Ухвала
від 30.11.2011 по справі 2а-4955/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2011 р. Справа № 2а-4955/11/2070

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Бенеди к А.П.,

Суддів: Курило Л.В. , Калинов ського В.А. ,

за участю секретаря судово го засідання - Верман А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Державної по даткової інспекції у Зміївсь кому районі Харківської обла сті на ухвалу Харківського окружного адміністративног о суду від 24.06.2011р. по справі № 2а- 4955/11/2070

за позовом Державної п одаткової інспекції у Зміївс ькому районі Харківської обл асті

до Госпрозрахункового відособленого підрозділу Зм іївського районного споживч ого товариства "Наталі" < Тек ст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про стягнення заборгов аності,

ВСТАНОВИЛА:

04.05.2011 року позивач - Держав на податкова інспекція у Змі ївському районі Харківської області - звернулась до суду з позовом до Госпрозрахунков ого відособленого підрозділ у Зміївського районного спож ивчого товариства "Наталі", в я кому просила стягнути з відп овідача заборгованість в сум і 1998,90 грн.

Ухвалою Харківського окру жного адміністративного суд у від 24.06.2011 року адміністративн ий позов Державної податково ї інспекції у Зміївському ра йоні Харківської області до Госпрозрахункового відособ леного підрозділу Зміївсько го районного споживчого това риства “Наталі” про стягненн я заборгованості залишено бе з розгляду.

Позивач, не погодившись із с удовим рішенням, подав апеля ційну скаргу, в якій просить с касувати ухвалу Харківськог о окружного адміністративно го суду від 24.06.2011 року та постан овити нову ухвалу, якою задов ольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційн ої скарги позивач посилаєтьс я на прийняття оскаржуваної ухвали з порушенням норм мат еріального та процесуальног о права, що призвело до неправ ильного вирішення справи, а т акож на доводи та обставини, в икладені в апеляційній скарз і.

Письмових заперечень на ап еляційну скаргу не надійшло.

Представник позивача в суд ове засідання апеляційної ін станції 30.11.2011 року не прибув, в н адісланій до суду заяві прос ив відкласти розгляд справи, доказів поважності неприбут тя не надав.

Представник відповідача в судове засідання суду апел яційної інстанції не прибув , був належним чином повідомл ений про дату, час і місце судо вого засідання.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС Укр аїни, неприбуття в судове зас ідання сторін або інших осіб , які беруть участь у справі, н алежним чином повідомлених п ро дату, час та місце апеляцій ного розгляду, не перешкоджа є судовому розгляду справи.

Колегія суддів, заслухавш и суддю-доповідача, перевіри вши рішення суду та доводи ап еляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.

Залишаючи без розгляду адм іністративний позов, суд пер шої інстанції виходив з того , що позовні вимоги контролюю чого органу, пов'язані зі стяг ненням податкового боргу з п латників податків, повинні п ред'являтися протягом 1095 днів з дня виникнення податковог о боргу, проте з адміністрати вним позовом позивач звернув ся до суду 04.05.2011 року, тобто з пор ушенням трирічного строку на звернення до суду.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, виходячи з наступн ого.

Матеріалами справи підтве рджується, що Госпрозрахунко вий відособлений підрозділ З міївського районного спожив чого товариства "Наталі" вклю чений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців з ідентифікаційним кодом 25790471, я к платник податків, зборів (об ов' язкових платежів) знаход иться на обліку в ДПІ у Зміївс ькому районі Харківської обл асті.

Фахівцями Державної подат кової інспекції у Зміївськом у районі Харківської області проводилися перевірки Гос прозрахункового відособлен ого підрозділу Зміївського р айонного споживчого товарис тва "Наталі" з питань здійсне ння розрахункових операцій у сфері готівкового та безгот івкового обігу суб' єктами п ідприємницької діяльності т а дотримання вимог податково го законодавства за період з 01.01.2001 року по 01.01.2004 року.

За результатами перевірок складені відповідні акти (а.с . 14-15,20-37) та прийняті податкові рі шення, якими відповідачеві в изначені податкові зобов' я зання за основним платежем т а штрафні санкції (а.с.13,19).

Згідно облікових карток за гальна сума податкового борг у складає 1998,90 грн., а саме з под атку на додану вартість - 757,34 гр н.; за штрафними санкціями - 10 37,71 грн.; з податку з доходів най маних працівників - 203,85 грн.

Оцінюючи обставини, на які п осилається позивач щодо дотр имання ним строків звернення до суду, передбачених нормам и Закону України “Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами ”, колегія суддів заз начає наступне.

Відповідно до вимог підпун кту 6.2.1. п.6.2 ст.6 Закону України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" №2181- ІІІ, який д іяв на момент виникнення заб оргованості, позивачем сформ овано першу податкову вимогу № 1/65 від 26.05.2003 p., яка була отримана відповідачем 03.06.2003 року. 18.02.2011 ро ку податковим органом сформо вано другу податкову вимогу.

Відповідно до Витягу пр о реєстрацію в Державному ре єстрі обтяжень рухомого майн а №27310598 від 01.06.2010 р. всі активи відп овідача знаходяться у податк овій заставі. (а.с. 39)

Згідно ст. 10 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року № 509-XII до функцій органів держа вної податкової служби входи ть здійснення контролю за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів обов'язк ових платежів.

На час розгляду справи забо ргованість відповідачем не с плачена.

Статтею 99 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначені строки звернення до суду.

Відповідно до ч.1 ст. 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України адміністративн ий позов може бути подано в ме жах строку звернення до адмі ністративного суду, встановл еного цим Кодексом або іншим и законами.

Відповідно до частини перш ої статті 58 Конституції Украї ни закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або ска совують відповідальність ос оби.

Як випливає з Рішення Конст итуційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1/99-рп, частину п ершу статті 58 Конституції Укр аїни щодо дії нормативно-пра вового акта в часі треба розу міти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з вт ратою ним чинності, тобто до п одії, факту застосовується т ой закон або інший нормативн о-правовий акт, під час дії яко го вони настали або мали місц е.

Відповідно зміст суб'єктив ного права особи, у тому числі права особи на звернення до с уду, слід визначати із застос уванням законодавства, яке д іяло на момент виникнення ві дповідного права.

Водночас неприпустимість зворотної дії нормативно-пра вового акта полягає в тому, що запроваджені ним нові норми не можуть застосовуватися д о правовідносин, які існувал и до набрання ним чинності. От же, приписи нового нормативн о-правового акта не можуть зм інити обсяг прав, який було вс тановлено попередніми норма тивно-правовими актами.

З огляду на викладене трива лість і правила обчислення с троку звернення особи до суд у визначаються за тими прави лами, які були чинними на моме нт початку перебігу відповід ного строку.

Таким чином, тривалість стр оку звернення до суду не змін юється в разі подальших змін законодавства, яке регулює в ідповідні відносини. Тому ст рок звернення до суду розпоч инається і закінчується з ур ахуванням тієї тривалості, я ка передбачалася на момент п очатку перебігу відповідног о строку.

При цьому тривалість строк у звернення до суду не змінює ться залежно від того, коли бу ло реалізоване право на позо в. Відповідно тривалість стр оку звернення до адміністрат ивного суду не залежить від т ого, коли було фактично пред'я влено позов.

Відповідно до п.п. 15.2.1. п. 15.2 ст. 15 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, чинного на час виникнення спірних прав овідносин) у разі коли податк ове зобов'язання було нарахо ване податковим органом до з акінчення строку давності, в изначеного у пункті 15.1 цієї ст атті, податковий борг, що вини к у зв'язку з відмовою у самост ійному погашенні податковог о зобов'язання, може бути стяг нутий протягом наступних 1095 к алендарних днів від дня узго дження податкового зобов'яза ння. Якщо платіж стягується з а рішенням суду, строки стягн ення встановлюються до повно го погашення такого платежу або до визнання боргу безнад ійним.

Враховуючи, що право на звер нення з позовом про стягненн я податкового боргу у податк ового органу виникло у 2003 році , тому відповідно до вимог п.п. 15.2.1. п. 15.2 ст. 15 Закону № 2181-ІІІ строк звернення до суду становив 109 5 днів з дня виникнення податк ового боргу.

На підставі вищевикладено го, колегія суддів погоджуєт ься з висновками суду першої інстанції, що позовні вимоги контролюючого органу, пов'яз ані зі стягненням податковог о боргу з платників податків , повинні пред'являтися протя гом 1095 днів з дня виникнення по даткового боргу, проте з адмі ністративним позовом позива ч звернувся до суду 04.05.2011 року, т обто з порушенням трирічного строку на звернення до суду.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни, судове рішення повинно бу ти законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що ух вала суду першої інстанції в ід 24.06.2011 року відповідає вимога м ст. 159 КАС України, а тому відс утні підстави для її скасува ння і задоволення апеляційни х вимог позивача.

Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що судом пе ршої інстанції прийнято обґр унтовану ухвалу про залишен ня позовної заяви без розгля ду, з дотриманням норм процес уального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 с т. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст. 206, 209, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Зміївському районі Харківсь кої області залишити без за доволення.

Ухвалу Харківського окруж ного адміністративного суду від 24.06.2011р. по справі № 2а-4955/11/2070 за лишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Бенедик А.П.

Судді (підпис)

(підпис) Курило Л.В.

Калинов ський В.А.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 05.12.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2011
Оприлюднено23.03.2012
Номер документу22028115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4955/11/2070

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні