22/331-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02.10.08р.
Справа № 22/331-08
за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", м. Запоріжжя
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Закритого акціонерного товариства "Макіївкокс", м. Макіївка
про стягнення 6061 грн. 04 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники
Від позивача: Прокопенко І.Г. - дов. № 18-15 від 24.01.08.
Від відповідача-1: Шляєв І.В. - дов. № 63 від 01.01.08.
Від відповідача-2: не з"явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 6061 грн. 04 коп., що складають суму шкоди, від недостачі коксового горішку за залізничною накладною № 50750375.
Відповідач-1 позов не визнав, посилаючись на неправильне навантаження.
Відповідач-2 проти позову заперечує, посилаючись на вину перевізника.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагоні № 66630484 прибув вантаж за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 44700кг.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту № 8653 станції Запоріжжя Ліве від 07.08.08. щодо виїмки на тій же станції 08.08.08 складено комерційний акт БН 755850/599, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу у вагоні виявилося на 3550 кг менше. Вагон технічно справний, бездверний, люки зачинені, витікання вантажу немає. Навантаження в вагоні вище бортів на 25см, праворуч по ходу потяга з 2 по 7 люки, є виїмка розміром 300х140х40см. Вантаж не маркований.
Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати (виїмка), відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яку її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", м. Запоріжжя 6061грн. 04 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В позові до другого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2008 |
Оприлюднено | 31.10.2008 |
Номер документу | 2206412 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні