ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 березня 2012 р. 16:41 Справа №2а-1607/12/0170/15
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Тоскіної Г.Л., при сек ретарі Кисельовій А.Є., за учас тю
представника позивача - Вітченко В. В.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Регіонального у правління Департаменту конт ролю за виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів в АРК
до Приватного підприємств а "Жемчужіна"
про стягнення заборговано сті у сумі 3400,00 грн.,
Обставини справи: Регіонал ьне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних н апоїв і тютюнових виробів Ук раїни в АР Крим звернулось до Окружного адміністративног о суду Автономної Республіки Крим з адміністративним поз овом до Приватного підприємс тва "Жемчужіна" про стягнення заборгованості у сумі 3400,00 грн .
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплачує у повному обсязі фінансові с анкції, які визначені рішенн ям №010880/01101-32 від 02.08.2011 року, заборгов аність складає 3400,00 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 07.02.2012 відкрито провадження в ад міністративній справі, закін чено підготовче провадження по справі та справу призначе но до судового розгляду.
Позивач у судовому засідан ні позов підтримав у повному обсязі з підстав, наведених в адміністративному позові, н адав пояснення по суті спору .
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про місце, час т а день його проведення був по відомлений належним чином, п ро причини неявки суд не пові домив.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд
ВС ТАНОВИВ:
Відповідач є юридичною осо бою, ідентифікаційний код - 16330403.
Судом встановлено, що на під ставі наказу №357-32-01 від 04.07.2011 року , направлення на перевірку 3344/32 -01 від 04.07.2011 року було проведено ф актичну перевірку ПП "Жемчуж іна" з питань дотримання суб'є ктами господарювання вимог, встановлених законодавство м України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової та/або роздрібної то ргівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, п ро що було складено акт № 3933/316/32-01 /16330403, підписаний представнико м відповідача без заперечень .
За висновками вказаного ак ту перевірки встановлено пор ушення вимог ч. 10 ст. 15 та ст. 15-2 За кон України "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів", а с аме: реалізація алкогольних напоїв 29.06.2011 року за відсутніст ю ліцензії (попередня ліценз ія №287875 від 15.06.2010 року з терміном д ії до 28.06.2011 року); відсутність в т оргівельному павільйоні нао чної інформації, що складаєт ься з графічного знаку про за борону куріння та тексту так ого змісту «куріння забороне но» ( в торгівельному павільй оні куріння заборонено).
На підставі акту перевірки позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №010880/01101-32 від 02.08.2011 року на загальну суму 5100,00 грн., в тому ч ислі за порушення ч. 10 ст. 15 та ст . 15-2 Закон України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів", а саме: реалізація алкогол ьних напоїв 29.06.2011 року за відсут ністю ліцензії у сумі 1700,00 грн. З а порушення ст. 15-2 Закон Україн и "Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів" - 3400,00 грн.
Залишок заборгованості ск ладає 3400,00 грн.
Перевіряючи наявність під став для задоволення адмініс тративного позову, суд зазна чає наступне.
Регіональне управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів України в АР Крим - є суб' єктом владних повноваж ень, входить до системи орган ів державної податкової служ би і діє на підставі Положенн я про Регіональне управління Департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України в Автономній Республіці Крим, яке затверджено директором Департаменту контролю за вир обництвом та обігом алкоголь них напоїв тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України 14.03.07.
Відповідно до п.п.1.1, 1.2, 1.3 Полож ення, Регіональне управління є територіальним органом вк азаного Департаменту і функц іонує у складі Державної под аткової адміністрації АР Кри м, підпорядковується Департа менту, є юридичною особою.
В силу п.2 ч.1 ст.11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу", органи державної податк ової служби, мають право здій снювати контроль, зокрема, за наявністю свідоцтв про держ авну реєстрацію суб' єктів п ідприємницької діяльності, л іцензій на провадження видів господарської діяльності, щ о підлягають ліцензуванню ві дповідно до закону, з наступн ою передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торг ові патенти.
Основним нормативним акто м, який визначає основні заса ди державної політики щодо р егулювання виробництва, експ орту, імпорту, оптової і роздр ібної торгівлі спиртом етило вим, коньячним і плодовим, спи ртом етиловим ректифіковани м виноградним, спиртом етило вим ректифікованим плодовим , спиртом-сирцем виноградним , спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями та тютюнов ими виробами, забезпечення ї х високої якості та захисту з доров' я громадян, а також по силення боротьби із незаконн им виробництвом та обігом ал когольних напоїв і тютюнових виробів на території Україн и є Закон України "Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів".
В силу ст.16 вказаного Закону , контроль за дотриманням нор м вказаного Закону здійснюют ь органи, які видають ліцензі ї, а також інші органи в межах компетенції, визначеної зако нами України.
Таким органом у сфері ліцен зування діяльності, пов' яза ної з виробництвом спирту ет илового, коньячного і плодов ого, оптовою торгівлею спирт ом етиловим, коньячним і плод овим, тютюновими виробами, ві дповідно до п.27 Переліку орган ів ліцензування, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 14.11.00 №1698, є Депар тамент контролю за виробницт вом та обігом сирту, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів, територіальним органом якого є Регіональне управлін ня Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів ДПА України.
З 01.01.2011 року набрав чинності П одатковий кодекс України, а в ідтак до правовідносин, які в иникли після 01.01.2011 року, підляга ють застосуванню норми Подат кового кодексу України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов'язань та/або пода ткового боргу у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х цим Кодексом, стягувати сум и простроченої заборгованос ті суб'єкта господарювання п еред державою (Автономною Ре спублікою Крим чи територіал ьною громадою міста) за креди том (позикою), залученим держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) або під державну (мі сцеву) гарантію, а також за кре дитом з бюджету в порядку, виз наченому цим Кодексом.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власн ості, а в разі їх недостатност і - шляхом продажу майна таког о платника податків, яке пере буває у податковій заставі.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зобо в'язання (з урахуванням штраф них санкцій за їх наявності), с амостійно узгодженого платн иком податків або узгодженог о в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений ц им Кодексом строк, а також пен я, нарахована на суму такого г рошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 П одаткового кодексу України г рошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку пл атник податків повинен сплат ити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та /або штрафну (фінансову) санкц ію, а також санкції за порушен ня законодавства у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті.
Відповідно до п.п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова с анкція, штраф) - плата у вигляд і фіксованої суми та/або відс отків, що справляється з плат ника податків у зв'язку з пору шенням ним вимог податкового законодавства та іншого зак онодавства, контроль за дотр иманням яких покладено на ко нтролюючі органи, а також штр афні санкції за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності.
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати штрафних (фін ансових) санкцій після узгод ження і несплати у встановле ний законом строк є податков им боргом, який після набранн я чинності Податковим кодекс ом України стягується відпов ідно до норм Податкового код ексу України.
Виходячи з системного тлум ачення норм Податкового коде ксу України нараховані та не сплачені відповідачем штраф ні санкції є податковим борг ом суб' єкта господарювання у розумінні норм Податковог о кодексу України.
Податковим кодексом Украї ни встановлений чіткий поряд ок стягнення податкового бор гу, в тому числі, визначений мо мент, з якого податкові орган и отримують право на його стя гнення в судовому порядку.
Згідно п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення ко штів платника податків прово дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України .
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
-після надіслання податков ої вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;
-сплив терміну 60 днів з дня на діслання такому платнику под аткової вимоги.
При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, п.п. 14.1.153, 14.1.175, 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податк ового кодексу України податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків щодо п огашення податкового боргу з а кожний конкретний період з а кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожно ї податкової декларації або на підставі кожного податков ого повідомлення-рішення). Та к, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова в имога органу державної подат кової служби до платника под атків щодо погашення суми по даткового боргу, визначення якого міститься у п.п. 14.1.175, 14.1.39 п. 14 .1 ст. 14 Податкового кодексу Укр аїни.
Норма п. 59.5 ст. 59 Податкового к одексу України стосується ви падків самостійного погашен ня податкового боргу платник ом податків.
Норма п. 60.6 ст. 60 Податкового к одексу України стосується ви падків збільшення податково го боргу внаслідок адміністр ативного оскарження.
Порядок направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових вимог платникам податків, затверд жений Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 3 липня 2001 р. N 266, зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни 16 липня 2001 р. за N 595/5786, згідн о з п. 4.6. якого окрема податкова вимога щодо нового податков ого боргу не формується, з час у набрання чинності Податков им кодексом України не діє.
У Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових вимог платни кам податків, затвердженому Наказом Державної податково ї адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністе рстві юстиції України 30 грудн я 2010 р. за 1432/18727, який діє з часу наб рання чинності Податковим ко дексом України, відповідна н орма щодо неформування та не направлення окремої вимоги н а новий борг відсутня.
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати штрафних (фін ансових) санкцій за порушенн я ЗУ "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв і т ютюнових виробів" в частині в ідсутності у торгівельному п авільйоні наочної інформаці ї, яка складається із графічн ого знака про заборону курін ня та тексту такого змісту: “К уріння заборонено!” та відпо відальність за це порушення є сумою податкового боргу, як ий виник після набрання чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, і врегулювання спірних відносин в частині права поз ивача на звернення до суду із позовними вимогами про стяг нення податкового боргу пови нно відбуватись за вимогами чинного Податкового кодексу України, а саме з урахуванням п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу У країни.
Проте позивачем до матеріа лів адміністративного позов у не надано доказів формуван ня та направлення податкових вимог відповідачу про погаш ення відповідних штрафних (ф інансових) санкцій.
З урахування наведеного, су д вважає адміністративним по зов таким, що задоволенню не п ідлягає.
Під час судового засідання , яке відбулось 13.03.2012, були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови.
Відповідно до ст. 163 КАСУ, пос танову складено 19.03.20121.
Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22082567 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні