6/120-08-3134
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" жовтня 2008 р.Справа № 6/120-08-3134
За позовом: Заступника прокурора Київського району м. Одеси, в інтересах держави, в особі Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами виконкому Одеської міської ради
До відповідача: Приватне підприємство „Дельфін”
Про: стягнення 2 344,32 грн.
Суддя Демешин О. А.
За участю представників сторін:
Від прокуратури: Тунік В.М. –посвідчення
Від позивача: Неклеса Ю.В. - довіреність
Від відповідача: не з`явився
Суть спору: Заступник прокурора Київського району м. Одеси, , в інтересах держави, в особі Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами виконкому Одеської міської ради звернувся з позовом до господарського суду Одеської області, до Приватного підприємства „Дельфін” (далі –відповідач) про стягнення 2 344,32 грн. боргу на користь Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами виконкому Одеської міської ради.
Відповідач у судове засідання не з'явився, відзив на позов не надав, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.
В С Т А Н О В И В :
За результатами перевірки проведеної Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами управління архітектури та містобудування виконкому Одеської міської ради щодо дотримання „Правил розміщення зовнішньої реклами” (затверджених рішенням ВК ОМР № 326 від 18.06.2004 року) - встановлено, що відповідач без дозволу на розміщення та без відповідної плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, розташував рекламу в м . Одеса по вул. Катерининьська, 52, у вигляді спеціальної рекламної конструкції –двосторонній стаціонарний щит з рекламною площею 2,442 кв. м., про що складено акт від 29.08.2005 року № 994/15.
Крім того, приписом Бюро естетико міського середовища та зовнішньої реклами від 29.08.2005 року № 992 відповідача зобов'язано усунути вказані порушення у строк до 01.09.2005 року.
Відповідачем відповідних дій для усунення вказаних порушень не зроблено.
„Типові правила розміщення зовнішньої реклами” затвердженні постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003 року.
Відповідно до п. 3, 24 Правил - зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил; виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.
Пунктом 32 Правил передбачено що плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
Згідно п. 46 Правил у разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
Відповідно п. 47 Правил розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.
Відповідно ст. 16 Закону України „Про рекламу” розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах провадиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно ч. 1., п. 3. ч. 2. ст. 27 Закону України „Про рекламу” особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону; відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
Крім того, пунктом 5 статті 16 Закону України „Про благоустрій населених пунктів” заборонено самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами на об'єктах благоустрою.
Відповідно до ст. 26 вказаного Закону контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади.
Відповідно до ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування” акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території; місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Стаття 11 ЦК України регламентую підстави виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема: цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Згідно статті 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку; зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Рішенням МВК м. Одеси від 18.06.2004 року № 326 затверджені „Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі”, зокрема: дозволи на розміщення зовнішньої реклами надаються розповсюджувачу на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради.
Відповідно до рішення Одеської міської ради № 2234-ХХІV від 04.02.2004 року бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами є органом, уповноваженим регулювати діяльність, пов'язану з розміщенням зовнішньої реклами у м. Одесі.
На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що у відповідача виникло зобов'язання отримати відповідний дозвіл на розміщення зовнішньої реклами та проводити у встановленому порядку відповідну плату за її розміщення.
Оскільки відповідач відповідного дозволу не одержував, оплату не здійснював, у нього виникла заборгованість за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів за період з 01.02.2005 року по 30.09.2005 року, яка складає 2344,32 грн.
Таким чином, позов підлягає задоволенню у повному обсязі з покладенням на
відповідача витрат по сплаті державного мита та послуг на ІТЗ судового процесу, оскільки
спір виник внаслідок неправильних дій відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Приватного підприємства „Дельфін” (65003, м. Одеса, вул. Атамана Головатого, 62, кв. 4, код –30690644) боргу 2344 гривні 32коп. на користь Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами Одеської міської ради - р/р 26001129141 ОФ АКБ МТБ м. Іллічівськ МФО 328168, код -25830211.
3. Стягнути з Приватного підприємства „Дельфін” (65003, м. Одеса, вул. Атамана Головатого, 62, кв. 4, код –30690644) - до державного бюджету України витрат по сплаті держмита 102 /сто дві/ грн. на р/р 31114095700008 одержувач ГУДКУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 23213460, банк одержувача УДК в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 23213460
4. Стягнути з Приватного підприємства „Дельфін” (65003, м. Одеса, вул. Атамана Головатого, 62, кв. 4, код –30690644) до державного бюджету України 118 /сто вісімнадцять/ грн. витрат на ІТЗ судового процесу на Рахунок № 31217259700008, одержувач - ГУДКУ у Одеській області, банк одержувача –ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460, КБК 22050000.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строкуз дня його прийняття.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Демешин О.А.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2008 |
Оприлюднено | 31.10.2008 |
Номер документу | 2205606 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Демешин О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні