Ухвала
від 08.02.2012 по справі 2а-1870/8346/11
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2012 р. Справа № 2а-1870/8346/11

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Спаскі на О.А.

Суддів: Сіренко О.І. , Русано вої В.Б.

розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в м . Сумах на ухвалу Сумського ок ружного адміністративного с уду від 25.11.2011р. по справі № 2а-1870/8346 /11

за позовом Управління Пенсійного фонду України в м . Сумах

до Товариства з обмежен ою відповідальністю" Суммар "

про стягнення заборгов аності,

ВСТАНОВИЛА:

25 листопада 2011 року ухвало ю Сумського окружного адміні стративного суду відмовлено в задоволенні заяви Управлі ння Пенсійного фонду України в м. Сумах (далі - УПФУ в м. Сум ах) про забезпечення адмініс тративного позову.

В апеляційній скарзі позив ач просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та при йняти нову, якою заборонити Т овариству з обмеженою відпов ідальністю «Суммар» (далі - ТОВ «Суммар») вчиняти дії із відчуження майна, яке належи ть йому на праві власності до набрання постановою у зазна ченій справі законної сили.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги зазначає, що с уд першої інстанції порушив положення ст. 117 КАС України, ос кільки жодним чином не мотив ував відмову в задоволенні к лопотання про забезпечення п озову, проігнорував той факт , що невжиття заходів адмініс тративного позову в майбутнь ому може ускладнити виконанн я рішення суду.

Крім того, зазначає, що відс утність з боку відповідача д ій, які б свідчили про наміри п огашення всієї заборгованос ті перед бюджетом Фонду, підт верджує ймовірність доклада ння управління значних зусил ь та витрат для забезпечення реального стягнення заборго ваності.

Сторони в судове засі дання не з' явились, про дату , час та місце розгляду справи були повідомлені належним ч ином.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу згідно п.2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративн ого судочинства України (дал і - КАС України) в порядку пись мового провадження.

Розглянувши матеріали спр ави, перевіривши правильніст ь застосування судом першої інстанції норм чинного закон одавства, колегія суддів апе ляційної інстанції, перегля даючи судове рішення у даній справі в межах доводів апеля ційної скарги у відповідност і до ч.1 ст. 195 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню, в иходячи з наступного.

Судом першої інстанції вст ановлено, що 24 листопада 2011 рок у УПФУ в м. Сумах було подано п озов про стягнення з ТОВ «Сум мар» на користь позивача заб оргованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування з а вересень в сумі 3042,58 грн.

24 листопада 2011 року УПФУ в м. С умах було подано і клопотанн я про вжиття заходів забезпе чення позову, в якому позивач просив заборонити ТОВ «Сумм ар» вчиняти дії із відчуженн я майна, яке належить ТОВ «Сум мар» на праві власності до на брання постановою у цій спра ві законної сили.

Відмовляючи УПФУ в м. С умах в задоволенні клопотан ня про вжиття заходів для заб езпечення адміністративног о позову, суд першої інстанці ї виходив з того, що позивачем не надано доказів, що існує оч евидна небезпека заподіяння шкоди його правам та інтерес ам, а також, що захист його пра в та інтересів стане неможли вим без вжиття таких заходів , або для їх відновлення необх ідно буде докласти значних з усиль та витрат, а задоволенн я такого клопотання має насл ідком вирішення спору по сут і.

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, виходячи з н аступного.

Інститут забезпечення адм іністративного позову регла ментовано ст.ст.117,118 КАС Україн и, які закріплюють підстави д ля вжиття заходів забезпечен ня адміністративного позову , а також способи забезпеченн я позову в адміністративному процесі.

Наявність такого інститут у є однією з гарантій виконан ня постанови адміністративн ого суду і спрямовані на забе зпечення принципу обов'язков ості судових рішень.

Забезпечення адміністрати вного позову - це вжиття судом , у провадженні якого знаходи ться справа, до вирішення адм іністративної справи визнач ених законом заходів щодо ст ворення можливості реальног о виконання у майбутньому по станови суду, якщо її буде при йнято на користь позивача.

Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 11 7 КАС України, суд за клопотанн ям позивача або з власної іні ціативи може постановити ухв алу про вжиття заходів забез печення адміністративного п озову.

Підставою для вжиття заход ів забезпечення позову можут ь стати такі обставини:

1) існування очевидної небез пеки заподіяння шкоди правам , свободам та інтересам позив ача до ухвалення рішення в ад міністративній справі;

2) неможливість захисту прав , свобод та інтересів позивач а після набрання законної си ли рішенням в адміністративн ій справі без вжиття таких за ходів;

3) необхідність докладання з начних зусиль та витрат для в ідновлення прав позивача у м айбутньому;

4) очевидність ознак протипр авності рішення, дії чи безді яльності суб'єкта владних по вноважень.

Ці підстави є оціночними, то му містять небезпеку для зас тосування заходів забезпече ння позову всупереч цілям ці єї статті при формальному до триманні її вимог. Необґрунт оване вжиття таких заходів м оже привести до правових уск ладнень, значно більших, ніж т і, яким вдалося б запобігти, то му суд повинен у кожному випа дку, виходячи з конкретних до казів, встановити, чи є хоча б одна з названих обставин, і оц інити, чи не може застосуванн ям заходів забезпечення позо ву бути завдано ще більшої шк оди, ніж та, якій можна запобіг ти.

Крім того, в ухвалі про забе зпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дій шов висновку про існування о чевидної небезпеки заподіян ня шкоди правам, свободам та і нтересам позивача до ухвален ня рішення у справі, а також вк азати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлен ня прав позивача, оцінити скл адність вчинення цих дій, вст ановити, що витрати, пов' яза ні з відновленням прав будут ь значними.

Тобто інститут забезпечен ня адміністративного позову є однією з гарантій захисту п рав, свобод та законних інтер есів юридичних та фізичних о сіб - позивачів в адміністрат ивному процесі, механізмом, я кий покликаний забезпечити р еальне та неухильне виконанн я судового рішення прийнятог о в адміністративній справі.

Для забезпечення адмініст ративного позову суд може:

1) зупинити дію всього рішен ня суб'єкта владних повноваж ень чи його окремих положень , що оскаржуються;

2) заборонити вчиняти певні дії.

Згідно роз' яснень Постан ови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року № 9 “Про пр актику застосування судами п роцесуального законодавств а при розгляді заяв про забез печення позову” та Постанови Пленуму Вищого Адміністрати вного Суду України від 06.03.2008 рок у № 2 “Про практику застосуван ня адміністративним судами о кремих положень Кодексу адмі ністративного судочинства п ід час розгляду адміністрати вних справ”, при розгляді зая в про забезпечення позову су д (суддя) має з урахуванням док азів, наданих позивачем на пі дтвердження своїх, пересвідч итись, зокрема, в тому, що між с торонами дійсно виник спір т а існує реальна загроза неви конання чи утруднення викона ння можливого рішення суду п ро задоволення позову; з' яс увати обсяг позовних вимог, д ані про особу відповідача, а т акож відповідність виду забе зпечення позову, який просит ь застосувати особа, котра зв ернулась з такою заявою, позо вним вимогам.

Згідно п. 17 Постанови Пленум у ВАСУ № 2 від 06.03.2008 р. застосуванн я судом таких заходів забезп ечення, які за змістом є ухвал енням рішення без розгляду с прави по суті, не відповідає м еті застосування правового і нституту забезпечення позов у. Забезпеченням позову у так ий спосіб суди виходять за ме жі підстав забезпечення позо ву, що є неприпустимим.

Отже, заходи забезпечення м ають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співм ірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає с піввідношення негативних на слідків від вжиття заходів з абезпечення позову з тими не гативними наслідками, які мо жуть настати в результаті не вжиття цих заходів, з урахува нням відповідності права чи законного інтересу, за захис том яких заявник звертається до суду, майнових наслідків з аборони відповідачу здійсню вати певні дії. Заходи до забе зпечення позову можуть бути вжиті судом лише в межах пред мета позову та не повинні пор ушувати прав осіб, що не є учас никами даного судового проце су. Суди не вправі вживати так і заходи до забезпечення поз ову, які є фактично рівнознач ними задоволенню позовних ви мог.

Як свідчать матеріали спра ви, заявник звернувся до суду з заявою про забезпечення по зову шляхом накладення забор они на відчуження майна, яке н алежить ТОВ «Суммар» на прав і власності до набрання пост ановою по цій справі законно ї сили.

Між тим, колегія суддів зазн ачає, що в даному випадку пози вачем не надано жодних доказ ів існування очевидної небез пеки заподіяння шкоди його п равам, свободам та інтересам до ухвалення рішення в адмін істративній справі, або захи ст цих права, свобод та інтере сів стане неможливим без вжи ття таких заходів, або для їх в ідновлення необхідно буде до класти значних зусиль та вит рат.

Крім того, колегія суддів за значає, що заходи забезпечен ня позову, яки просить застос увати позивач, є фактичним за доволенням позовних вимог бе з розгляду справи по суті, що є процесуально недопустимим, оскільки не відповідає меті застосування правового інст итуту забезпечення позову, п ередбаченому Кодексом адмін істративного судочинства Ук раїни.

З огляду на вищезазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інст анції про відмову у задоволе нні клопотання, оскільки вим ога позивача щодо забезпечен ня позову є необґрунтованою.

Доводи апеляційної скарги про те, що відсутність з боку відповідача дій, які б свідчи ли про наміри погашення всіє ї заборгованості перед бюдже том Фонду, підтверджує ймові рність докладання управлінн я значних зусиль та витрат дл я забезпечення реального стя гнення заборгованості, висно вків суду не спростовують та не можуть свідчити про наявн ість достатніх підстав для з адоволення клопотання про за безпечення позову.

Таким чином, ухвала суду пер шої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об'єкт ивному розгляді всіх обстави н справи, які мають значення д ля вирішення спору, відповід ає нормам процесуального пра ва, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається .

Відповідно до ч.1 ст. 200 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд апеляційно ї інстанції залишає апеляцій ну скаргу без задоволення, а п останову чи ухвалу суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 199, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в м. Сумах залишити без за доволення.

Ухвалу Сумського окружног о адміністративного суду від 25.11.2011р. по справі № 2а-1870/8346/11 залиши ти без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.

Головуючий суддя (підпис) Спаскін О.А.

Судді (підпис)

(підпис) Сіренко О.І.

Русано ва В.Б.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Спаскін О.А.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2012
Оприлюднено26.03.2012
Номер документу22050589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/8346/11

Постанова від 20.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 08.02.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 20.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні