Рішення
від 10.10.2006 по справі 12/364-06-8189
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/364-06-8189

    

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" жовтня 2006 р.Справа  № 12/364-06-8189

За позовом   Закрите акціонерне товариство "Енерговугілля";  

  в особі, якою є Кіровоградська філія "Кіровоградпаливо" Закритого акціонерного товариства "Енерговугілля";  

   

ддо відповідача   Відкрите акціонерне товариство "Енергопостачальна компанія "Одесаобленерго"  Державне підприємство "Свердловантрацит"  

   

про стягнення заборгованості по недостачі вугілля 7891,3грн.

Суддя Юдова В.З.

Секретар с/з Скуділо О.В.

Представники сторін:

Від позивача: не з'явився;

Від відповідача: провідний ю/к Кірічек С.В., довіреність № 424 від 15.09.05р.;

Від відповідача: не з'явився;

          Суть спору: Про стягнення 7891 грн. 30 коп., вартості вугілля внаслідок недостачі, отриманого позивачем по залізничній накладній 52695928.

           Позивач відсутній, ухвалу суду отримав, направив до суду лист вих. № 43/6-754 від 02.10.2006р. про неможливість прибути на судове засідання та надав розрахунок по вугіллю.      

           Представник Одеської  залізниці  позовні вимоги не  визнав, надав до суду відзив, розрахунок, акти загальної форми №№ 2845, 2846 від 28.05.2006р., технічний акт № 409 від 28.05.2006р.

           ДП „Свердловантрацит” ухвалу суду отримав 29.09.2006р., відзив відсутній.

Із матеріалам справи встановлено:

                                    

ДП „Свердловантрацит” 25.05.2006р.  відвантажено  69,0тн. вугілля позивачу у вагоні 67885129.

При надходженні вагону на станцію Знам'янка  виявлені поглиблення  внаслідок  чого складені акти загальної форми №№ 2845, 2846 від 28.05.2006р.

При надходженні потягу і огляду вагону із оглядової вишки було виявлено на поверхні вантажу поглиблення, теча вантажу з правої сторони по ходу потягу 3-й люк деформований, в наявності зазори шириною 50 мм. між кришкою люка та поперечною балкою довжиною на всю довжину кришки люка.  

При переведені вагону на знеструмлену колію виявлено завантаження нижче бортів 200мм., на поверхні вантажу з права по ходу поїзда над  2,3,4 люками в наявності воронкоподібне поглиблення, довжиною 4500мм., шириною 1800 мм., глибиною до пола, без течі вантажу, зазор в 3-му люки закладено дошкою та клочам, каток не застосовувався, захисне маркування  відсутнє.

На підставі актів загальної форми станції Знам'янка провела переважування вантажу, при переважуванні виявлена недостача 23,0 тон. вугілля зафіксована  у  комерційному акті станції  Знам'янка  БК 044022/549/12 від 29.05.2006р.

Відповідно технічного акту № 409 від 28.05.2006р. вагон в технічно несправному стані, деформована кришка, зазор між кришкою та поперечною балкою шириною 50 мм., деформація старого походження покрита іржею.

Таким чином, відправник завантажив вугілля у технічно несправний вагон. Дана несправність видна перед завантажуванням вугілля і відправник повинен був усунути дану несправність, або відмовитись від завантаження вагону.

Відповідно  залізничної  накладної відправник завантажив вугілля у вологому стані, нижче  бортів  вагону на скільки мм., нижче у накладній не  визначено.

У графі 4 залізничної накладної зроблена відмітка, що вантаж промаркований вапном.

Уразі навантаження у вагони вугілля дрібних фракцій, відправник зобов'язаний вжити додаткові заходи тобто провести ущільнення вугілля  катком.

З метою забезпечення  збереженості вантажу провести маркування поверхні вугілля плівкою /емульсією/, вапном. Всі ці  методи забезпечують збереження  вантажу.

Відправник не  виконав  вимоги Розділу  15 «Правил перевезення  вантажів у вагонах  відкритого  типу»/ст.ст. 31, 32 Статуту  залізниць  України/.

           При транспортуванні наявність  поглиблень  свідчать  про виїмку вугілля при  транспортуванні.

Залізниця  не надала до суду  докази по  якій  причині  утворились поглиблення.

На підставі ст. 31 Статуту залізниць, залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу вагони. Враховуючи технічну несправність залізниця порушила ст. 31 Статуту залізниці, подала під завантаження несправний вагон. В технічному акті час і місце провадження ремонту вагону вказані ще у 2003р., тобто деповський ремонт вагону своєчасно не проводився.   

На основі вищезазначеного наявна  вина по недостачі вугілля  як відправника так і залізниці., тому  збитки від недостачі покладаються 75% на Одеську залізницю та 250%  на ДП „Свердловантарацит”  /ст.ст. 110, 111 Статуту залізниць України/.

Судові  витрати  покладаються на  покладаються 75% на Одеську залізницю та 250%  на ДП „Свердловантарацит”  /ст.49 ГПК України/.

Керуючись ст. 82 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

Суддя                                                                                       Юдова В.З.

           

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу219623
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/364-06-8189

Рішення від 10.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні