Постанова
від 29.02.2012 по справі 17818/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

29 лютого 2012 р.                                                                                 № 2-а- 17818/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого –Судді Бездітка Д.В.,

при секретарі  судового засідання –Фоміній В.В.,

за участю: представника позивача - Котляр І.М.,

представника відповідача - Михайлова О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Фонду загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості  

до  Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України  

про стягнення надлишково виплачених коштів ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач,  Фонд загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача, Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України, в якому просить суд стягнути з відповідача Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України, код ЄДРПОУ 26487548, адреса - м. Харків, вул. Тракторобудівників, буд. 67-Б - надлишково виплачені кошти в сумі 404 грн. 06 коп. (чотириста чотири грн. 06 коп.) на користь Фонду загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що у жовтні - листопаді 2011 року Контрольно-ревізійним відділом у м. Харкові проведена перевірка Харківського Міського центру зайнятості з питань фінансування організації оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. В ході перевірки встановлено, що в Московській районній організації Товариства Червоного Хреста України на оплачуваних громадських роботах працював інвалід - безробітна ОСОБА_4, нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду із заробітної плати  здійснювалась у розмірі 33,2 % замість встановлених 4%, що встановлено ст.4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". Таким чином, позивачем було зайво виплачені кошти в сумі 404,06 грн., які підлягають відшкодуванню Московською районною організацією Товариством Червоного Хреста України.

Представник позивача в судове засідання з'явився, надала пояснення по справі та просила суд адміністративний позов задовольнити, з підстав зазначених в позовні заяві.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, надав пояснення по справі та просив суд в адміністративному позові відмовити.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Відповідно до Положення "Про Харківський міський центр зайнятості м. Харкова", затвердженого директором Харківського обласного центру зайнятості - Харківський міський центр зайнятості м. Харкова - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття утворюється відповідно до наказу директора Харківського обласного центру зайнятості від 05.11.2008 року №452 шляхом злиття Харківського міськрайонного центру зайнятості, Дзержинського, Жовтневого, Ленінського, Орджонікідзевського та Червонозаводського районних центрів зайнятості і є правонаступником їх прав та обов'язків. Центр підпорядковується Харківському обласному центру і забезпечує реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення, виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Суд розглядає справу враховуючи вимоги Законів та інших нормативних актів, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно п.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладається на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом.

Згідно ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" - право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи та особи, які вперше шукають роботу, інші не застраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.

Пунктом 2 статті 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що одним із видів соціальних послуг є - фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних.

Відповідно п.2 Положення  про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт затвердженого постановою КМУ від 10.09.2008 року №839 оплачувані громадські роботи - загальнодоступні види некваліфікованих робіт, а також кваліфіковані роботи, які організовуються з метою надання додаткової соціальної підтримки та забезпечення тимчасової зайнятості осіб, які шукають роботу. Право на їх організацію мають місцеві держадміністрації, виконавчі органи місцевих рад та роботодавці незалежно від форми власності за участю державної служби зайнятості та за умови укладення договору про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт.

Між Харківським міськрайонним центром зайнятості та Московською районною організацією Товариства Червоного Хреста України укладений договір від 25.02.2009р. року №201109022500013 про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт.

Судом встановлено, що у Московській районній організації Товаристві Червоного Хреста України працював безробітній-інвалід –ОСОБА_4, нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду із заробітної плати яких здійснювалась у розмірі 33,2 % .

Згідно ст.4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4 % від об'єкта оподаткування для працюючих інвалідів та за ставкою 33,2% від об'єкта оподаткування для інших працівників такого підприємства.

Підставою для застосування ставки у розмірі 4% згідно з пунктом 4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року №64/8663, - завірена копія виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Отже, нарахування роботодавцем страхових внесків у розмірі 4% від заробітної плати зазначеної категорії працівників здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності але не раніше надання працівником підприємству завіреної копії вищезазначеної виписки або копії довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією.

Згідно акту № 123-10-433 від 18.11.11р. про ревізію фінансово-господарської діяльності Харківського міського центру зайнятості за 2009-2010р. та завершальний звітний період 2011р. Контрольно-ревізійним відділом у м. Харкові була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Харківського міського центру зайнятості за 2009-2010 роки та завершальний період 2011 року. З даного акту перевірки, судом встановлено випадки проведення відшкодування сум нарахувань на заробітну плату осіб-інвалідів, з числа безробітних, що направлялись на оплачувані громадські роботи, на загальних підставах в порушення  вимог ст.4  Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" та ч. 13 ст.8 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". Зазначене порушення призвело до необґрунтованих витрат коштів Фонду за періоди з 01.10.09р. по 31.12.09р. та з 01.04.11р. по 30.09.11р  в загальній сумі 2459,74 грн., з яких: у жовтні-грудні 2009р. в сумі 1600,66 грн. та у квітні-вересні 2011р. 859,08грн.

У зв'язку з тим, що нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду здійснювалась Московською районною організацією Товариства Червоного Хреста України, у розмірі 33,2%, замість встановлених для інвалідів 4%, Харківським міським центром зайнятості надлишково виплачені кошти в сумі 404,06грн., внаслідок проведення відшкодування затрат на нарахування на заробітну плату інваліда ОСОБА_4 за жовтень - листопад 2009 р., що підтверджується розрахунком.

Згідно п.п. 4.4 Договору про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт укладеного між позивачем та відповідачем, у разі нецільового використання коштів Фонду або недостовірності поданих даних роботодавець зобов'язується повернути центру зайнятості в повному обсязі суму профінансованих центром зайнятості витрат, зазначених у кошторисі, з урахуванням індексу зростання цін на споживчі товари, протягом 10 календарних днів з моменту виявлення зазначених порушень.

Відповідно до п.п.2.3.3 п. 2.3 договору про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт, роботодавці укладають з особами, які беруть участь у оплачуваних громадських роботах строкові трудові договори у письмовій формі відповідно до законодавства про працю, отже роботодавці мають право отримувати від осіб документи про освіту, стан здоров'я та інші документи.

Відповідно до п.2.ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»роботодавець зобов'язаний подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами.

Відповідно до Порядку використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) та здійснення контролю під час організації оплачуваних громадських робіт для безробітних, затвердженого Постановою правління Фонду від 16.10.2008 року №69, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2008 року відповідальними за достовірність даних, що є підставою для фінансування Фондом організації оплачуваних громадських робіт, є роботодавці, а саме Московська районна організація Товариства Червоного Хреста України. Кошти, використані роботодавцем не за цільовим призначенням, підлягають поверненню Фонду протягом 10 робочих днів після виявлення порушення. У разі відмови роботодавця добровільно повернути кошти Фонду або неповернення їх у встановлені строки стягнення коштів здійснюється центром зайнятості у судовому порядку відповідно до законодавства.  У разі недостовірності поданих роботодавцем даних роботодавець повинен відшкодувати Фонду суму заподіяної шкоди.

Харківським міським центром зайнятості відповідачу був направлений лист №18636 від 13.12.11 р.  щодо добровільного повернення коштів в сумі 404,06 грн. Однак, вказана сума коштів Московською районною організацією Товариства Червоного Хреста України  відповідачу добровільно не повернуто, у зв'язку з чим сума заборгованості становить 404,06 грн.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та з Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України підлягає стягненню на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості заборгованість в сумі 404,06 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного  та  керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фонду загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі робочого органу Харківського міського центру зайнятості  до  Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України про стягнення надлишково виплачених коштів - задовольнити.  

Стягнути з відповідача Московської районної організації Товариства Червоного Хреста України, код ЄДРПОУ 26487548, адреса - м. Харків, вул. Тракторобудівників, буд. 67-Б - надлишково виплачені кошти в сумі 404.06  грн. (чотириста чотири гривні 06 копійок) на користь Фонду загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 05 березня 2012 року.

Суддя                                                                                      Д.В. Бездітко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21957737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —17818/11/2070

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні