їх посадові о соби несуть відповідальніст ь у разі вчинення порушень, ви значених законами з питань о податкування та іншим законо давством, контроль за дотрим анням якого покладено на кон тролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповіда льність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальніст ь за порушення законів з пита нь оподаткування та іншого з аконодавства встановлюєтьс я та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансов а відповідальність застосов ується у вигляді штрафних (фі нансових) санкцій (штрафів) та /або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Подат кового кодексу України, штра фні (фінансові) санкції (штраф и) за порушення норм законів з питань оподаткування або ін шого законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби, застосовуютьс я у порядку та у розмірах, вста новлених цим Кодексом та інш ими законами України.
Так, як зазначено вище, за по рушення граничних термінів с плати узгоджених податкових зобов' язань з земельному п одатку ДПІ в Калінінському р айоні м. Донецька застосован і до відповідача штрафні (фін ансові) санкції на суму 24008,63 грн .
Податковим кодексом Украї ни (далі - ПКУ) встановлено, щ о податковий борг - це сума г рошового зобов' язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годженого платником податкі в або узгодженого в порядку о скарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму тако го грошового зобов' язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на наведене, оскіль ки податкові зобов' язання з земельного податку відповід ачем не сплачені в установле ні строки, такі зобов' язанн я є податковим боргом.
Приписами Податкового код ексу України встановлені обо в' язки платників податків, такі як, виконання законних в имог контролюючих органів що до усунення виявлених поруше нь законів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має подат ковий борг з земельного пода тку в сумі 495956,37 грн. за період з л ипня 2008 року по серпень 2011 року.
Наведені розрахунки відпо відають положенням законода вства, фактичним обставинам справи та відповідачем не сп ростовані.
Відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 ЗУ «Про порядок погашення зобо в' язань перед бюджетами та державними цільовими фондам и» № 2181-ІІІ (чинного на момент в иникнення спірних правовідн осин) , платник податків самос тійно обчислює суму податков ого зобов'язання.
Згідно п.5.1 ст.5 вказаного Зак ону, податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації, при чому від повідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 платни к податків зобов'язаний само стійно сплатити суму податко вого зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій дек ларації, протягом десяти кал ендарних днів, наступних за о станнім днем відповідного гр аничного строку, передбачено го підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 стат ті 4 цього Закону для подання п одаткової декларації.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 ст. 5 за значеного Закону передбачен о, що узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.
Відповідно до пп. 6.2.1 п. 6.2 ст.6 За кону України № 2181, у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем направлялися ві дповідачеві перша податкова вимога № 1/573 від 06.05.2008р. на суму 57882,16 грн. та друга податкова вимог а № 2/770 від 26.06.2008р., які були отрима ні уповноваженою особою КП « Донбаспостачкомплект» і на м омент розгляду даної справи є чинними.
Однак, заходи вжиті органом податкової служби, не надали належного результату.
Відповідно до пункту 20.1.18 ст. 2 0 Податкового кодексу Україн и, органи державної податков ої служби мають право зверта тися до суду щодо стягнення к оштів платника податків, яки й має податковий борг, з рахун ків у банках, обслуговуючих т акого платника, на суму подат кового боргу або його частин и.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 07.06.2011р. по справі № 2а/0570/8196/2011 з а позовом позивача з КП «Донп остачкомплект» стягнуто час тину податкового боргу в сум і 444772,61 грн. З метою стягнення за значеної суми податкового бо ргу позивачем направлялися д о банківських установ платіж ні вимоги, які були повернуті без виконання у зв`язку з відс утністю на розрахункових рах унках відповідача грошових к оштів.
Згідно із п. 95.3 ст. 95 Податково го кодексу України, орган дер жавної податкової служби зве ртається до суду щодо наданн я дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за ра хунок майна платника податкі в, що перебуває у податковій з аставі.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори відповідно до законів Ук раїни.
Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а суд оцінює дока зи, які є у справі, за своїм вну трішнім переконанням, що ґру нтується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні (ст. 86 ц ього Кодексу).
Рішення суду щодо надання в казаного дозволу є підставою для прийняття органом держа вної податкової служби рішен ня про погашення усієї суми п одаткового боргу.
На підтвердження позовних вимог позивачем надано необ хідні докази про наявність п одаткової заборгованості у в ідповідача та вжиття заходів її стягнення. Отже, з матеріал ів справи встановлено, що стр ок, встановлений для сплати п одаткового боргу добровільн о, вже минув.
Враховуюче вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивач а про надання дозволу на пога шення податкового боргу за р ахунок майна платника податк ів, що перебуває у податковій заставі, є обґрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійснені позивачем, з відпов ідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56- 59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158-163, 167, 185-186, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї у Калінінському районі м.До нецька до Комунального підпр иємства «Донпостачкомплект » про надання дозволу на пога шення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебува є у податковій заставі, шляхо м стягнення заборгованості з податку на землю - задоволь нити.
Надати дозвіл Державній по датковій інспекції у Каліні нському районі м. Донецька на погашення суми податкового боргу у розмірі 495956 (чотириста дев' яносто п' ять тисяч дев ' ятсот п' ятдесят шість) гр н. 37 коп. за рахунок майна платн ика податків Комунального пі дприємства «Донпостачкомпл ект», що перебуває у податков ій заставі.
Повний текст постанови скл адено і підписано 26.09.2011р., її вст упну і резолютивну частини п роголошено в судовому засіда нні 20.09.2011р. в присутності предст авників сторін та приєднано до матеріалів справи.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні, апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови, з подачею к опій апеляційної скарги відп овідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Ушенко С. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2011 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21943088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ушенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні