Ухвала
від 13.12.2011 по справі 2а-8103/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2011 р. Справа № 2а-8103/11/2070

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Катуно ва В.В.

Суддів: Ральченка І.М. , Рєзн ікової С.С.

за участю секретаря судово го засідання Галан О.О.,

в присутності:

представника позивача Бо розняка О.М.,

представників відповідача Братух М.М., Фанаскова М .М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Комунальног о підприємства "Виробничо-те хнологічне підприємство "Вод а" на постанову Харківського окружного адміністративног о суду від 27.10.2011р. по справі № 2а- 8103/11/2070

за позовом Контрольно -ревізійного управління в Ха рківській області < Список > < Текст >

до Комунального підпри ємства "Виробничо-технологіч не підприємство "Вода" < Текс т > < 3 особи > < 3 особа > < з а участю > < Текст >

про зобов' язання вико нати вимогу,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач-Контрольно-реві зійне управління в Харківськ ій області, звернувся до Харк івського окружного адмініст ративного суду з позовом до К омунального підприємства "Ви робничо-технологічне підпри ємство "Вода", з урахуванням за яви про зменшення позовних в имог, просить суд зобов'язати Комунальне підприємство "Ви робничо-технологічне підпри ємство «Вода» виконати вимог у від 14.03.2011 року №123-17/923, а саме:

-забезпечити відшкодуванн я на рахунок підприємства су м зайво витрачених коштів пі дприємства на оплату завищен ої вартості ремонтно - будіве льних робіт на загальну суму 584.225,00 грн., а саме: з ЗАТ "Дзержине ць" - 76.624,00 грн., з ПП «АДС-БУД» - 48.151,00 г рн., з НВП "ПРОМТЕХСНАБ" - 73.636,00 грн ., з ВКФ "ТЕХНОПРОМІНВЕСТ" - 93.182,00 г рн., з ТОВ "ІНФО ТЕХ МОНТАЖ" - 79.911,00 грн., з ТОВ "БУД-ІНВЕСТ-ПЛЮС "-212.721,00 грн.;

-забезпечити надходження г рошових коштів за договором з ТОВ "Промснаб" від 17.02.2006 року №17 /О4-06/7-Д в сумі 28.626,78"грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що Кон трольно-ревізійним управлін ням в Харківській області бу ло проведено планову ревізію ффінансово -господарської д іяльності Комунального підп риємства "Виробничо-технолог ічне підприємство "Вода" за пе ріод з 01.11.2008 року по 01.12.2010 року, в хо ді якої встановлено, що відпо відачем були порушені вимоги чинного законодавства. За ре зультатами ревізії був склад ений акт №123-10-076 від 28.02.2011 року, який підписаний посадовою особою КП «ВТП «Вода» без заперечен ь. За результатами контрольн ого заходу КП «ВТП «Вода» пре д'явлено вимогу від 14.03.2011 року № 123-17/923 про усунення виявлених по рушень законодавства з термі ном виконання до 14.04.2011 року. Одн ак, до теперішнього часу зали шаються не усунутими порушен ня фінансової дисципліни на загальну суму 612.851,78 грн., у зв'язк у з чим позивач відповідно до Закону України «Про державн у контрольно-ревізійну служб у в Україні» звернувся з дани м позовом до суду.

Постановою Харківського окружного адміністративног о суду від 27.10.2011 року адміністр ативний позов задоволено.

Зобов'язано Комунальне під приємство "Виробничо - технол огічне підприємство "Вода" ви конати вимогу від 14.03.2011 № 123-17/923, а с аме:

-забезпечити відшкодуванн я на рахунок підприємства су м зайво витрачених коштів пі дприємства на оплату завищен ної вартості ремонтно - будів ельних робіт на загальну сум у 584.225, 00 (п'ятсот вісімдесят чоти ри тисячі двісті двадцять п'я ть гривень) грн., а саме : з ЗАТ "Д ЖЕРЖИНЕЦЦЬ" - 76624, 00 (сімдесят шіс ть тисяч шістсот двадцять чо тири гривні) грн., з ПП "АДС - БУД " - 48151, 00 (сорок вісім тисяч сто п'я десят одна гривня) грн., з НВП "П РОМТЕХСНАБ" - 73636, 00 (сімдесят три тисячі шістсот тридцять шіс ть гривень) грн., з ВКФ "ТЕХНОПР ОМІНВЕСТ " - 93182, 00 (дев'яносто три т исячі сто вісімдесят дві гри вні) грн., з ТОВ "ІНФО ТЕХ МОНТ АЖ" - 79911, 00 ( сімдесят дев'ять тис яч дев'ятсот одинадцять грив ень) грн., з ТОВ "БУД - ІНВЕСТ-ПЛЮ С" -,212721, 00 ( двісті дванадцять тися ч сімсот двадцять одна гривн я) грн;

-забезпечити надходження г рошових коштів за договором з ТОВ "ПРОМСНАБ" від 17.02.2006 № 17/04-06/7-Д в сумі 28.626, 78 грн ( двадцять вісім т исяч шістсот двадцять шість гривень., сімдесят вісім копі йок):

а усього забезпечити відшк одування на рахунок підприєм ства суму зайво витрачених к оштів у розмірі 612.851, 78 грн. (шістс от дванадцять тисяч двісті п ятдесят одну грн. 78 коп.).

Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, відп овідачем подано апеляційну с каргу, в якій він просить ска сувати оскаржувану постано ву та ухвалити нове рішення, я ким в задоволенні позовних в имог відмовити в повному обс язі.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги позивач посил ається на необ' єктивність оскаржуваної постанови, не повне з' ясування судом перш ої інстанції обставин, які ма ють значення для справи, що п ризвело до неправильного вир ішення справи, з обставин і о бґрунтувань, викладених в ап еляційній скарзі.

Позивач подав до Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду письмові запе речення на апеляційну скаргу , в яких вважає вимоги відпов ідача безпідставними, незако нними та такими, що не підляга ють задоволенню. Просить зал ишити постанову суду першої інстанції без змін, як таку, що прийнята відповідно до норм діючого законодавства.

Колегія суддів, заслухавш и суддю-доповідача, поясненн я представників сторін, пере віривши рішення суду та дово ди апеляційної скарги, дослі дивши матеріали справи, вваж ає, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.

Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив з приписів ст. 15 Закону Ук раїни "Про державну контроль но-ревізійну службу", якою пер едбачено, що законні вимоги с лужбових осіб державної конт рольно-ревізійної служби є о бов'язковими для виконання с лужбовими особами об'єкту, що ревізується.

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції з огляду на н аступне.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну контроль но - ревізійну службу в Україн і», Головним завданням держа вної контрольно-ревізійної с лужби є здійснення державног о фінансового контролю за ви користанням і збереженням де ржавних фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильністю визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективн им використанням коштів і ма йна, станом і достовірністю б ухгалтерського обліку і фіна нсової звітності в міністерс твах та інших органах викона вчої влади, в державних фонда х, у бюджетних установах і у су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож на підприємствах і в орга нізаціях, які отримують (отри мували в періоді, який переві ряється) кошти з бюджетів усі х рівнів та державних фондів або використовують (викорис товували у періоді, який пере віряється) державне чи комун альне майно, виконанням місц евих бюджетів, розроблення п ропозицій щодо усунення вияв лених недоліків ітюрушень та запобігання їм у подальшому .

Відповідно до ст. 8 вказаног о Закону, Головне контрольно -ревізійне управління Україн и, контрольно-ревізійні упра вління в Республіці Крим, обл астях, містах Києві і Севасто полі виконують такі функції:

1)організують роботу контро льно-ревізійних підрозділів в Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі п о проведенню державного фіна нсового контролю, узагальнюю ть наслідки державного фінан сового контролю і у випадках , передбачених законодавство м, повідомляють про них орган ам законодавчої та виконавчо ї влади;

2)проводять у підконтрольни х установах ревізії фінансов о-господарської діяльності, використання і збереження фі нансових ресурсів, необоротн их та інших активів, правильн ості визначення потреби в бю джетних коштах та взяття зоб ов'язань, стану і достовірнос ті бухгалтерського обліку та фінансової звітності;

3)здійснюють державний фіна нсовий аудит виконання держа вних (бюджетних) програм, діял ьності бюджетних установ, су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож інших суб'єктів господар ювання, які отримують (отриму вали в періоді, який перевіря ється) кошти з бюджетів усіх р івнів та державних фондів аб о використовують (використов ували у періоді, який перевір яється) державне чи комуналь не майно;

4)здійснюють контроль за усу ненням недоліків і порушень, виявлених під час проведенн я державного фінансового кон тролю;

5)розробляють нормативно-пр авові акти та методичні доку менти з питань своєї діяльно сті;

6)здійснюють методологічне керівництво і контроль за ді яльністю підпорядкованих ко нтрольно-ревізійних підрозд ілів, узагальнюють досвід пр оведення державного фінансо вого контролю і поширюють йо го серед контрольно-ревізійн их служб, розробляють пропоз иції щодо удосконалення держ авного фінансового контролю ;

7)проводить перевірки держа вних закупівель та здійснює інші функції відповідно до З акону

України "Про закупів лю товарів, робіт і послуг за д ержавні кошти".

Органи контрольно-ревізій ної служби розглядають листи , заяви і скарги громадян про ф акти порушення законодавств а з фінансових питань. Зверне ння, де повідомляється про кр адіжки, розтрати, недостачі, і нші серйозні правопорушення , негайно пересилаються прав оохоронним органам для прийн яття рішення згідно з чинним законодавством.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 10 Зако ну України Про державну конт рольно - ревізійну службу в Ук раїні», Головному контрольно -ревізійному управлінню Укра їни, контрольно-ревізійним у правлінням в Республіці Крим , областях, містах Києві і Сева стополі, контрольно-ревізійн им підрозділам (відділам, гру пам) у районах, містах і района х у містах надається право пр ед'являти керівникам та інши м службовим особам підконтро льних установ, що ревізуютьс я, вимоги щодо усунення виявл ених порушень законодавства з питань збереження і викори стання державної власності т а фінансів, вилучати в судово му порядку до бюджету виявле ні ревізіями приховані і зан ижені валютні та інші платеж і, ставити перед відповідним и органами питання про припи нення бюджетного фінансуван ня і кредитування, якщо отрим ані підприємствами, установа ми та організаціями кошти і п озички використовуються з по рушенням чинного законодавс тва.

Правовідносини з приводу н аправлення органами контрол ьно-ревізійної служби Україн и вимог на адресу підконтрол ьних установ деталізовані п. 46 Порядку проведення інспект ування державною контрольно -ревізійною службою (затверд жена постановою КМУ від 20.04.2006р. №550; далі за текстом - Порядок), д е указано, якщо вжитими в пері од ревізії заходами не забез печено повне усунення виявле них порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робоч их днів після реєстрації акт а ревізії, а у разі надходженн я заперечень (зауважень) до нь ого -не пізніше ніж 3 робочих д ні після надіслання висновкі в на такі заперечення (зауваж ення) надсилається об'єкту ко нтролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із з азначенням строку зворотног о інформування (абз.1); про усун ення виявлених ревізією факт ів порушення законодавства ц ей об'єкт контролю у строк, виз начений вимогою про їх усуне ння, повинен інформувати від повідний орган служби з пода нням завірених копій первинн их, розпорядчих та інших доку ментів, що підтверджують усу нення порушень (абз.2).

Матеріалами справи встано влено, що відповідно до плану контрольно - ревізійної робо ти контрольно - ревізійного в ідділу в м. Харкові на ІУ кварт ал 2010 року проведено планову р евізію фінансово - господарс ької діяльності Комунальног о підприємства «Виробничо - т ехнологічне підприємство «В ода» за період з 01.11.2008 року по 01.12.2 010 року.

Крім того, відповідно до п. 1.4 .4.2 плану контрольно - ревізійн ої роботи контрольно -ревізі йного відділу в м. Харкові на І квартал 2010 року контрольно - ре візійним відділом в м. Харков і проведено планову ревізію фінансово - господарської ді яльності структурного підро зділу без статусу юридичної особи КП "ВТП "Вода" Виробничог о управління водопровідного господарства "Дніпро" Комуна льного підприємства «Виробн ичо -технологічне підприємст во «Вода» за період з 01.11.2008 року по 01.12.2010 року.

За результатами ревізії КП "ВТП "Вода" складено Акт від 28.02.2 011 року № 123-10-076, який підписано по садовими особами КП без запе речень.

За результатами ревізії фі нансово - господарської діял ьності Виробничого управлін ня водопровідного господарс тва "Дніпро" Комунального під приємства "Виробничо -технол огічне підприємство "Вода" ск ладено довідку від 17.02.2011 року № 123-10-052.

14.03.2011р. з посиланням на даний а кт ревізії та довідку КРУ в Ха рківській області була винес ена вимога № 123-17/923 про усунення виявлених ревізією порушень в строк до 14.04.2011 року.

На підставі п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну контро льно - ревізійну службу в Укра їні " від 26.01.1993 року № 2939-ХП та п. 46 По рядку проведення інспектува ння державною контрольно - ре візійною службою, затверджен ою Постановою Кабінету Мініс трів України від 20.04.2006 року № 550 в казана вище вимога була напр авлена в.о. генерального дире ктора підприємства Корінь ку І.В.

Колегія суддів зазначає, що за своєю правовою суттю вимо га органу контрольно-ревізій ної служби України є правови м актом індивідуальної дії, є юридичною формою рішення на званого органу, тобто офіцій ним письмовим документом, як ий породжує певні правові на слідки, спрямований на регул ювання тих чи інших суспільн их відносин і має обов'язкови й характер для суб'єктів цих в ідносин.

Згідно ст.15 Закону України " Про державну контрольно-реві зійну службу" законні вимоги службових осіб державної ко нтрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єкту, щ о ревізується.

Як свідчать матеріали спра ви, відповідач не заперечува в наявність відображених в а кті ревізії від 28.02.2011 року № 123-10-076 порушень та не надав жодних доказів невідповідності зак ону вимоги № 123-17/923 від 14.03.2011р.

Вказана вимога КРУ в Харків ській області КП "Виробничо - т ехнологічне підприємство "Во да" не оскаржена в установлен ому законом порядку, є дійсно ю, більшість пунктів вимоги № 123-17/923 від 14.03.2011р. відповідачем вик онані.

На час розгляду справи в суд і апеляційної інстанції зали шаються не виконаними п.п.10 та 21 вимоги № 123-17/923 від 14.03.2011р., тобто н е усунуті порушення фінансов ої дисципліни на загальну су му 612.851,78 грн., а саме: не забезпече но відшкодування на рахунок підприємства сум зайво витра чених коштів підприємства на оплату завищеної вартості р емонтно - будівельних робіт н а загальну суму 584.225,00 грн.: з ЗАТ " Дзержинець" - 76.624,00 грн., з ПП «АДС- БУД»- 48.151,00 грн., з НВП "ПРОМТЕХСНА Б" - 73.636,00 грн., з ВКФ "ТЕХНОПРОМЩВЕ СТ" - 93.182,00 грн., з ТОВ "ІНФО ТЕХ МО НТАЖ" - 79.911,00 грн., з ТОВ "БУД-ІНВЕ СТ-ПЛЮС"-212.721,00 грн. та не забезпеч ено надходження грошових кош тів за договором з ТОВ "Промсн аб" від 17.02.2006 р №17/04-06/7-Д в сумі 28.626,78 гр н. (п. 10 та п. 21 вимоги).

Заперечуючи проти позовни х вимог, КП "Виробничо - технол огічне підприємство"Вода" по силається на те, що останнім п роведено роботу щодо виконан ня даних пунктів вимоги. Так, 1 4.04.2011 року КП «ВТП «Вода» на адре су ЗАТ "ДЗЕРЖИНЕЦЬ" була напра влена претензія з вимогою пр о сплату 76.624, 00 грн. - суми завищен ня вартості ремонтно - будіве льних робіт, а 12.07.2011 року КП "ВТП"В ода" було пред'явлено позовні вимоги до ЗАТ "ДЗЕРЖИНЕЦЬ" на дану суму. В частині обов'язку КП "ВТП"Вода" забезпечити надх одження грошових коштів за д оговором з ЗАТ "ДЗЕРЖИНЕЦЬ" ві д 09.07.2007 року № 300 Д в сумі 919.337, 80 грн., т о КП "ВТП"Вода" в листі до КРВ ві д 18.04.2001 року № 1693/06 повідомляло про те, що на адресу ЗАТ "ДЗЕРЖИНЕ ЦЬ" було направлено претензі ї по зазначеній заборгованос ті, а 16.05.2011 року КП «ВТП «Вода» бу ло подано позовну заяву до Го сподарського суду Дніпропет ровської області про стягнен ня заборгованості з ЗАТ "ДЗЕР ЖИНЕЦЬ" за договором № 300 Д від 0 9.07.2007 року. Ухвалою Господарськ ого суду Дніпропетровської о бласті від 01.06.2011 року було поруш ено провадження о цій справі . На даний час справа ще не роз глянута. 23.03.2009 року Господарськ ий суд Сумської області пост ановою по справі про банкрут ство № 6/72-0 визнав банкрутом ТОВ "Промснаб", м. Суми. ід. код 23638834 (м. Суми, вул. Кузнечна, 5/77), оголоше ння було опубліковано в "Голо сі України" № 64 від 09.04.2009 року. На з апит КП "ВТП"Вода" до єдиної ба зи платників податків ДПА Ук раїни щодо

сумлінності пл атника податків ТОВ "Промсна б" (код 23638834), було отримано інфор мацію про те, що дана юридична особа визнана банкрутом та п роведено державну реєстраці ю припинення цієї юридичної особи, виходячи з цього, немож ливо пред'явити вимоги до ТОВ "Промснаб" про стягнення грош ових коштів за договором № 17/04-0 6/7-Д від 17.02.2006 року в сумі 28.626, 78 грн.

Проте, колегія суддів визн ає проведені відповідачем за ходи як належне виконання п. 10 та п. 21 вимоги № 123-17/923 від 14,03.2011 року , оскільки у зазначених пункт ах вимоги КРУ в Харківській о бласті чітко визначило, що КП "ВТП"Вода" повинно забезпечит и відшкодування на рахунок п ідприємства сум зайво вит

З огляду на викладене, колег ія суддів погоджується з вис новком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги Кон трольно - ревізійного управл іння в Харківській області д окументально та нормативно о бґрунтовані та підлягають за доволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 159 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, судове рішення по винно бути законним та обґру нтованим.

Таким чином, колегія судді в вважає, що постанова Харків ського окружного адміністра тивного суду від 27.10.2011р. по спр аві № 2-а-8103/11/2070 відповідає вимог ам ст. 159 КАС України, а тому від сутні підстави для її скасув ання та задоволення апеляцій них вимог апелянта, позивача у справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

На підставі викладеного, ко легія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інст анції, вважає, що суд дійшов ви черпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосува в до спірних правовідносин с торін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, < 197 > п.1 ч.1 с т. 198, 200, п.1 ч.1 ст. 205, 206, 209, 254 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Ком унального підприємства "Виро бничо-технологічне підприєм ство "Вода" залишити без задо волення.

Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 27.10.2011р. по справі № 2а-8103/11/2 070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя < підпис > Катунов В.В.

Судді < підпис >

< підпис > Ральченко І.М.

Рєзн ікова С.С.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигото влений 19.12.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2011
Оприлюднено26.03.2012
Номер документу22040144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8103/11/2070

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні