Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-0870/11706/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2012 року ( о 15 год. 15 х в.) Справа № 2а-0870/11706/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі

головуючого судді Батрак І .В.

за участю секретаря Тєтєрє вої К.О.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Державної подат кової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Діп Електр ик»

третя особа державний реєс тратор Запорізької міської р ади Сергєєва Тетяна Іванів на

про визнання недійсним зап ису про проведення державної реєстрації

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2011 року Державна по даткова інспекція у Жовтнево му районі м. Запоріжжя (далі - ДПІ у Жовтневому районі м. Зап оріжжя, позивач) звернулась д о Запорізького окружного адм іністративного суду (далі - суд) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Діп Електрик» (далі - ТОВ « Діп Електрик», відповідач), за участі третьої особи держав ного реєстратора Запорізько ї міської ради Сергєєвої Те тяни Іванівни, в якому прос ить визнати недійсними зміни до установчих документів То вариства з обмеженою відпові дальністю «Діп Електрик», що до перереєстрації місцезнах одження з адреси: 79031, м. Львів, ву л. Стрийська-Кільцева дорога , 15 на адресу: 69095, м. Запоріжжя, вул . Запорізька, 8.

Позовні вимоги обґрунтову є Законом України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів» № 755-ІV від 15.05.2003 (далі - Закон № 755-ІV) та Податковим кодексом У країни від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК У країни) та зазначає, що до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців був внесений запис про зміну місцезнаходження ТОВ «Діп Електрик» з адреси: 79 031, м. Львів, вул. Стрийська-Кіль цева дорога, 15 на адресу: 69095, м. За поріжжя, вул. Запорізька, 8. Одн ак, перевіркою щодо відповід ності юридичної адреси факти чному місцезнаходженню відп овідача, податковим органом встановлено, що відповідач з а новою адресою не знаходить ся. Крім того, підприємство не зверталося до податкового о ргану ні з заявою про взяття н а облік, ні за отриманням дові дки про взяття на облік платн ика податків.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п роте 11.01.2012 до суду надав заяву (в х. №1118) про розгляд справи без й ого участі. Позовні вимоги пі дтримує в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час, місце та дату розг ляду справи був повідомлений належним чином, про причини н еявки не повідомив. Заперече ння на адресу суду від відпов ідача не надходили.

Відповідно до ч.4 ст. 33 КАС Укр аїни у разі ненадання особам и, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або су дове повідомлення надсилают ься: юридичним особам та фізи чним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначе на в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців; фізич ним особам, які не мають стату су підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом пор ядку. У разі відсутності осіб , які беруть участь у справі, з а такою адресою вважається, щ о судовий виклик або судове п овідомлення вручене їм належ ним чином.

За приписами ч. 11 ст. 35 КАС Укра їни розписку про одержання п овістки (повістку у разі немо жливості вручити її адресату чи відмови адресата її одерж ати) належить негайно поверн ути до адміністративного суд у. У разі повернення поштовог о відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.

Третя особа - державний реєс тратор Запорізької міської р ади Сергєєва Тетяна Іванів на у судове засідання не з' явилася, проте на адресу суду 03.01.2012 надіслала клопотання (вх. №155), в якому просить суд розгля нути справу без її участі.

Частиною 4 ст. 128 КАС України в становлено, що у разі неприбу ття відповідача, належним чи ном повідомленого про дату, ч ас і місце судового розгляду , без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено н а підставі наявних у ній дока зів.

За таких обставин, суд вважа є за можливе розглянути спра ву по суті без участі сторін, з а наявними у справі матеріал ами.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС Укр аїни, у разі неявки в судове за сідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відпо відно до положень цього Коде ксу розгляд справи здійснюєт ься за відсутності осіб, які б еруть участь у справі (у тому ч ислі в порядку письмового пр овадження), фіксування судов ого засідання за допомогою з вукозаписувального технічн ого засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали спр ави, судом встановлені насту пні обставини.

ТОВ «Діп Електрик» (код ЄДРП ОУ 36386706) зареєстроване як юриди чна особа 13.04.2009 державним реєст ратором Печерської державно ї районної адміністрації у м . Києві за юридичною адресою 01 0111, м. Київ, Печерський район, ву л. Гусовського, будинок 11/11.

15.11.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Запорі зької міської ради було внес ено до Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців (ЄДР ) запис про взяття на облік Тов ариство з обмеженою відповід альністю «Діп Електрик» за а дресою 69095, Запорізька область , м. Запоріжжя, Жовтневий район , вулиця Запорізька, будинок 8.

Листом від 15.11.2011 №4619/1215 Державни й реєстратор Виконавчого ком ітету Запорізької міської ра ди Сергєєва Т.І. повідомил а ДПІ у Жовтневому районі м. За поріжжя, що реєстраційна спр ава ТОВ «Діп Електрик» надій шла до державного реєстратор а у Жовтневому районі м. Запор іжжя та прийнята на облік.

Згідно акту перевірки місц езнаходження підприємства з а юридичною адресою від 29.11.2011 №4 34 встановлено, що за адресою: м . Запоріжжя, вул. Запорізька, 8 п ідприємство не знаходиться. Фактичне місцезнаходження Т ОВ «Діп Електрик» не встанов лено.

Пунктом 1 частини першої ста тті 3 КАС України справу адмін істративної юрисдикції визн ачено як переданий на виріше ння адміністративного суду п ублічно-правовий спір, у яком у хоча б однією зі сторін є орг ан виконавчої влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа а бо інший суб'єкт, який здійсню є владні управлінські функці ї на основі законодавства, вт ому числі на виконання делег ованих повноважень.

Держава делегувала держав ному реєстратору Законом Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» здійсн ювати від імені Держави держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни від 15.05.2003 №755-IV «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» (далі Закон №755-ІV), державн ий реєстратор на території в ідповідної адміністративно -територіальної одиниці:

- проводить державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців;

- проводить резервування на йменувань юридичних осіб;

- передає органам державної статистики (далі органи стат истики), державної податково ї служби, Пенсійного фонду Ук раїни та фондів соціального страхування повідомлення т а відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстрац ійних дій, які передбачені ци м Законом, у тому числі щодо ст ворення або ліквідації відок ремлених підрозділів юридич них осіб;

- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних сп рав (крім реєстраційних спра в юридичних осіб, зареєстров аних відповідно до частини ч етвертої статті 3 цього Закон у). Якщо кількість державних р еєстраторів у виконавчому ко мітеті міської ради міста об ласного значення або районно ї, районної в містах Києві та С евастополі державної адміні страції становить три і біль ше осіб, зберігання реєстрац ійних справ забезпечує відпо відна посадова особа структу рного підрозділу (відділу, уп равління), який створюється д ля організаційного та матері ально-технічного забезпечен ня роботи державних реєстрат орів;

- здійснює оформлення та вид ачу свідоцтв про державну ре єстрацію (крім видачі свідоц тв юридичним особам, зареєст рованим відповідно до частин и четвертої статті 3 цього Зак ону), а також їх заміну;

- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державног о реєстру;

- проводить державну реєстр ацію змін до установчих доку ментів юридичних осіб та дер жавну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичн их осіб - підприємців;

- проводить державну реєстр ацію припинення юридичних ос іб та державну реєстрацію пр ипинення підприємницької ді яльності фізичними особами - підприємцями;

- звертається до суду із зая вою про зміну мети установи у встановленому законом поряд ку;

- здійснює оформлення, видач у та засвідчення юридичним о собам дублікатів оригіналі в їх установчих документів та змін до них;

- вносить до Єдиного державн ого реєстру відомості про де ржавну реєстрацію особи на п ідставі рішення суду;

- здійснює інші дії, передба чені цим Законом.

Як свідчать викладені повн оваження державного реєстра тора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації п еревірка документів на відпо відність вимогам чинного зак онодавства, а лише перевіряє ться комплектність документ ів. Також він не зобов' язани й перевіряти мету суб' єкта господарювання спрямовану а бо не спрямовану на здійснен ня підприємницької діяльнос ті, та в подальшому ведення фі нансово-господарської діяль ності.

Згідно ч.1 ст.19 Закону №755-ІV (в ре дакції, що діяла на момент вне сення змін щодо юридичної ад реси) у разі, якщо зміна відомо стей про юридичну особу, які м істяться в Єдиному державном у реєстрі, не пов'язана із змін ами до установчих документів юридичної особи або не підля гає державній реєстрації, ви конавчий орган юридичної осо би або уповноважена ним особ а зобов'язаний подати (надісл ати рекомендованим листом) д ержавному реєстратору за міс цезнаходженням реєстраційн ої справи юридичної особи за повнену реєстраційну картку про внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подаєтьс я (надсилається) реєстраційн а картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходж ення юридичної особи, до неї д одається свідоцтво про держа вну реєстрацію юридичної осо би.

Відповідно до ч.2 ст.19 зазначе ного Закону державному реєст ратору забороняється вимага ти додаткові документи для в несення змін до відомостей п ро юридичну особу, які містят ься в Єдиному державному реє стрі, якщо вони не передбачен і частиною першою цієї статт і.

Як було встановлено матері алами справи 02.11.2011 державним ре єстратором Виконавчого комі тету Львівської міської ради було проведено реєстраційну дію №10043778849 «Внесення змін до ві домостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в у становчих документах» в част ині зміни місцезнаходження Т ОВ «Діп Електрик» (код ЄДРПОУ 36386706) на адресу 69095, Запорізька об ласть, м. Запоріжжя, Жовтневий район, вулиця Запорізька, буд инок 8.

15.11.2011 державним реєстратором Виконавчого комітету Запорі зької міської ради було внес ено до Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців (ЄДР) за пис про взяття на облік ТОВ «Д іп Електрик» адресою: 69095, Запор ізька область, м. Запоріжжя, Жо втневий район, вулиця Запорі зька, будинок 8.

Згідно ч.5 ст.19 Закону №755-ІV, дер жавний реєстратор має право залишити без розгляду реєстр аційну картку про внесення з мін до відомостей про юридич ну особу, які містяться в Єдин ому державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформле на з порушенням вимог, які вст ановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної ка ртки не додано документи, пер едбачені частиною першою ціє ї статті, або якщо до державно го реєстратора надійшло ріше ння суду щодо заборони у пров еденні реєстраційних дій.

У Законі №755-ІV, відсутній мех анізм скасування реєстрацій ної дії «внесення відомостей , що містяться в Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в» (стосовно ТОВ «Діп Електри к»).

Про статус відомостей з ЄДР сказано у п.2 ст.18 Закону №755-ІV, « Якщо відомості, які підлягаю ть внесенню до Єдиного держа вного реєстру, є недостовірн ими і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірн і. Третя особа не може посилат ися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати пр о те, що такі відомості є недос товірними.»

Особи, винні у внесенні до у становчих документів або інш их документів, які подаються державному реєстратору, зав ідомо неправдивих відомосте й, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, вс тановлену законом. Це передб ачено ст.53 Закону №755-ІV.

Статтею 38 Закону №755-ІV, передб ачені підстави для постановл ення судового рішення про пр ипинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством. С еред таких підстав є наявніс ть в ЄДР запису про відсутніс ть юридичної особи за вказан им її місцезнаходженням. На п ідставі такого судового ріше ння здійснюється державна ре єстрація припинення юридичн ої особи, а не скасування держ авної реєстрації.

Відповідно до статті 14 Зако ну №755-ІV, ТОВ «Діп Електрик» 03.11.201 1 знято з обліку у Державним ре єстратором Виконавчого комі тету Львівської міської ради . у зв'язку зі зміною місцезнах одження юридичної особи. Реє страційну справу передано до виконавчого комітету Запорі зької міської ради, де 15.11.2011 юри дичну особу і взято на облік.

Крім того, приймаючи дане рі шення, суд також враховує нас тупне.

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акт и, прийняті відповідним орга ном на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.

Державна податкова адміні страція України, до складу як ого входить ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя, є одним і з органів державної виконавч ої влади. Відповідно, її діяль ність має підпорядковуватис ь вимогам наведеної норми Ко нституції України та аналогі чним вимогам ст.11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» та Податков ого Кодексу України.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Діяльність Державної пода ткової інспекції та її повно важення регламентуються Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні» т а Податковим кодексом Україн и.

Стаття 11 Закону України «Пр о Державну податкову службу в Україні» встановлює права органів державної податково ї служби.

Зокрема, відповідно до п.17 ст .11 Закону України «Про Державн у податкову службу в Україні », органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право, зокрема, звертати ся у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.

Відповідно до норм Податко вого Кодексу України, п. 20.1.12. ст. . 20 ПК України у випадках, встан овлених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця про визнання нед ійсними установчих (засновни цьких) документів суб'єктів г осподарювання; п. 67.2. ст.. 67 в уста новленому законом порядку ма ють право звертатися до суду про винесення судового ріше ння щодо: припинення юридичн их осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - пі дприємців; відміни державної реєстрації припинення юриди чних осіб або підприємницько ї діяльності фізичних осіб - п ідприємців; скасування держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.

Враховуючи викладене, чинн им законодавством не передба чено право на звернення орга нів державної податкової слу жби до адміністративних суді в з такими позовними вимогам и про визнання недійсними зм ін до установчих документів ТОВ «Діп Електрик» щодо пере реєстрації місцезнаходженн я, чи то зобов'язання Державно го реєстратора внести запис, щодо скасування державної р еєстрації змін до установчих документів, що пов' язані зі зміною місцезнаходження юри дичної особи, не можуть бути п редметом судового розгляду в якості самостійних позовних вимог.

Згідно з вимогами ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння; безсторонньо (неупередж ено); добросовісно: розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На підставі викладеного, вр аховуючи положення ч. 1 ст. 71 КАС України (розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюється на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведеності перед судом їх переконливості) та ч . 1 ст. 71 КАС України (кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення) суд дійш ов висновку, що заявлені пози вачем вимоги є необґрунтован ими, не підтвердженими зібра ними у справі доказами а, отж е, є такими, що задоволенню не підлягають.

За правилами ч.4 ст.94 КАС Укра їни, у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Кр ім цього, позивачем не було на дано суду доказів понесених ним судових витрат.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити у по вному обсязі.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скасо вано, набирає законної сили п ісля повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті а пеляційного провадження або набрання законної сили ріше нням за наслідками апеляційн ого провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя (під пис) І.В.Батра к

Постанова виготовлена та п ідписана у повному обсязі 16.01.20 12.

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя І.В.Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21944736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/11706/11

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 16.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні