УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2011 р. Справа № 2а-5260/11/2070
колегія суддів Харківсь кого апеляційного адміністр ативного суду в складі :
головуючого судді Сіренко О.І.
суддів Любчич Л.В.
Спаскіна О.А.
розглянула в поряд ку письмового провадження в приміщенні Харківського апе ляційного адміністративног о суду апеляційні скарги Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів та Приватної фір ми «Роксолана»на постанову Х арківського окружного адмін істративного суду від 29 черв ня 2011 року по справі №2а-5260/11/2070 за п озовом Харківського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до При ватної фірми «Роксолана»про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, -
В С Т А Н О В И Л А :
29 червня 2011 року постано вою Харківського окружного а дміністративного суду адмін істративний позов Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до Приватної фірми «Рок солана» про стягнення адміні стративно-господарькиї санк цій та пені - задоволено в повн ому обсязі.
Стягнуто з Приватно ї фірми «Роксолана» (62540, Харків ська область, Вовчанський ра йон, смт. Білий Колодязь, вул. Ж овтнева, 15, код ЄДРПОУ 22702122, МФО 35058 9, р/р 26008121365, «Райффайзен Банк Аваль») на користь Харківськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (61022, м. Харків, майдан Свобо ди5, Держпром, 1 під'їзд, 1 поверх , к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р /р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 24 134567, УДК у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-г осподарські санкції за незай няті місця призначені для пр ацевлаштування інвалідів у 2 010 році у розмірі 5711, 11 грн. та пеню за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 35,91 грн., всього у розмірі 5747 (п'ять тися ч сімсот сорок сім) гривень 02 к опійок.
В апеляційній скарзі Харківське обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів просить скасувати постанову суду першої інста нції та постановити нове ріш ення, яким позов задовольнит и, посилаючись на порушення с удом першої інстанції норм м атеріального права, а саме: ст .19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів», так як обов' язок роб отодавця по працевлаштуванн ю інваліда вважається припин еним з моменту працевлаштува ння на робоче місце інваліда інваліда.
В апеляційній скарзі приватна фірма «Роксолана»п росить скасувати постанову с уду першої інстанції та прий няти нову про відмову в задов оленні позовних вимог, посил аючись на ненадання судом пе ршої інстанції належної прав ової оцінки всім суттєвим об ставинам справи, неправильне застосування норм матеріаль ного права.
Зазначає, що неподанн я відповідачем до Вовчансько го РЦЗ звітів за формою №3-ПН н е може бути належним доказом невиконання обов' язку щодо працевлаштування інвалідів .
Сторони у судове засі дання не з' явились, були нал ежним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду спр ави. Колегія суддів на підста ві п.2 ч.1 ст. 197 КАС України прийн яла рішення про розгляд спра ви в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами
Колегія суддів, вислухавш и суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи, доводи апе ляційних скарг, приходить до висновку, що апеляційні скар ги не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Судом першої інстанції вст ановлено, що відповідач пере буває на обліку в Харківсько му обласному відділенні фонд у соціального захисту інвалі дів, як фірма, яка в своїй діял ьності використовує найману працю.
Відповідачем було надано д о Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звіт №10-ПІ за 2010 рік.
Кількість робочих місць дл я працевлаштування інваліді в відповідно до встановленог о нормативу повинна складати у 2010 році - 1 робоче місце, оскіль ки середньооблікова чисельн ість штатних працівників обл ікового складу товариства у 2010 році складала 9 осіб.
За даними звіту з них середн ьооблікова кількість штатни х працівників, яким встановл ено інвалідність - 1 особа - О СОБА_5
Задовольняючи позов Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів, суд першої ін станції виходив з того, що ві дповідач належним чином не д овів факту вжиття всіх необх ідних заходів для працевлашт ування на фірмі інвалідів.
Колегія суддів пого джується з такими висновками суду першої інстанції з наст упних підстав:
Відповідно до п.2 «Поря дку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що викори стовують найману працю, звіт ів про зайнятість і працевла штування інвалідів та інформ ації, необхідної для організ ації їх працевлаштування», з атвердженого Постановою КМ У країни N 70 від 31.01.2007р. інформацію про наявність вільних робоч их місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєс трації як платників страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я за формою, затвердженою Мін праці за погодженням з Держк омстатом.
Згідно ст.18-1 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда кв аліфікації та знань, з урахув анням його побажань.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств (об 'єднань), установ і організаці й незалежно від форм власнос ті і господарювання встановл юється норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця .
Згідно ст. 20 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, де середньо облікова чисельність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним статтею 19 цього Закону, щ ороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії, сума яких визначається в р озмірі середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, на яких працює в ід 8 до 15 осіб, розмір адміністр ативно-господарських санкці й за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом, виз начається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.
Відповідно до ч.1ст.238 Госпо дарського кодексу України, з а порушення встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності до суб'єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б'єкта господарювання та лік відацію його наслідків.
Стаття 218 ГК України перед бачає, що підставою господар сько-правової відповідально сті учасника господарських в ідносин є вчинене ним правоп орушення у сфері господарюва ння. Учасник господарських в ідносин відповідає за невико нання або неналежне виконанн я господарського зобов'язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення. У ра зі якщо інше не передбачено з аконом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову в ідповідальність, якщо не дов еде, що належне виконання зоб ов'язання виявилося неможлив им внаслідок дії непереборно ї сили, тобто надзвичайних і н евідворотних обставин за дан их умов здійснення господарс ької діяльності.
Як вбачається з листа Вов чанського районного центру з айнятості від 18.04.2011 р. № 857 відпов ідач не подавав до центру зай нятості за місцем реєстрації інформацію про наявність ві льних робочих місць для інва лідів, як платник страхових в несків на загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття з а формою затвердженою Мінпра ці за погодженням з Держкомс татом.
Тобто, відповідач не викона в нормативи щодо створення о дного робочого місця по прац евлаштуванню інвалідів у 2010 р оці, чим порушив вимоги ст. ст . 18, 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».
Останнім днем сплати адмін істративно-господарських са нкцій в розмірі 5711,11 грн. є 16 квіт ня 2011 року. Сума пені за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й за період з 16.04.2011 по 06.05.2011 (21 днів), в иходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України становить 237,77 грн. (розрахунковий розмір пені 7,75%* 120%: 100:365=0,03; сума пені (5711,11 грн. (сума несплачених адміністр ативно-господарських санкці й)*0,03% (розрахунковий розмір пен і) * 21 (кількість днів несплати с анкцій) = 35,917 грн.), що підтверджу ється розрахунком, наданим д о позовної заяви.
Таким чином, всього сума боргу відповідача стан овить 5747,02 грн.
За таких обставин, суд першої інстанції прийшов до правомірного висновку про з аконність та обґрунтованіст ь позовних вимог.
Доводи відповідача в апеляційній скарзі про те, щ о неподання відповідачем фір мою до Вовчанського РЦЗ звіт ів №3-ПН не може бути належним доказом в обґрунтування позо вних вимог, колегія суддів вв ажає такими, що не заслуговую ть на увагу, оскільки чинним з аконодавством передбачений обов' язок підприємств пода ння звітів №3-ПН, а саме відпов ідно до п.2 «Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування», затвердженого П остановою КМ України N 70 від 31.01.2 007р. інформацію про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) для працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як плат ників страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття за формою, з атвердженою Мінпраці за пого дженням з Держкомстатом.
З огляду на вищезазн ачене, постанова суду першої інстанції прийнята з дотрим анням норм матеріального та процесуального права, підста в для її скасування колегія с уддів не вбачає.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодек су адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційні скарги Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів та Приватної фірми «Роксолана»- залишити без задоволення.
Постанову Харківсько го окружного адміністративн ого суду від 29 червня 2011 року по справі №2а-5260/11/2070залишити без зм ін.
Ухвала набирає закон ної сили через п' ять днів пі сля направлення її копій осо бам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом 20 дн ів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищ ого адміністративного суду У країни.
Головуючий Сіренко О.І.
Судді Любчич Л.В.
Спаскін О.А.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 23.03.2012 |
Номер документу | 22008811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Сіренко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні