Постанова
від 23.01.2012 по справі 2а-0870/11860/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2012 року 14:40 Справа № 2а-0870/11860/11

Запорізький окружний а дміністративний суд у складі головуючого судді Недашківс ької К.М., при секретарі судово го засідання Луговському І.О ., за участю представника пози вача - не прибув, представни ка відповідача - не прибув, розгляднув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу за позовною заяво ю Державної податкової інспе кції у Ленінському районі м. З апоріжжя до Запорізької місь кої спілки студентів про стя гнення податкової заборгова ності.

14 грудня 2011 року до Запорізьк ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції у Ленінсько му районі м. Запоріжжя (далі ім енується - позивач) до Запор ізької міської спілки студен тів (далі іменується - відпо відач), в якому позивач просит ь стягнути на його користь су му заборгованості в розмірі 2550 грн. 00 коп.

Ухвалою судді від 19.12.2011 відкр ито провадження в адміністра тивній справі та призначено справу до судового розгляду.

23.01.2012 представник позивача в судове засідання не з' явивс я, про дату, час і місце судово го розгляду справи повідомля вся належним чином. До канцел ярії суду надійшло клопотанн я про розгляд справи за його в ідсутності, на позовних вимо гах наполягає.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в су дове засідання не прибув, не п овідомив суд про причини неп рибуття та не надіслав суду б удь-яких заяв та заперечень п роти позову.

За таких обставин суд дійшо в висновку про можливість ро згляду справи за відсутності представника відповідача.

За приписами ч. 1 ст. 41 КАС Укра їни, у разі неявки в судове зас ідання всіх осіб, які беруть у часть у справі, чи якщо відпов ідно до положень цього Кодек су розгляд справи здійснюєть ся за відсутності осіб, які бе руть участь у справі (у тому чи слі при розгляді справи в пор ядку письмового провадження ), фіксування судового засіда ння за допомогою звукозапису вального технічного засобу н е здійснюється.

Згідно ст. 69 КАС України дока зами в адміністративному суд очинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд вст ановлює наявність або відсут ність обставин, що обґрунтов ують вимоги і заперечення ос іб, які беруть участь у справі , та інші обставини, що мають з начення для правильного вирі шення справи. Ці дані встанов люються судом на підставі по яснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показа нь свідків, письмових та речо вих доказів, висновків експе ртів.

Відповідно до ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .

Суд при вирішенні справи ке рується принципами верховен ства права, законності, рівно сті усіх учасників адміністр ативного процесу перед закон ом і судом, змагальності стор ін, диспозитивності та офіці йного з' ясування всіх обста вин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з ' ясувавши всі обставини адм іністративної справи, які ма ють юридичне значення для ро згляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у спр аві докази у їх сукупності, су д

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Запорізька м іська спілка студентів, прой шов процедуру державної реєс трації та отримав свідоцтво про державну реєстрацію юрид ичної особи, а відтак набув пр авового статусу суб' єкта го сподарювання в розумінні при пису ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців від 15.05.2003 №755-IV, згідно з яким державна реєстрація юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців - це засвід чення факту створення або пр ипинення юридичної особи, за свідчення факту набуття або позбавлення статусу підприє мця фізичною особою, а також в чинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Зако ном, шляхом внесення відпові дних записів до Єдиного держ авного реєстру.

Станом на 12.12.2011 згідно довідк и у відповідача існує заборг ованість з податку на прибут ок в розмірі 2550 грн. 00 коп.

Фахівцями ДПІ у Ленінськом у районі м. Запоріжжя 16.03.2009 пров едена перевірка Запорізької міської спілки студентів з п итань своєчасності подання п одаткової звітності (акт пер евірки від 16.03.2009 №663). Перевіркою встановлено, що відповідачем в порушення вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21 грудня 2000 року №2181 з і змінами та доповненнями, пп . 16.1.3 п. 16 ст. 16, п. 49.18 Податкового код ексу України несвоєчасно над ало податкові декларації з п одатку на прибуток підприємс тв.

На підставі акта перевірки прийнято податкове повідомл ення-рішення від 30.04.2009 №0028481501/0, яки м визначено суму податкового зобов'язання з податку на при буток у розмірі 2550 грн. 00 коп., в т ому числі основний платіж 00 г рн., 2550 грн. 00 коп. - штрафні (фін ансові) санкції.

З матеріалів позовної заяв и вбачається, що акт за резуль татами перевірки був надісла ний відповідачу засобами пош тового зв' язку 16.03.2009, однак пов ернутий на адресу

ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя з поміткою поштово го відділення «у зв' язку з з акінченням терміну зберіган ня». У зв' язку з вищенаведен им був складений акт від 24.04.2009 № 247 про неможливість вручення а кту перевірки.

Судом встановлено, що подат кове повідомлення-рішення на правлено відповідачу засоб ами поштового зв' язку, одна к було повернуто на адресу ДП І у Ленінському районі м. Запо ріжжя з причини відсутності підприємства за зазначеною а дресою, про що посадовими осо бами ДПІ у Ленінському район і м. Запоріжжя складений акт в ід 15.06.2009 №456 про неможливість вру чення рішення форми «Р» від 30. 04.2009 №00284481501/0 та розміщено на дошці оголошень.

Відповідно до п. 1.3. ст. 1 Закону України №2181-III податковий борг (недоїмка) - податкове зобо в'язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене п латником податків або узгодж ене в адміністративному чи с удовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання.

Згідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України №2181 нараховане контр олюючим органом відповідно д о п. 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону вважається узгодженим у ден ь отримання платником податк ів податкового повідомлення , за винятків визначених підп унктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 зазначен ого Закону узгоджена сума по даткового зобов'язання, не сп лачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .

Відповідно до п. п. 6.2. 1. п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181-III, у разі, коли платник податків н е сплачує узгоджену суму под аткового зобов'язання в уст ановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и.

Підпунктом 6.2.4. п. 6.2 ст . 6 Закону України №2181-III передба чено, що податкова вимога вв ажається надісланою (вручен ою) юридичній особі, якщо її пе редано посадовій особі такої юридичної особи під розпис ки або надіслано листом з п овідомленням про вручення. П одаткова вимога вважається надісланою (врученою) фізич ній особі, якщо її вручено о собисто такій фізичній осо бі або її законному представ никові чи надіслано листом на її адресу за місцем прожи вання або останнього відомог о місця її знаходження із пов ідомленням про вручення.

Як вбачається з матеріалів справи зі скаргами на прийня ті податкові повідомлення-рі шення відповідач не звертавс я, а тому вони вважаються узго дженими та з дати їх отриманн я починається строк для пога шення податкового зобов' яз ання.

У зв' язку з несплатою плат ником податків узгоджених су м податкового зобов' язання позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової з аборгованості у встановлено му законодавством порядку, а саме: перша податкова вимога форми «Ю1»від 05.06.2009 №1/515 та друга податкова вимога форми «Ю2» в ід 13.10.2009 №2/1012.

Перша податкова вимога над іслана відповідачу засобами поштового зв' язку, однак по вернута на адресу позивача у зв' язку з закінченням терм іну зберігання, про що був скл адений акт від 14.09.2009 №120 про немож ливість вручення платнику по датків податкової вимоги №1/515 . Друга податкова вимога отри мана відповідачем особисто, про що свідчить підпис на коп ії вимоги.

Отже, на підставі вищевикла деного борг з податку на приб уток складає 2550 грн. 00 коп.

Згідно п. 57.3 Податкового коде ксу, у разі визначення грошов ого зобов'язання контролюючи м органом за підставами, зазн аченими у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пун кту 54.3 статті 54 цього Кодексу, п латник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму гр ошового зобов'язання протяго м 10 календарних днів настають за днем отримання податково го повідомлення-рішення, крі м випадків, коли протягом та с троку такий платник податків розпочинає процедуру оскарж ення рішення контролюючого о ргану.

Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Под аткового кодексу, орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у та платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності, а в ра зі їх недостатності шляхом п родажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі. Стягнення к оштів та продаж майна платни ка податків провадяться не р аніше ніж через календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, о бслуговуючих такого платник а податку; здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби: в ро змірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 59.3 ст. 59 Податкового к одексу встановлено, що подат кова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошовог о зобов'язання.

Згідно до ст. 59.5 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому над іслано (вручено) податкову ви могу, сума податкового боргу збільшується, погашенню під лягає вся сума податкового б оргу такого платника податк у, що виник після надіслання (в ручення) податкової вимоги.

Згідно п. 102.1 та 102.4 ст.102 Податков ого кодексу, контролюючий ор ган, крім випадків, визначени х» пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити с уму грошових зобов'язань пла тника податків випадках, виз начених цим Кодексом, не пізн іше закінчення 1095 дня, що наста є за останнім граничного стр оку подання податкової декла рації та/або граничного стро ку сплати грошових зобов'яза нь, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податков а декларація була надана піз ніше - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазна ченого строку контролюючий о рган не визначає суму грошов их зобов'язань, платник подат ків вважається вільним від т акого грошового зобов'язання , а спір стосовно такої деклар ації та/або податкового пові домлення не підлягає розгляд у в адміністративному або су довому порядку.

У разі подання платником по датку уточнюючого розрахунк у до податкової декларації к онтролюючий орган має право визначити суму податкових зо бов'язань за такою податково ю декларацією протягом 1095 дні в з дня подання уточнюючого р озрахунку.

У разі якщо грошове зобов'яз ання нараховане контролюючи м органом до закінчення стро ку давності, визначеного у пу нкті 102.1 цієї статті, податкови й борг, що виник у зв'язку з від мовою у самостійному погашен ні такого грошового зобов'яз ання, може бути стягнутий про тягом наступних 1095 календарни х днів з дня виникнення подат кового боргу. Якщо платіж стя гується за рішенням суду, стр оки стягнення встановлюютьс я до повного погашення таког о платежу або визначення бор гу безнадійним.

Відповідно до п. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні», держави по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднай і спеціалізовані державні податкові інспекці ї подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ації та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про с тягненні заборгованості пер ед бюджетом і державними ціл ьовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно ст. 7 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2011 рік», податки і збор и (обов'язкові платежі), які сп равлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим ко дексом Україні як загальноде ржавні і місцеві податки та з бори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податковог о боргу з урахуванням штрафн их санкцій та пені, що обліков увалися станом на 31 грудня 2010 р оку, і суми, донараховані за ак тами перевірок, за цими подат ками і зборам (обов'язковими п латежами), сплачуються платн иками податку за правилами, в становленими відповідним за конодавчими актами України, або стягуються у порядку, вст ановленому Податковим кодек сом України та зараховуються до: загального фонду державн ого бюджету - в частині пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), які зараховувалися д о державного бюджету; загаль ного чи спеціального фонду м ісцевих бюджетів - у частин і податків і зборів (обов'язко вих платежів), які зараховува лися відповідно до загальног о и спеціального фонду місце вих бюджетів.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 №2755-VI передбачено обов'язок пл атників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим К одексом та законами з питань митної справи.

Органи державної податков ої служби відповідно до пп. 20.1.1 8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу мають право звертатися до су ду щодо стягнення коштів пла тника податків, кий має подат ковий борг, з рахунків у банка х, обслуговуючих такого плат ника, на суму додаткового бор гу або його частини.

Таким чином, суд вважає позо вні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню в повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи наведене та кер уючись ст.ст. 2, 7-12, 17, 94, 160, 163 КАС Украї ни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Ленінському районі м . Запоріжжя до Запорізької мі ської спілки студентів про с тягнення податкової заборго ваності - задовольнити в по вному обсязі.

Стягнути з Запорізьк ої міської спілки студентів (69006, Запорізька область, міст о Запоріжжя, проспект Леніна , будинок №234, квартира №66; іде нтифікаційний код 20512297) на кори сть Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Запоріжжя суму податковог о боргу з податку на прибуток підприємства в розмірі 2550 (дві тисячі п' ятсот п' ятдесят) грн. 00 (нуль) коп., яку зарахуват и на р/р31117009700006, код платежу 11021000, код одержувача 34677103, банк - ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но Кодексом адміністративно го судочинства України, наби рає законної сили після закі нчення строку подання апеляц ійної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скарг у не було подано.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України, або прийня ття постанови у письмовому п ровадженні - з дня отримання к опії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії від повідно до кількості осіб, як і беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя К .М.Недашківська

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21944655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/11860/11

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Постанова від 23.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 28.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

Ухвала від 19.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Недашківська Катерина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні