Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
05 березня 2012 р. Справа № 2а- 223/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Мельникова Р.В.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова до Приватного підприємства "Аякс" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з Приватного підприємства "Аякс" податковий борг у сумі 4760,00грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування”. Відповідач не виконував обов’язок подавати декларації до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. За вказане порушення п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”встановлена відповідальність у вигляді штрафу. Відповідач самостійно не сплатив штраф, накладений на нього ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виник податковий борг, що складає 4760,00грн. У зв’язку з тим, що вказана податкова заборгованість погашена не була, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.
Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу ПП «Аякс». 03.03.2012 року конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою “за закінченням терміну зберігання”.
З урахуванням положень ч.8 та ч.11 ст.35 КАС України, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Згідно з довідкою від 01.12.2011р. №8096-36/9/29-015 відповідач ПП «Аякс» перебуває на податковому обліку у ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова з 24.02.1993р. за № 9347. (а.с.4)
Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов‘язкових платежів) зобов‘язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов‘язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Статтею 15 Декрету Кабінету Міністрів України “Про місцеві податки і збори”встановлено, що комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Згідно зі ст. 22 Декрету Кабінету Міністрів України “Про місцеві податки і збори”відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування покладається на платників відповідно до чинного законодавства. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється державними податковими інспекціями.
Відповідно до ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в України” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.
Строки подання податкових декларацій встановлені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.
Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”).
Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку ПП «Аякс» з питання неподання податкової звітності з податку на прибуток за період з 2006р. по 2009р., неподання розрахунків комунального податку за період з 4кв. 2006р. по 4кв. 2009р.
За результатами перевірки своєчасності подання податкової звітності встановлено, що в порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, п.16.4 ст.16, п. 22,13 ст. 22 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” ПП «Аякс» не подано податкові розрахунки з комунального податку та декларації з податку на прибуток згідно з переліком, що відображено в акті про результати перевірки від 11.02.2010 №806/1501/19468125 (а.с.22-24).
На адресу відповідача ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова було направлено лист-запрошення від 27.01.2010р. для ознайомлення та підписання акту перевірки. Вказаний лист було повернуто до ДПІ з відміткою пошти – адресат не знайдений, у зв’язку з чим ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова складено акт неявки посадових осіб для ознайомлення та підписання акту невиїзної документальної перевірки від 10.02.2010р. № 429/1501/19468125. Примірник акту від 11.02.2010 №806/1501/19468125 про результати перевірки було направлено відповідачу поштою. (а.с. 25)
На підставі акта перевірки від 11.02.2010 №806/1501/19468125 начальником ДПІ у Дзержинському районі м.Харкова прийняті податкові повідомлення-рішення:
- від 09.03.2010 №0001581501/0 (а.с.10, 21), яким була визначена сума податкового зобов’язання ПП «Аякс» з комунального податку за штрафними санкціями в розмірі 2210,00грн.;
- від 09.03.2010 №0001571501/0 (а.с.11, 20), яким була визначена сума податкового зобов’язання ПП «Аякс» з податку на прибуток за штрафними санкціями в розмірі 2550грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення надсилались відповідачу, однак пошта не змогла вручити платнику податків дані податкові повідомлення-рішення, про що було складено акт від 16.03.2010 №1310/1501/19468125 про неможливість вручення податкових повідомлень-рішень (а.с.26).
Відповідачу було направлено першу податкову вимогу №1/303 від 30.03.2010 (а.с.15) та другу податкову вимогу №2/541 від 14.05.2010 (а.с.16) на суму 4760,00грн.
Вказані податкові вимоги надсилалась відповідачу, але не були йому вручені, податкові вимоги було розміщено на дошці податкових оголошень, про що складено акти про неможливість вручення податкової вимоги від 13.04.2010 №1894 (а.с.13) та від 14.05.2010 №2/541 (а.с.14).
На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові повідомлення - рішення та податкові вимоги вважаються врученими.
До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення –рішення були оскаржені в установленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов’язання відповідача вважається узгодженим.
Згідно з п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно з п.п.20.1.27 та 20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив штрафні (фінансові) санкції, податковий борг відповідача становить 4760,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи, обліковими картками платника - ПП «Аякс» та довідкою про стан розрахунків з бюджетом станом на 29.11.2011р.(а.с.5, 6-9).
Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства в сумі 4760,00грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м.Харкова до приватного підприємства "Аякс" про стягнення податкового боргу - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства "Аякс" (ідентифікаційний код юридичної особи - 19468125, місцезнаходження: 61045, м. Харків, вул. Космічна, 21) на користь державного бюджету України податковий борг у сумі 4760 (чотири тисячі сімсот шістдесят) грн. 00 коп. .
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21957714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні