Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 березня 2012 року
Справа № 2а/1270/1594/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Горпенюк О.А.
при секретарі: Марковій О.О.
за участю представників:
представника позивача: не з'явився,
представник відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Свердловську Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» про стягнення суми боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48 542,40 грн., -
ВСТАНОВИВ:
20 лютого 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Свердловську Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» про стягнення суми боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48 542,40 грн.
В позовній заяві позивач зазначив, що станом на 10 лютого 2012 року відповідач має заборгованість з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48542,40 грн., з яких 38756,88 грн., – сума самостійно визначена платником податків, 5714,96 грн. - сума визначена контролюючим органом та 4070,56 грн. - сума несплаченої пені.
Позивачем з метою погашення податкового боргу здійснювались заходи передбачені законодавством, а саме відповідачу направлялись перша податкова вимога від 10.07.2006 №1/168 та друга податкова вимога від 28.08.2006 №2/200. Вказані заходи не дали позитивного результату.
Сума податкового боргу підтверджується податковими деклараціями, розрахунками, податковими-повідомленнями-рішеннями. Сума податкового боргу добровільно не сплачена в повному обсязі відповідачем.
У зв'язку з чим позивач просив стягнути з відповідача заборгованість перед бюджетом в сумі 48 542,40 грн.
В судове засідання представник позивача не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
За таких обставин в силу положень ст. ст. 35, 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача, за наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №332029 (а.с. 6) відповідач – Товариство з обмеженою відповідальністю «Чайка» зареєстровано виконавчим комітетом Свердловської міської ради Луганської області 03.02.1994, ідентифікаційний код 20189608.
На момент виникнення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» перед бюджетом сума боргу з орендної плати з юридичних осіб діяв Закон України «Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетом та державними цільовими фондами» від 04.12.2000 № 2181-ІІІ (надалі Закон №2181), який був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних та фізичних осіб-підприємців перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами.
Згідно з п. 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) — податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Пунктом 5.1. ст.5 вказаного Закону встановлено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.1. вказаного Закону податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Пунктом 4.2 Законну №2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;
б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;
в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.
Відповідно до п.п.17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків.
Підпунктом 5.4.1. п.5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
З 01.01.2011 набрав законної сили Податковий Кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Податкового кодексу України Державна податкова інспекція має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З матеріалів справи вбачається наступне.
Згідно декларації з податку з орендної плати з юридичних осіб від 31.01.2011 відповідачем самостійно визначена сума податку з орендної плати з юридичних осіб до сплати у розмірі 11044,23 грн.(а.с. 16).
Відповідно декларації з податку з орендної плати з юридичних осіб від 01.02.2010 відповідачем самостійно визначена сума податку з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 3384,91 грн. (а.с. 17).
Відповідно декларації з податку з орендної плати з юридичних осіб від 05.02.2009 відповідачем самостійно визначена сума податку з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 23615,75 грн. (а.с. 18).
Відповідно декларації з податку з орендної плати з юридичних осіб від 12.03.2009 відповідачем самостійно визначена згідно уточнюючого документа сума податку з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 711,99 грн. (а.с. 19).
Відповідно до розрахунку суми боргу з податку з орендної плати з юридичних осіб наданого позивачем, відповідачу нараховано пеню у розмірі 4070,56 грн.(а.с.20).
Відповідно до нарахованого контролюючим органом податкового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями: від 27.08.09 № 0002451840/0 на суму 97,66 грн., від 27.08.09 №0002461840/0 на суму 157,11 грн., від 27.08.09 №0002471840/0 на суму 5460,19 грн.(а.с. 12).
За таких обставин загальна сума боргу відповідача з податку з орендної плати з юридичних осіб становить 38 542, 40 грн., що підтверджується обліковою карткою (а.с. 21-32), розрахунком фінансових санкцій (а.с. 15).
Судом встановлено, що сума податкового боргу відповідача з податку боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48 542,40 грн., яка утворилась на підставі наступного:
- згідно декларації з ПДВ від 27.08.2009 №45808 відповідачем самостійно визначена сума ПДВ у розмірі 143 грн. та сума штрафних санкцій, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки 25 грн.(а.с. 24);
- згідно декларації з ПДВ від 21.05.2009 №45704 відповідачем самостійно визначена сума ПДВ у розмірі 92 грн. та сума штрафних санкцій, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки 5 грн.(а.с. 25);
- згідно декларації з ПДВ від 23.03.2009 відповідачем самостійно визначена сума ПДВ у розмірі 203 грн. та сума штрафних санкцій, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки 10 грн.(а.с. 26);
- згідно декларації з ПДВ від 03.03.2009 відповідачем самостійно визначена сума ПДВ у розмірі 443 грн. (а.с. 27);
- згідно декларації з ПДВ від 04.03.2009 відповідачем самостійно визначена сума ПДВ у розмірі 64271 грн. та сума штрафних санкцій, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки 3214 грн.(а.с. 28), з яких сплачено 64003,27 грн.
Крім того на підставі акту перевірки від 27.08.2009 року № 903-15-20-20189608 про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати внесення до бюджету суми орендної плати з юридичних осіб (а.с. 13-14). Позивачем 27.08.2009 року винесено податкові повідомлення-рішення № 0002451840/0 на суму 97,66 грн., від 27.08.09 №0002461840/0 на суму 157,11 грн., від 27.08.09 №0002471840/0 на суму 5460,19 грн. (а.с. 15).
Таким чином, податковий борг відповідача склав 5714,96 грн., що підтверджується розрахунком фінансових санкцій за порушення строків сплати узгоджених сум податкових зобов'язань по орендній плати з юридичних осіб (а.с. 15), та копією корінця податкового – повідомлення рішення (а.с. 12).
У встановленому чинними законодавством порядку податкове повідомлення-рішення винесене позивачем, відповідачем оскаржено не було.
Проте станом на час розгляду справи у відповідача існує заборгованість перед бюджетом з податку на орендну плату з юридичних осіб у розмірі 48542,40 грн., з яких 38756,88 грн. – сума самостійно визначена платником податків, 5714,96 грн. - сума визначена контролюючим органом та 4070,56 грн. - сума несплаченої пені.
Згідно з п.п. 5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Згідно п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені ст. 5 цього закону визначається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. 6.1 ст.6 Закону №2181 у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Підпунктом 6.2.1. п. 6.2. ст.. 6 Закону № 2181 встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно п.п. 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону №2181 податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до ст. 6 Закону України №2181 та з метою погашення податкового боргу позивачем винесено першу податкову вимогу від 10.07 2006 №1/168 (а.с.10, корінець першої податкової вимоги), яку було отримана відповідачем 10.07.2006 року головним бухгалтером ТОВ «Чайка», що підтверджується особистим підписом (а.с. 10).
28 серпня 2006 року позивачем винесено другу податкову вимогу №2/200 (а.с.11, корінець другої податкової вимоги), яку було отримана відповідачем 30.08.2006 року головним бухгалтером ТОВ «Чайка», що підтверджується особистим підписом (а.с. 11).
Податкові вимоги відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржені та є чинними на час розгляду даної справи.
Внаслідок того, що Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» станом на дату розгляду справи у добровільному порядку податковий борг з орендної плати з юридичних осіб не погашено в повному обсязі, позовні вимоги Державної податкової інспекції в м. Свердловську Луганської області до відповідача, вважаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції в м. Свердловську Луганської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» про стягнення суми боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48 542,40 грн. задовольнити повністю.
Стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю «Чайка» (код ЄДРПОУ 20189608, 94800, Луганська область, м. Свердловськ, вул. Лутугіна, 1) з розрахунків у банках, обслуговуючих платника податків суму податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 48 542,40 (сорок вісім тисяч п'ятсот сорок дві грн. 40 коп.) гривні, в тому числі штрафні санкції – 5714,96 грн., пеня – 4070,56 грн. на р/р 33215812700072 КФК 13050200 УДКСУ в Луганській області, код одержувача 37871265 МФО 804013, отримувач УДК в м. Свердловську.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя
ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21955335 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Горпенюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні