9/326-АП-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"24" жовтня 2006 р. Справа № 9/326-АП-06
м.Херсон, зал судового засідання №322, 10 год. 50 хв.
Господарський суд Херсонської області у складі судді Ребристої С. В. при секретарі Кузьменко Н.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Нововоронцовської міжрайонної державної податкової інспекції, смт. Нововоронцовка Херсонської області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Луа-Біл", смт. Велика Олександрівка Херсонської області
про стягнення 24588 грн. 71 коп.
за участю представників сторін:
від позивача: Попович О.В.- ст. державний податковий інспектор, дор. № 1526 від 14.09.2006р.
Самойленко С.Б. –ст. державний податковий ревізор-інспектор, дор. № 1527 від 04.09.2006р.
від відповідача: не прибув
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовною заявою в якій просить стягнути з відповідача (ТОВ “Луа-Біл”) податкову заборгованість в сумі 24588 грн. 53 коп., а саме по податку на додану вартість в сумі 20620 грн. 53 коп. та по податку на прибуток в сумі 3968 грн. 18 коп..
Представники позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі, та надали усні пояснення щодо узгодженості сум податкових зобов”язань відповідача.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, у судові засідання 05.10.2006р. та 24.10.2006р. по справі не прибув, про причини своєї неявки суд жодним чином не інформував, не зважаючи на ті обставини, що він був належним чином повідомлений про дату, час і місце проведення судового засідання ухвалою господарського суду від 23.03.2006р..
За таких обставин розгляд справи здійснюється за наявними в ній доказами відповідно до ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників позивача, суд
В С Т А Н О В И В:
Нововоронцовська МДПІ-позивач, згідно з положеннями Закону України “Про державну податкову службу в Україні” має статус юридичної особи і є органом державної виконавчої влади, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах щодо контролю з питань правильності нарахування та надходження податків та інших обов'язкових платежів до бюджетів різних рівнів.
ТОВ “Луа-Біл”-відповідач, має статус юридичної особи, відповідно до довідки про включення до ЄДРПОУ № 419 від 18.02.2005р. та зареєстрований, як платник податків.
Посадовими особами Великоолександрівського відділення Нововоронцовської МДПІ було проведено комплексну планову документальну перевірку дотримання вимог податкового та валютного законодавства ТОВ “Луа-Біл” за період з 01.04.2004р.-31.03.2006р., за результатами перевірки складено акт № 17-23-03582020 від 30.05.2006р.
Перевіркою встановлені порушення п. 9.8 ст. 9 Закону України “Про податок на додану вартість”, які виразилися в тому, що підприємством на день анулювання реєстрації як платника ПДВ, при переході на спрощену систему оподаткування за ставкою 10% не визнано умовний продаж залишку основних фондів в частині модернізації групи № 2, в результаті чого занижено податок на додану вартість за 2005р. на суму 13747 грн. 02 коп., в тому числі по періодах: - червень 2005р. –13747 грн. 02 коп. Податковим органом нараховано штрафну санкцію в розмірі 6873 грн. 51 коп. з дати виникнення податкового зобов'язання по час складання акту перевірки, але не більше 50% від 13747 грн. 02 коп. (п.7 Інструкції про порядок застосування штрафних санкції органами державної податкової служби № 110від 17.03.2001р.).
На підставі зазначеного акту перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000172801/0 від 30.05.2006р. яким відповідачу визначено суму податкового зобов”язання з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість в сумі 20620 грн. 53 коп..
Також відповідачем, в порушення ст.5 п.5.9 та ст. 11 п.11.3.1 Закону України № 334/94 ВР від 28.12.1994р. “Про оподаткування прибутку підприємств” невірно зазначено приріст (убуток) товарно-матеріальних цінностей за півріччя 2004р. та 9 місяців 2004р., виправлено самостійно за 2004р. В порушення ст. 8 п.8.3.1 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” через невірне нарахування амортизаційних відрахувань, занижено податок на прибуток в сумі 385 грн. 25 коп.
Податковим органом нараховано відповідачу штрафну санкцію на підставі п.17.1.3 ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, положеннями якої передбачено, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Так, матеріали справи свідчать, що відповідачем невірно визначено за 1 півріччя 2004р. податок на прибуток, який треба було сплатити згідно розрахунку в сумі 9325 грн., через невірно визначений приріст товарно-матеріальних цінностей на 01.07.2004р., штрафна санкція за 2 податкові періоди 20% -1865 грн. 00 коп.;
- відповідачем невірно визначено за 9 місяців 2004р. податок на прибуток, який треба було сплатити згідно розрахунку в сумі 15375 грн., через невірно визначений приріст товарно-матеріальних цінностей станом на 01.10.2004р., штрафна санкція за один податковий період складає 10%-1537 грн. 50 коп., також підприємством відповідача невірно визначено податок на прибуток, через невірне нарахування амортизаційних відрахувань, занижено податок на прибуток на 385 грн. 25 коп., штрафна санкція нарахована в сумі 180 грн. 43 коп., що не менше 50% - 192 грн. 63 коп. Загальна сума штрафної санкції становить 3582 грн. 93 коп.
За фактом даного порушення позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 182801/0 від 30.05.2006р., яким відповідачу визначено податкове зобов”язання з податку на прибуток в сумі 3968 грн. 18 коп.
В порушення ст.ст.7, 8 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” від 22.05.2003р. № 889-ІУ за несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб, відповідачу донараховано пеню в сумі 1480 грн. 89 коп.
Підпунктом 3.2.1 ст. 3 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
На час вирішення спору у господарському суді відповідач жодних заперечень щодо заявленого позову суду не надав. Представники позивача у судовому засіданні пояснили, що податкові повідомлення-рішення від 30.05.2006р. №0000182801/0 та №0000172801/0 є узгодженими.
Згідно імперативних вимог ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, в тому числі і органи державної податкової служби, при здійсненні покладених на них державою функцій зобов”язані діяти лише у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статус органів державної податкової служби, її функції, завдання та правові засади діяльності встановлено Законом України “Про державну податкову службу в Україні”.
Відповідно до ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов”язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Згідно положень ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, відповідач жодних доказів суду не надав, в судові засідання не прибув, про причини своєї неявки суд жодним чином не інформував.
Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог і визнав їх такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі –24588 грн. 71 коп.
Також суд вважає за необхідне зазначити, що за наявності істотних для справи обставин, що не були і не могли бути відомі, постанова суду може бути переглянута у зв”язку з нововиявленими обставинами, відповідно до ст.245 КАС України.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників позивача про час і місце виготовлення постанови суду в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 58, 160-163, 167, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю “Луа-Біл”, Херсонська область, смт.Велика Олександрівка, вул. Комунальна, 44 (код ЄДРПОУ 03582020) до Державного бюджету заборгованість по податку на додану в сумі 20620 грн. 53 коп. на р/рахунок 31116029600063 та з податку на прибуток в сумі 3968 грн. 18 коп. на р/рахунок 31114009600063 отримувач Управління Держказначейства, код ЄДРПОУ 24103816 банк Херсон УДК МФО 852010, стягувач Нововорноцовська МДПІ.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя С.В. Ребриста
Постанову складено у повному обсязі 03.11.2006р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 219915 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Ребриста С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні